Paluulipun hankinnassa!Lupasi tuoda nopeutta, mutta minulle epäselvää mille osa-alueelle...
Minulla oli positiiviset odotukset pojasta, mutta nopeasti positiivisuus häipyi, postimerkki perseeseen ja pikapostina kotiin.
Paluulipun hankinnassa!Lupasi tuoda nopeutta, mutta minulle epäselvää mille osa-alueelle...
Lyhyeksi jäi Salituron visiitti, ei vaan tarjonnut mitään lisäpanosta joukkueeseen.
Kunykin pisteet on kertyneet pääosin kakkos syötöistä ja yv tilanteista... Nopean tarkastelu niin tasakentällisin maaleja 2kpl, ykkös syöttöjä 1kpl ja kakkos syöttöjä 1kpl, loput yv tilanteista 2kpl ykkös syöttöjä ja 5kpl kakkossyöttöjä... No kaikki pisteet lasketaan:) Ketjukavereilla ei varmaankaan ole pisteisiin osaa eikä arpaa... Tarvitseeko tätä enää jauhaa? Vai onko sinulla jokin patoutuma?
Kaverit ovat olleet luultavasti edullisia sainauksia, rahaa ei ole paljoa kulunut. Mutta voisiko olla myös niin, että seura/joukkue ei ole oikein tiennyt mitä haluaa ja on päättänyt testata pelaajia jonkin aikaa, että olisko mihinkään. Jos ja kun tulos ei miellyttänyt, kaverit saivat lähteä. Itse olin näkevinäni potentiaalia mm. Maiassa ja Müllerissa, mutta koutsit eivät lopulta vaivautuneet jatkamaan.Ei ole oikein nämä nuorten ulkkaripelaajien kokeilut tuottaneet tulosta. Radke oikeastaan ainoa, josta olisi voinut tulla jotain ellei olisi loukkaantunut. Salituro, Maia, Aleksejev, Müller, Zboril ja myös Quenneville, ovat kyllä olleet huteja.
Müllerin osalta sopimusta ei ilmeisesti jatkettu sen takia koska kaveri ei oikein osannut englantia. Tämä oli aika merkittävä puute koska se tietenkin aiheuttaa kommunikaatio-ongelmia kentällä. Aleksejevin sopimus katkesi samaan ongelmaan. Se on huonompi homma kentällä ja harjoituksissa kun valmennuksesta kehotetaan tekemään näin johon pelaaja sanoo, että yes, yes mutta sitten pelaaja tekee kuitenkin toisin ja se aiheuttaa ongelmia.Kaverit ovat olleet luultavasti edullisia sainauksia, rahaa ei ole paljoa kulunut. Mutta voisiko olla myös niin, että seura/joukkue ei ole oikein tiennyt mitä haluaa ja on päättänyt testata pelaajia jonkin aikaa, että olisko mihinkään. Jos ja kun tulos ei miellyttänyt, kaverit saivat lähteä. Itse olin näkevinäni potentiaalia mm. Maiassa ja Müllerissa, mutta koutsit eivät lopulta vaivautuneet jatkamaan.
Edelleenkin olen hieman skeptinen nykyvalmennuksen kehittämistaitojen suhteen, tai ainakaan niitä ei ole juuri tuotu julkisuuteen. Otetaan mieluummin "valmis" kaveri vaikka mestiksestä ennen kuin ruvetaan hieromaan junnujen kanssa. No onhan se strategia tuokin ja hyväksyttävissä kilpaurheilussa. Vastapainoksi voisi kuitenkin odottaa mahtiloikkia esim. Virtaselta, Mäntykiveltä ja Oksaselta, jotka saavat peliaikaa terveenä ollessaan. Salituro sattui harmillisesti olemaan tyhjä arpa.
Muuten, joko se Leivon kontrahti päättyi, kun ei löydy enää listoilta?
Voi hyvinkin olla, että seurojen vetovoima vaihtelee vuosittain tai ainakin melko lyhyellä ajanjaksolla. Lehterässä oli parisen vuotta sitten uutuuden viehätystä, kun kovin harva oli pelannut hänen alaisuudessaan pl. muutamat Lappeeseen perässä tulleet. Odotukset olivat kenties suuret elleivät jopa epärealistiset. Nyt on palattu arkeen ja havaittu, ettei ilman työntekoa menestytä SaiPassakaan. Oli sitten valmentajana kuka tahansa, ja peliajan perässähän sitä lopulta liikutaan. Jos sitäkään ei automaattisesti tule, kiinnostus lopahtaa. Olisi ihan kiva tietää, mitä esim. herrat Tanus ja Nättinen lopulta ajattelivat, kun maisemanvaihto alkoi olla tosiasia. Eka kausi molemmilla hyvä, mutta toinen melko lailla vihkoon joukkueen huonoimmilla plus-miinusluvuilla.Onko katsottu, ettei SaiPassa ole oikein onnistuttu kehittymään parina viime kautena ja sen takia on mieluummin valittu muita Liigaseuroja. Käsittääkseni mitä olen kyliltä kuullut, niin ei Tertsin vetovoima nuorten pelaajien keskuudessa ole mihinkään hävinnyt osittain epäonnistuneen viime kaudenkaan jälkeen. Valitaanko sitten mieluummin seuroja lähempää pääkaupunkiseutua, jos siellä on roolia tarjolla vai pelataanko muualla nuorille pelaajille sopivampaa kiekkoa. Parin viime kauden aikana SaiPassa nämä nuoret pelaajat eivät ole oikein onnistuneet ottamaan sitä lopullista harppausta Liigan huipulle ja sitä kautta taala tai ruplakaukaloihin (Toki Vaakanainen ja A.Oksanenolivat tässä poikkeuksena). Onko siinä sitten se syy, ettei tänne oikein saada näitä oikeasti lupaavia nuoria pelaajia vaan täytyy sitten tyytyä näihin OHL/QMJHL -tason arpoihin?