Daniel Brodin Ässiin

  • 95 339
  • 341

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Brodin siirtyy ruotsalaismedian mukaan ensi kaudeksi Brynäsiin.
Voittopelin fiiliksissä, aikas huono uutinen. On ollut tärkeä palanen ässiä ja tulee olemaan tärkeässä roolissa koko loppukauden. Harmi, jos maisema vaihtuu, tuon tyylisiä pelaajia arvostan. Ketäs äijiä meillä ens kaudella on? Toivolalla alkaa olemaan hommia.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mutta mies on nyt täällä ja pelaa pleijarit. Sopii kuin nenä päähän Ässien Poffi-kiekkoon. Huikea tempo, loistava työmoraali, ärsyttää.. Mitä enempää voisi ruotsalaiselta toivoa? Nautitaan tästä hetki vielä ja katsotaan sitten kauden jälkeen mihin suuntaan ukkoa menee.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harmillisia uutisia. Brodin on tämän hetken kuumin pelaaja patapakassa, voittaa niin aloitukset kuin kaksintaistelutkin puhtaasti. Tälläistä asennetta millä hoidetaan mitä tahansa mikä eteen tulee kaivattaisiin ensi kauden Ässiin rutkasti nykyistä sopimustilannetta enemmän! Makee seurata miehen loppukauden pelejä, on se kova!
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Harmillisia uutisia. Brodin on tämän hetken kuumin pelaaja patapakassa, voittaa niin aloitukset kuin kaksintaistelutkin puhtaasti.

Vaikka kyseisen pelaajan mielelläni näkisin myös ensi kauden Ässissä, niin aika kaukana on tällä hetkellä siitä kuumimman pelaajan tittelistä. Joo, todella kova aloittaja on Brodin. :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toisesta ketjusta leikattua

Brodin on hyvä energiapelaaja, ei sen enempää. Edelleen Huhtanen hoitaisi Brodinin roolin helposti.

Tälläisiä viestejä tulee, kun ihminen ei pysty myöntämään olleensa väärässä vaan pitää itsepäisesti kiinni omista harhaisista näkemyksistään. *hymiö*

Olisiko Huhtanen tehnyt eilen läpiajosta maalin?? Miettikääpä käsi sydämellä....

Brodin pelaa ensi kaudella Elitserieniä, sarjaa jonne Huhtasella (niin kova energiapelaaja kuin onkaan) on vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä matka. Ja uskon, ettei Brodin loppuuraansa siellä pelaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tälläisiä viestejä tulee, kun ihminen ei pysty myöntämään olleensa väärässä vaan pitää itsepäisesti kiinni omista harhaisista näkemyksistään. *hymiö*

Olisiko Huhtanen tehnyt eilen läpiajosta maalin?? Miettikääpä käsi sydämellä....

Brodin pelaa ensi kaudella Elitserieniä, sarjaa jonne Huhtasella (niin kova energiapelaaja kuin onkaan) on vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä matka. Ja uskon, ettei Brodin loppuuraansa siellä pelaa.

Brodin on edelleen noin 12 minuutin energia pelaaja, jonka Huhtanen olisi korvannut helposti tammikuussa. Ässien menestykseen Brodinilla ei suurtakaan roolia.

Täytyy erottaa kaksi asiaa, joukkueen menestyminen ja yksittäisen pelaajan onnistumiset. Brodin on tällä hetkellä hyvässä flow tilassa, kuten muukin joukkue, mutta hänen roolinsa on edelleen sama kuin tammikuussa.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Brodin on tärkeä palanen joukkuetta, koska pystyy maalintekoon suht hyvällä prosentilla peliaikaansa nähden. Ja nimenomaan tällä erottuu näistä normaaleista alaketjujen energiapelaajista.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Brodin on edelleen noin 12 minuutin energia pelaaja, jonka Huhtanen olisi korvannut helposti tammikuussa. Ässien menestykseen Brodinilla ei suurtakaan roolia.

Mä ihailen näitä ihmisiä, jotka löytävät aina absoluuttisen totuuden vain omista sanomisistaan, eivätkä koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan ovat korkeintaan väärin ymmärrettyjä. Selvästi kannattaa mennä mukaan politiikkaan.

Olen sitä mieltä, että Brodinilla tulee olemaan merkittävä rooli Ässien menestyksessä tänä keväänä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja nimenomaan tällä erottuu näistä normaaleista alaketjujen energiapelaajista.

Kyllä, kun kiekko vielä pysyisi hieman paremmin mukana. Eilenkin polki laidalta läpi eli teki tilanteen omalla koko kentän mittaisella luistelulla ja väänsi itsensä maalipaikkaan. Jäähyn sai kalastettua. Esim Mutaseen verrattuna saa joskus paikoista sisään, Mutanen ei ikinä. Eilenkin Niemi tarjoili Mutaselle pisteitten väliin loistopaikalle mutta ei vaan mene.
Huhtasesta ja Brodinista en kyllä puhuisi samassa lauseessa. Ei pelimiesten tarvitse vaihtaa seuraa kauden aikana useaan otteeseen ja hakea vauhtia mestiksestä sekä kyttäillä pelipaikkaa pitkälle talveen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy erottaa kaksi asiaa, joukkueen menestyminen ja yksittäisen pelaajan onnistumiset. Brodin on tällä hetkellä hyvässä flow tilassa, kuten muukin joukkue, mutta hänen roolinsa on edelleen sama kuin tammikuussa.

Minä kyllä näen, useiden muiden tapaan, Brodinin nimenomaan pelaajana joka pystyy nousemaan tarvittaessa esiin. Rooli voi olla sama kuin tammikuussa, mutta jotkut pelaajat käyttävät sitä paremmin kuin jotkut toiset. Huhtasen sijasta vertaisin Brodinia Tommi Huhtalaan, vaikka maalintekopotentiaali onkin Huhtalalla parempi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä kyllä näen, useiden muiden tapaan, Brodinin nimenomaan pelaajana joka pystyy nousemaan tarvittaessa esiin. Rooli voi olla sama kuin tammikuussa, mutta jotkut pelaajat käyttävät sitä paremmin kuin jotkut toiset. Huhtasen sijasta vertaisin Brodinia Tommi Huhtalaan, vaikka maalintekopotentiaali onkin Huhtalalla parempi.

Brodin taitotaso on este hänen nousulle Ässien tulosyksiköihin. Hän hyvä suorassa luistelussa ja fyysisessä vääntämisessä, mutta syöttäminen ja jopa kiekon kuljettaminen aiheuttavat ongelmia. Tämä on nähty muutamaan kertaan, kun hän on pelannut ykkös- tai kakkosketjussa. Ketjukaverit eivät paljoa kiekkoa takaisin saaneet.

Brodin on tällä hetkellä roolissaan loistava, mutta ominaisuuksiltaan hän on edelleen samanlainen kuin tammikuussa. Ainoa ero on joukkueen menestyksen tuoma itseluottamuksen nousu. Mikäli vastaavilla ominaisuuksilla varustettu Huhtanen olisi istutettu Brodinin paikalle tammikuussa, hänellä olisi kaikki edellytykset tehdä vastaavaa tulosta.

Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun ruotsalaisseurat olivat huhujen mukaan kiinnostuneita Brodinista. Sanoin tuolloin, että hänet pitää päästää lähtemään mikäli hän itse haluaa sitä. Ja sanoin, että hänen roolinsa on helppo löytää korvaaja, eikä hän ole Ässien menestyksen kannalta ratkaiseva pelaaja.
Olen edelleen samaa mieltä, koska kysymys oli pelaajan halusta.

edit: Vertaus Huhtalaan ei toimi pelaajien hyvin erilaisen taitotason takia.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Brodin on tällä hetkellä roolissaan loistava, mutta ominaisuuksiltaan hän on edelleen samanlainen kuin tammikuussa. Ainoa ero on joukkueen menestyksen tuoma itseluottamuksen nousu. Mikäli vastaavilla ominaisuuksilla varustettu Huhtanen olisi istutettu Brodinin paikalle tammikuussa, hänellä olisi kaikki edellytykset tehdä vastaavaa tulosta.

Yksi pieni ero on kuitenkin Brodinin hyväksi; Huhtanen ei tee tulosta missään roolissa. Brodin sentään raivoisan taistelunsa lisäksi osuu silloin tällöin tolppien väliin. Ai niin, tilastot eivät tätä tue, mutta olen nähnyt riittävän määrän pelejä molemmilta herrasmiehiltä. Huhtanen on hieno pelaaja, kun vain ymmärtää roolinsa, eikä etsi itsestänsä kliinistä viimeistelijää.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Yksi pieni ero on kuitenkin Brodinin hyväksi; Huhtanen ei tee tulosta missään roolissa. Brodin sentään raivoisan taistelunsa lisäksi osuu silloin tällöin tolppien väliin. Ai niin, tilastot eivät tätä tue, mutta olen nähnyt riittävän määrän pelejä molemmilta herrasmiehiltä. Huhtanen on hieno pelaaja, kun vain ymmärtää roolinsa, eikä etsi itsestänsä kliinistä viimeistelijää.

Brodin on juuri sen yhden olennaisen pykälän Huhtasta parempi viimeistelijä. Siksi tuo joukkueeseen sellaisen "secondary scoring" -uhan, jota huhtanen ei tuo. Tästä syystä Brodinin roolin vähätteleminen ei ole perusteltua.

Jos Brodinin ja Huhtasen ero (teoriassa) olisi vaikka kaksi maalia playoffien mittaan, on niiden merkitys potentiaalisesti valtava.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Brodinilla on mielestäni parempi laukaus kuin Huhtasella ja vieläpä aika selvällä erolla.

En jaksa kelata jok'ikistä juupas-eipäs- viestiä läpi, joten en ole varma onko jo mainittu. Liittyy siis viimeistelyyn, mutta ihan teknisestikin Brodinin veto on parempi. Osaa käyttää sitä järkevästi, mm. vetämällä tarkoituksella niitä matalia kuteja patjoihin.

Itse asiassa mun mielestäni Brodinia pitäisi käyttää enemmän esim. rangaistuslaukauksissa*. Hänellä on todella mainio ja tarkka tämä hänen "patenttiratkaisunsa", eli siitä noin kolmen metrin päästä joko kilven tai räpylän yli ranteella.

* joo tiedetään, ettei vl-kisoja tälläa kaudella enää ole
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Brodin on juuri sen yhden olennaisen pykälän Huhtasta parempi viimeistelijä. Siksi tuo joukkueeseen sellaisen "secondary scoring" -uhan, jota huhtanen ei tuo. Tästä syystä Brodinin roolin vähätteleminen ei ole perusteltua...

Minä en missään tapauksessa vähättele Brodinin roolia joukkueessa, vastasin vain jonkun kirjoittajan nälvimiseen. Kyse oli tammikuun tilanteesta, jolloin esillä oli huhu, jonka mukaan Brodin olisi halunnut lähteä Ruotsiin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Brodin taitotaso on este hänen nousulle Ässien tulosyksiköihin.

Tuskin tuota kukaan häneltä odottaakaan. Tuota en siis tarkoittanut Huhtala-vertauksella.

Brodin on tällä hetkellä roolissaan loistava, mutta ominaisuuksiltaan hän on edelleen samanlainen kuin tammikuussa. Ainoa ero on joukkueen menestyksen tuoma itseluottamuksen nousu. Mikäli vastaavilla ominaisuuksilla varustettu Huhtanen olisi istutettu Brodinin paikalle tammikuussa, hänellä olisi kaikki edellytykset tehdä vastaavaa tulosta.

Huhtasen kohdalla iso kysymysmerkki onkin siinä, olisiko hänen itseluottamuksensa noussut edes joukkueen menestyksestä ja olisiko se näkynyt kentällä onnistumisina samassa mittakaavassa kuin Brodinilla. Epäilen suuresti, Hupin ura on ollut laskussa jo pari kautta kun taas Brodin pelasi mielestäni aivan kelvollisesti jo ennen kuin Ässät alkoi voittaa pelejä.

Hupin kohdalla puhutaan paljon kädettömyydestä, minusta ongelma on jo pitkään ollut hatara yläpää.

Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun ruotsalaisseurat olivat huhujen mukaan kiinnostuneita Brodinista. Sanoin tuolloin, että hänet pitää päästää lähtemään mikäli hän itse haluaa sitä. Ja sanoin, että hänen roolinsa on helppo löytää korvaaja, eikä hän ole Ässien menestyksen kannalta ratkaiseva pelaaja.

Tästä samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin ettei Brodin ole missään tapauksessa korvaamaton pelaaja. Tällä hetkellä olen kuitenkin iloinen siitä että meillä pelaa Brodin eikä Huhtanen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tästä samaa mieltä ja samaa mieltä siitäkin ettei Brodin ole missään tapauksessa korvaamaton pelaaja. Tällä hetkellä olen kuitenkin iloinen siitä että meillä pelaa Brodin eikä Huhtanen.

Niin olen minäkin, tästä ei ole kysymys vaan jonkun kirjoittajan tarpeesta lällättelyyn.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Tämä keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun ruotsalaisseurat olivat huhujen mukaan kiinnostuneita Brodinista. Sanoin tuolloin, että hänet pitää päästää lähtemään mikäli hän itse haluaa sitä. Ja sanoin, että hänen roolinsa on helppo löytää korvaaja, eikä hän ole Ässien menestyksen kannalta ratkaiseva pelaaja.
Olen edelleen samaa mieltä, koska kysymys oli pelaajan halusta.

Luojan kiitos, ettet ole päättämässä näistä pelaajakaupoista. Olethan todennut, että Huhtanen korvaisi Brodinin ja Niemestä ei ole ykkössentteriksi ensi kaudellakaan. Huh huh....
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...jonka mukaan Brodin olisi halunnut lähteä Ruotsiin.

Tästähän ei loppukädessä ollut kysymys. Brodin ilmoitti itse aikalailla heti, että oli iloinen ettei Pata ollut halukas luopumaan, vaikka kyselyjä tuli. Taitaa olla nyt vielä tyytyväisempi.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin olen minäkin, tästä ei ole kysymys vaan jonkun kirjoittajan tarpeesta lällättelyyn.

Taidat nauttia näistä lällättelyistä ja turhista väännöistä. Vai pidätkö ihmeellisenä, että monet tarttuvat näihin "Huhtanen korvaisi helposti Brodinin"-kommentteihin?

Melkoista Brodinin vähättelyä, kun kyse ei ole lähellekään saman tasoisista pelaajista. Toinen sai kesken kauden sopimuksen liigajumboon, kaltaistensa seuraan ja toista vietiin Elitserieniin siirtorajalla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joku Es-jonne 15v korvaisi helposti TosiFanin jatkoajan keskustelupalstalla.

Brodinia vähätellään kyllä jo siinä jos vertaillaan Huhtaseen. Eilen se tunne mikä tuli, kun Brodin syöksyi jumalauta pää edellä blokkaamaan vetoa, huhhuh. Tämä jätkä on tärkeä palanen tätä joukkuetta. Vielä turhat jäähyt pois niin aletaan puhumaan pelaajasta joka saattaa ratkaista nyt keväällä tärkeitä pelejä.

Ja TosiFanille sen verran, kun sanoit ettei Brodin syöttele. Katsoppas sitä ketjun toista laituria, Mutasta. Runkosarjan aikana tuli pelejä joissa Mutanen heitti kiekon useammin päätyyn kuin syötti ketjukaverilleen. Mutanen ei syöttele vaan heittää päätyyn tai maalille.

Sillanpää on ketjussaan se joka jakaa kiekkoa. Laiturit painavat täysillä ja heittävät kiekkoa päätyyn.

Jos Tuomas Huhtasta verrataan johonkin meidän pelaajista niin pitäisi verrata Mutaseen. Se olisi tasaväkinen pari.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Jep, tuo pää edellä kiekon eteen heittäytyminen oli kyllä sen luokan temppu Broidilta, että ei ole ihan hetkeen vastaavaa näkynyt. Tuo on sitä sitoutumista ja joukkueelle pelaamista. Samoin ensimmäisessä pelissä ajoi täysillä kiekkoon kiinni vaikka näki jo kaukaa että Kukkonen(?) kelasi perse edellä antamaan pommia. Ehti kiekkoon ja otti melkoisen niitin kovasta vauhdista, näki kauas että teki kipeetä.

Näillä suorituksilla on kova boostaava vaikutus muun joukkueen peliin.

Tuli tilanteesta heti mieleen tämä.

(Linkki youtubeen ja Elorannan suoritukseen)
 
Viimeksi muokattu:

passenger

Jäsen
Kukaan ei enää tosiaan ilmeisesti muista miten Huhtasta hehkutettiin muutama kausi sitten ja tosiaan mainittiin NHL-potentiaalista miehen tehtyä kypärätempunkin jossain matsissa. Huhtanen ja Brodin ovat hyvin samantyyppisiä, Brodin toki muutaman vuoden nuorempi, molemmat nopeita, atleettisia ja melko lailla laput silmillä koheltavia energiapelaajia. Hienoja tyypejä omassa roolissaan, mutta olen kyllä samaa mieltä TosiFanin kanssa sikäli, että Brodinillakin ne taidot alkavat tulla tietyllä tavalla vastaan isommista peliajoista tulosyksiköissä kilpailtaessa. Hupilla ei homma lähtenyt sen kummemmin lentoon, Brodin on nyt suunnilleen samassa tilanteessa mitä Hupi nelisen vuotta sitten, toivottavasti lunastaa potentiaalinsa Huhtasta paremmin. Kannattaa katsoa nuo Brodininkin maalimäärät miesten sarjoissa, 2, 4, 2 ja nyt kymmenen. Vertailun vuoksi Hupilla ne olivat 4, 0, 4 ja 10 neljällä ensimmäisellä kaudellaan.

Jatketaan toki lällättelyä puolin ja toisin, TosiFani sohaisee "viattomasti" muurahaispesään, pölhöt kuittailee perässä ja sama karuselli valmis. Niemi, Huhtanen tai Huhtalan palkka niin pääasia, että "keskustelu" jatkuu.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse diggaan Huhtasesta sekä Brodinista, mutta kumpi, valinta on Brodin. Brodin on huimasti edellä ärsyttävyydessään (vastustajien kannalta), luistelutaidoissa voidaan olla samalla viivalla ja tietynlaisessa suoraviivaisuudessa (esim. 1v1 tilanteissa), kulmissa kaivaa paremmin Brodin ja parempi tulevaisuus on Brodinilla. Kun Brodin ei täällä jatka, Huhtanen kelpaisi (ainakin mulle) tilalle, mutta jatkaa Ilveksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös