Eipä ollut häävi peli tuo viimeöinen läntisen konferenssin kärkikamppailu. Dallas pelasi ensimmäiset 25 minuuttia huonointa ja haluttominta peliä, mitä tällä kaudella olen nähnyt. Kaiken lisäksi ottelussa päin helvettiä viheltänyt tuomari suorastaan lahjoitti Detroitille ensimmäisen maalin. Stu Barnesin jäähy 5-4 av-tilanteessa oli iso vitsi.
Dallasin onneksi tuomari alkoi ottelun puolivälissä viheltämään käsittämättömiä jäähyjä myös Detroitille ja ottelu kääntyi yllättävästi. Stars pääsi käsittämättömän helpolla tasoihin ja ohi. Detroit vaikutti 3-0 johdon saatuaan haluttomalta ja lähes ylimieliseltä. Robert Lang ja Brendan Shanahan surffailivat jossain hämärän rajamailla, samalla tavoin kuin Dallasin Guerin ja Arnott. Olen lähes 100% varma, että jompikumpi tuosta Dallasin em. voimahyökkääjäkaksikosta treidataan ennen siirtoajan umpeutumista.
Detroitin parhaat olivat Henrik Zetterberg, Niklas Lidström ja Mikael Samuelsson. Dallasin parhaat olivat Philippe Boucher, Mike Modano ja Sergei Zubov. Tietysti Jere teki pari maalia hienosti, mutta peliesityksen perusteella Antti Miettinen oli jopa paras suomalaisviisikosta. Mietsu oli kentän liukkain luistelija.
Urheilulehden O-P Matihalti ylisti lehden nettisivuilla Starsin ylivoimaa maasta taivaaseen. Ok, olihan se tällä kertaa tehokasta (mitä se ei ole koko kaudella ollut), mutta Detroit sai mielestäni yv:nsä aina paremmin pyörimään ja luotua tekopaikkoja. No, maalit ratkaisee.
Marty Turcolla on pari ottelua mennyt viimeaikoina vihkoon, mutta Hedberg on ollut aina tilaisuuden saatuaan mies paikallaan. Erinomainen kakkosveska kyseessä. Turcon otteista ei tarvitse olla huolissaan. Varmaan krapula vieläkin sopparijuhlista...
Miettinen-Kapanen-Hagman oli mukavan pirteä kenttä. Pikkuhakkikin sai ensimmäisen Stars-maalinsa (toistakymmentä matsia siihen vaadittiinkin). Detroitin laiskahkot puolustajat saivat kyllä suomalaisketjun näyttämään paremmalta kuin oikeasti oli.
Detroit on täynnä taitavia, nopeita ja älykkäitä pelaajia, mutta minkäänlaista fyysistä kulmikkuutta tai aggressiivisuutta ei siitä joukkueesta löydy. HMV sanon minä. Jason Williams näytti olevan ainoa pelaaja, joka yritti edes taklata välillä. Maltbystä ja Draperista on näköjään iän myötä tullut enemmän taito- kuin taklauspelaajia. Sitten vielä kun Jiri Fischerillä on omat ongelmansa, ei käy kateeksi niitä Wings-faneja jotka fyysisestä kiekosta pitävät.
Tuo Guerinin eye-couge -tapaus näytettiin muuten muutamaankin eri otteeseen tuossa yön lähetyksessä. Vahinko, sanon minä. Jos siitä nyt kuitenkin pelikieltoa tulee, en koe tapahtuneen mitään oikeusmurhaa.
Seuraavaksi vastassa AAC:ssa Minnesota. Pelin on parannuttava, jos tiukasti puolustavalta joukkueelta meinataan pinnat ottaa. Hedberg aloittaa maalilla.