Morrow10 kirjoitti:
No niin. Dallasilla on noita miehiä jotka ovat nopeita ja yritteliäitä tällä hetkellä ihan tarpeeksi. Hagmanin hankinta sen vuoksi oli täysin turha. Kuten sanoit, Niklas Hagman ei saa vetoja sisään. Minkä vuoksi siis hankkia tällaista miestä? Iowassa pelaavat David Oliver, Vojtech Polak sekä Yared Hagos ovat kaikki parempia pelaajia kuin Hagman. Tuo on siis minun mielipide.
Selvä, en ole Oliverin, Polakin ja Hagosin pelejä ikuna nähnyt. Ikävää, että Dallasin johto on niin ullakolla ja hankkivat heitä huonomman pelaajan sen sijaan että nostaisivat jonkun ylös. Minä kanssa elin siinä käsityksessä että Dallasilla on neloseen (suhteessa siihen että pelataan tosiaan hajavaihtoa nelosessa) yhtä hyviä miehiä. Hagman tuo kuitenkin syvyyttä ja parisataa NHL-peliä, muistaakseni valmennus kommentoi kauppaa jotenkin niin että Hagman tuo lisää valmiuksia selvitä pitkästä kaudesta.
Tiesitkös muuten, että Lessard, Tjärnqvist sekä Perrot ovat yhteensä pelanneet saman verran otteluita Stars-paidassa kuin Hagman Florida-paidassa? Tehojen vertailu on siis turhaa.
Jep jep. Ketä siellä nelosessa pyörii muuten yleensä?
Tiesitkö, että Tjärnqvist on varsin kyvykäs kahden suunnan hyökkääjä? Parempi kuin Hagman. Tehot eivät mittaa puolustavan hyökkääjän taitoja. Niin ja kaiken lisäksi Nikellä ei edes ole tehoja.
Näin on Tjärnqvistiä mainostettu mutta jostain syystä hänet pudotettiin farmiin. Enkä usko siihen että on aivan sama jos energiaketjun kaveri tekee 0 pistettä pitkän kauden aikana kuin jos saa värkättyä 15-20 pojoa. Kenties meillä on näkemysero tässä.
Tiesitkö, että Lessard on pelannut huimat viisi(5) ottelua Dallasissa tällä kaudella. Noissa otteluissa muuten syntyi jo uran ensimmäinen maali. Paljon mielummin katselisin tuota Hobey Baker -voittajaa kuin Hagmania.
Tiesin. Sitä en tiennyt, kuten ja aikaisemmin tuli ilmi, että sinä katselet mielummin Lessaridia kuin Hagmania. Muista lähettää privaa aina jos haluat ilmoittaa mitä pelaajia katselet Dallasissa mielummin kuin jotain pelaajaa jonka mainitsen viestessäni niin pysyn ajan tasalla. Rupee ärsyttään tommonen kysely.
Tiesitkö, että Ott ei ole juurikaan neloskentässä tällä kaudella pelannut. Viime Toronto-ottelussa kakkoskentässä Arnotin vierellä.
En tiennyt. Olen luullut koko ajan että Ottin rooli on kuitenkin nelosketjun/jarruketjun keskellä tai kenties laidassa. On suuri yllätys minulle että hän onkin nyt kakkosketjun laituri! Hän on ottanut joukkeessa viidenneksi eniten aloituksia (Barnesin yli parisataa aloitusta yllätti, mahtaako olla alivoimalla jossa Ottin kanssa usein), pelannut vajaa 11min per ottelu ja lähes aina kun olen katsonut (kävin vielä tarkistamassa useiden otteluiden shift chartit lokakuun ja marraskuun väliltä kun pelkäsin tulleeni hulluksi) pelannut tasakentällisillä lähinnä Svobodan, Tjärnqvistin, Lessardin, Perrotin, Oliverin ja Barnesin kanssa. Minkä kentän nämä pelaajat mielestäsi muodostavat? Ykkösnyrkki? Kolmonen?
Löytyy sieltä välillä Arnott ja Morrow sekä pari kertaa Lehtinen tai Miettinen tahi vaikkapa Modano mutta lähes jokainen pelaaja on ollut pari vaihtoa kaikkien kanssa.
Tämänpä takia en voinutkaan millään tietää Ottin pelanneen itse asiassa yleensä muualla kuin Dallasin nelosessa. Sitäkään en tiennyt että vähiten minuutteja ja hajavaihtoja pelaavat hyökkääjät eivät olekaan nelosketju.
Dallasilla ei ole yhtään pelaajaa alemmissa ketjuissa kahden suunnan sopparilla? Luulin kovasti, että jos semmoisia on ja ne lähetetään farmiin, putoaa myös heidän palkkansa dramaattisesti. Tällä tavalla jos hankkii vaikka niinkin hintavan grindaajan kuin Hagman ei tule koko tuota summaa turpaan kun pudottaa jonkun kahdensuunan sopimuksella pelaavan alas siksi aikaa.