Espoon Siniset
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Two Degrees of Mike Sillinger
Samaa olen itse ihmetellyt. Tämän hetken pakeista mielestäni kolmelta (Clarke, Kokko, Lajunen) lähtee tarvittaessa hyvä lämäri. Lajunen on kuitenkin ainoa, joka käyttää sitä usein.
Tossa on kyl pointsia. Veilleuxkin oli paperilla helvetin kova jätkä, mutta kaukalossa totuus oli kuitenkin vähän eri.- Ei tietenkään suorilta käsin korvaa meidän kultakypärä Lajusta, mutta kukapa vapaana olevista kavereista korvaisi? Joku kanukki, joka ei ole koskaan pelannut Euroopassa? Ehei välttämättä. Tilastoscouttaulu on aina kivaa, mutta tuntemattomat tyypit on aina helvetisti isompi riski kun tuttu kaveri, jolta tiedetään mitä saadaan.
Itselle on jäänyt hyvin mieleen muutamat hidastukset vastustajan tekemistä maaleistä, kun Clarke oli kentällä. Clarke on kyllä oikeassa paikassa (=oman maalin edessä), mutta hän ei tee mitään. Hän ei ota kiekotonta vastustajaa pois, ei sido mailaa, ei lähde kiekollista vastustajaa vastaan. Kyllähän Lajunenkin oli välillä omassa päässä pulassa, mutta hän sentään yritti!
Omat muistikuvat Clarkesta ovat juuri edellämainitun kaltaiset: hyvä hyökkäyspään pelaaja, joka on täysi sukka omassa päässä lähinnä vain asennevamman takia.
Juu eihän se ihan paska esitys ollut kun ajattelee mitkä oli lähtökohdat. Heti kauden ekassa pelissä tuli paljon vastuuta. Ei ottanut mun silmiini yhtä paljon vastuuta pelin rakentelusta kuin Lajunen vai onko se vain niin, että se kultainen kuuppa erottuu helpommin pelistä. Kuitenkin ihan hyvää rauhallista työskentelyä viivassa vaikkakin sössi vähän sen lopun kirikohdan. Vedotkaan ei lähtenyt vielä erityisen terävästi. Eiköhän se tästä.
Sopii odottaa perusvarmaa kiekollista peliä ja perusavauksia omista? Huh. Puhutaanko me nyt samasta jätkästä, joka usein paineli hyökkääjiensä edellä vastustajan maalin taakse?No Lajunenhan oli ihan suvereeni kiekon kuljetuksineen, harhautuksineen, laukauksineen, valelaukauksineen sekä ohjurisyöttöineen. Ei Clarkelta kannata edes odottaa samaa. Lähinnä perusvarmaa kiekollista peliä ja perusavauksia omista sekä vetoja viivalta.
Kyllä toi puolustus hieman kädettömältä näyttää nyt Ilvosen ja Laakson kanssa, ei voi mitään.
Ihan oikeasti, voisiko tämän otsikon muuttaa muotoon: "Dale Clarke - paskinta sitten Nyyssösen?"
Vai loukkaako Nyyssöstä?