Curt Lindström Jokerien päävalmentajaksi

  • 122 333
  • 707

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Tänään otetaan turpiin Kerholta ja nämä Waden selkäänpuukottajat varmaan kertoo taas kuinka tuokin tappio oli Waden syytä...

Itse en tainnut Wadea selkään puukottaa. Samaan en syyllisty Currenkaan kohdalla. Tuska on täälläkin valtaisa, mutta sen verran tässä on vielä aivotoimintaa jäljellä, että en syytä Currea Jokereiden ongelmista yhden pelatun pelin perusteella. Annetaan nyt aikaa se 20 peliä, josta puhuin Wadenkin osalta. Tosin henkisesti lähtökohdat ovat nyt oleellisesti huonommat kuin syksyllä, mutta eiköhän tämä tästä vielä lähde. Ensimmäinen voitto on kuitenkin parempi ottaa kolmen pelin sisällä. Kyse ei ole yksin tahdosta vaan myös siitä, että saadaan luotua toimiva pelisysteemi. Sellaista ei ollut Jokereissa koko syksynä. Eilen kolmannessa erässä nähtiin jotain ja jos samaa nähdää tänään ensimmäisestä erästä alkaen, Kerhokin voi olla vaikeuksissa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Itse en tainnut Wadea selkään puukottaa. Samaan en syyllisty Currenkaan kohdalla. Tuska on täälläkin valtaisa, mutta sen verran tässä on vielä aivotoimintaa jäljellä, että en syytä Currea Jokereiden ongelmista yhden pelatun pelin perusteella.

Minä en odota että Curre olisi saanut meidän pelilliset ongelmat ratkaistua viikossa mutta minä odotan että Curre saisi edes puhallettua asennetta joukkueeseen.

Eilinen esitys oli täydellinen epäonnistuminen tuolla saralla ja kun Curre kerran on henkisen puolen poppamiehenä pidetty niin on jokseenkin taitavaa että käytännössä kaikki tunne oli saatu tapettua joukkueesta. Aivan munatonta pelailua, jonka perusteella eilinen esitys ei edes harmittanut joukkuetta. Ainoastaan Tomek ja Kuki osoitti pelissä jotain pientä tunteen paloa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Minä en odota että Curre olisi saanut meidän pelilliset ongelmat ratkaistua viikossa mutta minä odotan että Curre saisi edes puhallettua asennetta joukkueeseen.

Ja kun sitä asennetta ei ole ollut Jokereissa todellisuudessa koko vitun syksynä, niin sinä kivität sen puuttumisesta Curren yhden pelin perusteella.

OK, ihan sama, mutta itse en jaksa osallistua näin matalalla lentävään keskusteluun.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Ja kun sitä asennetta ei ole ollut Jokereissa todellisuudessa koko vitun syksynä, niin sinä kivität sen puuttumisesta Curren yhden pelin perusteella.

OK, ihan sama, mutta itse en jaksa osallistua näin matalalla lentävään keskusteluun.

No kyllä mä muistelisin että Waden aikana pelatuissa paikallispeleissä olisi ollut huomattavasti enemmän tunnetta. Ja tuo eilinen oli niin munatonta pelleilyä ja hengetöntä neppailua että Waden aikaista Kalpa ja Jyp perseilyä lukuunottamatta ei olla taidettu nähdä näin asennetonta paskaa. Ja IFK on sentään meidän paikallisvastustaja ja verivihollinen, eikä mitään Kalpaan ja Jyppiin verrattavaa pakkopullaa. IFK:ta vastaan ei vain saa, eikä voi pelata noin hengettömästi. Kerpele!!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Kyynikko kirjoitti:
Rauha nyt sinne teidän leiriinne
...
Eilinen oli Curren eka matsi coutsina. Mun mielestä ei ole oikein vaatia että Curre olisi joku poppamies joka avaa henkiset lukot joukkueesta kertaheitolla.

Helvetiin kaikki rauhanjulistajat - täällä on jo liikkuvat takana puhdistuksia varten. Lindström ei tule missään tapauksessa saamaan minulta lähellekään samanlaista kärsivällisyyttä ja sormien läpi katsomista kuin Wade. Vaadin tuloksia heti, eikä minua kiinnosta kuinka vaikeaa herra poppamiehellä niitä on taikoa. Sitä ei tarvitse erikseen sanoa, että toivon aina Jokerien voittoa vaikka Alpo Suhonen tulisi takaisin penkin taakse, mutta Curt Lindström ei tule olemaan millään tavalla osana Jokerikannatusta.
 
Jokereilla näyttää olevan noita murheita omiksi tarpeiksi liikaa.
1. Turhia jäähyjä haittavat joukkuetta
2. Omasta päästä ei päästä pois,kun vastusta karvaa hiukan voimakkammin esim 2 kahdella. ( ei tiedetä tai osata pelata eka karvaajaa ulos. KIEKKO JA PAKKI.)
3. Omasta päästä pelin avaus jumittuu jo ennen siniviivaa liian useasti.Kaksi ensimmäistä syöttöä??? ja puuro on valmis myöskin keskialueella.
4. Lepistö on liian innokas ratkaisemaan omalla pelillään peliä ja syntyy tästä johtuen paljon sekametelisoppaa.
5. Laitoihin pääsee helposti ja mennään hyökkäysalueella,niinhän vastustaja haluaakin peluttaa ränneissä hyökkääjiä.

Pelaajien aikuismainen leikkivä lapsi on tukahdutettu ja se näkyy pelissä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Nimim. Joukkuepelaajan luettelemat kaikki 5 kohtaa ovat valmennuksen korjattavissa olevia seikkoja ja osa niistä vieläpä ihan puhtaasti kurilla järjestykseen laitettavia. Jos kuntopohja on ryssitty(kuten monet arvelevat Lukkarilan jäljilta käyneen) niin sille ei voi mitään ja se heijastuu kaikkeen tekemiseen, mutta kyllä nyt perkele kunnon valmentaja pystyy luomaan edes jonkinlaista pelitapaa ja kuria noudattavan joukkueen.

5 matsia aikaa herr Lindström, 5 matsia aikaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
cobol kirjoitti:
Näin juuri. Joskus ulkopuolisen silmin asiat näkyvät paremmin kuin täältä sisältä. Ymmärrän hyvin flintin tuskan, mutta Jokereiden onnettoman esityksen alkukoti on kyllä edellinen valmennuskaksikko Immonen-Lukkarila. Nyt voi jo sanoa, että tuho on valtaisaa.

Tämänhän Wadekin oli myöntänyt TV-lähetyksessä.

Olihan tuo kyllä kammottava esitys. Jaksamatta ja ehtimättä nyt selailla mitä pelistä on eri ketjuissa kirjoitettu, pahiten pettää puolustus ja nimenomaan puolustajat. Eilen siellä on oikeastaan vain yksi liigatasolla pelaava puolustaja, Lepistö. Hänkin ajaa yli-innokkuudellaan itseäään tilanteista ulos. Yritystä kuitenkin on vaikka muille jakaa.

Jalkanen, Latvala, Kalteva,..ei hyvä luoja.

Toinen mikä pettää, on tilanteiden luku ja porrastukset. Yllättävän usein kiekko menetetään helposti eikä kukaan varmista. Esimerkiksi sopii vaikka 2-0 maali, jossa Hyvönen ensin sössittyään viivassa poikittaissyötön ei lähtenyt välittömästi polkemaan alas vaikka näki, että Lepistö on pulassa. Tästä sitten Turo Järvinen karkasi. Minun arvioni mukaan Hyvönen olisi ehtinyt hätiin, jos olisi tajunnut/viitsinyt. Tämän tapaisia tilanteita oli muitakin.

Currella riittää työsarkaa. Kuitenkin kolmas erä oli jo vähän paremman näköistä, toki vastustajan vetäydyttyä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
flintstone kirjoitti:
Tänään otetaan turpiin Kerholta ja nämä Waden selkäänpuukottajat varmaan kertoo taas kuinka tuokin tappio oli Waden syytä...

Voisit ihan minun mielikseni kaivaa pari esimerkkiä Waden 'selkäänpuukottajista'. Itse kun en sellaista ilmiötä juuri muista palstalla esiintyneen. Kaikki 'kyllähän täällä on oltu heti Wade tuomitsemassa' -kuittailut ovat yhtä tyhjän kanssa. Epämääräinen syyttely on lapsellista.

Touhusi on vaikuttanut jo pitkään mielikuvitusystävien kanssa riitelyltä. Ihan helvetin huolestuttavan ja surullisen näköistä touhua. Ryhtiä peliin saatana. Teet itsestäsi ennen pitkää ihan pellen muiden silmissä. Oman vitutuksen kaataminen toisten niskaan näitä perusteettomasti syyttelemällä saa ihmiset vain vittuuntumaan ja kyllästymään sinuun itseesi.

Ja asiaakin pitää kirjoittaa:

Eilen kaksi erää täyttä perseilyä, aivan täyttä. Kolmas erä olikin sitten jo ihan lupaava. Toisaalta on muistettava, että kyllähän vastustajan pahin hyökkäysinto oli jo mennyt.

Curren ja joukkueen kannalta hyvä, että tänään Ilmalan saapuu perinteinen pisteautomaatti.

Ehkä se siitä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vakio kirjoitti:
Kuitenkin kolmas erä oli jo vähän paremman näköistä, toki vastustajan vetäydyttyä.

Tämäkin oli vain silmälumetta kun IFK lopetti pelaamisen, josta Shedden sitten joukkuettaan aikalisän aikana ripittikin. Tuon aikalisän jälkeen peli meni aivan yhtä paskaksi kuin se oli sitä aiemminkin, eli heti kun IFK alkoi taas pelaamaan niin meillä ei ollut käytännössä mitään jakoa vain pelkkää hengetöntä pelailua.

Lapanen kirjoitti:
Voisit ihan minun mielikseni kaivaa pari esimerkkiä Waden 'selkäänpuukottajista'. Itse kun en sellaista ilmiötä juuri muista palstalla esiintyneen. Kaikki 'kyllähän täällä on oltu heti Wade tuomitsemassa' -kuittailut ovat yhtä tyhjän kanssa. Epämääräinen syyttely on lapsellista.

Kyllä Wadelle alettiin täällä meidän keskuudessa huutamaan potkuja meidän viiden ensimmäisen pelin aikana ja se tosiasia ei katoa vaikka sen yrittäisi kieltääkin.

Ja jos minun epämääräiset syytökset eivät sinua koske niin eihän sinun niistä tarvitse välittää. Enhän minä edes silloin ole sinulle vittuilemassa.

Tässä sinulle Lapanen niitä pyytämiäsi Waden selkäänpuukotuksia tuolta cobolin 23.9. avaamasta Mitä on tehtävä? -viestiketjusta:

Nämä viestit on siis kirjoitettu tuohon ketjuun 23.9. jolloin meillä oli kautta takana 5 peliä.

peluri kirjoitti:
1 Wade kakkosvalmentajaksi (nopeasti!), esim Ara tilalle

Ikijokeri kirjoitti:
1. Wade kakkoseksi, joku tilalle!

pappi kirjoitti:
1. Wade kakkoseksi Ara ykköseksi!

Elrith kirjoitti:
Tuskin se Wade mihinkään lähtee. Tosin miehen esiintyminen mediassa ja joukkueen suoritus on sitä luokkaa että minä alan pikkuhiljaa uskoa että ehkä ne fudut olisivat sittenkin ihan oikea ratkaisu.


Tämä viesti on kirjoittetu 24.9. kautta on edelleen takana vain 5 peliä:

Hopeinen Kuu kirjoitti:
1. Wade kakkoseksi, Ara ykköseksi, ikonia ei voi kokonaan syrjään laittaa.

Enempää en jaksa alkaa niitä kirjoituksia sinulle Lapanen poimimaan, jos kiinnostaa enemmän niin lue sieltä cobolin ketjusta lisää.

ps. ja ihan väärinkäsitysten välttämiseksi haluan painottaa että vaikka cobol on ko ketjun avaaja niin cobol ei ole huutamassa Wadelle eroa vaan cobol antaa tuossa ketjussa Wadelle aikaa saada hommaa toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä antaisin Currelle sen työrauhan. Tämä vuodatus kuuluisi Jokerisydämisyysketjuun. Joukkue on tänä vuonna ollut HMRS.

HALUTON MUNATON RAHASTAVA SURFFARILAUMA.

Voi voi sitä suurta tuskaa. Ei ollut kivaa Lukkarilan kauhukammiossa. Nyt kaikilla on kivaa kun Curre on valmentaja. Vittu mitä selityksiä! Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, kuten Filppula, Tomek ja Virta, ovat alkukaudesta lähtien mukana olleet täysiä paskoja. Jos pelaajat lukevat tätä, niin katsokaa peiliin. Te olette neitejä. Joskus elämä potkii päähän, mutta tuollaista paskat housussa itkemistä ei jaksa katsoa. Jos olisitte oikeassa työelämässä olisi teidät potkittu pihalle ajat sitten. Vahvistuksia on hankittu. Jotkut ovat onnistuneet. Jotkut eivät. Se ei anna syytä olla kantamatta omaa osuuttanne. Ehkä kuntovalmennus on mennyt pieleen, mutta se ei selitä niitä f-juniorimaisia virheitä, haluttomuutta ja kurittomuutta jäähyjen ja pelitavan suhteen. Nyyh nyyh seli seli. Tuo edellinen lause kertoo mitä olette tuoneet meille tällä kaudella. Te kusitte Waden kintuille ja nyt olette tekemässä samaa Currelle. Säälin maalivahteja tällä kaudella. On helvetillistä pelata tuollaisten velttoperseitten takana. Göringin niskaan kaadettiin paljon paskaa, koska te velttoilette 110 prosenttisesti. Sama tulee tapahtumaan Passmorelle ja Rämölle. Vituttaa kun joukkue on täynnä salamatkustajia.

Currella on tosi vaikea paikka kun joukkue koostuu HMRS pelaajista. Kovaa vuodatusta edellinen teksti on, mutta koskaan ei ole ollut näin velttoa joukkuetta. Parjaamani Tommi Turunen on gladiaattori verrattuina näihin nykyisiin surffareihin. 80-Luvulla meitä haukuttiin mikkihiirijoukkueeksi. Sitä en silloin sulattanut, mutta nyt voin sanoa joukkuetta mikkihiirilaumaksi.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Minä en odota että Curre olisi saanut meidän pelilliset ongelmat ratkaistua viikossa mutta minä odotan että Curre saisi edes puhallettua asennetta joukkueeseen.
.

Täytyy myöntää, että kerrankin olen Flintin kanssa samaa mieltä. Kyllä minäkin odotin Jokereilta eilen paljon enemmän kuin tuli nähtyä. Itse asiassa tilanteessa 0-0 oli jo selvää, että Jokerit ei tuossa pelissä menesty. Ja suurin syy oli nimenomaan asenteessa. Kaksinkamppailut hävittiin järjestäin, taklauksia ei ollut ollenkaan ja tosiasiassa Passmore piti Jokereita pystyssä jonkin aikaa ottelun alussa.

Tässä ei ollut kysymys pelisysteemistä vaan nimenomaan asenteesta. Siitä osa-alueesta, minkä pitäisi olla Curren vahvin puoli - ei ollut. Lisäksi Lindströmin kommentit pelin jälkeen eivät todellakaan luvanneet hyvää. Melko alistunutta oli artikulointi. Huomennakin aurinko nousee. Joo nouseehan se ja nousee jatkossakin, mutta sen nousun kytkeminen Jokereiden nousuun on aika kaukaa haettua. Jokereilta puuttuu taistelu, vittu vaikka kuinka olisi pelikirja kateissa niin voihan sitä nyt perkele edes yrittää.

Turpaan tänään ja vielä seuraavassakin pelissä ja Curren eväät on syöty ja paluu ennen taukoa olleeseen aikaan on selviö. Valmennus on levällään, maalivahtiongelma ei ole poistunut jne. Ei ole helppoa olla IFK-fani, mutta luoja paratkoon seison tällä hetkellä mieluummin täällä kuin siellä. Sympatiaa tunnen, mutta valoa en näe. Itse asiassa olen sitä mieltä, että vain ihme pelastaa Jokerit tällä kaudella edes säälipleijareihin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Isaksson kirjoitti:
Itse asiassa olen sitä mieltä, että vain ihme pelastaa Jokerit tällä kaudella edes säälipleijareihin.

Onneksi sillä ihmeellä on myös nimi, eli Tommi Santala. Tommi tuo Jarnan ohella meidän peliin sen verran voitonavaimia että uskon että sinne pleijareihin edelleenkin mennään. Vaikeaa tämä kuitenkin edelleen on.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
Onneksi sillä ihmeellä on myös nimi, eli Tommi Santala. Tommi tuo Jarnan ohella meidän peliin sen verran voitonavaimia että uskon että sinne pleijareihin edelleenkin mennään. Vaikeaa tämä kuitenkin edelleen on.

Toivotaan näin. Filppula oli melkoinen pettymys eilisessä pelissä ja ketjun peli pyörikin Jantusen ja Hyvösen varassa.

Tulisi nyt vaan vihdoin Santalakin kuntoon. Kuten myös Järventie.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
Turpaan tänään ja vielä seuraavassakin pelissä ja Curren eväät on syöty ( ) Itse asiassa olen sitä mieltä, että vain ihme pelastaa Jokerit tällä kaudella edes säälipleijareihin.

Aika iso ero on näköjään meillä siinä, miten osaamme käsitellä jääkiekkojoukkueen tilannetta ja miten paljon ymmärrämme siitä ja jääkiekosta. Alkukaudesta näin koko ajan HIFK:n mahdollisuudet vaikka Sheddenin johdolla aluksi paljon asioita meni pieleen eikä mikään toiminut. Esimerkiksi HIFK:n 1-7 kotitappion jälkeen Tapparalle olin koko ajan edelleen perustellusti varma siitä, että homma kääntyy. Sain kyllä selvittää ja perustella näkemystäni laajasti IFK-faneillekin. Nyt kun katsoo SM-liigan sarjataulukkoa niin on helppo sanoa, että olin oikeassa.

Jokereiden suhteen on sama tilanne. Kun Lukkarilasta päästiin vihdoin eroon, hänen tekemänsä tuhot paljastuvat vasta ensimmäisten pelien aikana. Harva taitaa edes käsittää sitä, kuinka syvälle suohon Waden muodollisella johdolla Jokerit Lukkarilan toimesta ajettiin. Jotta tilanne saataisiin edes lähelle nollaa, siihen menee muutama peli. On kuitenkin aivan selvä, että Jokerit parantaa otteitaan. Hitaasti, mutta varmasti.

Nyt täällä on menossa kova lynkkaus yhden ottelun perusteella. Isaksson toki provoaa kun saa siihen tilaisuuden, sillä kyllä hän jääkiekosta ja joukkueiden sisäisestä kemiasta ymmärtää enemmän kuin tuossa yllä kirjoittaa? Ainakin toivottavasti. Voi toki niinkin olla, että Isaksson on todellisuudelle yhtä sokea kuin muutama Jokerifani.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Nyt täällä on menossa kova lynkkaus yhden ottelun perusteella.

Cobol tuskin on vielä virtuaalilynkkausta nähnytkään, minä olen, kuten myös oikean. Eihän täällä mitään lynkkausta ole vielä käynnissä, kunhan vaan vaaditaan Lindstörmiltä välittömästi edes jotain parannusta Jokereiden otteisiin(eilistä 3, erää en nähnyt, oli ilmeisesti parempi) ja kyllä se nyt on niin, että jos Lindstörm ei saa aikaiseksi edes valmennunsvaihdoksen jälkeistä(ja tyypillistä, mutta usein lyhytkestoista) pelihurmaa ja asennetta pelaajiin, niin äijän otteita maajoukkueen peräsimessä seuranneen on vaikea odottaa mitään muutakaan konkreettista parannusta tapahtuvan.

Santala ja Norton takaisin kehiin sekä veskaripeli edes vähän varmemmaksi, niin jonkinlaista ryhdistäytymistä on odotettavissa, mutta pysyvämpi pelillinen parantuminen ja playoffskunto(ei sinne pääseminen, vaan siellä voittaminen) on sitten jo sitä ihmeluokkaa. 5 matsia on ruhtinaallisen paljon Curren tapaiselle valmentajalle näyttää, että hänellä on jonkinlainen ote joukkueeseen muutenkin kuin kivana setänä treeneissä. Kaikkia niitä matseja ei tarvitse voittaa, mutta katsojia hävettävän(ja kohta myös hävittävän) perseilyilmeen on loputtava ja nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Jotta tilanne saataisiin edes lähelle nollaa, siihen menee muutama peli. On kuitenkin aivan selvä, että Jokerit parantaa otteitaan. Hitaasti, mutta varmasti.

Tästä ei olla eri mieltä, lähinnä tarkoitin, että hitaasti saattaa olla liian hitaasti. Jos pataan tulee vielä 2-3 kertaa putkeen on piste-ero sääliviivaan jo reilusti toistakymmentä. Pelejä on toki jäljellä, mutta kun sääliviivalla olevat joukkueet keräävät keskimäärin 1,35 pistettä per peli edellyttää vaikkapa 15 pisteen kurominen 25 ottelussa keskimäärin noin 2 pistettä per ottelu. Ei käy ihan helposti. Joten liian hitaasti ei oikein voi parantaa. Esimerkiksi tuleva länsirannikon kiertue saattaa olla hyvinkin ratkaiseva. Molempia pelejä ei saisi missään nimessä hävitä.

Edit: Provotaan kun on provoamisen aika, nyt olin kyllä ihan tosissani - valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Nyt täällä on menossa kova lynkkaus yhden ottelun perusteella. Isaksson toki provoaa kun saa siihen tilaisuuden, sillä kyllä hän jääkiekosta ja joukkueiden sisäisestä kemiasta ymmärtää enemmän kuin tuossa yllä kirjoittaa? Ainakin toivottavasti. Voi toki niinkin olla, että Isaksson on todellisuudelle yhtä sokea kuin muutama Jokerifani.

Täällä nyt mitään lynkkausta olla edes vielä nähty, sen sijaan Waden kohdalla sitä seurattiin pidemmän aikaa ja yritettiin huudella väliin että hätäilemällä ei saada aikaiseksi kuin kusipäisiä lapsia.

Ja minä huutelen vain sen perään että Curre saisi esiin edes auttavasti asenteen ja taisteluilmeen näkymistä kentälle ja että jos peli menee perselleen niin ei seisota toteemipaaluna penkin takana vaan herätellään joukkuetta (kuten Shedden teki) tai jos maalivahti pelaa päin persettä niin mies vain vaihtopenkille ja toinen tilalle.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Isaksson kirjoitti:
Tässä ei ollut kysymys pelisysteemistä vaan nimenomaan asenteesta.

Olen eri mieltä. Tässä on kyse siitä, että Jokereilla ei ole ollut toimivaa pelisysteemiä koko kaudella. Tuo eilinen saattoi vaikuttaa asenneongelmaiselta, koska joukkue vasta totuttelee uuteen pelisysteemiin. Jokainen pelaaja yrittää siis täyttää ruutunsa pelaamalla tarkasti, ja juuri tässä tilanteessa tarkkuus muuttuu helposti ylivarovaisuudeksi. Joukkueelle ei olisi mitään hyötyä siitä, että pari pelaajaa joka kentällisessä alkaisi koohottaa ympäriinsä mielivaltaisesti "asenteella", kun pitäisi se toimiva systeemi saada aikaiseksi ennen kuin voidaan ryhtyä kehittelemään omapäisempiä ideoita ja "asenteella" pelaamista.

Tämän vuoksi myös karvaaminen oli HIFK:ta vastaan välillä äärimmäisen passiivista, vaikkei niin pitänyt olla. Passiivisessa karvaamisessa on helpompaa pitää pakka oikeassa järjestyksessä kuin aktiivisessa, koska aktiivisemmassa pelaamisessa perusryhmitys ei ole stabiilissa tilassa vaan siihen pitää koko ajan olla jokaisen pelaajan reagoimassa. Aktiivista pelitapaa voi toteuttaa onnistuneesti vasta silloin, kun jokaisella pelaajalla on toimintamalli selkäytimessä. Kun tämä puoli on sisäistetty eikä pelaamisesta ole epäselvyyttä, jokainen pelaaja pystyy vaivattomasti seuramaan omaa lankaansa pelitilanteiden muuttuessa. Peliä leimaa tällä hetkellä epävarmuus ja epäonnistumisen pelko, ja siten ei aina uskalleta lähteä järjestelmän sekoittamisen pelossa toteuttamaan vaativampia asioita.

Kunhan nämä kehykset saadaan paikalleen--ja ne saadaan paikalleen, koska joukkueessa on niin paljon rutinoituneita ammattilaisia--ja kun pelitapa alkaa jälleen muuttua pelaajien toiseksi luonnoksi, niin sitten voidaan odottaa myös yksilötasolla järjestelmään sopivia hyviä ratkaisuja ja suorituksia. Kun pelisysteemi sitten toimii, alkaa näyttää myös siltä, että pelaamisessa on sekä järkeä että asennetta. Silloin pelaajien ei enää tarvitse koko ajan miettiä, mitä pitäisi tehdä ja miten toimia, koska pelisysteemin sisäistäminen on vienyt pois pelaamisen tarpeettoman monimutkaistamisen ajatuksen tasolta. Tällä hetkellä tämä liika miettiminen ja epävarmuus näkyy monesti vaikeuksina esimerkiksi hyökkäyksiinlähdöissä. Oman maalin takaa ei tunnuta aina pääsevän pois kiekon kanssa, vaikka vastustajan karvaajat eivät vielä olisi edes iholla.

Eilisessä ei siis mielestäni ollut kyse asenteesta vaan yleisestä epävarmuudesta.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
Ja minä huutelen vain sen perään että Curre saisi joukkueelle edes auttavasti asenteen ja taisteluilmeen näkymistä kentälle ja että jos peli menee perselleen niin ei seisota toteemipaaluna penkin takana vaan herätellään joukkuetta (kuten Shedden teki) tai jos maalivahti pelaa päin persettä niin mies vain vaihtopenkille ja toinen tilalle.

Tässä asiassa Flintstone on kyllä oikeassa. Joukkue tarvitsee nyt rajunpuoleista herättelyä ja nimenomaan auktoritääristä pelinjohtamista. Reagoidaan tilanteisiin ja tehdään joka hetki kaikki mahdollinen. Heitetään saatana välillä vaikka fläppitaulu jäälle. Näytetään jätkille, että ainakin koutsi on kiinnostunut ja hereillä.

Jos melskaaminen ottaa pumpusta, niin lisää nitroja vaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
kaksoismetro kirjoitti:
Eilisessä ei siis mielestäni ollut kyse asenteesta vaan yleisestä epävarmuudesta.


Juuri näin. Kaksoismetron koko kirjoitus kannattaa lukea. Siinä on asia kuten se todellisuudessa on.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
cobol kirjoitti:
Juuri näin. Kaksoismetron koko kirjoitus kannattaa lukea. Siinä on asia kuten se todellisuudessa on.

Se ei ihan ole noin. Oli siellä paljonkin kaksinkamppailuja, joihin ei menty oikealla asenteella ja limppu vietiin kuin tikkari pikkulapselta. Välillä hävetti katsoa.

Hyvä kirjoitus tuo silti oli tuplametrolta, vaikka pelisysteemin puuttuminen ei minusta täysin selitä muniinpuhaltelua. Osin kylläkin.

Esimerkiksi HIFK:n av-maali tuli Hyvösen puutteellisen asenteen johdosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Se ei ihan ole noin. Esimerkiksi HIFK:n av-maali tuli Hyvösen puutteellisen asenteen johdosta.

Tämä ja aika moni muukin johtui siitä, joka näkyi puutteellisena asenteena. Mutta kun kaksoismetro juuri kuvasi mainiosti sen, mistä se ongelma taas johtui :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vakio kirjoitti:
Se ei ihan ole noin. Oli siellä paljonkin kaksinkamppailuja, joihin ei menty oikealla asenteella ja limppu vietiin kuin tikkari pikkulapselta. Välillä hävetti katsoa.

Hyvä kirjoitus tuo silti oli tuplametrolta, vaikka pelisysteemin puuttuminen ei minusta täysin selitä muniinpuhaltelua. Osin kylläkin.

Esimerkiksi HIFK:n av-maali tuli Hyvösen puutteellisen asenteen johdosta.

Nimenomaan. Tuota viimeisestä asiasta mainitisin itsekin pelin aikana, eli Lepistö sai katkaistua (säkällä) jullien ensimmäisen syöttöyrityksen ja ostettua sillä aikaa toisella laidalla olleelle Hyvöselle mutta Hannesta ei vain napannut lähteä polkemaan alas ja Järvinen sai vapaasti polkea läpiajoon.

Ja kyllä huonostakin pelistä voi näkyä asennetta jos sitä olisi, eilen ei sitä suurimmalla osalla joukkuetta ollut ja se alkaa kyllä olemaan anteeksiantamatonta paikallispeleissä. Hengentöntä muniinpuhaltelua tuo minusta oli, jos menee perseelleen niin antaisivat edes vitutuksen näkyä mutta ei kun ollaan vain ilmeettömiä hohhoijaa miehiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös