Cory Quirk - mies kakkosbundesliigasta

  • 61 594
  • 224

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
No lähinnä kummastelin sitä kommenttia, että Louhivaara hidastaa tämän "tehokaksikon" peliä. Minusta kun näyttää enemmänkin siltä, että tämä Kari Korkki pilaa Louhivaaran maineen ja siinä samalla alas menee Wärn.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Itsekin olen sitä mieltä, että Opa on eniten kujalla tuossa ketjussa tällä hetkellä, kuten olen aiemminkin sanonut. Ei tutun ja turvallisen sentteri Hytösen poissaolo pitäisi näkyä noin paljoa, mutta tällä hetkellä näkyy. Opa ei oikein tiedä miten pelata ja pelaaminen onkin todella päättömän näköistä. Kun ei tiedä miten sijoittua niin ei osaa auttaa hyökkäyspäässä ketjutoverejaan yhtään, tämän päälle tosiaan kanssaveljien huomiot ettei haasta tai lauo, niin eihän tuo ainakaan auta Wärnin tai Quirkin pelaamista?

Quirk varsinkin on syöttänyt muutaman todellisen maalipaikan Opalle, mutta Louhivaara on noissa esitellyt sitä puoltaan mikä on niin monesta meidät kannattajat turhauttanut, eli avopaikkojen sössiminen. Ei siinä, hyvä pelaaja Opa on jos ja kun pääsee normaaliin rytmiin ja kyllä Louhivaara osaa maalejakin tehdä, vaikka välillä tuntuu toiselta.

Kuitenkin tällähetkellä jaan näkemyksen, että Opa "ns" haittaa Quirkin ja Wärnin pelaamista, ei päinvastoin. Rautakansleri on vaan päättänyt dissata köksää esityksistä huolimatta, kolme ottelua takana ja pisteitä voisi olla samanverran mikäli kaverit vierellä tekisi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
kolme ottelua takana ja pisteitä voisi olla samanverran mikäli kaverit vierellä tekisi.
Ja pitää muistaa, ettei ole tehopörssissä miinuksella. Toki Kurkku vie ulkomaalaispaikan, mutta ei vie varsinaisesti tyypillistä ulkomaalaispelaajan palkkaa (oma tulkinta).
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ja pitää muistaa, ettei ole tehopörssissä miinuksella. Toki Kurkku vie ulkomaalaispaikan, mutta ei vie varsinaisesti tyypillistä ulkomaalaispelaajan palkkaa (oma tulkinta).

Nimenomaan Quirk saa paskaa niskaansa odotuksiin nähden vain sen takia, että hänen nimensä perässä on USA:n lippu. Kaikkien pitäisi ottaa huomioon odotusarvot ja se, että kaveri tosiaan tulee Saksan kakkosesta. Siihen nähden mielestäni Quirk on ollut yllättävän hyvä ja kyllä niitä tehojakin vielä tulee. Tottakai tuo kakkossentterin rooli voi olla liikaa, mutta vaikka hän siinä vetääkin, niin pitää muistaa ne lähtökohdat ja odotusarvo pitää asettaa kohdilleen. Jos kaveri olisi Suomalainen, niin jengi varmaan olisi positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin hän pelaa SM-Liigassa tultua Saksan kakkostasolta. Kannattaa vaan heivata se ulkomaalais status pois ja odottaa rauhassa mitä sieltä tulee, eikä joka pelin jälkeen haukkua, että kuinka huonosti kaveri pelaa. Ei toki hirveästi noita haukkujia olekaan, mutta muutama kuitenkin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nimenomaan Quirk saa paskaa niskaansa odotuksiin nähden vain sen takia, että hänen nimensä perässä on USA:n lippu.

Itse näkisin, että Quirk saa paskaa niskaan ihan vain sen takia, että Holtari meni pelaajaa hankkiessaan julistamaan, että Quirk on kuin nuorempi Eric Perrin. Se kasvatti Saksan kakkossarjasta tulevaa pelaajaa kohtaan odotukset niin kohtuuttomiksi, että kaveri ei voi muuta kuin flopata.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Itse näkisin, että Quirk saa paskaa niskaan ihan vain sen takia, että Holtari meni pelaajaa hankkiessaan julistamaan, että Quirk on kuin nuorempi Eric Perrin. Se kasvatti Saksan kakkossarjasta tulevaa pelaajaa kohtaan odotukset niin kohtuuttomiksi, että kaveri ei voi muuta kuin flopata.

No itse en realiteetit huomioon ottaen ole antanut tuolle lausunnolle lainkaan arvoa, vaikka Holtari yritti hieman noilla kommenteilla saada ns. ymmärrystä tuolle siirrolle. Jos pelaaja on 26 vuotias ja tulee Saksan kakkosesta, niin ei kai kukaan ihan oikeasti odota, että sieltä tulee joku Perrininistä hieman hunompi painos? Tuolla kommentilla viitattiin varmasti enemmän sitten asenteeseen yms. kuin itse pelitaitoihin. Qurik on ollut juuri sitä mitä odottaa saattoi ja mielestäni ihan hyvä ja väitän, että niitä tehojakin tulee vielä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Itse näkisin, että Quirk saa paskaa niskaan ihan vain sen takia, että Holtari meni pelaajaa hankkiessaan julistamaan, että Quirk on kuin nuorempi Eric Perrin. Se kasvatti Saksan kakkossarjasta tulevaa pelaajaa kohtaan odotukset niin kohtuuttomiksi, että kaveri ei voi muuta kuin flopata.

Tässä voi olla vinha perä. Asiaa jos katselee pragmaattisesti, niin reaaliseen odotusarvoon nähden ei ole pettänyt, jos ei ole loistanutkaan. Eihän Perrinkään tainnut liigassa ensikosketuksellaan ihmeitä tehdä, sopeutumisajan vaati hänkin. Oli kuitenkin meritoituneempi tullessaan kuin Corey nyt.

Siinä mielessä itse tunnen pitkämielisyyttä miehen esityksiä kohtaan, että siellä on päällekkäin menossa sopeutuminen henkilökohtaisella tasolla uuteen sarjaan ja pelityyliin ja ketju selvästi hakee yhteistä säveltä tekemiseensä. Siitä huolimatta miinussarakkeet näyttää hyviltä ja se tuo uskoa, että kyllä sieltä tehojakin on tulossa, kunhan homma loksahtaa kohdilleen.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
+luistelee kovaa
-kaikki muu

3 matsia, 0+0, rangaistuksia 0, plusmiinus 0.

Täysin samaa mieltä. Kyllähän Wärn - Quirck - Louhivaara kenttäkin on ollut sysip***a ja ainut joltain jotain olen odottanut on Louhivaara. Jos vielä 10 ottelunkin jälkeen näyttää CQ:n saldo tuolta niin ei muuta kuin maitojunalla saksaan divaria pelaamaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nyt olen JYPin matseja tässä alkukaudesta nähnyt, niin päälimmäisenä tulee mieleen tästä Quirkistä Ilveksessä ja HIFK:ssa aikoinaan pelannut Dan Hacker. Vikkelä jaloistaan ja ihan kiva pörrääjä, mutta ei mitään muuta.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Jos tilastoja tuijotellaan, niin Myttynen, Virtanen ja Sipiläinen ovat pelanneet yhtähuonosti tai huonommin. Eikä heistä avauduta yhtäpaljon...tietysti tuo edellä mainittu liiallinen odotustaso voi olla syynä tähän.

Mutta kyllähän tuo tällä hetkellä näyttää, ettei Quirkin paikka ole ehkä kakkoskentässä...olisi mielenkiintoista nähdä mitä tekisi, jos pääsisi pelaamaan vaikka 5 peliä Mestistä?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kuten todettua, JYP on edelleen käymisvaiheessa ja tarvitsee luottoa ja aikaa. Toiset pelaajat enemmän. Abid on ollut ehkä odotettua parempi, Myttynen, Wärn ja Quirk eivät vielä kauhean näkyviä.

Mutta sarjaa on edelleen takana kolme peliä. Sitä jypfabun mainitsemaan pitkämielisyyttä kaivataan. Siitä kyllä samaa mieltä, että ketjuja saa ja pitää sekoitella jos peli ei kulje - mulle ainakin Louhivaaran vaisit otteet ovat olleet yllätys, kun kuitenkin on jo nähty mihin Ossi pystyy. Ehkä pieni ketjulotto olisi paikallaan, Quirk laitaan, Myttynen keskelle, Lahti ja Opa samaan kenttään?
 

chubster

Jäsen
Jos tilastoja tuijotellaan, niin Myttynen, Virtanen ja Sipiläinen ovat pelanneet yhtähuonosti tai huonommin. Eikä heistä avauduta yhtäpaljon...tietysti tuo edellä mainittu liiallinen odotustaso voi olla syynä tähän.

Mutta kyllähän tuo tällä hetkellä näyttää, ettei Quirkin paikka ole ehkä kakkoskentässä...olisi mielenkiintoista nähdä mitä tekisi, jos pääsisi pelaamaan vaikka 5 peliä Mestistä?

Tätä en ymmärrä, että täällä puolustellaan Quirkia sillä, että pelaa liian isossa roolissa ja häneltä odotetaan liikaa tasoonsa nähden. Mies käsittääkseni on hankittu kakkosketjun (ykkösen tilastoissa) keskelle ja silloin tulosta täytyy syntyä. Sama asia kun istutettaisiin joku a-junnu tuohon tontille ja puolusteltaisiin, että hyvinhä se vetää vaikka mitään ei saa aikaan, pelaa vaan väärässä roolissa. Tämä on kilpaurheilua, eikä ole varaa pitää tuollaisia ihan kiva, mutta ei saa mitään aikaan, tyyppejä kokoonpanossa pelkästään pelaamisen ilosta.

Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään Quirkia vastaan edelleenkään. Mies pelaa vain väärässä roolisa ja väärällä sarjatasolla. Se taas ei ole Quirkin itsensä syy, mutta nyt tilanne on tämä näillä näytöillä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Just noin, eli nimenomaan odotuksiin nähden (eli Perrinin jälkeen seuraava sentteri) on ollut huono. Puolustussuuntaan ei moitittavaa juurikaan ja taistelee hyvin. Mutta ulkomailta tulevista pelaajista odotetaan vahvistusta niille osa-alueille mihin sitä kaivataan ja sitä tyhjiötä ei ole vielä Quirk saanut täytettyä, eli hyökkäyssuuntaan pätevän sentterin ominaisuuksia ei ole vielä nähty, ja tätä kaivataan, että saadaan leveyttä materiaaliin. Itsekin toivoisin että koitettaisiin rikkoa tätä Quirkin kenttää, ongelmaksi vaan muodostuu se että Perrinin kenttään ei missään nimessä kannata koskea. Mitenköhän Lahti menisi Wärnin ja Louhivaaran välissä? Siinä mielessä paska tilanne, että niin Myttysestä kuin Quirkistäkään ei ole näillä näytöillä hyökkäävän ketjun sentteriksi.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Rautakansleri on päättänyt, että Quirk on huono. Ja innostuu aina, kun saa vastakaikua

Josko nyt oikeasti muutama peli tarkkailtaisiin. Ei Quirk vielä loistanut ole, mutta ei ole töpeksinytkään. Kausi on alussa ja miehessä on potentiaalia. JYP on liigan parhaimpia joukkueita alkukaudesta. Mikä ihme on hätänä
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Rautakansleri on päättänyt, että Quirk on huono. Ja innostuu aina, kun saa vastakaikua

Josko nyt oikeasti muutama peli tarkkailtaisiin. Ei Quirk vielä loistanut ole, mutta ei ole töpeksinytkään. Kausi on alussa ja miehessä on potentiaalia. JYP on liigan parhaimpia joukkueita alkukaudesta. Mikä ihme on hätänä

Ai jaa, oletko sinä sitten päättänyt että Kari Korkki on hyvä? Kumpi on ollut oikeassa tähän mennessä?

Miksi helvetissä minä olisin "päättänyt" että joku JYPin pelaaja on huono? Jos minä saisin päättää, mies dominoisi liigaa! Haluaisin että mies olisi uusi Perrin! Mutta kun en saa vaan joudun valitettavasti pohjaamaan peliesityksiin. Ja jos luet esim eilistä otteluketjua tai tämän ketjun kommentteja niin ollaan lähellä totuutta.

Laitetaan veto pystyyn: Katsotaan rauhassa vielä 7 ottelua, ja se kumpi oli oikeassa, esittää julkisen anteeksipyynnön toiselle. Käykö? Voidaan myös muusta lyödä vetoa, jos haluat.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pieni muistutus: Quirkin kanssa tehty sopimus julkaistiin jo huhtikuussa, jolloin sopimuksenalaisia senttereitä oli: Hytönen, Lahti ja Virtanen (sekä Perrin todennäköinen).
Corya tuskin hankittiin lähtökohtaisesti kakkossentteriksi, mutta JYPinvetovoima pelaajien keskuudessa suli keväällä olemattomiin eikä sentteriä onnistuttu Hytösen lähdettyä löytämään.

Pari peliä CQ:lta nähneenä uskon, että miehestä on vielä kosolti iloa, etenkin yv:llä.

Näin minäkin tämän hankinnan käsitin. Hommattiin kohtuu hintainen projektipelaaja joka on nyt Hytösen lähdön jälkeen istutettu suunniteltua suurempiin saappaisiin eikä nyt ole niitä pystynyt täyttämään. Odotuksiin nähden kuitenkin ihan kehityskelpoinen tapaus vaikuttaisi olevan. Kausi liigaa alle niin saattaa olla oikeasti kova tekijä ja ihan kakkossentterin mitat täyttävä peluri. Ihan vielä ei sitä ole..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Laitetaan veto pystyyn: Katsotaan rauhassa vielä 7 ottelua, ja se kumpi oli oikeassa, esittää julkisen anteeksipyynnön toiselle. Käykö? Voidaan myös muusta lyödä vetoa, jos haluat.
Tämä olisi hyvä veto siinä tapauksessa, että vedon osapuolet eivät tekisi sitä päätöstä kumpi on oikeassa vaan sen tekisi muut palstalaiset.

Totuus on se, ettei Kurkku ole vielä ollut onnistuja tai epäonnistuja. Katsotaan silti se kymmenen peliä läpi ennen kuin käydään kallistamaan vaakaa.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tämä olisi hyvä veto siinä tapauksessa, että vedon osapuolet eivät tekisi sitä päätöstä kumpi on oikeassa vaan sen tekisi muut palstalaiset.

Totuus on se, ettei Kurkku ole vielä ollut onnistuja tai epäonnistuja. Katsotaan silti se kymmenen peliä läpi ennen kuin käydään kallistamaan vaakaa.

Viimeinen viesti tähän ketjuun ennenkuin JYP on pelannut 10 matsia.

Minä sanon: Quirk ei vahvista joukkuetta odotuksien mukaisesti. Odotuksilla tarkoitan selkeää vahvistusta JYPin hyökkäyspäähän, kuten ulkomaan vahvistukselta olettaa sopii. 40 pistettä per kausi. Karin siis tulee tehdä jäljellä olevissa 7 matsissa 6 pistettä, jolloin ollaan keskiarvossa 36. Jos mies tekee tämän, pahoittelen ja tunnustan että olin väärässä.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeinen viesti tähän ketjuun ennenkuin JYP on pelannut 10 matsia.

Minä sanon: Quirk ei vahvista joukkuetta odotuksien mukaisesti. Odotuksilla tarkoitan selkeää vahvistusta JYPin hyökkäyspäähän, kuten ulkomaan vahvistukselta olettaa sopii. 40 pistettä per kausi. Karin siis tulee tehdä jäljellä olevissa 7 matsissa 6 pistettä, jolloin ollaan keskiarvossa 36. Jos mies tekee tämän, pahoittelen ja tunnustan että olin väärässä.

Nuo ovat sinun omia odotuksiasi ja aivan ylimitoitettuja ottaen huomioon, millä tasolla Quirk on aikaisemmin pelannut.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Minä sanon: Quirk ei vahvista joukkuetta odotuksien mukaisesti. Odotuksilla tarkoitan selkeää vahvistusta JYPin hyökkäyspäähän, kuten ulkomaan vahvistukselta olettaa sopii. 40 pistettä per kausi. Karin siis tulee tehdä jäljellä olevissa 7 matsissa 6 pistettä, jolloin ollaan keskiarvossa 36. Jos mies tekee tämän, pahoittelen ja tunnustan että olin väärässä.

Eihän noilla lähtökohdilla mitä Quirkilla oli tähän kauteen lähdettäessä oikein voi vaatia/odottaa 40 pinnaa. Kaikki nyt voi varmaan sanoa, että Quirk on liian heikko ollut kakkossentteriksi, mutta 40 pinnaa on aivan yliampuva odotusarvo Quirkille. Niin kuin täällä on jo mainittu, niin Hytösen ym. lähtö jätti Quirkin liian isoihin saappaisiin ja niiden täyttäminen ei ole edes realistista odottaa häneltä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Pakko kompata edellisiä. Ei ihme, että Quirk on ollut pettymys jos Saksan kakkosliigassa viime kaudella pelanneelta kaverilta odotetaan 40 pisteen kautta, ensimmäisellä liigakaudella? Nyt järki käteen.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
40 pinnaa voi tosiaan olla vähän ylioptimistinen toive/ylimitoitettu vaatimus, mutta tuollaiset 30 pistettä pitäisi tulla. Se on se perustaso, missä Louhivaara on ollut ja se taso, minne Wärnillä on (vähintäänkin) tänä vuonna tarkoitus hypätä. Hytönenkään ei ollut liigaan tullessaan 40-50 pisteen mies, mutta ei se kyllä tuolloin ylivoimaa pelannutkaan vaan rouhi nelosessa. Lahti voitaisiin tosiaan vaihtaa ainakin muutamaan peliin tuohon Mallun ja Opan väliin, vaikka ei se välttämättä mitään muutosta toisi. Quirk voisi ikään kuin "harjoitella" liigapelaamista vaikkapa Myttysen ja Jääskeläisen kanssa - heille kun kukaan ei ole mitään tehopaineita asettanut, toisin kuin Wärnin ja Louhivaaran tapauksessa. Fakta taitaa kuitenkin nyt olla se, että JYPin organisaatiosta ei tällä hetkellä löydy mestarijoukkueen kakkosketjun sentterin saappaita täyttävää pelaajaa, mutta parempi vielä odotella jospa Quirkillä alkaisi jalat vähän kasvamaan - Lahdella on tarpeeksi isot jalat, mutta ehkä väärän muotoiset.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähtökohtaisestihan mies hankittiin todennäköisesti 3.sentteriksi silloin kun tuli joukkueseen. Kuukausi sopimuksen julkaisemisen jälkeen Hytösen lähti sitten KHL:ään. Tuskin tuossavaiheessa Perriinin korvaajaksi oli suuniteltu ja ei varmaan Hytösenkään lähtö ollut ainakaan varmistunut tuossavaiheessa vielä. Ajan mittaa sitten joidenkin kohdalla näköjään Hytösen korvaajaksi odotukset tullut..

Antaa nyt ajan kanssa näyttää se osaaminen. Jos ei taidot riitä niin siiretään vaikka Lahti ykkösen kärkeen ja Quirk kolmoseen tai laituriksi ym.. vaihtoehtoja riittää. Louhivaara ja Wärn ollut myös aika vaisuja joten myös jotain Quirk - Lahti- Wärn/louhivaara kokeiluja voisi yrittää. Ei noiden ketjujen vielä pitäisi olla ihna lukittu tuohon muotoon. Varsinkin kun viimeksi tuli tappio.
 

Nypsi

Jäsen
Vaikka Quirk ei ole liigapeleissä vielä oikeastaan esittänyt mitään, mielestäni hän on silti pelannut joka pelissä edellistä peliä paremmin. Hieman lisää röyhkeyttä ja itseluottamusta niin potentiaalia kyllä olen näkevinäni, kaikesta huolimatta.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on neljän pelin jälkeen ainoastaan enää yksi mies parin viime matsin hyökkääjistä pisteissä kiikareilla, mutta ei siitä sen enempää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös