Aika monesti on tällä palstalla itseasiassa toivottu pahaa Jokereiden pelaajille ja organisaatiolle. Mm. Konkurssia jne. Ja samojen ihmisten toimesta, kun täällä nyt ihannoi sitä, kun KHL:ää ei hetkeen pelata Suomessa.
Saivartelu on aika ihanaa.
Mä en missään nimessä kiellä sitä, että mun mielestä parasta, mitä Jokereille voisi tällä hetkellä tapahtua, olisi venäläisen rahoituksen loppuminen, sarjasta poispotkiminen, konkurssi ja uusi alku Suomen sarjoissa. Ja toivottavasti tämänkautinen sähläys Minskin ja koronan kanssa on sille oiva lähtölaukaus. Tuo on organisaatioon kohdistuva onnentoivotus epäonneen.
Kokonaan toinen asia on terveysongelmien toivominen kenellekään organisaatiossa. Sitä tuskin kukaan toivoo. Pelaajat eivät ole syyllisiä siihen, että KHL:ssä tehdään täysin järjettömiä päätöksiä ja Jokereitten johto mukailee niitä.
Konkurssissa ja sarjasta poispotkimisessa toki lähtisi myös pelaajien työpaikat ja olisivat siinä sivussakärsijiä, mutta terveyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Tuossakin tilanteessa jokainen Jokereissa 1-suuntaisella sopimuksella oleva pelaaja saisi 110% varmasti uuden työpaikan kohtuullisen nopeasti. Ei välttämättä yhtä kovapalkkaista ja Helsingistä, mutta varsin hyvän korvauksen joka tapauksessa. Ei ne pitkäaikaistyöttömäksi olisi jäämässä. Se taas, ettei Helsingissä olisi enää tarjolla venäläisellä rahalla ylipalkattuja työpaikkoja, ei olisi mun näkökulmasta mikään kovin merkittävä vahinko, vaikka ajattelisi asiaa Suomikiekonkaan kannalta.