Convoy Finland 2022 – oikea kapina vai Lada-kuskien kokoontumisajo?

  • 147 369
  • 1 305

Filari

Jäsen
Ei mikään.

Täällä vaan jengi nillittää näppäimistönsä takana ihan samojen asioiden eteen. Bensa on liian kallista, Kiuru on perseestä ja koronarajoitukset pitäisi poistaa, mutta eivät todellakaan uskalla lähteä mieltään osoittamaan.

Järjestäkää itse sitten parempi mielenosoitus, kun ei kerran kelpaa.

Kai tossa nyt vähän oli muutakin? Hallitukselle ero, korona on hoax?

Ihan huuhaa sakkia.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tässähän oli sellainen ongelma, jos YLE.n convoysta tehtyä juttua uskoo, että kukaan ei halua olla ns. johtaja tuolle porukalle. Tai ainakaan leimautua johtajaksi.

Kuulostaa siis ihan Marinin hallitukselta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mikään.

Täällä vaan jengi nillittää näppäimistönsä takana ihan samojen asioiden eteen. Bensa on liian kallista, Kiuru on perseestä ja koronarajoitukset pitäisi poistaa, mutta eivät todellakaan uskalla lähteä mieltään osoittamaan.

Järjestäkää itse sitten parempi mielenosoitus, kun ei kerran kelpaa.
Kyllä tämä siis kelpaa, todellakin! Paras mielenosoitus mitä olen koskaan nähnyt.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ja nyt nämä sankarit käyvät googlen kautta tykittämässä yhtä tähteä Hinaus Sjöbergille siitä että tekivät vain työtään. Anna mun kaikki kestää..
Vapise Sjöberg! :D

Maanpetturi yritys

Eivät saaneet trattoria hinattua

Maanpetturi hinureita

Petti suomen kansan

Nää sällit hinas VÄÄRÄN AUTON!

Meni hinaamaan kansan mielenosoituksesta autoja

Amatöörit hinasi kardaaniakselin poikki neliveto hondasta. Juttu käräjillä!

vie autoja väkisin pois, mafiafirma tekee vilunkipeliä tuusulankaupungin kanssa

Meette Sit hinaamaan convoy autoja pois, voi luoja !!!

Epäisänmaallinen kommunistihinaaja
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voiko joku valaista, että mikä tässä mielenosoituksessa oli väärää? Olenko ymmärtänyt oikein, että bensan verotusta pitäisi alentaa ja koronarajoitukset poistaa?

Läheinen esikuva oli Ottawassa Kanadassa, mutta tämä Helsingin tapahtuma ei onnistunut pääkaupungin tukkimisessa yhtä hyvin. Vähän varhaisempi esimerkki on totta kai Trumpin vaalivilppiväitteet nielaisseen poppoon rynniminen Capitol-rakennukseen Washingtonissa.

Nämä ovat siis tapahtumia, joissa kansan syvät rivit päättävät tulla pääkaupunkiin ottamaan tilanteen omiin käsiinsä, koska katsovat että siellä valtaapitävien toimesta tapahtuu kauheita vääryyksiä. Trumpin porukan mielestä vaalitulokset oli väärennetty, Ottawan porukan mielestä koronarajoitukset rikkovat ihmisten perusoikeuksia ja koronarokotuksilla surmataan ihmisiä massoittain. Helsingin porukan perusteet periaatteessa sama kuin Ottawassa, bensan hinta oli kai siinä sitten vielä lisänä, vai oliko se kenties Ottawassakin asialistalla.

Kaikki osallistujat ei välttämättä ole samaa mieltä esim. rokotusten myrkyllisyydestä, mutta yhdistävä tekijä on suuri viha ja epäilys valtaapitäviä kohtaan, erinäisiin salaliittoteorioihin uskominen sekä näkemys, että oikeamielisen "kansan" pitää nyt turvautua suoraan toimintaan pahaa sortohallitusta kohtaan.

Ei välttämättä ihan vallankumouksen yritys, mutta jonkinlainen voimaantumiskokemus omassa todellisuudessaan elävälle porukalle, jolla on taipumusta ääriajatteluun. Ja joka on esim. Venäjän disinformaatiolle altistunutta melko pahasti. Tapahtumiin saadaan kerättyä paljon porukkaa some-kanavien kautta, pyritään maksimaaliseen häiriöön yhteiskunnan normaalille toiminnalle ja käyttämään sellaisia viestintäkanavia, että viranomaiset eivät pysty varautumaan kunnolla (Helsingin tapahtumassa ei näytä oikein onnistuneen, Washingtonissa ja Ottawassa paremmin).

Siinä se vaarallisuus. Tietysti koronarajoituksia vastaan on järjestetty myös paljon tavanomaisempia mielenosoituksia, joissa ei tällaista vallankumouksellista elementtiä niinkään ole.
 

Tuamas

Jäsen
Eihän tässä mielenosoituksessa ole mitään vikaa.

Tavoitteensa ovat naurettavia, joille vetää vertoja ainoastaan toteutuksen naurettavuus.

Loistavaa viihdettä ja loistava kansan yhdistäjä, kun porukkaa röllätään yhteistuumin oikealta ja vasemmalta.

Toteutuksesta hyvä tiivistys oli, että tässä se porukka joka ei liiemmin osallistunut eikä osannut koulussa ryhmätöitä, yrittää tehdä ryhmätyötä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Perussuomalaiset hypänneet jälkiliukkaille:

"Perussuomalaiset jättää välikysymyksen polttoaineiden ja sähkön hintojen noususta ja hallituksen kyvyttömyydestä reagoida tilanteeseen."
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Tän ei kyllä luulis olevan kovinkaan vaikeaa.
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täällä kovasti naureskellaan kun köyhä kansa on raivoissaan bensan hinnasta ja koronarajoituksista. Mielestäni se on varsin ymmärrettävää.

Itse en kuitenkaan kannata lain rikkomista. Silti pahimpina vajukkeina pidän niitä jotka ovat raivoissaan bensan ja energian hinnasta, sekä koronarajoituksista, mutta äänestävät silti hallituspuolueita tai kokoomusta. Aluevaaleissa olis ollut mahdollisuus ilmaista mielipide demokratian keinoin, mutta vajukit vaan naureskeli persujen mainoksille, koska aluehallinnossa ei päätetä bensan verotuksesta... Suurin osa äänestäjistä kannattaa puolueita jotka lahjoittavat veronmaksajien rahat Suomen kilpailijamaille ja ovat nyt heti vaalien jälkeen nostamassa bensan hintaa jollain vitun päästötavoitteilla, joten sitä saa mitä tilaa.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.
Olen tyytyväinen esim siihen, että koronarajoitukset lopetetaan kohta. Täysin tyytyväinen en missään nimessä ole, mut eihän tässä ole yhteenkään hallitukseen voinut kovin tyytyväinen olla varmaan 15 vuoteen. Bensan hinta mua ei liikuta millään tavalla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.
Miten eduskuntatalon edessä paskat housuissa örveltäminen liittyy siihen, että hallitus tekee huonoja päätöksiä?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.
Siellä oli aiemmin mm. kulttuuriväen (mukana myös jääkiekon SM-liiga) miekkari, mihin saatiin paikalle myös poliittista päättäjistöä kun touhu ei ollut täyttä kummelia siitä sekunnista lähtien kun ruvettiin ensimmäistä kertaa suunnittelemaan.

Suomi on joka tapauksessa onnistunut pandemian hoidossa paremmin suunnilleen koko muuhun maailmaan verrattuna ja useimpiin paikkoihin nähden marginaali on reilu. Lisäksi rajoitteet verrattuna lähes mihinkään muualle (paitsi Ruotsiin) olleet isossa kuvassa mietoja. Ja niitäkin on poliittisen ohjauksen keinoin nyt patistettu poistettavaksi vaikka virkakoneisto olisi mieluusti pitänyt yllä ainakin vielä kuukauden.

Bensa on kyllä kallista, joku voisi hurauttaa OPECin konttorin eteen auton poikittain että PERRRRRKELE!
 

Tuamas

Jäsen
Todettakoon, että itse olen sitä mieltä että polttoaineiden verotusta ei ole mitään syytä laskea ja koronarajoitukset ovat Suomessa olleet pääsääntöisesti globaalisti katsottuna (verrattuna esimerkiksi Britteihin, muihin Pohjoismaihin sekä muuhun EU:hun) oikeansuuntaisia sekä sopivan lieviä.

Toki parannettavaa olisi aina, mutta virheetöntä vaativat vain ne jotka eivät ole koskaan tehneet mitään ja joilla ei ole mitään perspektiiviä historiaan tai reaalitodellisuuteen.

Eli nämä pienet höpönassut eivät ole minun mandaatillani tuolla, eivätkä kaikki ole näiden höpönassujen tavotteiden takana. Kuten täällä nyt höpönassut yrittävät selkeästi indikoida.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.

Hallitus on hoitanut hommansa jokseenkin mallikkaasti, ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron hinnan bensalitralle.

No, tuo ei ole täysin totta varsinkaan koronarajoitusten osalta (hallitus olisi voinut tehdä paljon parempaakin työtä, kuten edellinenkin, ja seuraavakin hallitus), mutta hyvin paljon lähempänä totuutta kuin tuon mielenosoitusporukan öyhötys. Siinä ei ollut oikein yhtään koherenttia ajatusta. En myöskään pidä auton hinauttamista pois kun on pysäköitynä väärään paikkaan, sekä sakkojen hankkimista poliisin vastustamisesta minään suurina saavutuksina.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
En ole Convoyn kanssa kaikista asioista samaa mieltä, mutta sitä viestiä kannatan, että tämä on hyvä muistutus päättäjille siitä että ihan ei kannattaisi myöskään hallituksen taholta lähteä ajamaan mitään perusoikeuksia polkevaa vallankumouksellista politiikkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Herranenaika järjestä sitten se ! Vai oletko itse tyytyväinen hallituksen toimiin tässä lähiaikoina ja bensan hintaan ?

Olen samaa mieltä, että tuo on vähintäänkin organisoimaton ja ehkä jopa " hieman " huvittava mielenilmaus tavoitteineen jne, mutta herranjestas sentään kerrankin sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään tässä maassa niin en kyllä yhtään naureskelisi täällä näppäimistöjen takana asialle varsinkin jos samat asiat vituttavat. Jos on sitä mieltä, että hei kaikki on hyvin, hallitus hoitaa hommansa varsin mallikkaasti ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron bensalitrat niin eihän siinä sitten mitään.

Fiilistele siellä omassa lintukodossasi sitten vain.

Kulttuuriala osoitti mieltään tyylikkäällä mielenosoituksella, jossa oli taustalla todella laaja tuki ja organisointi oli aivan eri levelillä. Kukaan ei ördännyt paskat housussa ja pointti tuli selväksi.

Ja jos nyt vertaa tähän touhuun, niin tämä on niin huikea spektaakkeli, että minun mielikuvitus ei riittäisi käsikirjoittamaan mitään näin epäuskottavan junttimaista, koomista ja myötähäpeää herättävää.

Ja minulla on aika vilkas mielikuvitus.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Hallitus on hoitanut hommansa jokseenkin mallikkaasti, ja kyllä mun kukkaro kestää parin euron hinnan bensalitralle.

No, tuo ei ole täysin totta varsinkaan koronarajoitusten osalta (hallitus olisi voinut tehdä paljon parempaakin työtä, kuten edellinenkin, ja seuraavakin hallitus), mutta hyvin paljon lähempänä totuutta kuin tuon mielenosoitusporukan öyhötys. Siinä ei ollut oikein yhtään koherenttia ajatusta. En myöskään pidä auton hinauttamista pois kun on pysäköitynä väärään paikkaan, sekä sakkojen hankkimista poliisin vastustamisesta minään suurina saavutuksina.
Jep, eihän tuolla mitään ole saavutettu...Joka tapauksessa kuten mainitsin niin mielestäni on hienoa, että kerrankin Suomessa sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään asioita vastaan jotka heitä ärsyttävät.

Oma kukkaroni kestää sen myös ( 2 e bensan hinnan ) , mutta tankkaan tuota 2 € / l maksavaa polttoainetta autooni pelkästään pakon edessä. Vituttaa tuo ja aika rankasti meinaan.

Hallituksen toimista en viitsi edes mainita mitään. Täysin naurettavaa puuhastelua.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta jokaisessa sellaisessa mielenosoituksessa on väärää, joka aiheuttaa verovarojen tuhlausta, väkivaltaa, ja muuta vahinkoa kansalaisille ja yhteiselle omaisuudelle.
Joo, ja lisäisin vielä sen, että kun järjestäjistä löytyy todistettavasti ryssäntrolleja, niin kyllä siinä on aika vitusti väärää silloin.

Ja kuten aika monta kertaa on todettu, on noita koronarajoituksia vastaan jokseenkin vähä-älyistä protestoida juuri nyt, kun niitä kovaa vauhtia puretaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep, eihän tuolla mitään ole saavutettu...Joka tapauksessa kuten mainitsin niin mielestäni on hienoa, että kerrankin Suomessa sentäs jotkut uskaltavat osoittaa mieltään asioita vastaan jotka heitä ärsyttävät.

En ole mielenosoituksia vastaan millään tavalla, mutta olen hieman huolissani laajemmasta kuvasta. Vastaavat "kansannousut" Washingtonissa ja Ottawassa ovat olleet jopa väkivaltaisia, ja perustuneet harhaiseen ajatteluun (perusteettomiin salaliittoteorioihin). Suomen tapahtumassa väkivallan uhka ei ollut ehkä kovinkaan läsnä, harhainen ajattelu kyllä hyvinkin.

Toinen uhka on, että Venäjä käyttää näitä ilmiöitä hajottaakseen länsimaisten demokratioiden yhteiskuntarauhaa. Suomenkin tapahtuman taustalta löytyy näitä venäläisiä tahoja, ainakin desantti Bäckman ja MV-lehti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mauri Peltokangas parhaillaan puhemiehenä. Tulisiko tästä vielä jotain äksöniä?
Fiksustihan tuo kerrankin toimi, harmi etteivät luupäät uskoneet.

 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Ne tekevät sen itse".

Mielenosoituksiin on oikeus, joten mikäpä siinä. Ei polttoaineen kulut tai vaikka koronarajoitukset huonoin mahdollinen syy ole mielenilmaukselle. Toki rajoitusten osalta aikataulu sakkasi aika naurettavasti. Turha yrityksestä on silti naureskella. Mielenosoitukset on ihan hyvä muistutus, ettei kansa mitä tahansa sulata. Periaatteessa aina hieno ajatus. Oikein toteutettuna.

Mutta tää Convoyn meno oli sitä luokkaa, ettei tässä oikein voi vakavasti otettavasta mielenosoituksesta puhua. Kännistä örvellystä, sekoilua jossa varsinainen pointti unohtui kokonaan. Suunnitelmallisuutta ei ole näkynyt. Tuollainen improvisoitu torijuhlan kaltainen kokoontuminen. Viihteestähän tämä käy, mutta toteutuksen pitäisi olla jotain muuta, jos tahtoisivat itsensä vakavasti otettavan. Ei tää nyt oikein lähtenyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös