Hyvin tuo McDavid on nyt vetänyt, ja sitähän minä en epäillytkään käsittääkseni. Epäilyksen sana oli tarkoitettu hypetyksen suuntaan, että oliko nuorukaisen suuntaan laitettu mediasta ja muualta hiukan liikaa odotuksia. Tietysti ehkä minun jutuista helposti sai kuvan, että haukun pelaajaa. Yritin kyllä siinä selventää, että ei minulla pelaajaa vastaan ole mitään, ja toivon menestystä uralla tietenkin.
Kritiikin kohde siis ei ollut pelaaja itse, vaan se millä tavalla media ja jotkut ihmiset laitoivat odotuksia semmoisesta pelaajasta, joka nykypäivän kiekossa ei ole enää mahdollista olla. Yritin kyllä tuota parhaani mukaan selventää.
Kyllä se oli ihan ymmärrettävää tekstiä. Selvähän se on, että median luoma hype menee näiden ihmepoikien kohdalla yli. Se on oikeastaan median tehtäväkin.
Enemmänkin minun huomioini kiinnitti se miten sinulla oli paljon asiaa tähän ketjuun noiden kolmen ensimmäisen ottelun aikana, mutta ei yhtään sen jälkeen. Toki olet ansiokkaasti keskustellut aiheesta jo ennen McD:n NHL-uran ensimmäistäkään peliä, joten siitä sinulle pisteet. Se myös erottaa sinut eduksesi monista muista, jotka sivaltavat ensimmäisen tilaisuuden tullen, mutta katoavat ikuisiksi ajoiksi sen jälkeen. Sinä sivalsit jo ennen kuin siihen oli oikeastaan edes tilaisuus.