Conan O'Brien

  • 453 346
  • 1 818

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Outoa mutta itseni mielestä nämä käsikirjoittamattomuusjaksot ovat olleet jopa parempia kuin ne normaalit. Ehkäpä se on sitä turtumista jo siihen samaan vanhaan kaavaan ja siksi vaihtelu virkistää. Ei vaan jaksa enää niitä samoja alkumonologeja, ja usein nykyään olenkin alkanut katselemaan ohjelmaa vasta niiden aikana/jälkeen. Tuossa tyylissä tosin menettää Conanin "jutustelut" alussa Maxin ja yleisön kanssa.

Sitä en sitten tiedä kuinka pitkälle Conanin + apujoukon rahkeet riittävät ilman käsikirjoittajia kun joka arkipäivä pitäisi jotain ruutuun saada. Tosin pelko juttujen tason laskusta tuskin on kovin suuri, että jos nyt jotain ajatuksia edes päähän saa niin ohjelmaa riittää.

Eilen oli vieraana Hulk Hogan ja tänään Donald Trump (+ma Ice Cube), joten vieraslista ei ainakaan ole kärsinyt lakosta. Saa nähdä tuleeko parrakas Trump-imitaatio tänään.

*

Tuossa vilkaistuani tulevia vieraita eri Late Night-ohjelmissa, pisti silmään Jimmy Kimmel Live jossa oli keskiviikkona vieraana Slash, sekä You Tube videoistaan kuuluisuuteen noussut suomalainen Santeri Ojala. Pätkä on nähtävissä täältä.

Ojala siis korvaa tunnetuista musiikkikappaleista (-den videoista) äänet ja korvaa ne omilla "tulkinnoillaan".
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Minkäköhän takia ohjelmassa taas pidetään viikon (eli viiden päivän, alkaen eilisestä) tauko?
Uusinnatkin ovat poikkeuksellisesti vuoden '06 alkukesältä, yleensä kun ovat vain kuukauden pari vanhoja.
Ensi viikolla mm. Dave Chappellen ja Barack Obaman silloisia mietteitä.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minkäköhän takia ohjelmassa taas pidetään viikon (eli viiden päivän, alkaen eilisestä) tauko?
Uusinnatkin ovat poikkeuksellisesti vuoden '06 alkukesältä, yleensä kun ovat vain kuukauden pari vanhoja.
Ensi viikolla mm. Dave Chappellen ja Barack Obaman silloisia mietteitä.
Kehittelevät kait uusia ideoita. Onhan ne jo 3 viikkoa vetäneet ilman käsikirjoittajia. Ja onhan niitä viikon taukoja uusista jaksoista ollut aiemminkin, ei mitään uutta siis.
Kahden kuukauden aikana tuli jo aika läjä uusintoja ja nyt sitten näyttävät -06 Chicagon reissun jaksoja (4).
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eikös maanantaina ollut Jenkeissä pyhäpäivä? Conan tapaa pitää vapaaviikon jos tuollainen osuu arkipäivälle.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Conanilla on ollut kiistaa Stephen Colbertin kanssa siitä kumpi "teki" Mike Huckabeen. Eilen Conan esitti uhkavaatimuksen Colbertille ja tämän kaverille Jon Stewartille (joka väittti "tehneensä" Conanin) että jättävät asian sikeen koska hän oli mukana kaksikon synnytyksessä. Jatkoa on luvassa tänään tai huomenna mutta sitä ennen kannattaa katsoa tämä: http://www.youtube.com/watch?v=bL6n6eYOWxI
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Conanilla on ollut kiistaa Stephen Colbertin kanssa siitä kumpi "teki" Mike Huckabeen. Eilen Conan esitti uhkavaatimuksen Colbertille ja tämän kaverille Jon Stewartille (joka väittti "tehneensä" Conanin) että jättävät asian sikeen koska hän oli mukana kaksikon synnytyksessä. Jatkoa on luvassa tänään tai huomenna mutta sitä ennen kannattaa katsoa tämä: http://www.youtube.com/watch?v=bL6n6eYOWxI
Ja tuon jälkeen suosittelen tätä. Conanin osalta tarinan pitäisi jatkua illalla, sillä maanantaina tuo tykitys näyttäisi olleen Yhdysvalloissa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Harvoin olen Conania seurannut. Yhden shown kuukaudessa ehkä. Mutta nyt kun olen öitä valvonut ja jotain conaneita katsellut niin nuo käsikirjoittamattomat jaksot ovat olleet ihan lystikkään oloisia. Mistä tämä kertoo?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mistä tämä kertoo?
Että käsikirjoitettujen alkumonologien aika on ohi. No ei kai sentään. Mutta yllättävän vähän enää huomaa että mitään käsikirjoittajia edes puuttuu, saisi jatkaa vaan lakkoiluaan kiitos. Paljon maanläheisempää haastatella työtekijöitä ja touhuaminen yleisön kanssa ja mukavaa katseltavaakin, toisin kun ne kuivat monologit tai vaikka viulua soittavat kaktukset.

Tuo yllä oleva kinastelu Huckabee:stä tosiaan jatkui tänään ja taisi juttu nyt loppuakin kun kaikki kolme esiintyivät tässäkin showssa ja herralta itseltäänkin oli saatu loppukommentoinnit. Itse tosin lähinnä ajattelin koko jutun halvaksi tavaksi markkinoida juontajien suosikkiaan vaaliehdokkaana ja siksi koko homma maistuikin hiukan puulta ja päälleliimatulta...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Huikeata settiä meneillään näemmä, minulla kun ei paraikaa näy SubTV. Monta asiaa en jäänyt kaipaamaan hiljattain päättyneeltä USA:n vuodeltani, mutta herrat Stewart ja Colbert kuuluvat näihin. Molemmat tekevät laatukomediaa, ja aika vaikeista aiheista. Kaverien ohjelmia seuratessa tulee puolivahingossa oppineeksi, mitä Yhdysvaltain politiikassa on meneillään, ja silti ne ovat aivan hulvattomia. Täysi sukka joku onneton Leno ponnettomine Britney Spears -läppineen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Itse tosin lähinnä ajattelin koko jutun halvaksi tavaksi markkinoida juontajien suosikkiaan vaaliehdokkaana ja siksi koko homma maistuikin hiukan puulta ja päälleliimatulta...

Koko kolmikko lienee demokraatteja, erityisesti Stewart, joten tämän skenaarion voi suoralta kädeltä hylätä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy edustaa toista mielipidettä ja todeta, että aika avutonta on ollut ilman käsikirjoittajia. Sen myös huomaa aika konkreettisesti. Monet noista alkupään jutuista ontuu, ja naurut jäävät vaisuiksi. Joukkoon eksyy hyviä juttuja, mutta enemmän tämä on pr:ää käsikirjoittajille. Miettikää nyt miten raikkaalta ja tuoreelta nuo tuntuvat, kun vuodenkin tota katsoisi. Vieraat mitataan myös, ja varsinkin muutama "hauska vieras" on ollut aika tuuliajolla, kun ei ole kukaan ollut kirjoittamassa läppiä heillekään. Colbert ja Stewart-osio oli ihan onnistunut.

Mitä taas Lenoon tulee, niin aika hyvin saa venyä, kun yksi kaveri(Leno itse) jonkun tuottajan kanssa pusertaa monologin joka illaksi. Leno on stand-upin kasvatteja.

Stewart ja Colbert vuorostaan ovat aivan hmv-tavaraa Bill Maherin rinnalla, joka laukoo kyllä republikaaneista niin oivaa matskua, että kättä lippaan.


MACK
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mitä taas Lenoon tulee, niin aika hyvin saa venyä, kun yksi kaveri(Leno itse) jonkun tuottajan kanssa pusertaa monologin joka illaksi. Leno on stand-upin kasvatteja.

Stewart ja Colbert vuorostaan ovat aivan hmv-tavaraa Bill Maherin rinnalla, joka laukoo kyllä republikaaneista niin oivaa matskua, että kättä lippaan.
Oletan, että tämä oli minulle. Katsoin Jay Lenon Tonight Showta joskus 90-luvulla, kun meille Pohjolan perukoille rantautui kaapelin kautta NBC Europe. Katsoin sitä, kun kaverit olivat sitä mieltä että sitä pitää katsoa, oli kuulemma kova nimi jenkeissä. En tajunnut äijän suosiota silloin, enkä tajunnut sitä sittemmin USA:ssa asuessani. Monet varmasti tykkäävät, kun mies on sellaiseen asemaan päässyt. Minulle ei ole koskaan toiminut. Ilkikurisen ylimielisesti tekisi mieleni sanoa, että Lenon huumori on sellaista varman päälle vedettyä keskitason läppää, jolla miellytetään suuria massoja. Eikä siinä mitään pahaa ole, sillä tehdään rahaa.

Maherista samaa mieltä (joskaan en siihen liittyneestä heitosta Stewartista ja Colbertista HMV-miehinä), huikea äijä.

Ja jottei aivan tyystin menisi OT:ksi, niin todetaan Conanista vielä sen verran, että häneen tykästyin jo silloin NBC Europe -aikoina, kun Leno jätti kylmäksi.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Henk.koht olen ollut myös kyseisten kavereiden ohjelmien ystävä jo sen 15 vuotta.

Leno on joutunut vetämään jutuista särmää pois ihan puhtaasti timeslottinsa takia. Silti esim. aikoinaan Jackson-keissin aikana pisti kyllä aika rankkaakin matskua.

Kuitenkin se mikä itselläni pistää näissä kahdessa valtavasti silmään on aito improvisointikyky. Olen ennenkin todennut tästä, miten Conanilla menee kyllä pasmat ja kaikki maailman vellit sekaisin, kun joku yleisöstä rikkoo ajoituksen pahaan paikkaan, tai jokin muu ennaltasuunniteltu juttu kusee. Usein Consie saa jotain ihan hauskaakin väliin, mutta on kyllä selkeästi myös poissa tolaltaan. Jay pystyy sivaltamaan aika hyvin hädän hetkellä ja nopeasti. Mutta, kuten todettua Leno on 70-luvun stand-up genreä. Tämä uudempi kaarti on 80-luvun lopun jengiä, eikä kukaan ole stand-upin parista. Sinänsä ei väliä, mutta tyylit toki ovat erilaisia.

Väitän varmaan pääosin, että jos näitä kavereita heitettäisiin ilman mitään kässäreitä ja taustatiimejä leijonan kitaan, niin siinä Lenon koulukunnan kaverit olisivat taustansa takia todella vahvoilla. Vähän samaa illuusiota moni joutuu kokemaan, kun näkevät ihailemiaan sitcom-tähtiä. (Omasta mielestäni maailman yliarvostetuimman sarjan) Frendien näyttelijät ovat välillä kyllä niin kiusallisen kuivia ja epähauskoja missä tahansa vierailevatkin, ja sama pätee valitettavan moniin muihin. Sen sijaan aidot koomikot, Chris Rock ja kumppanit naurattavat aina.


MACK
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kuitenkin se mikä itselläni pistää näissä kahdessa valtavasti silmään on aito improvisointikyky. Olen ennenkin todennut tästä, miten Conanilla menee kyllä pasmat ja kaikki maailman vellit sekaisin, kun joku yleisöstä rikkoo ajoituksen pahaan paikkaan, tai jokin muu ennaltasuunniteltu juttu kusee. Usein Consie saa jotain ihan hauskaakin väliin, mutta on kyllä selkeästi myös poissa tolaltaan. Jay pystyy sivaltamaan aika hyvin hädän hetkellä ja nopeasti. Mutta, kuten todettua Leno on 70-luvun stand-up genreä. Tämä uudempi kaarti on 80-luvun lopun jengiä, eikä kukaan ole stand-upin parista. Sinänsä ei väliä, mutta tyylit toki ovat erilaisia.

Väitän varmaan pääosin, että jos näitä kavereita heitettäisiin ilman mitään kässäreitä ja taustatiimejä leijonan kitaan, niin siinä Lenon koulukunnan kaverit olisivat taustansa takia todella vahvoilla. Vähän samaa illuusiota moni joutuu kokemaan, kun näkevät ihailemiaan sitcom-tähtiä. (Omasta mielestäni maailman yliarvostetuimman sarjan) Frendien näyttelijät ovat välillä kyllä niin kiusallisen kuivia ja epähauskoja missä tahansa vierailevatkin, ja sama pätee valitettavan moniin muihin. Sen sijaan aidot koomikot, Chris Rock ja kumppanit naurattavat aina.


MACK

Conan onnistuu kyllä repimään parasta humoria jos vieraina on erikoisempia tähtiä kuten William Shatner. Shatner saattaa sanoa tai tehdä ihan mitä tahansa ja Conan on heti mukana. Myös WWE-tähti Paul "Big Show" Wight on parilla vierailullaan tarjonnut kunnon naurut (useimmat varmaan muistavat sen seksiterapeutti mummon).
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kuitenkin se mikä itselläni pistää näissä kahdessa valtavasti silmään on aito improvisointikyky. Olen ennenkin todennut tästä, miten Conanilla menee kyllä pasmat ja kaikki maailman vellit sekaisin, kun joku yleisöstä rikkoo ajoituksen pahaan paikkaan, tai jokin muu ennaltasuunniteltu juttu kusee.

Alkuun pitään myöntää, että Lenon showta en ole juurikaan katsonut, joten vertailupohjaa näiden välillä ei ole. Olen kyllä eri mieltä tuosta ylläolevasta. Mielestäni Conanilla on veitsen terävä äly ja nopea reagointikyky nimenomaan yleisön kanssa käytävän kommunikaation kanssa. Aika usein saa nähdä Conanin heittävän nopeasti jotain nokkelaa, jos yleisön seasta jotain normaalista poikkeavaa kommenttia kuuluu. Conan on mielestäni myös mestari kääntämään yleisön avulla latteatkin vitsit jollain tavalla hauskoiksi.

Ehkä pitäisi katsoa Lenoa, jos vaikka kaveri tekee homman vielä paremmin?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kuitenkin se mikä itselläni pistää näissä kahdessa valtavasti silmään on aito improvisointikyky. Olen ennenkin todennut tästä, miten Conanilla menee kyllä pasmat ja kaikki maailman vellit sekaisin, kun joku yleisöstä rikkoo ajoituksen pahaan paikkaan, tai jokin muu ennaltasuunniteltu juttu kusee.
Niin oletkin todennut ennenkin, mutta kun itse nyt olen sen kahdeksan vuotta Conania katsonut, niin en voi kyllä allekirjoittaa näkemystäsi. Oikeastaan ainoa tuollainen juttu, jonka itse olen pistänyt merkille on se, että kun joskus Max heittää jonkun nokkelan kommentin Conanille, niin Consie ei siihen osaa tarttua.

Minusta Conanin vahvuus on nimenomaan se, että hän ei ole yhtään hollywood, vaan tuntuu säilyttäneen aika maanläheisen elämänkatsomuksen. Conanin huumori on harvoin ilkeää ja alentavaa, monesti itseironista ja yleensä jotenkin "tavallista", sellaista, jonka kokee jotenkin omakseen. Conan on hyvä improvisoimaan, vaikka ei samalla tavalla kuin stand-up -taustaiset tyypit, jotka heittävät piikikkäitä nokkeluuksia.

Monta vuotta katsoin Conania täysin orjallisesti joka ilta, mutta viime aikoina olen jättänyt aika useinkin väliin. Kirjoittajalakko on nyt tuonut minusta uutta draivia show'hun. Sillä jokamies Conan on se, mikä erottaa ohjelman muista samanlaisista. Ei se tietenkään kauan kestä ilman sketsejä, mutta kyllä tämä on hyvä muistutus siitä, kuka niiden käsikirjoittajien palkan oikeasti tienaa.

Tuosta Frendit-näytteljöiden kuivakkudesta olen kyllä aivan samaa mieltä, mutta ei heistä kukaan taida koomikko ollakaan, vaan ovat näyttelijöitä. Näyttelijät tuppaavat olemaan aika tylsiä, elleivät sitten ole oikeasti sekopäisiä tyyppejä shatnerin ja walkenin koulukunnasta.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Alkuun pitään myöntää, että Lenon showta en ole juurikaan katsonut, joten vertailupohjaa näiden välillä ei ole. Olen kyllä eri mieltä tuosta ylläolevasta. Mielestäni Conanilla on veitsen terävä äly ja nopea reagointikyky nimenomaan yleisön kanssa käytävän kommunikaation kanssa. Aika usein saa nähdä Conanin heittävän nopeasti jotain nokkelaa, jos yleisön seasta jotain normaalista poikkeavaa kommenttia kuuluu. Conan on mielestäni myös mestari kääntämään yleisön avulla latteatkin vitsit jollain tavalla hauskoiksi.

Ehkä pitäisi katsoa Lenoa, jos vaikka kaveri tekee homman vielä paremmin?

Voin yhtyä tähän kommenttiin. Mielestäni Conan on parhaimmillaan juuri tilanteissa, joilla on vain viitteellinen kehys eikä juuri käsikirjoitusta. Hänellä leikkaa todella nopeasti. Meinaan että tuolla kommunikointikyvyllä voi vedota naisiinkiin huomattavasti enemmän, mitä pelkkä ulkonäkö antaa olettaa.

Parasta Conanissa ovat tietenkin samalla aaltopituudella olevat vieraat. Sellaiset jotka eivät kuitenkaan liikaa tyrkytä itseään ja joilla on hyvä itseironian taju kuten Conanillakin. Hyviä vieraita ovat olleet ainakin Robin Williams, Tom Hanks ja aivan vasta vieraillut Dr. Phil.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, heitto "I love you too sir" ei enää menee improvisaation piikkiin.

Toivottavasti monet ovat muuten tietoisia siitä miten pitkälle nämä ohjelmat ovat aivan minuutilleen käsikirjoitettuja. Siis käytännössä aivan läpi ohjelman. Ei näissä noita improvisaatiotilanteita tule oikeasti juuri lainkaan. Enkä juuri näe näissä lainkaan osuuksia joissa on vain viitteellinen kässäri, kyllä nämä lakkoshowtkin ovat tarkasti vedettyjä.

Aikoinaan jo aikojen alussa tämä paljastui aika karmaisevasti, kun näki miten juuri Robin Williams veti prikulleen samat läpät Lenossa ja Conanissa. Ja hostit kysyivät kyssäritkin melkein samaan kohtaan. Siitä eteenpäin tämä sama kaava on aivan jatkuva. Koko haastattelutilannehan on periaatteessa kirjoitettu ennen showta. Tämä on itsestäänselvää kaiken maailman vätysnäyttelijöiden kanssa, mutta tavallaan vähän harmi jopa kovien koomikkovieraiden kanssa. Mutta toisaalta tämä on taustalla miksi nämä showt menevät kuin kiskoilla. Itse kehuin juuri edellisessä viestissä Chris Rockia, mutta muistan kuinka hän kerran tuli Conaniin ja joku yleisöstä huusi Chris Tucker. Rock ja Conan olivat jo valmiina suunniteltuun läppäänsä ja tuohon heittoon Rock ei saanut oikein mitään aikaiseksi, mitä nyt vähän huomautteli, että väärä kaveri.

Ainoat aidot improvisaatiot saadaan kun valot tai tekniikka jne. pettää. Olen lähinnä meinannut, että silloin Conan käy usein jopa kierroksilla. Muistan miten yksi japsituristi alkoi kerran räpsimään kuvia katsomosta ja Conan oli oikeasti aika hiilenä. Taannoin ennen lakkoa oli hauska episodi, kun jostain ylemmistä kerroksista tuli joku palohälytys tai vastaavaa, ja Conan aloitti heti kiroilun. Muistan miten jo joskus 97-98 hän kertoi NBC:n jossain haastiksessa, että mikään ei vituta yhtä paljon kuin ajoituksen ja suunnitelmien kuseminen.

Tämä edellinen kyllä pätee oikeastaan kaikkiin koomikkoihin. Ja yksi yhteinen tekijä Jaylla ja Consiella on kyllä se, että homma halutaan vetää aivan niinkuin on suunniteltu ja kirjoitettu, koska silloin se on myös hiottu. Loistava paikka vähän improvisoida on silloin kun joku sketsissä kämmää vuorosanansa tai vastaavaa. Näissä Leno on loistava, mutta Conan myös varsin hyvä. Esim. kun Smigel repeilee niissä "live via satellite"-haastiksissa, niin siitä tulee ihan hyvää juttua.

Koomikko ilman kässärimatskua on todella, todella liemessä. Näin sivusilmällä miten viime kesänä Dianan muistokeikalla Ricky Gervais veti parin minsan settiä, kun taustalla pistettiin soittajien kamat kuntoon ja hänen piti spiikata Elton John viimeiseksi esiintyjäksi. Mutta, kamojen kanssa kesti ja kesti ja Gervaisilta loppui matskut. Tilanne oli aidosti monin paikoin kiusallinen. Kovana koomikkona hän sai väliin kaikkea ihan hauskaakin, kuten "mikä helvetti siellä takana kestää? Elton, et sä tartte muuta kuin pianon". Mutta pääosin se oli hyvin kiusallinen tilanne.


MACK
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
No, heitto "I love you too sir" ei enää menee improvisaation piikkiin.
Uhh.

Toivottavasti monet ovat muuten tietoisia siitä miten pitkälle nämä ohjelmat ovat aivan minuutilleen käsikirjoitettuja.
Ei, vaan ainoastaan sinä. Huhhuh, mitenhän sun ego edes vaivautuu vastailemaan meille rahvaan edustajille.

Itse kehuin juuri edellisessä viestissä Chris Rockia, mutta muistan kuinka hän kerran tuli Conaniin ja joku yleisöstä huusi Chris Tucker. Rock ja Conan olivat jo valmiina suunniteltuun läppäänsä ja tuohon heittoon Rock ei saanut oikein mitään aikaiseksi, mitä nyt vähän huomautteli, että väärä kaveri.
Muistan tämän. Itselleni tämä on jäänyt mieleen niistä sadoista ohjelmista yhtenä helmenä...

Taannoin ennen lakkoa oli hauska episodi, kun jostain ylemmistä kerroksista tuli joku palohälytys tai vastaavaa, ja Conan aloitti heti kiroilun.
Muistan tämänkin. Jäi myös mieleen poikkeuksellisen hauskana pätkänä.

Kylmän ammattitaitoisen koomikon ja lämpimän ammattitaitoisen koomikon eron kyllä huomaa vaikka nämä vetäisivät tarkalleen saman setin. Conan on lämmin, hiiltyminen on inhimillistä ja usein hauskaakin. Advantage Conan.

Jerry Seinfeldilla ja Larry Davidilla on samanlainen huumorintaju. Davidista pitivät kuitenkin vain toiset koomikot. Davidin kirjoittama materiaali taas meni sitten Jerryn suun kautta läpi kuin häkä ja teki molemmista rikkaita miehiä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uhh.

Ei, vaan ainoastaan sinä. Huhhuh, mitenhän sun ego edes vaivautuu vastailemaan meille rahvaan edustajille.

Muistan tämän. Itselleni tämä on jäänyt mieleen niistä sadoista ohjelmista yhtenä helmenä...

Heh, mä oletan että lasket leikkiä? En nimittäin pidä mahdollisena, että noin pitkän linjan kirjoittaja voisi oikeasti ylireagoida noin loukkaantuneesti. Pyydän toki anteeksi, ja täytyy olla jatkossa taas varovaisempi ettei aliarvioi muita.

Ja kyllä, monta kertaa kaiken maailman iltamissa, joissa on kavereiden kavereiden tuttujen tuttuja, löytyy paljon jengiä, jotka silmät suurina ihastelee miten voi olla noin kekseliästä ja hauskaa ohjelmaa niin pienellä vaivalla ja pelkällä lahjakkuudella. Kun sitten erehtyy huomauttamaan(kuten tällä palstalla) että se on käsikirjoitettua, niin sitten sitä pitäisi vielä todistella niille.

Meinasitko, että se Rock/Conan-hetki oli helmi kun Rock tulee sohvalle, joku yleisöstä huutaa "Chris Tucker", johon Rock surkeasti änkyttää, "ei se on eri kaveri"? Okei, ei se ihan noin hauska ollut...

Käsikirjoittajien palkan tienaa kyllä suurimmaksi osaksi kirjoittajat itse, ja siinä sivussa heidän ansiostaan suurin osa viihdeteollisuuden sätkynukeistakin fyrkkansa saavat.


MACK
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Meinasitko, että se Rock/Conan-hetki oli helmi kun Rock tulee sohvalle, joku yleisöstä huutaa "Chris Tucker", johon Rock surkeasti änkyttää, "ei se on eri kaveri"? Okei, ei se ihan noin hauska ollut...
Tilanne oli hauska ja jäi mieleen. Kyllähän siinä muutakin sanottiin. En jaksa viritellä videoita ja katsastaa mitä.

Käsikirjoittajien palkan tienaa kyllä suurimmaksi osaksi kirjoittajat itse, ja siinä sivussa heidän ansiostaan suurin osa viihdeteollisuuden sätkynukeistakin fyrkkansa saavat.
Kyllä mun mielestä esim. tuo tapaus Larry David osoittaa ihan muuta. Ei hänestä koskaan olisi tullut miljonääriä, jos hän ei olisi löytänyt Jerry Seinfeldia ja Jason Alexanderia myymään materiaaliaan kaikelle kansalle. Nythän David saa olla hankala omassa show'ssaan. Curb on arvostettu sarja, mutta ei David olisi sitä koskaan saanut, jos Jerry ei olisi sattunut Carol Leiferin synttäreillä lukemaan pennittömän Davidin lahjaksi kirjoittamaa stand upia.

Arvostan suunnattomasti käsikirjoittajia, mutta totuus on se, että moni briljantti tyyppi elää köyhyysrajalla ja pummina, jos ei satu tähden taustajoukkoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös