Special Guest kirjoitti:
Avaintermi on branded content.
Jos sinulla on tuttuja kauppakorkeassa niin kysy heiltä mitä se tarkoittaa.
Ja katso sen jälkeen uudelleen valittuja otoksia Conanin Suomi-aiheista.
Termi ei ole tässä se ongelma, vaan se, että Conanin Suomi-vitsien vaikutusta ei kukaan olisi voinut etukäteen ennustaa. Koko homma olisi yhtä hyvin voinut kääntyä Halosta vastaan ja niinhän se kääntyikin tai oikeammin, koko kohulla ei ollut minkäänlaista vaikutusta kannatuslukuihin.
Luuletko tosiaan, että suomalainen mainostoimisto saisi sellaiset valtuudet puoluetoimistolta, että voisivat satsata suuria summia näin hölmöön ja epävarman projektiin: amerikkalainen myöhäis-illan tv-show, joka tulee ei-valtakunnalliselta kanavalta Suomessa kello 23 jälkeen? Ehdokasta pannaan alta lipan ja näytetään mahdollisimman epäedustava valokuva, kun samaan aikaan Suomessa tienvarsikyltit ovat äärimmilleen retusoituja.
Sellaisilla summilla, joita nyt nähdyn kaltaiseen näkyvyyteen tarvittaisiin, Halosen tukijoukot olisivat Suomessa pistäneet pystyyn sellaisen kampanjan, että Halosta olisi tullut vastaan muropaketin kyljistäkin.
Kysy sinä joltain, joka on töissä mainostoimistossa, jos sellaista tunnet, antavatko poliittiset puolueet mainostoimistoilleen niin vapaat kädet ja anteliaat budjetit. Voin kertoa, että eivät anna.