Columbus Blue Jackets 2024–2025 – uusi aikakausi

  • 82 763
  • 315

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
@BaronFIN

Ei ole varausvuoroille mitään tarvetta. Nuoria on nyt ja 1-2 vuoden sisällä tyrkyllä joukkueeseen hur mycket.

2 kokeneempaa kaveria tuonne hyökkäykseen niin rosteri on itsessään valmis. Iskukykyinen ei toki, mutta tilanne nyt on mikä on.
 

ipaz

Jäsen
Jäin miettimään tragediaa joukkueen rakentamisen ja tulevaisuuden kannalta. Joukkueen suurin tähti (ja samalla caphit) on nyt pois. Seuralla on tämän seurauksena palkkakatossa tilaa 25 miljoonaa, vaan ei oikein mitään kaupattavaa seuran vahvistamiseksi.

Voisiko liiga antaa, yhteisesti sopimalla, ylimääräisen/-määräisiä varausvuoroja ensi vuoden draftiin jotta Columbuksella oli jotain palikoita lähteä rakentamaan joukkuettaan uusiksi. Tällaista tilannetta ei ole koskaan oikein ollut, joten hankala hakea verrokkia. Ei mikään helppo aloitus uudelle GM:lle.
Vaikka hienolta kuullostaisikin että NHL antaisi Columbukselle apuja, niin ei tule tapahtumaan. Business on edelleen businesstä, vaikka hieno kiekkoilija on poissa.

Waddell on erittäin kokenut GM. NHL:ssä on muutama joukkue joilla on capin kanssa isoja haasteita, niin ennen kauden alkua saattaa joku pelaaja siirtyäkin Columbukseen jo ihan sen vuoksi että pääsevät palkkalattian yläpuolelle. Seattle ja Islanders ovat ainakin sellaisia, joilla nykyinen palkkakaton ylitys ei oikene, kun ei ole ketään LTIR-listalla. Ja onhan siellä vielä UFA-listallakin pelaajia. CBJ:llä on nyt 40/50 sopimusta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Vaikka hienolta kuullostaisikin että NHL antaisi Columbukselle apuja, niin ei tule tapahtumaan. Business on edelleen businesstä, vaikka hieno kiekkoilija on poissa.

Waddell on erittäin kokenut GM. NHL:ssä on muutama joukkue joilla on capin kanssa isoja haasteita, niin ennen kauden alkua saattaa joku pelaaja siirtyäkin Columbukseen jo ihan sen vuoksi että pääsevät palkkalattian yläpuolelle. Seattle ja Islanders ovat ainakin sellaisia, joilla nykyinen palkkakaton ylitys ei oikene, kun ei ole ketään LTIR-listalla. Ja onhan siellä vielä UFA-listallakin pelaajia. CBJ:llä on nyt 40/50 sopimusta.

Rangers sai ylimääräisen varausvuoron toiselle kierrokselle, kun Cherepanov kuoli ja tuon jälkeen tuosta tehtiin ihan sääntö koskien ykköskierroksen varausten mahdollisia kuolemia.

Ei siis mitenkään mahdotonta etteikö Columbuksella olisi saumoja tässä, kun kyseessä on kuitenkin joukkueen tähtipelaaja ja tästä muodostuisi sitten lopulta sääntö, jos näin käy tulevaisuudessa.
 

BaronFIN

Jäsen
Gauderaun vaihtoarvo pelkillä varauksella käytynä kauppana olisi kuitenkin ollut melkoinen ja pelaaminen on sarjassa kuitenkin bisnestä eikä kenenkään etu ole Columbuksen vajoaminen seuraavaksi vuosiksi NHL:n pohjamutiin.

Varmasti tuosta käydään keskusteluita miten tällaisessa tragediassa muu seurayhteisö voi auttaa organisaatiota.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kyllähän tämä vaatisi isompaa kädenojennusta joukkueilta. Esimerkiksi Oilers voisi olla reilu ja vahvistaa Columbuksen joukkuetta luovuttamalla ilmaiseksi Nursen Ohion ylpeydelle.

Kyllähän tuolla varmasti mietitään miten tällaisessa tilanteessa toimitaan. Itse olen sitä mieltä että Columbuksen tulisi saada esimerkiksi ylimääräinen ykköskierroksen varaus ensi kesän draftiin tai jokin muu kompensaatio. Voi olla että hieman epäasiallista tällaisesta on nyt keskustella mutta tulipahan kommentoitua.
 
Ottamatta kantaa siihen miten NHL:ssä lopulta toimitaan, minua on aina jotenkin kiehtonut tämä "Missä vaiheessa on ok alkaa taas puhumaan bisnestä?" Ei minulla siihen vastausta ole, kun aina tuntuu, että joku on, että "siis ei jumalauta, siellä KUOLI pari miestä, ethän sinä nyt mitenkään voi alkaa tuollaista miettiä!"
 
Rangers sai ylimääräisen varausvuoron toiselle kierrokselle, kun Cherepanov kuoli ja tuon jälkeen tuosta tehtiin ihan sääntö koskien ykköskierroksen varausten mahdollisia kuolemia.

Oliko näin? Minä muistelen, että jos joukkue ei tee sopimusta ykköskierroksen varauksen kanssa (esim. siksi, että se pelaaja on kuollut), niin saa jonkun kompensaation. Vai oliko niin, että kuolintapauksissa kompensaatio on korkeampi?
 

acido

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus
5-6 olutta kertoi juoneensa. Jenkeissä rattijuoppousraja on 0,8, eli riippuu tietenkin oluen koosta ja vahvuudesta, mutta kyllä tuo rattijuoppoudelta haiskahtaa.
Ei läpäissyt ns kenttätestiä ja on pidätettynä. Oli vielä avoin juoma autossa kesken, kun onnettomuus tapahtui. Käsittääkseni myös se vaikuttaa tuomioon.
 

BaronFIN

Jäsen
Ottamatta kantaa siihen miten NHL:ssä lopulta toimitaan, minua on aina jotenkin kiehtonut tämä "Missä vaiheessa on ok alkaa taas puhumaan bisnestä?" Ei minulla siihen vastausta ole, kun aina tuntuu, että joku on, että "siis ei jumalauta, siellä KUOLI pari miestä, ethän sinä nyt mitenkään voi alkaa tuollaista miettiä!"
Onhan tämä hieman tylyä minulta nostaa esiin pohdittavaksi kun pitäisi olla vielä järkyttynyt ja suruaika päällä. Pyydän anteeksi, vaan maailma ei vain pysähdy tähän. Huomasin tämän oman isän kuollessa ollessani 17v ja ei ketään oikeasti kiinnostanut ja maailma jatkoi menoaan. Elämän oppeja. Toinen esimerkki; firman tulosaluejohtaja piti eräänä perjantaina puheenvuoron henkilöstöinfossa ja seuraavana maanantaina intrassa oli muistokirjoitus. Tunnit kirjattiin normaalisti ylös laskutukseen ja seuraavana päivänä takaisin töihin.

Kiekko putoaa jäähän reilun kuukauden päästä ja Columbus pelaa surunauhoilla. Mutta pelaa kuitenkin. Ja organisaatio jatkaa edelleen. Kysymys kuuluu, onko NHL valmis aidosti tukemaan tällaisissa tilanteissa organisaatioita vai onko juhlapuheet yhteisestä kiekkoperheestä vain pelkkiä puheita.
 
Onhan tämä hieman tylyä minulta nostaa esiin pohdittavaksi kun pitäisi olla vielä järkyttynyt ja suruaika päällä. Pyydän anteeksi, vaan maailma ei vain pysähdy tähän.

Siis minulla on sama "ongelma". Olen monen mielestä liian nopeasti siirtymässä "miten jatketaan?"-vaiheeseen. Minullekin heräsi monta kysymystä mieleen, että miten palkkakatot ja kaikki vastaavat, mutta ajattelin kuitenkin olla kysymättä. Eli toisin sanoen odotin, että sinä avaat suusi, niin pääsen isoon ääneen jeesustelemaan :D
 

Pulpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Halusin vaan tulla sanomaan että oon pahoillani veljesten perheitten vuoksi, fanien ja koko jääkiekon takia.

Ihan hirveä tragedia ja todella haikein fiiliksin se eka kiekko tippuu jäähän.

Voimia kaikille.
 

Alejandro

Jäsen
Itse olen sitä mieltä että Columbuksen tulisi saada esimerkiksi ylimääräinen ykköskierroksen varaus ensi kesän draftiin tai jokin muu kompensaatio.
Toisaalta taas tuntuisi vähän oudolta, jos henkilön kuolemasta saisi ykköskierroksen varauksen. Ihmiselämää ei pitäisi mitata millään rahasummilla tai varausvuoroilla.

Olisihan se varmasti hankalaa olla pelaaja, joka on varattu 'kuolleen pelaajan vuorolla'. Voisi olla tavallista enemmän paineita niskassa. Tai ainakin itselläni voisi olla tällaisia ajatuksia.

Hiton hankalia juttuja.
 

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta kantaa siihen miten NHL:ssä lopulta toimitaan, minua on aina jotenkin kiehtonut tämä "Missä vaiheessa on ok alkaa taas puhumaan bisnestä?" Ei minulla siihen vastausta ole, kun aina tuntuu, että joku on, että "siis ei jumalauta, siellä KUOLI pari miestä, ethän sinä nyt mitenkään voi alkaa tuollaista miettiä!"

Se riippuu henkilöstä, että missä vaiheessa on aika alkaa puhua taas bisneksestä. Joukkuekaverit, fanit? Ei ihan hetkeen. Columbuksen GM? Heti kun sai tiedon Gaudreaun poismenosta. Koska siitä sille maksetaan.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rangers sai ylimääräisen varausvuoron toiselle kierrokselle, kun Cherepanov kuoli ja tuon jälkeen tuosta tehtiin ihan sääntö koskien ykköskierroksen varausten mahdollisia kuolemia.

Ei siis mitenkään mahdotonta etteikö Columbuksella olisi saumoja tässä, kun kyseessä on kuitenkin joukkueen tähtipelaaja ja tästä muodostuisi sitten lopulta sääntö, jos näin käy tulevaisuudessa.
Cherepanovin tapaus oli sinänsä erilainen, koska kyse oli varauksesta, joka ei ollut pelannut Rangersille vielä peliäkään. Gaudreau ehti pelata useamman kauden isossa liigassa.

Jos veikata pitää, niin mitään kompensaatiota varausvuorojen muodossa tästä ei seuralle tule. Keinot palkkalattian ylitykseen tosiaan ovat olemassa. @BaronFIN
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös