Väsynein silmin yöllä katsottu Florida peli, mutta kehut Berubelle ja koko joukkueen taistelulle. Ykkösketju oli ensimmäisessä erässä näkyvin, mutta loppua kohden ja johtoa puolustaen katosi hieman kuvasta. Roslovicilta yllättävän hyvä esitys. Aloituksia ei toki voittanut mutta ei kukaan mukaan oikein sinitakeilta niissä pärjännyt kuin Jenner. Gavrikov-Peeke pari urakoi isosti matsissa ja Peeke varsinkin peliaikaa 27.15 joista 6.16 alivoimalla. Plusmiinus +1, taklauksia 2 ja blokkeja 3. Olen vakuuttunut Peekerin menosta ja täysin sen takana että tässä on ykkösparin tasapainottava RHD Werenskin vierelle. Ainakin tässä kokoonpanon uudelleenmuodostus (retool) vaiheessa.
Seravalli tosiaan kirjoitteli että Texier herättää kiinnostusta ja "CBJ is taking calls". No tottakai kaveri kiinnostaa, kun peli on sujunut tällä kaudella ja sopimus on halpa (1,525 M) sekä voimassa myös ensi kauden. Hänestä saatavan vastineen kannalta ajoitus on kenties juuri nyt oikea? Silti Tex tuntuu olevan monelle seuraa kannattavalle melkein sellainen lempilapsi, jonka ei haluaisi nähdä treidattavan. Olen itse ensi kauden kokoonpanoa hahmotellessani tuuminut että CBJ treidaa yhden sopimuksen alaisen laiturin nuorten tieltä. Tällä hetkellä näyttää siltä että se olisi joko juuri Texier tai Gus Nyquist.
CBJ 2022-23
Laine - Jenner - Voracek
K.Johnson - Sillinger - Bjorkstrand
Nyquist/Texier - X - Chinakhov
Robinson - Kuraly - Foudy/Fix-Wolansky
+ Marchenko
X paikalla on ensi kaudella joko Roslovic tai joku sentterihankinta. Domi lähtee pois UFA:na tai treidillä ja Bemström ei mahdu ensi kaudella kokoonpanoon.
Werenski - Peeke
Gavrikov - Boqvist
Bean - X
Christiansen
Bayreuther
Puolustuksessa X:n paikalle haetaan rightin puolustavampi alivoimavastuullinen pakki, jonka vierellä voi nuori kiekollinen puolustaja operoida, oli se sitten Bean tai Christiansen tai joku muu.
1. Elvis
2. Tarasov
3. Berube (jatkosopimus tälle kaverille!)