Kyllä Mikko Koivu oli huonoimmillaan mitä minä olen elämäni aikana nähnyt, juurikin pelillisesti, pisteitähän tuli taas ihan mukavasti.
Joku voi sanoa, että ensimmäisestä maalista osa menee Koivulle, mutta on väärässä. Suurin osa tuosta maalista menee Koivun piikkiin. Pudotuspeleissä ne pienet asiat ratkaisee ja olen elämäni aikana nähnyt niin paljon pelejä Mikolta, että uskaltaisin sanoa hänen pystyvän toteuttamaan niitä pieniä asioita, eli siis siitä ei ole kyse etteikö Mikko voisi näitä pieniä asioita toteuttaa.
Toisessa maalissa Koivu ajoi kiekollista vastaan vaikka peruuttelulla olisi Avs hyökkäyksestä tullut 3 vs. 3 -hyökkäys. Nyt tasavoimalla alkanut hyökkäys muuttui 3 vs. 2 -hyökkäykseksi. Toki maali minkä Avs väsäsi oli yksi näiden playoffien upeimpia.
Joka tapauksessa tämä kyseinen peli ei päättynyt Wildin tappioon Koivun takia. Wild joukkue on kyllä mielenkiintoinen sillä aivan samoin kuin useissa runkosarjassa pelatuissa otteluissa, Minnesota hallitsee peliä, mutta kiekon hallussapitoon nähden maalinteko prosentit ovat kyllä sanalla sanoen luokattomia.
Ehkä mä olen sitten näiden parin viime kauden aikana vain tottunut hieman erilaiseen Mikkoon koska ei hänen perustasonsa hirveästi tuota parempi ole ollut. Toki olen nähnyt huonompia pelejäkin mieheltä mutta tuosta hirveästi paremmat pelit ovat olleet todella kiven alla. Olen peräänkuuluttanut sitä tunnetta mitä mieheltä ei tunnu löytyvän enää. Silloin ajoittain kun mies saa kirjaimellisesti hirveän raivon päälle, tuntuu kaveri olevan täysin pysäyttämätön.
Toki kylmä fakta on myös se, että Koivun jalkanopeus ei yksinkertaisesti riitä pysäyttämään näitä mackinnoneita ja kaneja vaikka pelisilmä olisi kuinka hyvä. Ehkä myös taistelutahto on hieman hukassa koska mies ei viimeisessä maalissa yrittänyt heittäytyä vaikka oli lähin pelaaja ja teoriassa olisi pystynyt vaikuttamaan tuon tyhjän maalin syntyyn. Mielestäni Mikko on aina pelannut paremmin kun joutuu pelaamaan huonompien ketjukavereiden kanssa. Osittain tästä syystä en pidä Parisea sopivana pelaajana Mikon rinnalle. Osittain sen takia, että kaverit pelaavat eri peliä Parisen ollessa huomattavasti kevyempi jaloistaan.
Paljon täytyy joukkueessa nyt tapahtua, että tämä sarja kääntyy päälaelleen. Yksi avainhahmoista tullee olemaan Mikko Koivu. Minkälaista esimerkkiä kapteeni näyttää jäällä ja nouseeko johtavien pelaajien joukkoon tässä sarjassa? Toki myös maalivahtipelin on noustava eri tasolle ja puolustusta tiivistettävä jotta Avalanchen ykköskenttä ei pääse riehumaan enää kotona samalla tavalla.