Coldplay

  • 51 926
  • 416

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
1h 50 min jonotusta alkaen kello 9.59. Sitten pääsi katsomaan kuinka kaikki liput menneet.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
On kyllä ihan naurettavia noi lippujen hinnat 400€ - ihan oikeasti nyt. Tolla hinnalla pääsisi kahdelle festarille 3 päiväksi. :D Milloin tää dynaaminen hinnoittelu on tullut mukaan keikkalippuihin??
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
On kyllä ihan naurettavia noi lippujen hinnat 400€ - ihan oikeasti nyt. Tolla hinnalla pääsisi kahdelle festarille 3 päiväksi. :D Milloin tää dynaaminen hinnoittelu on tullut mukaan keikkalippuihin??
En tiedä, mutta ainakin Coldplaylla on ollut käytössä aiemmilla kiertueilla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Omassa lähipiirissäni on useita joiden musiikkimakuun ei koko bändi sovi ja vuosien ajan ovat puhuneet bändistä HMV hissimusiikkina eivätkä osaa kuitenkaan nimetä nimeltä edes kolmea bändin biisiä. Silti keikalla ollaan.

Niin kyllä silloin tällainen musiikkia laaja-alaisesti, Coldplayn tuotantoa arvostava immeinen pyörittelee hieman epäuskoisesti päätään, että GloryHuntterit tuli taas esiin. Hieman kuin Pelsufanit Lahdessa, jotka ilmestyvät aina välierien aikaan ostamaan lippuja peleihin.

Onnistuit muutaman lauseen viestissä nyt nostamaan itsesi näiden tuttaviesi yläpuolelle, solvaamaan heitä sekä myös jostain syystä Pelicansin kannattajia. Ihmettelen vain, että miksi? Mitä sä nyt tällä viestillä sitten saavutit? Kysyn siis ihan vilpittömästi.

Tämän tyylisiä viestejä näkee usein kun jokin kansainvälisesti suosittu yhtye saapuu Suomeen, mutta itse en vain saa tästä ajatusmaailmasta kiinni. Vaikka vessan seinät olisi vuorattu Coldplayn julisteilla, hyllystä löytyy jokainen yhtyeen albumi ja "Clocks" olisi asetettu soittoääneksi, niin ei kai se nyt teikäläistä oikeuta siihen lippuun yhtään sen enempää kuin ihmistä, joka tietää sen kolme biisiä?
 

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Luulisi lippuja vapautuvan reippaasti fansalen kautta kunhan myynti aloitetaan. Ainakin tämän vuoden kiertueelle sai lippuja pitkin kevättä ja kesää. Kyllä tässä sellaista ostopaniikkia tuntuu olleen ilmassa, että ostettu kaikki mitä on vain saatu ja lippujen kohtalo selvitetään sitten myöhemmin. Noh, itse menossa pääpäivänä early entrance lipulla permannolle. Yritin myös 31.7 keikalle istumapaikkoja, mutta ei tällä kertaa natsannut. Aika ryöstöä noi dynaamiset liput.
 

BaronFIN

Jäsen
Minulta tämä ei ole pois mitenkään ja en todellakaan ole musiikkimakuni puolesta kenenkään yläpuolella. Mutta aivan varmasti rannalla on nyt monta aidosti pettynyttä fania, jotka ovat vuosia joutuneet naureskelijoille selittämään Coldplayn hienoutta ja nyt nämä naureskelijat ovat ensimmäisenä siellä keikalla.

Muse vastaavasti hoiti fanien ennakkomyynnin siten, että ostomahdollisuus oli vain faneille jotka olivat rekisteröityneet ennen keikkapäivämäärien julkistusta.
 

Barney

Jäsen
Eihän se mikään yllätys ole, että Coldplayn keikalle haluavat muutkin kuin fanit. Ihan sama ilmiö oli myös esimerkiksi Huuhkajien EM-kisalippujen osalta. Sinänsä harmillista, jos jotkut tosifanit jäävät sen takia ilman lippua, mutta eihän tuonnekaan monet mene kuuntelemaan vain musiikkia vaan kokemaan elämyksen, jollaista tuskin on ihan hetkeen uudestaan mahdollista kokea Suomessa.

Ei ainakaan itselleni ole mitenkään vaikea ymmärtää tuollaisia henkilöitä, vaikka en itse samaan tapaan toimikaan. En esimerkiksi miettinyt hetkeäkään, että olisin muutama vuosi sitten lähtenyt katsomaan Ed Sheerania, vaikka hänellä muutama ihan hyvä biisi onkin ja oli varmaan ihan hyvä keikka. Coldplayn kohdalla ei tarvinnut juurikaan miettiä, kun olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti kuunnellut bändiä parikymmentä vuotta ja vuodesta toiseen itkenyt suihkussa. Nyt saa oman to do -listan kärkisijoilta yhden kokemuksen pois, jonka suorittamista on enemmän ja vähemmän pohtinut lähes vuosittain, mutta ei ole vielä saanut onnistumaan sovittamaan minkään reissun yhteyteen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Dynaamisten experience lippujen kanssa pääsee heti ostoskoriin, joten täytyy liipasinsormi olla herkällä.
Mistähän kummasta johtuu, että kalliimpien lippujen kanssa pääsee heti ostoskoriin ;) Tuossa myynnissä tehdään selvästi sitä, että edullisempia lippuja tiputellaan pikku hiljaa myyntiin ja ne näyttävät olevan koko ajan lopussa. Sitten hätäisemmät ostavat jonkun kalliin lipun, joita on helpommin saatavilla.

Kaikille keikoille vapautuu varmasti vielä "yllättäen" lippuja myyntiin.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Miksi se on niin vaikeaa myöntää, että bändi (tai sen tarjoama show) saattaa oikeasti kiinnostaa ihmisiä ja siksi stadionkeikat myydään loppuun?

Mutkun mutkun minä en yhtyeestä pidä ja siksi muutkaan eivät saa siitä nauttia!!! Typerät sopulit ja vähäuskoiset.
Itse yritin onneani hyppäämällä jonoon 10:15, mutta huonolta näyttää. Göteborgissa tuli vasta kyllä todistettua bändin keikka, niin ei ole maailmanloppu jos lippuja ei nyt saakaan.

Juuri tämän vuoksi ehkä on vaikeaa uskoa, että kyse ei olisi pitkälti sopuli-ilmiöstä. Bändin "todelliset" fanit ovat kyllä saaneet monta tilaisuutta nähdä yhtye naapurimaissa. Joo, onhan se hienoa että tulee Suomeen jne. mutta mikä tuon keikan lisäarvo oikeasti on, jos bändin on nähnyt jo useita kertoja muualla?

Eihän tuossa toki muutenkaan ole kyse musiikista, vaan ihmisistä jotka haluavat nähdä show'n, joten sikäli toki vähän toissijaista arvioida lipun ostaneiden ymmärrystä bändin tuotannosta.
 
Mitähän järkeä ei tossa mielestäni ole. Kaksi ihmistä istuu vierekkäin - toinen maksanut lipusta 30€ ja toinen 300€.

Halvin saman kategorian lippu taisi olla noin 150 e. Vähän enemmän kuin 30. Eipä silti, en ole itsekään ymmärtänyt tuota dynaamista hinnoittelua, mutta kysyntähän sen kai määrittelee.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää on ihan paskaa tämä dynaaminen hinnoittelu, joka Merimaan TV-haastattelun mukaan on tosi jees, koska musta pörssi ei nyt vedä välistä. Sama VR:n kanssa. Varmasti firma X ajattelee ihan altruistisesti maksajien etua eikä missään tapauksessa sitä, että saisi itse revittyä enemmän rahaa samoista palveluista.

Bändinä Coldplay aika tuntematon suuruus minulle. Taitaa olla kuitenkin pakko mennä yrittämään ostaa lippua,koska koko touhusta on tullut semmoinen meemi, että tunnen jääväni jostain paitsi, jos en epäonnistu Coldplayn keikalle pääsemisessä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Refreshasin monesti. Lopulta kävi tuuri.
Sama. Jonotin ensin noin 2h ja laitoin vaimon puhelimella jonotuksen oltuani itse jonossa noin 1h40min ja vaimon puhelimella pääsi aiemmin katselemaan vapaita lippuja. Aivan perseenreijästä tuo jonotussysteemi.
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Juuri tämän vuoksi ehkä on vaikeaa uskoa, että kyse ei olisi pitkälti sopuli-ilmiöstä. Bändin "todelliset" fanit ovat kyllä saaneet monta tilaisuutta nähdä yhtye naapurimaissa. Joo, onhan se hienoa että tulee Suomeen jne. mutta mikä tuon keikan lisäarvo oikeasti on, jos bändin on nähnyt jo useita kertoja muualla?

Ei kai sille mitään lisäarvoa tarvitse jos vaan haluaa nähdä hyvän shown useampaan kertaan?

Eihän tuossa toki muutenkaan ole kyse musiikista, vaan ihmisistä jotka haluavat nähdä show'n, joten sikäli toki vähän toissijaista arvioida lipun ostaneiden ymmärrystä bändin tuotannosta.

En tiedä kuka täällä on tuollaista arvioinut, mutta kiitos viestistäsi!
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Eihän se mikään yllätys ole, että Coldplayn keikalle haluavat muutkin kuin fanit. Ihan sama ilmiö oli myös esimerkiksi Huuhkajien EM-kisalippujen osalta. Sinänsä harmillista, jos jotkut tosifanit jäävät sen takia ilman lippua, mutta eihän tuonnekaan monet mene kuuntelemaan vain musiikkia vaan kokemaan elämyksen, jollaista tuskin on ihan hetkeen uudestaan mahdollista kokea Suomessa.

Yksikään tosifani ei jää ilman lippua, vaan kyllä jos tarpeksi haluaa niin ihminen onnistuu yhden lipun ostamaan 160 000 lipusta. Jos ei onnistu, niin ei kyllä ole yritystäkään ollut, eli tuskin kyseessä on sitten tosifani.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Avovaimo sai sit siskonsa kanssa liput tonne. Lähinnä menee siskonsa seuraksi ja ajatteli et show on varmaan hyvä vaikka ei itse musiikista niin välitäkään. Itse mietin lippua, kun oon kumminkin meistä kaikista se joka on eniten kuunnellut coldplaytä. (Viva la vidaan asti) kattoo sit jos joskus myöhemmin nappaisi liput tonne jotain kautta.
 

Kyle

Jäsen
Moni menee Coldplayn, Rammsteinin yms. keikoille vain koska on kyse isosta ja tunnetusta nimestä. Joskus kuullut radiossa jonkun biisinkin. Eikä sekään väärin ole tietenkään.
Jos itsellä olisi kriteerinä keikalle menoksi se, että on fani niin ei tulisi kyllä käytyä keikoilla. Sen sijaan kun tykkää musiikista laidasta laitaan niin on tullut nähtyä vuosien saatossa aika paljon keikkoja mistään tietystä bändistä tai genrestä riippumatta.



Itsellä jää liput mahdollisen fansalen armoille. Viikolle ei viittinyt ottaa lippuja. Kuitenkin kesäloma-aika, vuorotyöt yms, melkein olisi vaatinut näin ei Stadilaisena sen, että lukitsee myös kesälomia tuolle ajankohdalle. Lauantaille yritin, mutta tälläkertaa ei natsannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös