Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta minä vaaaan kysyn.Sain lipun. :)
En tiedä, mutta ainakin Coldplaylla on ollut käytössä aiemmilla kiertueilla.On kyllä ihan naurettavia noi lippujen hinnat 400€ - ihan oikeasti nyt. Tolla hinnalla pääsisi kahdelle festarille 3 päiväksi. :D Milloin tää dynaaminen hinnoittelu on tullut mukaan keikkalippuihin??
Mitähän järkeä ei tossa mielestäni ole. Kaksi ihmistä istuu vierekkäin - toinen maksanut lipusta 30€ ja toinen 300€.En tiedä, mutta ainakin Coldplaylla on ollut käytössä aiemmilla kiertueilla.
Omassa lähipiirissäni on useita joiden musiikkimakuun ei koko bändi sovi ja vuosien ajan ovat puhuneet bändistä HMV hissimusiikkina eivätkä osaa kuitenkaan nimetä nimeltä edes kolmea bändin biisiä. Silti keikalla ollaan.
Niin kyllä silloin tällainen musiikkia laaja-alaisesti, Coldplayn tuotantoa arvostava immeinen pyörittelee hieman epäuskoisesti päätään, että GloryHuntterit tuli taas esiin. Hieman kuin Pelsufanit Lahdessa, jotka ilmestyvät aina välierien aikaan ostamaan lippuja peleihin.
Omassa lähipiirissäni on useita joiden musiikkimakuun ei koko bändi sovi ja vuosien ajan ovat puhuneet bändistä HMV hissimusiikkina eivätkä osaa kuitenkaan nimetä nimeltä edes kolmea bändin biisiä. Silti keikalla ollaan.
Refreshasin monesti. Lopulta kävi tuuri.Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta minä vaaaan kysyn.
How?
On se vuosia jo ollut. Toki dynaamisesti hinnoitellaan yleensä vain pieni osa lipuista ja reilusti suurin osa myydään listahitaan.On kyllä ihan naurettavia noi lippujen hinnat 400€ - ihan oikeasti nyt. Tolla hinnalla pääsisi kahdelle festarille 3 päiväksi. :D Milloin tää dynaaminen hinnoittelu on tullut mukaan keikkalippuihin??
Mistähän kummasta johtuu, että kalliimpien lippujen kanssa pääsee heti ostoskoriin ;) Tuossa myynnissä tehdään selvästi sitä, että edullisempia lippuja tiputellaan pikku hiljaa myyntiin ja ne näyttävät olevan koko ajan lopussa. Sitten hätäisemmät ostavat jonkun kalliin lipun, joita on helpommin saatavilla.Dynaamisten experience lippujen kanssa pääsee heti ostoskoriin, joten täytyy liipasinsormi olla herkällä.
Miksi se on niin vaikeaa myöntää, että bändi (tai sen tarjoama show) saattaa oikeasti kiinnostaa ihmisiä ja siksi stadionkeikat myydään loppuun?
Mutkun mutkun minä en yhtyeestä pidä ja siksi muutkaan eivät saa siitä nauttia!!! Typerät sopulit ja vähäuskoiset.
Itse yritin onneani hyppäämällä jonoon 10:15, mutta huonolta näyttää. Göteborgissa tuli vasta kyllä todistettua bändin keikka, niin ei ole maailmanloppu jos lippuja ei nyt saakaan.
Mitähän järkeä ei tossa mielestäni ole. Kaksi ihmistä istuu vierekkäin - toinen maksanut lipusta 30€ ja toinen 300€.
Muistelin että tuolla fan presalessa olis ollut jotain 30€ lippuja?Halvin saman kategorian lippu taisi olla noin 150 e. Vähän enemmän kuin 30. Eipä silti, en ole itsekään ymmärtänyt tuota dynaamista hinnoittelua, mutta kysyntähän sen kai määrittelee.
Sama. Jonotin ensin noin 2h ja laitoin vaimon puhelimella jonotuksen oltuani itse jonossa noin 1h40min ja vaimon puhelimella pääsi aiemmin katselemaan vapaita lippuja. Aivan perseenreijästä tuo jonotussysteemi.Refreshasin monesti. Lopulta kävi tuuri.
Juuri tämän vuoksi ehkä on vaikeaa uskoa, että kyse ei olisi pitkälti sopuli-ilmiöstä. Bändin "todelliset" fanit ovat kyllä saaneet monta tilaisuutta nähdä yhtye naapurimaissa. Joo, onhan se hienoa että tulee Suomeen jne. mutta mikä tuon keikan lisäarvo oikeasti on, jos bändin on nähnyt jo useita kertoja muualla?
Eihän tuossa toki muutenkaan ole kyse musiikista, vaan ihmisistä jotka haluavat nähdä show'n, joten sikäli toki vähän toissijaista arvioida lipun ostaneiden ymmärrystä bändin tuotannosta.
Eihän se mikään yllätys ole, että Coldplayn keikalle haluavat muutkin kuin fanit. Ihan sama ilmiö oli myös esimerkiksi Huuhkajien EM-kisalippujen osalta. Sinänsä harmillista, jos jotkut tosifanit jäävät sen takia ilman lippua, mutta eihän tuonnekaan monet mene kuuntelemaan vain musiikkia vaan kokemaan elämyksen, jollaista tuskin on ihan hetkeen uudestaan mahdollista kokea Suomessa.
56e oli presalessa halvimmat, keväällä pienen pieni erä Infinity lippuja mitkä 20eMuistelin että tuolla fan presalessa olis ollut jotain 30€ lippuja?
Tuota hintaa en maksaisi, mutta mielstäni 130e peruutusturvan kanssa on ihan ok hinta, jonka itse sain.On kyllä ihan naurettavia noi lippujen hinnat 400€ - ihan oikeasti nyt. Tolla hinnalla pääsisi kahdelle festarille 3 päiväksi. :D Milloin tää dynaaminen hinnoittelu on tullut mukaan keikkalippuihin??
Jos itsellä olisi kriteerinä keikalle menoksi se, että on fani niin ei tulisi kyllä käytyä keikoilla. Sen sijaan kun tykkää musiikista laidasta laitaan niin on tullut nähtyä vuosien saatossa aika paljon keikkoja mistään tietystä bändistä tai genrestä riippumatta.Moni menee Coldplayn, Rammsteinin yms. keikoille vain koska on kyse isosta ja tunnetusta nimestä. Joskus kuullut radiossa jonkun biisinkin. Eikä sekään väärin ole tietenkään.