Laitoin saman viestin Liigan otteluohjelmiin, mutta kopioitakoon se myös tänne. On JYPillä melkoinen rupeama ennen CHL-finaalia kuljettavanaan.
Tuomas Heikkilä pohti eilen Radio Cityn lähetyksessä aiheellisesti miten Liiga ei anna yhtään arvostusta CHL-peleille. Päätin hieman tutkailla JYPin ja Växjön otteluohjelmaa ennen finaalia.
Växjö Lakersin otteluohjelma CHL-välierän jälkeen:
18.1. KOTI
20.1. KOTI
25.1. VIERAS
27.1. KOTI
30.1. KOTI
1.2. VIERAS
3.2. VIERAS
En jaksanut alkaa erittelemään omalla Ruotsin maantiedollani kuinka pitkiä vieraspelimatkoja Växjö joutuu tekemään. Kuitenkin,7 peliä joista 4 peliä kotona ja 3 vieraissa.
JYPin otteluohjelma CHL-välierän jälkeen:
19.1. LAHTI
20.1. MIKKELI
23.1. JYVÄSKYLÄ
26.1. TURKU
30.1. JYVÄSKYLÄ
31.1. TAMPERE
2.2. HELSINKI
3.2. JYVÄSKYLÄ
JYPillä taasen pelaa kahden viikon aikana 8 ottelua joista vain 3 kotona ja 5 kertaa käydään vieraissa.
JYP pelaa 16 päivän sisään 8 ottelua (0,5 ottelua per päivä) kun taas Växjö pelaa 17 päivään 7 ottelua (0,41 ottelua per päivä). Puhumattakaan siitä että Växjö joutuu tekemään vieraspelireissun kolmasti, kun JYP taas hyppää bussiin viidesti. Puhumattakaan tietysti Ruotsissa pelatusta finaalista.
Onhan tuo Tappara-pelin siirtäminen finaalia edeltävälle viikolle aivan vittuilua JYPiä ja CHL:ää kohden. Minä olisin itse siirtänyt sen pelin CHL-pelin jälkeiselle viikolle ke 14.2., sillä tuolla viikolla Tappara pelaa muutenkin vain 2 ottelua. Neljän pelin viikko olisi ollut ihan fine mikäli se olisi pelattu ennen olympiataukoa. Nyt mätkäistiin sitten pojille ylimääräiset puntit jalkoihin juuri ennen kauden tärkeintä peliä. En tykkää.
Harmillisesti oikein mihinkään peliin JYP ei voi lähteä puolivaloilla. Tapparaa ja IFK:ta vastaan täytyy oikeasti otella pisteistä, KalPa ja Sport kohdataan taas kotona, eikä maksaneelle kotiyleisöllekään kehtaa aivan pelkillä junnuilla esittäytyä. Mikäli esim Sport-ottelu olisi ollut Vaasassa, olisin vittuilun vuoksi itse Veltsuna lähettänyt Vaasaan
syksyisen Valko-Venäjälle lähetetyn kokoonpanon. Linkki vie JYPin kotisivujen kokoonpanoihin. Kaiken huipuksi olisin Veltsuna jättänyt myös itseni ulos kokoonpanoista tuohon otteluun.
Toivottavasti JYP hoitaa homman kotiin ja jatkossa hieman ärähtelee Liigalle otteluohjelmia suunniteltaessa. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä suunnitella otteluohjelmaa CHL:ää ajatellen.