Tuskin Veltsu ohjeisti passiivista pelitapaa. Se vaan helposti menee siihen, kun energiat on loppu ja johdat kahdella maalilla. Ei ne tsekit kuitenkaan varsinaisille maalintekopaikoille päässeet. Sikäli hyvä peli Jypiltä.
Itse luulen kyllä, että pelitapaohjeistus on tullut valmennukselta. Siitä kertoo mm. se, että hyökkäyspelaamiseen ei edes yritetty ryhmittäytyä saatika antaa painetta vastustajalle, jotta peli saataisiin toiseen päähän. Kentällä oltiin selviytymässä, ei pelaamassa. Myöskin maalipaikkoja Tsekeillä oli kyllä liuta, mutta Olkonuora pelasi aivan loistavan ottelun!
Fiinalii on loistava suoritus JYPiltä! Kannua kohti vain, hienoa olisi jälleen voittaa eurooppa-tasollakin jotain!
Peli itse tänään oli mielestäni huono, tulos kuitenkin lopulta hyvä, vaikka aivan turhan vaikeaksi se tehtiin. Pitäisi jo jumalauta oppia, ettei näitä pelejä pelkäämällä voiteta! Puolustetaan kun puolustetaan ja hyökätään kun hyökätään muistan jonkun sanoneen aikanaan aikalisän aikana. Aikalisä, tuo myyttinen legenda jääkiekossa. Sanottakoon, että voitto oli jopa enemmän mitä uskalsi varsinaisen peliajan jälkeen odottaa. Kun käytännössä kaksi viimeistä erää pyörii omissa, niin jalat oli varmasti joka jätkällä todella hapoilla. Tuollainen tapa pelata on äärimmäisen raskasta kun kokoajan vain puolustetaan omassa päässä.
Hienoa, että voitto kuitenkin kaivettiin, vaikkakin vaikeimman kautta!
++++++Olkinuora. (katsoin pelistä 2. ja 3. erän, piti JYPin mukana ja takaiskuista huolimatta JYPin ylivoimaisesti paras pelaaja!)
++ Jakke Immonen (isossa paikassa iso onnistuminen, hieno mies!)
Loppuun vielä Olkinuoran lainaus is:n haastattelusta:
"– Hienoa, että selvitimme tämän matsin. Tämä ei ollut helpoin paikka pelata, mutta vähän olen pettynyt, että päästimme vastustajan mukaan ja ratkaisu meni niin pitkälle. Meillä on asioita, joita voisimme vähän muuttaa tulevaisuudessa, Olkinuora sanoi IS:lle puhelimitse."
You don't say? Toivottavasti VALMENNUS ottaisi kenties tästä tässä kohtaa kiinni. Ihan finaalipeliä ja liigapelejäkin silmälläpitäen. Perkele johtoasemassa tarvii silti pelata, eikä peruutella, eikö se ole jo tässä viimeisen 4 vai 5 virtaskauden aikana tullut selväksi?