En tiedä olivatko nämä aussiporukat miten "enablereita", mutta uskon Alexin aivan itse tehneen päätöksen rokata loppuun asti. Varmasti hänelle tarjottiin COB -porukan osalta kaikki tuki ja mahdollisuudet muuttaa homman suuntaa, mutta Alexilla ei siihen ollut haluja. Varmasti oli helpompaa kupitella 20 000km päässä, jossa ei jatkuvasti ollut ovella joku viemässä hoitoon, tai tarjoamassa apua mitä Alexi ei ilmeisesti halunnut ottaa vastaan. Varmaan siksi näitä aussiporukoita syytetään Laihon juomisesta yms, vaikka pallo oli ollut jo Laiholla ties kuinka monta vuotta. Laiho varmasti halusi aivan itse katsoa nämä kortit loppuun asti ja tulos oli sitten mikä oli.Mun mielestä tässä on se mielenkiintoinen kulma, että Goss on toisaalta tarinan pahis, mutta samalla COB -tyypit osaltaan vahvistavat sen mitä Goss on myös väittänyt, että nämä aussiporukat olivat "enablereita" eli eivät juuri olleet kiinnostuneet kuinka fyysisesti paskana Laiho viimeiset vuodet oli. Eivät ehkä tienneet, mutta kertoo sen, että nämä viimeisten vuosien parhaat kaverit ja puolisot olivat mukana fanipohjalta ja kertoivat paatuneelle alkoholistille juuri ne asiat mitä tämä itse halusi kuulla.
Tämä erittäin hienosti kiteytetty.Samat ajatukset. Jos joku on rahan perään, niin se on heikkoutena inhimillistä. Jos joku tarkoituksella estää vanhempien hautaamaasta lapsensa, niin se on vain ja ainoastaan epäinhimmillistä.