Vaikka oli kiva katsella pitkästä aikaa Haukkojen pudotuspelejä niin oma pelko on vain se, että Collinton ja King ovat molemmat vääriä valintoja tehtäviinsä. Joku aiemmin heittikin kysymyksen onko Kingin aikana kukaan Rockfordissa ottanut kummempia steppejä eteenpäin? Itse sanoisin, että eipä juuri. Jos kerran suunnitelma oli ja on edelleen haastaa kannusta vanhalla rungolla miksei Q:n potkujen jälkeen maltettu hetki katsoa väliaikaisella GM:lla jotain DeBoer, Laviolette tyyppistä kokenutta ratkaisua. Tuntuu, että Collintonille homma on ollut lähinnä selviytymistä eikä kukaan ole seppä syntyessään, mutta jos kerran johtopelaajat eivät häneen luota niin vaikea siinä on mitään ihmeempää yrittää luoda. Ironisesti pelaajaläheisenä hän olisi Rockfordiin erinomainen auttamaan nuoria kehittymään ja saisi rauhassa meritoida myös itseään valmentajana. Tilanne on kuitenkin mitä on, mutta henkilökohtaisesti vaikea menestystä on kaavailla nykyisellä valmennuksella ja rungolla.
Mitä tulee rosteriin niin Nylander saa kiittää tuota viimeistä tulokassopimuksen vuotta, että on millään tapaa kaavailtuna ensi kauden sommitelmiin. Kuuluin Jokiharju treidin aikaan niihin, jotka suhtautuivat optimistisesti Nylanderin tuloon, mutta viimeistään esitykset pleijareissa jätti jo niin kitkerän maun, että toivottavasti JC kokeilee uusia nälkäisempiä kasvoja kuten Kurashevia hänen paikallaan.
Itse toivon Bowmanin signaavan Caggiulan ja Stromen ykkösenä tietysti Kubalikin, mutta jotenkin on hiipinyt sellainen ikävä tunne ettei hän ensikaudella Hawksissa pelaa. Tämä siis vain oma pelko ja olen enemmän kuin mielellään väärässä.
Vielä oma kauha tähän maalivahtisoppaan.
Omasta mielestä paras vaihtoehto olisi pitää Crow vielä sen 1-2v, 3-4$.milj. lapulla ja training campilla sitten Delia/Lankinen parista paremmin pelannut on luukulla ja piste. Jos Askarov on vielä vapaa Floridan vuorolla #12 voisi Bowman yrittää heittää tuon #17+Nylanderin vaihdossa. Palkkoja leikkaava Florida voisi hyvinkin ottaa vuoden halvalla pelaavan hyökkääjän kun Dadonov/Hoffman ilmeisimmin lähdössä. Harmi, että setä Tallon ehti jo lähteä.