Sunnuntaina on sitten todella tärkeä matsi. Pienessä laskusuhdanteessa oleva Jets isännöi Blackhawksia.
Zawaski oli eilen kertonut omassa podcastissaan, ettei Bowman aio olla ostotuulella trade deadlinen aikoihin, mutta varmasti hockey tradet ovat mahdollisia. Kuulemma toimisto aikoo ns. mennä näillä mikäli pudotuspelikisassa helmikuun lopulla vielä ollaan, mutta jos homma parin viikon aikana laskee alleen, kokoonpanossa on monta potentiaalista pelaajaa, joista voi tulevaisuutta hankkia. Mun mielestä ihan hyvä ratkaisu, vaikkakin Erik Gustafssonin haluaisin nähdä kaupattavan oli tilanne runkosarjassa mikä tahansa. Näistä potentiaalisista kesän lähtijöistä hän lienee se todennäköisin, miltei varma. Kun se Ian Mitchellikin on tulossa.
Kirby Dachista on tulossa semmoinen monsteri, että alta pois. Olisin valmis kauppaamaan Stromen kesällä johonkin potentiaaliseen puolustajalupaukseen, mikäli se tarkoittaa samalla sitä, että Robin Lehner jää siedettävällä sopimuksella Chicagoon. Toisaalta Strome n. 4 miljoonan vuosiansioilla olisi kyllä erinomainen lisä sentterikalustoon, jos tuo kehittyminen myöhemmällä iällä on vaikka sukuvika (ks. Ryan Strome). Hankala tilanne, mutta Lehner ja Kubalik ovat mun hierarkiassa korkeammalla kuin Strome. Kuten myös Brandon Saad, vaikka ensi kausi onkin sopimusvuosi.
Samalla tässä mehustelen ajatuksella siitä mitä tuosta DeBrincatista nyt oikeasti tulee. Viime kauden Cat olisi heittämällä ulkona näistä keskusteluista, mutta villeimmissä ajatuksissani olen miettinyt keneen hänet voisi kaupata hockey traden muodossa. Tuskin hän liikkuu, koska se potentiaali on niin kova ja sopimus on siedettävä seuraavat kolme vuotta, mutta kyllä mun katseet tonne San Joseen ja erääseen sveitsiläiseen kääntyy. Omia fantasioita, mutta tuo suklaakellomaan kaveri olisi juuri sitä mitä Blackhawks tarvitsisi.
Alex Nylander on hankala tapaus, mutta edelleen annan aikaa kuten selkeästi ylin johtokin. Toki taustalla on se, että kauppasivat Jokiharjun ja fanit ovat osittain mellakoineet asiasta, mutta mitä nyt muutaman amerikkalaisen Sabres-kannattajan viestejä olen lukenut, niin ei se Henri alkukauden jälkeen ole mitenkään erityisesti loistanut. Kuten ei kyllä koko Buffalo ylipäätänsäkään pl. Jack Eichel.
Seabrookin toipumisennuste on n. 5-6 kuukautta. Katsellaan.