Kiitos
@Lico raportista! Olisi kyllä hienoa katsella noita pelejä, mutta ei vaan aika riitä. Mielenkiinnolla luen näitä rapoortteja täältä.
Boqvist on niin uniikki talentti ja vahvuudet erityisesti kiekollisessa pelissä, että katsoisin läpi sormien niitä oman pään heikkouksia. Mielummin sitä näin fanina katselee rohkeaa kiekollista pelaamista kuin perusvarmaa peruspeliä, joka on arvokasta sekin.
Eipä mitään. Pyrkimykseni on katsoa niin monta Boqvistin matsia kuin vain on mahdollista ja kyllä raportteja mielelläni kirjoittelen. Hieman muuten häiritsi huomata pojan pelaavan numerolla #3 Londonissa, meinasin nimittäin jo tilata Boqvistin paidan tuolla #27 :lla. Toki numero #3 on Blackhawksissa jäädytetty Keith Magnusonille, joten sitä ei poika tule koskaan saamaan, mutta en mä vielä uskalla #27 :aa ottaa.
Tuli mieleen jo aikaisemmin, mutta nyt sopivasti sivuutit aihetta, jota tässä olen pohdiskellut. Boqvistia kun tosissaan verrataan Erik Karlssoniin, niin oli hauska huomata omasta viestihistoriasta Jatkoajasta, että aikanaan on tullut Karlssonia vähäteltyä, koska ei osannut puolustaa ihan samalla tavalla kuin tänä päivänä. Kaikki, sokeatkin allekirjoittavat ne Karlssonin hyökkäystaidot, mutta arvostus oli vielä muutama vuosi sitten iha eri sfääreissä kuin nyt, vaikka Erik oli tuolloin jo Norris-voittaja.
Käännän tässä vähän kelkkaani. Olen aina arvostanut ja ihannoinut pelaajia, jotka pelaavat jokaiseen kaukalon suuntaan täydellisesti. Marian Hossa sekä Duncan Keith ovat Blackhawks-nutusta ne kaksi omaa suosikkia ja totta kai toivoisin, että Blackhawksissa olisi aina seitsemän prime Duncan Keithiä sekä kolmetoista prime Marian Hossaa. Erik Karlssonia arvostin kyllä kiekollisten taitojen kohdalla ylitse muiden, mutta pidin pitkään Doughtya, Keithiä sekä muutamaa muuta Karlssonin edellä omissa papereissa.
Nyt Blackhawksissa on mahdollisesti seuraava Erik Karlsson. On toisaalta kohtuutonta latoa järjettömiä odotuksia Boqvistin kohdalle, mutta tehdään nyt niin silti. Joka tapauksessa, olen samaa mieltä kuin lainaamani
@secord, että katselen äärimmäisen mielelläni seuraavan maailman parhaan offensiivisen puolustajan kehitystä, vaikka omalla alueella olisikin ensimmäiset vuodet luokkaa keskivertoa huonompi. Voi olla, että NHL on muuttunut sarjana niin paljon, että sitä ihan top notch-talenttia arvostan enemmän tai sitten ne Blackhawks-lasit vain kiristetään omien kohdalla eri tavalla. Ken tietää, varmasti ihan mielellään sitä olisi muutama vuosi sitten yli 80 :n pisteen Erik Karlssonia Blackhawksin paidassa katsonut.
Ehkä osittain muuttuneeseen mielipiteeseeni vaikuttaa tuo prospect poolimme puolustajien osalta, joka pitää sisällään loistavia, moderneja potentiaalisia kahden suunnan puolustajia. Ian Mitchell, Henri Jokiharju, Nicolas Beaudin, edelleen myös Gustav Forsling ja muutama muu. Jokainen edellä mainituista tulee hieman pienemmällä offensiivisella upsidella kuin Adam Boqvist, mutta ovat silti äärimmäisen lahjakkaita kiekollisia puolustajia ja ovat lähtökohtaisesti parempia puolustamaan.