En osaa sanoa reagoiko osa täällä näin kylmästi kauppoja vastaan sen takia, että menetettiin Hossa, sillä vaikka kuinka yritän samaistua mielipiteisiin, niin en osaa. On totta, että joukkueesta tehtiin ennakkoarvioiden perusteella heikompi, mutta kyllä tässä ajateltiin myös jo pari vuotta pidemmälle elämää. Niin kauan kun Kane & Toews ovat organisaatiossa, joukkue pystyy kilpailemaan jotenkin mestaruudesta. Niin kauan kun heillä ei ole tukea, joukkue ei mestaruutta voita. Nyt sitä tukea tuotiin kaksi vuotta lisää.
Odotin itsekin mahdollisista Hjalmarssonin sekä Panarinin kaupoista kovempaa vastinetta, mutta täytyy nyt kuitenkin muistaa se, että jos ja kun Bowman muutoksia halusi tehdä, oli pakko ottaa sitä mitä on tarjolla. Panarin on ppg-tason laitahyökkääjä Kanen kanssa, mutta kyllä minä ainakin kovana kaverin fanipoikanakin uskon, että Breadmanin statseissa on "Kane-lisää" ja se varmasti vaikutti vastineeseen. En tiedä rakastuiko porukka täällä sitten one-timeriin niin pahasti, etteivät muista sitä kuinka yksulotteista se pelaaminen tuolla kaksikolla oli ja kuinka helppoa heidät oli pelata varsinkin pudotuspeleissä aseettomiksi. Monipuolisempi Saad on edelleen kuin tehty tähän joukkueeseen ja saa poika kyllä todella pahaa aliarviointia täällä. Molemmat, sekä Saad että Panarin olivat muuten mahdollista saada, jos Seabrookille ei oltaisi tehty sitä käsittämätöntä palkintodiiliä, mutta ei mennä siihen.
Vastineesta vielä sen verran. Kaksi vuotta ja Panarin on UFA, se vaikutti vastineeseen todella paljon ottaen huomioon vielä sen, että on ilmaissut varsin isosti halukkuutensa pelata Chicagossa. Varmasti muut organisaatiot miettivät vähintään kolmeen kertaan kannattaako Panarin hommata kahdeksi vuodeksi joukkueeseen, kun takeita jatkosta ei ole. Saad saatiin tilalle, mä olen todella tyytyväinen. Sama vastineperustelu kaupalle voidaan nostaa myös Hjalmarssonin kohdalle, toki hänellä klausuulit vaikuttivat myös paljon. Joka tapauksessa kaksi vuotta tuolla nykyisellä diilillä ja sitten haluaa eläkerahat, kuinka paljon tuo vaikutti markkinoihin? Joku Oilers varmaan olisi Hjalmarssonin halunnut voittamaan ennen McDavidin uutta diiliä, oliko Niklaksen listalla? Näitä asioita pitää miettiä tältäkin kantilta. Murphy on mielestäni hyvä vastine, ottaen huomioon sen, että Niklas pelasi huonoimman kautensa kokonaisuudessaan vuosiin. Ainakin omasta mielestä.
Epäilemättä Kane tekee vierellään pelaavasta palopostistakin hyvän laitahyökkääjän. Panarinin kohdalla hyöty oli kuitenkin kaksisuuntainen. Myös Panarin nosti Kanen pelin uudelle tasolle. Lupaava DeBrincat on tässä suhteessa vielä arvoitus.
Näin se on. DeBrincat on täysi arvoitus ja niin ovat John Hayden sekä Ryan Hartman, jotka hierarkiassa varmaan tällä hetkellä siitä paikasta kisaavat. Mikään ei menestystä takaa, mutta on Kane yksi niitä harvoja pelaajia, jotka nostavat ketjukavereiden tasoa. Panarin varmasti nosti Kanen tasoa, mutta kausi 2014-15 oli aika hyvä esimerkki siitä miten Kane on viemässä Art Rossia Versteegin sekä Richardsin kanssa ennen loukkaantumistaan.
Andy Strickland twiittasi Blackhawksin kyselleen
Oshien perään pelaamaan Kanen kanssa. Oshie meni signasi jatkon Capitalsiin, mutta Hossaa siellä selkeästi halutaan korvata jollakin ja jos Kanelle löytyy laituri vapailta, niin mukavaahan se olisi. Joku Williams olisi erinomainen haku ja hän voisi pelata kolmosketjussakin tuoden leveyttä sinne. Hossalle hyvä korvaaja, noin esimerkkinä. Sharpin paluutakin on mehusteltu, ei haittaisi pienellä liksalla. Näihin saadaan vastaus sitten heinäkuussa.
Ihanasti täällä on porukalla peput kipeenä. Panarin on huipputaitava, vaarallinen yv-pelaaja ja taistelee jatkossakin pistepörssin kärkisijoista eli parin kauden kuluttua hintalappu onkin taas pykälän kovempi ja pitempi.
Uskoisin Saadin paluun kokoonpanoon menevän suhteellisen jouhevasti tuttuun pelitapaan. Tuollaista voimahyökkääjää Chicago kaipasi ja potentiaalinen 30 maalin mies ei ole mikään turha seppä ollenkaan. Eikä Saadin puolustuspelaaminen ole mikään myytti, ja on se varmasti Panarinin vastaavaa parempaa.
Hossan ja Hjalmarssonin lähdöt ne isommat lovet rosteriin tekee. Annetaan kuitenkin Murphylle mahdollisuus eikä heti teilata, vaikka hänestä ei varmastu koskaan Hjalmarssonin tasoista tulekaan.
Tässä on vielä kesääkin jäljellä eikä rosteri ole vielä lopullinen. Mä olen ihan fine uuden linjan suhteen. Mielenkiintoisemmaksi muuttuu vaan ja se on hyvä.
Näin itsekin ajattelen ja on mun mielestä aika kummallista väittää, ettei tämä joukkue ole pudotuspelijoukkue, jos Hossalle korvaaja löytyy. Ehkä mä sit olen sokea kanssa, mutta kyllä mä tykkään edelleen näistä diileistä kokonaisuutena, kun ajattelen vähän pidemmälle.