Ei sais iloita kenenkään loukkaantumisesta, mutta ei Crawfordin loukkaantuminen kyllä ainakaan harmita yhtään, sillä nyt tarjotaan Raannalle aivan huikeeta saumaa. Tulikuuma Blackhawks johtaa koko änäriä ja organisaationa se on myös yksi parhaista ellei paras. Mielenkiintoisia aikoja...
Tuhoisa hyökkäys on latonut maaleja selvästi eniten koko liigassa; (Sharp ja Kane varsinkin aivan pitelemättömiä) lähes neljä per peli. Vähän outoa on kuitenkin se, että omiin on mennyt kaks puol ottelua kohden, joka oikeuttaa vasta 15. sijaan kun katotaan päästettyjen maalien keskiarvoa. Tästä tilastosta suurimman vastuun saa mun mielestä ottaa Crawford, sillä mitä olen Chicagon pelejä nähnyt niin liigan kallein ja ehkä myös paras pakisto ei ole lepsuillut mitenkään erityisesti. Tuntuu käsittämättömältä, että esimerkiksi viime kaudella Chicago onnistui viemään Cupin Bostonilta, vaikka vastakkain oli liigan paras kassari ja maalivahti joka on torjunut kiekkoja ainoastaan noin 91% varmuudella koko NHL-uransa ajan. Tällä hetkellä mun papereissa Raskin lisäks Crawfordin edelle menee helposti Rinne, Lundqvist, Bobrovsky, Quick, Lehtonen, Price ja Harding. Muutaman kohdalla (Miller, Howard, Thomas, Niemi, Fleury) en osannut päättää että ovatko parempia mutta vähintään samantasoisia ainakin.
Raannan alku on ollut ihan ok, mutta parempaan pitää pystyä. Todella tärkeää ois onnistua pitämään päästettyjen maalien keskiarvo alle kahdessa, jotta seurajohto vakuuttuisi ensi kautta ajatellen. Kuulemma vähän kiekot pomppinut näin alkuun, mutta eiköhän se siitä kun nyt on tiedossa että starttaa monta peliä putkeen. Jos Crawford pysyy tervehdyttyään loppukauden kunnossa eikä taso mitenkään erityisesti romahda, niin uskon että pelaa tämän kauden vielä ykkösenä. Tai noh, jos Raanta pelaa aivan huikaisevasti aina kun on maalillaan niin ehkä pieni mahdollisuus kaapata paikka jo tällä kaudella. Mutta jos Raanta onnistuu esimerkiks pitämään GAA:n alle kahdessa niin luulen että ens kausi on ihan itsestä kiinni. Raanta on ens kaudella suht samanlaisessa tilanteessa kun Robin Lehner ja Anton Khudobin on tällä kaudella omissa seuroissaan. Kauteen lähdettäessä on kakkosena, mutta oikeasti melko tasoissa ykkösen kanssa ja valmennusjohto antaa näyttöpaikkoja jatkuvasti - eli ykkönen joutuu pelaamaan pelipaikastaan joka ottelussa. Khudobin ehti pelata pari hyvää peliä, mutta loukkaantui. Lehner sen sijaan on onnistunut jo lähes syrjäyttämään Andersonin, vaikka kausi ei ole vielä edes puolessa välissä. Andersonin viime kausi olikin vain tähdenlento ja karu arki on koittanut, kun torjuntaprosentti on alle 90.
Yks asia mikä on pistänyt silmään Raannassa, niin mies ei kyllä hyväksy yhtäkään maalia mikä menee selän taakse. Ei eti syyllisiä muista (eli levittele käsiään joka maalin jälkeen niinkun esim. Frans Tuohimaa) vaan aina kun menee omiin niin jää jäihin hetkeksi noitumaan jotain itsekseen. Vähän samanlaisia elkeitä kun Raskilla, jolla kiehahtaa aina kun kiekko menee selän taakse. Hyvä merkki. Raannalla edessä aika kova back to back - ensiksi vieraspeli Torontossa ja heti perään Chicagoon vierailulle tulee hyvässä vireessä ollut Kings. Tsemiä Raannalle, toivottavasti tulee onnistumisia...