Runny Babbit
Jäsen
Vaikka fudiksen sekoittaminen tähän on ongelmallista...
Jep ja lähinnä hölmöä, mutta jalkapallon vastaava oli nyt lähinnä se mikä ensimmäisenä mieleen juolahti.
Toisaalta vaade, että pelkästään kaikki paperilla kovat pelaisivat mestareiden liigassa on sekin hassu
Toki tämä on mun omaa fantasiaa, mutta mä haluaisin nähdä Euroopan mestarien liigan sellaisena missä pelaa jokaisen kynnelle kykenevän kiekkomaan kovimmat seurajoukkueet. Sarjoilla ja sarjasijoituksilla on tottakai merkitystä, mutta KHL mielestäni siinä poikkeus, koska kyseistä liigaa pelataan seuraavalla kaudella yhdeksässä eri maassa.
Mitään kilpailevaa ehdotusta ei ole olemassa, eli näillä mennään tai ollaan menemättä ja ainakin itse liputtaisin vahvasti tekemisen puolesta.
Tässä olet täysin oikeassa. Vaikka KHL ei tässä kuviossa nyt mukana olekaan, niin silti on erittäin hienoa, että jääkiekon eteen tehdään töitä.
Vaikka Lev Praha pelaakin KHL liigaa, niin en millään jaksa uskoa, että puolitoista vuotta vanha seura olisi ihan aidosti tunnetuin tshekkiläinen seura Tshekin tasavallan ulkopuolella.
Mitään tiukkaa dataa mulla ei tästä tietenkään ole, mutta kyllä mulla on sellainen fiilis, että Tsekkien ulkopuolella Lev Praha on se tunnetuin seura ja maan rajojen sisäpuolella sitten nuo perinteisimmät seurat.
Ja sitten vielä niistä julkisuudessa olleista puheenvuoroista. Toki halutessaan Everin ja muiden puheiden välille voidaan mieltää ristiriitaa, mutta ei ne täysin ristiriidassa silti, ainakaan omasta mielestäni ole.
Oman käsitykseni mukaan homma meni lyhytsanaisesti näin:
- CHL halusi KHL:n mukaan ja KHL halusi mukaan.
- KHL nimesi mukaan haluamansa joukkueet, joista yksi oli Jokerit. Tämä ei käynyt CHL:n Suomalaisporukalle, joita oman käsitykseni mukaan Everi edusti.
- KHL vetäytyi koko CHL -hankkeesta.
- Tässä vaiheessa Everi kiirehti antamaan julkisuuteen lausuntoja, jossa härskisti yritti vierittää syyn keskieuroopan niskaan.
- Fasel ja Medvedev ampui Everin sanomiset todella selväsanaisesti alas.
Sinänsä kaikenlainen syyttely on täysin turhaa. Fakta näyttää nyt kuinkin olevan se, että KHL ei osallistu CHL:ään ja sillä selvä. Mä en kykene näkemään tuollaisenaan kyseistä sarjaa "mestarien liigana", mutta sehän on täysin mun oma ongelma, eikä kenenkään muun.
Mä toivon CHL:lle kuitenkin kaikkea hyvää ja toivon, että ehkäpä joskus tulevaisuudessa meikäläinenkin voi tuon sarjan mieltää oikeaksi mestareiden liigaksi.