CCM-turnaus 20.-21.8.2004, Lahti

  • 14 671
  • 123

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Miguel
Ensimmäisen väitteen virheellisyydestä olen sataprosenttisen varma.

Selvä. Itse en satavarma asiasta ollut ja kysäistyäni kavereilta, jotka seurueeseeni kuuluivat, sain "tosivarman" vahvistuksen käsitykseeni Partasen välittömästä reagoinnista tilanteessa. Jos todellakin tilanne meni juuri päinvastoin niin pahoitteluni siitä.

Viestin lähetti Miguel
Tämä taas menee sarjaan älyttömät kommentit. Miten puhdas pommi voi kolottaa missään? Poistetaanko saman tien kaikki taklaukset?

Niin, itsehän olen neiti- ja HMV-kiekon vastustaja ja taklausten ja kontaktikiekon kannattaja. Puhtaat, kovat taklaukset ovat hyvän jääkiekkopelin tärkein aines minun mielestäni. Tarkoitin tuolla heitolla lähinnä sitä, että yleensä puhdas avojääpusu tuntuu vyötärön ala- eikä yläpuolella. Jos taklaus tulee liian alas, on kyseessä leikkaaminen vaikka se muuten olisikin puhdas. Nyt mitä ilmeisemmin Sachlin reittä on Heiskasen polvi telonut. Vai tuliko puujalka kenties Sachlin tiputtua varsin korkealta ilmasta jäähän?

edit: Ja sen verran vielä, että minutkin on vedetty levyiksi avojäällä, eikä se iskenyt tyhjäksi kuin palkeet. Puhdas niitti, ei tullut puujalkaa.

Tosiaan LäJa, otin jossain määrin asian esille. Eihän sitä enää huomaa, mitä on kirjoittanut.
 
Viimeksi muokattu:

#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total Sec
Turha siitä Heiskasen töötistä on enää puhua mennyt mikä mennyt.Laitan ite nyt kuitenkin oman näkemyksen asiasta. Siitä varmaan Saipalaisetkin ovat samaa mieltä että ns. puhdas taklaus(jos olisi osunut kroppaan), mutta se vaan osu jalkoihin.(johtui Heiskasen matalasta luisteluasennosta ja Tsekki pojan väistöliikkestä) Sääntöjen mukaan kyseinen taklaus olisi ollut leikkaminen mistä 2 min jäähy.(Juttelin asiasta parin tuomarikortin haltian kanssa(löytyy itseltänikin) ja kaikki olimme sitä mieltä että kyseessä ei ollut polvitaklaus vaan leikkaaminen) Eniten mielestäni asiaa hämmensi se että pillipiipari Partanen ei reagoinut aluksi tilanteeseen mitenkään, mutta n. 5-10 sekunnin mietiskelyn jälkeen puhalsi pilliin ja laittoi Heiskasen ulos. Jos Partanen olisi puhaltanut pelin heti poikki ja laittanut Heiskasen heti suihkuun niin tästäkään asiasta ei olisi tarvinnut paljoa puhua.(oma mielipiteeni) Laitetaan nyt vielä että suihkukomennus ei ollut täysin väärä tuomio mutta ei kyllä oikeakaan(aika tyhjentävä kommentti). Eletään kuitenkin tuomarin näkemyksen mukaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti #18
Turha siitä Heiskasen töötistä on enää puhua mennyt mikä mennyt.Laitan ite nyt kuitenkin oman näkemyksen asiasta. Siitä varmaan Saipalaisetkin ovat samaa mieltä että ns. puhdas taklaus(jos olisi osunut kroppaan), mutta se vaan osu jalkoihin.(johtui Heiskasen matalasta luisteluasennosta ja Tsekki pojan väistöliikkestä) Sääntöjen mukaan kyseinen taklaus olisi ollut leikkaminen mistä 2 min jäähy.(Juttelin asiasta parin tuomarikortin haltian kanssa(löytyy itseltänikin) ja kaikki olimme sitä mieltä että kyseessä ei ollut polvitaklaus vaan leikkaaminen)

Ei siitä töötistä ole turha puhua. Tuskin olisi turhaa sinunkaan mielestä, jos "uhrina" olisi ollut Pelicansin pelaaja.

Kerrot, että omistat tuomarikortin. Silti taklaus, jossa taklaajan polvi osuu taklattavan polven yläpuolelle ei ole mielestäsi polvitaklaus?

--clip--
LEIKKAAMINEN on teko, jossa heittäydytään edestä tai takaa vastustajan polviin tai niiden alapuolelle, rynnätään tai kaadutaan vastustaja polviin, kun häntä on lähestytty takaa, sivulta tai edestä.
--clip--

Polvitaklaus ei ole leikkaaminen.

Ai niin, eihän mun pitänyt tähän puuttua ennen kuin saan videon näkyville nettiin. Puutuin kuitenkin.
 

#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total Sec
MURMELILTA lainattua...

"Kerrot, että omistat tuomarikortin. Silti taklaus, jossa taklaajan polvi osuu taklattavan polven yläpuolelle ei ole mielestäsi polvitaklaus? "

Edelleekään Heiskasen polvi ei osunut Tsekki pojan polveen vaan Hessun perse osui Sachl reiteen. Lueppa vaikka suht puolueeton kommentti kyseisen pelin jatkoajajasta löytyvästä raportista.

"--clip--
LEIKKAAMINEN on teko, jossa heittäydytään edestä tai takaa vastustajan polviin tai niiden alapuolelle, rynnätään tai kaadutaan vastustaja polviin, kun häntä on lähestytty takaa, sivulta tai edestä.
--clip-- "

Siinähän ite kirjoitit että kyseessä oli leikkaaminen "ryntää... vastustajan... polviin kun häntä on lähestyttyt edestä... Siinä hyvä kuvaus tapahtuneesta.(vaikka ei aivan osunut polveen)

"Polvitaklaus ei ole leikkaaminen."

Samaa mieltä...
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti #18
MURMELILTA lainattua...

Edelleekään Heiskasen polvi ei osunut Tsekki pojan polveen vaan Hessun perse osui Sachl reiteen. Lueppa vaikka suht puolueeton kommentti kyseisen pelin jatkoajajasta löytyvästä raportista.

"Suht puolueeton kommentti"? Onko kyseisen raportin kirjoittaja siis jonkun muun joukkueen kannattaja, kuin SaiPan tai Pelicansin? Joka tapauksessa Jatkoajan raporttikin on vain yhden henkilön mielipide tapahtuneesta, ei absoluuttinen totuus.

Sachlin reiteen ei todellakaan osunut Heiskasen lonkka tahi perse. Tällöinhän olisi tapahtunut täydellinen oikeusmurha, koska reiteenkin osuessaan lonkkataklaus/pers'taklaus on täysin sääntöjenmukainen teko.

Myöskään herra Sachl ei ole niin idiootti - vaikka onkin tsekki ja pelaa SaiPassa - että ei hyväksy tilannetta, jossa häntä taklattiin puhtaasti.

Tässä ollaan siis tultu tilanteeseen, jossa suurin osa mielipiteensä ilmaisseista Pelicansin kannattajista ovat sitä mieltä, että:

a) Petr Sachl luulee yhä pelin jälkeen Heiskasen taklanneen häntä polvella, vaikka oikeasti Sachliin osuikin vain Heiskasen lonkka / takamus.

ja

b) Ottelun tuomaritarkkailija luulee yhä pelin jälkeen Heiskasen taklanneen Sachlia polvella, vaikka oikeasti Sachliin osuikin vain Heiskasen lonkka / takamus.

SaiPan kannattajiin en ota kantaa, koska olen siinä subjektiivinen. Voin vastata vain omasta mielipiteestäni, joka on se, että Heiskasen polvi osui eteenpäin (ei siis sivulle levitettynä) ojennettuna Sachlin reiteen.
 

Allu79

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & HPK
En ymmärrä miten Lahtelaiset voivat mitenkään puolustella tuota taklausta. On päivän selvää että Heiskanen taklauksellaan vaaransi Sachlin kauden. Voi sitä riemua jos Sahlin kausi olisi päättynyt, ja minkä takia? Harkkamatsi, luulisi Heiskasenkin ymmärtävän, ja Lahtelaiset nykivät lippispäät eturivissä jotka tuntuivat saavan orkkuja tapauksesta. On meillä rosterissa kova jätkä joka niistää nenät vastustajiltaan. Hetken tapauksen jälkeen ehdin jo ikävöidä Nielikäistä, mutta eiköhän Heiskanen pääse vastaamaan tekosistaan joukkueiden seuraavassa kohtaamisessa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisi kiva saada videopätkä tilanteesta näkyville että täällä päästäisiin edes yhteisymmärrykseen siitä mikä ruumiinosa Sachliin osui. Tämän jälkeen voidaan sitten miettiä tuomiota...
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti LäJa


Heiskanen taklaa melkein jokaisella kerralla samassa asennossa: jalat levällään ja kädet miten sattuu. Jokainen, joka on Satntun pelejä seuraillut voi varmasti allekirjoittaa tämän.

Tästä voi vetää johtopäätöksen että mies on joko välinpitämön tai ei osaa taklata. Nämä ovat juuri niitä tapauksia joihin liigan tulisi ottaa tiukempi kanta. Mielestäni asiaan ei voi suhtautua niin että se nyt vaan on "Santun" tapa pelata. Jos "Santtu" saisi muutaman kunnon pelikiellon, "Santtu" ehkä? opettelisi taklaamaan oikein. Toivottavasti liiga aloittaa tuon koulutusohjelman tästä tapauksesta.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Birkku
Toivottavasti liiga aloittaa tuon koulutusohjelman tästä tapauksesta.
Vai olisiko kertauskurssi Timo Willmanin koulutusohjelmasta jälleen paikallaan?
 

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
Monikohan saipalainen joka nyt täällä valittaa, oli katsomassa ko.
peliä? Itse näin kyseisen tapauksen samalta puolelta kuin Partanen, kokolailla samalta kohdaltakin.
Ottamatta kantaa "Santun" aikaisempiin tempauksiin, tämä taklaus oli puhdas. Ainakin siitä suunnasta josta sen näin.
Partanen reagoi tapaukseen vasta siinä vaiheessa, kun Sachl yritti keräillä itseään ylös.
Sen verran taitaa virrata Sachlin suonissa italialaisen jalkapalloilijan verta, ettei ylös nousemisesta meinannut tulla mitään. (Häpeä taisi sattua enemmän)
Seuraavassa vaihdossa jalka tuntui taas toimivan.
Pitäisi teidän viime kaudella Nielikäisen otteluita nähneenä tajuta että monesti tuomio tulee enemmän nimen kuin teon takia.
Jos taklauksen olisi tehnyt esim J.Saarinen niin tuskin mitään jälkiseuraamuksia olisi tullut.
Seuraavasta kohtaamisesta sen verran, että luulen ettei "Santtu" väistämään rupea siinäkään. Ei taklaustilanteessa eikä muutoinkaan, tuli vastaan sitten kuka tahansa.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Veijo Esso
Sen verran taitaa virrata Sachlin suonissa italialaisen jalkapalloilijan verta, ettei ylös nousemisesta meinannut tulla mitään. (Häpeä taisi sattua enemmän)
Seuraavassa vaihdossa jalka tuntui taas toimivan.

Tää on kyllä jo ihan naurettavaa. Jokainen Pelicans-fani vuorotellen tulee kertomaan täysin saman "totuuden" Petr Sachlin filmaamisesta. Oletkohan sinä ikinä saanut puujalkaa, kun toinen on vetänyt sinua polvella reiteen? Nousitko samantien iloisesti ylös ja kirmasit penkille?
 

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
Viestin lähetti Swift
Tää on kyllä jo ihan naurettavaa. Jokainen Pelicans-fani vuorotellen tulee kertomaan täysin saman "totuuden" Petr Sachlin filmaamisesta. Oletkohan sinä ikinä saanut puujalkaa, kun toinen on vetänyt sinua polvella reiteen? Nousitko samantien iloisesti ylös ja kirmasit penkille?

Olen saanut "puujalan" useasti ja en ole samantien kirmannut mihinkään. En itse asiassa ole vielä seuraavanakaan päivänä kovin kaksisesti pystynyt kävelemään. Mutta tsekkijääkiekkoilijan kipukynnys on varmasti omaani huomattavasti korkeammalla.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Veijo Esso
Monikohan saipalainen joka nyt täällä valittaa, oli katsomassa ko.
peliä?
No minähän siellä istuin ja voin hyvin todeta ettei taklaus ollut erityisen törkeä, ei mielestäni tapahtunut erityisesti polvella, mutta samaan syssyyn on helppo yhtälailla todeta että ei ollut myöskään pelin hengen mukainen, tai selkeästi puhdaskaan - ja olisi ollut helposti vältettävissä, Heiskanenkin varmasti näki jo kaukaa että ei nyt välttämättä osu ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Tilanteen nähneenä Sinunkin lienee turhaa yrittää kääntää Sachlin putoamista varsinaisesti miksikään kuolevan joutsenen esittämiseksi, kyllä mies siellä ihan varsin tuskissaan vääntelehti. Ulosajo ei ollut aivan täysin väärä tuomio, jos nyt ei ihan nappisuorituskaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Minun mielestäni tuon taklauksen sääntöjenmukaisuuden juupas-eipäs -väittely on suhteellisen turhaa varsinkin, kun moni SaiPa-fani ei sitä edes ole nähnyt.

Erotuomaritarkkailija oli siis toittanut nauhan tapahtuneesta eteenpäin. Luotetaan siis siihen, että ylemmiltä tahoilta tulee asianmukainen tuomio. Jos sieltä tulee ylimääräistä penaltia, on teko ollut törkeä jos taas ei tule, ei taklaus ole ollut niin paha kuin jotkut täällä luulevat. Ei jokainen tässä mainiossa pelissä saatu puujalka ja mustelma ole seurausta sääntöjenvastaisesta pelaamisesta.

Mielipiteeni voisi tietenkin olla toinen, jos Sachl olisi taklauksen jäljiltä lasareetissa kaksi kuukautta. Koska mitään pahempaa ei tapahtunut, on helppoa olla maltillinen.
 

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Viestin lähetti mirasane
Minun mielestäni tuon taklauksen sääntöjenmukaisuuden juupas-eipäs -väittely on suhteellisen turhaa varsinkin, kun moni SaiPa-fani ei sitä edes ole nähnyt.

Olet oikeassa. Tämä on minunkin mielestä turhaa jauhaa samaa asiaa.
Kuitenkaan ei ollut kovin moni SaiPa-fani katsomassa peliä, voin kuvitella.

Mutta minun mielestä ei se ollut kovin törkeä taklaus, mutta ei ollut puhdaskaan.
Mutta ajatellaan nyt positiivisesti, Sachlille ei käynyt kuinkaan, eli eiköhän teidän SaiPa-fanilaisten pitäisi jostaikin olla iloisia!
Taklaus ei ollut vält. pelin hengen mukainen mutta niinkuin sanoin ei tapahtunut sen kummempaa kuin Sachl sai vain puujalan :)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Kummeli1
Taklaus ei ollut vält. pelin hengen mukainen mutta niinkuin sanoin ei tapahtunut sen kummempaa kuin Sachl sai vain puujalan :)

Toivon samaa rauhallisuutta Pelicansin kannattajilta, mikäli jossain ottelussa joku vastustaja taklaa teidän pelaajaanne sääntöjenvastaisesti ja vaarallisen näköisesti.

Heiskasella (ja etenkin Sachlilla) oli tuuria, ettei tämänkertainen polvitaklaus johtanut vakavaan loukkaantumiseen. Seuraava saattaa jo johtaa.

Ai niin, olin pelissä.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsekin olen hieman tuon lonkkataklauksen kannalla. Mutta virheen näin siinä, että Heiskanen lähti hakemaan Sachlia jo pitkän matkan päästä ja otti turhan kovan vauhdin tilanteeseen. Itse tuomarina olisin antanut kaksi minuuttia, mutta en polvitaklauksesta. Jos video saadaan, niin korjaan mielipidettäni asiasta, jos on aihetta.

Kyllähän Heiskasella on noita vaarallisia polvella ajoja tapana ollut tehdä, mutta minun silmiin tuossa sitä ei ollut. Aluksi kyllä niin luulin, kun Sachl makasi jäällä. Hidastus osoitti minun silmiini sitten toista.

No polvitaklaus tai ei, niin pääasia että Sachl on kaiketi kunnossa.
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
Suorastaan naurettavaa katsella näitä väitteitä. Kokemuksia tuntuu löytyvän melkein jokaiselta. Partasen reaktio oli kyllä tapauksessa todella outo. Hän näki aivan selvästi Heiskasen taklauksen, huomasi, että Sachl jää keräilemään kamojaan, kiinnitti katseensa jälleen kiekkoon kunnes katsoi taakseen ja huomasi kuinka Sachl ei ollut vieläkään päässyt ylös. Sitten vasta Partasella pilli soi. En tiedä kysyikö Partanen linjurilta apua. Naurettava tapaus. Kovaa polki Sachl kuitenkin vähän ajan päästä ylivoimalla. Suorastaan kiihdytteli ennen kuin haki kiekon omasta päästä, jolloin suuri vihellyskonsertti alkoi. Aiheesta sanon ma. Jäähyn paikka se oli, mutta että ulosajo? Ei näin.


Ensimmäisessä erässä Jussi Saarista vedettiin jo selkään aika pahasti klubipuolella. Tilanteen Partanen näki aivan varmasti, mutta päätti sitten jättää viheltämättä. Mutta se olikin sitten aivan eri tapaus..
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti mirasane
Minun mielestäni tuon taklauksen sääntöjenmukaisuuden juupas-eipäs -väittely on suhteellisen turhaa varsinkin, kun moni SaiPa-fani ei sitä edes ole nähnyt.

Erotuomaritarkkailija oli siis toittanut nauhan tapahtuneesta eteenpäin. Luotetaan siis siihen, että ylemmiltä tahoilta tulee asianmukainen tuomio.... Ei jokainen tässä mainiossa pelissä saatu puujalka ja mustelma ole seurausta sääntöjenvastaisesta pelaamisesta.
Juuri näin. Fiksua puhetta.

Ike
 

uule

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa.
Helppohan se on Pelicansin värin tunnustajien haukkua Sachlia kun eivät itse samanlaisia pelimiehiä tunnu löytävän...Sachlia viime kaudella seuratessani en nähnyt hänen filmaavan kertaakaan. Santeri Heiskanen on aina ollut pelaajana täysin munaton ja raukkamainen pelaaja joskin osaa hän myös kyllä pelatakin kunhan pelaisi jääkiekkoa...
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti uule
Helppohan se on Pelicansin värin tunnustajien haukkua Sachlia kun eivät itse samanlaisia pelimiehiä tunnu löytävän...Sachlia viime kaudella seuratessani en nähnyt hänen filmaavan kertaakaan. Santeri Heiskanen on aina ollut pelaajana täysin munaton ja raukkamainen pelaaja joskin osaa hän myös kyllä pelatakin kunhan pelaisi jääkiekkoa...


Ei edes ollut heikko provo yritys?

Ensin haukut Heiskasen maanrakoon, mutta sitten sanot hänen olevan ihan kelpo pelaaja?

Noh, olkoon. Ei jaksa enää vääntää tästä jutusta...
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti uule
Helppohan se on Pelicansin värin tunnustajien haukkua Sachlia kun eivät itse samanlaisia pelimiehiä tunnu löytävän...
Hyvin sä veät!



Kieltämättä hyvä provo kun jo kaksi vastausta tullut.
 

Jared

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja Jokerit.
Uule näyttää tasonsa. Tästähän olikin kyse. Lahtelaiset haukkuu Sachlia sen takia kun ei löydä itse yhtä hyviä pelimiehiä. Sainpas hyvät naurut. Jatka samaa rataa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös