Mainos

Case Jokerifanit (vai oliko sittenkään?) Pelicans-ottelussa

• 52 867
  • 235

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuka kuoli eilen, kuka loukkaatui eilen?

Olette vain kateellisia.

Kiitos.

Ei herranjumala, mistä näitä loisia sikiää? Täytyykö todella jonkun ensin kuolla ennenkuin asioille tehdään jotain?

En ole kateellinen, mua lähinnä säälittää sinun ja kaltaistesi kirjoitukset palstalla.

E:

miksi tälläinen jeesustelu, ihankun joku olisi kuollut? Pari euron arvoista savupommia katsomossa ja jäällä? Tervetuloa maailmaan.

Kukahan jeesustelee, suojelee näitä huligaaneja. Pari euron arvoista savupommia katsomossa ja jäällä...ööö, siis kuuluuko ne sinne? Mistä lähtien? Mielstäsi se on siis hyväksyttävää?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmasti löydän, mutta eikö tämä ole keskustelupalsta jossa saa oman mielipiteensä ilmaista? Jotkut tykkää siitä, että isot miehet hakkaa toisiaan kaukalossa nyrkeillä ja mailoilla ei sekään ihan tervettä ole ja ei lakien mukaista, mutta saa sitäkin täällä puolustella.

Siinä on se ero, että niille maksetaan siitä ja he (pelaajat) hyväksyvät nuo riskit. Luuletko, että halleilla kävisi ketään näiden rakettispedejen lisäksi, jos katsomossa olisi oikeasti vaara saada palo- tai silmävammoja?

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
En tarkoittanut kommentillani tietenkään mitä te meinasitte, mutta miksi tälläinen jeesustelu, ihankun joku olisi kuollut? Pari euron arvoista savupommia katsomossa ja jäällä? Tervetuloa maailmaan.

Niin, tässä nyt näyttää olevan napit vastakkain kaksi "koulukuntaa". Toinen puoli ei pysty ymmärtämään kiihkoilua ja ylireagoimista, kun mitään ei kuitenkaan tapahtunut, kun taas toinen osapuoli haluaa tarttua tähän käytökseen ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu. Mutta tuolla samalla logiikallahan esim. rattijuoppoudesta ei tulisi rangaista, ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu. "Mähän otin vain pari kolme kaljaa, enkä edes osunut mihinkään, tai kehenkään."

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tarkoittanut kommentillani tietenkään mitä te meinasitte, mutta miksi tälläinen jeesustelu, ihankun joku olisi kuollut? Pari euron arvoista savupommia katsomossa ja jäällä? Tervetuloa maailmaan.

Niin, eli mähän voin viedä vaikkapa pistoolin seuraavaan lätkämatsiin ja ammuskella vähän hallin rakenteisiin. Mitä pahaa siinä on? Eihän kukaan kuolisi? Tervetuloa maailmaan.

Kukahan jeesustelee, suojelee näitä huligaaneja. Pari euron arvoista savupommia katsomossa ja jäällä...ööö, siis kuuluuko ne sinne? Mistä lähtien? Mielstäsi se on siis hyväksyttävää?

Minua säällittää sinunlaiset kiihkoilijat, kun kyse ei ensinnäkään ole huligaaneista, veikkaan, että et tiedä edes mikä on huligaani. Ei, ei savupommien heitteleminen ole hyväksyttävää, mutta kyse ei ole mistään suuresta, miksi tällainen jeesustelu? Miksi aina tällainen jeesutelu? Kuten joku aiemmin sanoi hyvin, isossa omenakorissa aina enemmän mätiä omenoita.

Niin, eli mähän voin viedä vaikkapa pistoolin seuraavaan lätkämatsiin ja ammuskella vähän hallin rakenteisiin. Mitä pahaa siinä on? Eihän kukaan kuolisi? Tervetuloa maailmaan.

Minä voisin tuoda vitsikirjan.

EDIT. Kovasti minä teitä provoan.

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta, minkälaisia idiootteja ja jeesustelijoita täällä on.

Ensinnäkin tuollaisen viiden vuoden porttikiellon on saannut muissa maissa siitä, että on huligoinnut jatkuvasti matseissa, rikkonut irtaimistoa, tappelut peleissä muiden fanejen kanssa ja pelin ulkopuolella. Kuka kuoli eilen, kuka loukkaatui eilen?

Olette vain kateellisia.

Kiitos.

Voit olla aivan varma, etten ole millään tavalla kateellinen. Ja aivan oikein haluan nuo rangaistukset tänne käyttöön, ennenkuin joku loukkaantuu tai kuolee. Kannattaa kitkeä tällaiset ainekset helvettiin jäähalleista heti alkuunsa.

Ja Mietuslaville vaan terveisiä, että 5 vuotiasta lasta pitää pystyä viemään mihin tahansa katsomo-osaan milloin vaan!

Toivon kovia rangaistuksia Sm-liigan taholta ja, että Jokerit sivoaa oman pesänsä oikein kunnolla, jottei tuollaiset kusipäät pääse tuohoamaan muuten kahdehdittavan hienoa kannustustoimintaa.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Luuletko, että halleilla kävisi ketään näiden rakettispedejen lisäksi, jos katsomossa olisi oikeasti vaara saada palo- tai silmävammoja?

Teeppä otetanta vaikka euroopan jalkapallosarjoista otteluissa, joissa paloi ja joissa ei palanut ja vertaa niitä yleisömääriin sarjojen sisällä. Mitä veikkaat tulokseksi?

Muutamissa kiekkosarjoissahan soihduttelu on halleissa sallittua ja vaikkei olisikaan, niin ei siellä tällaista kohua synny jostain pikkupommista.

Miksi turvatarkastuksessa ei näitä kavereita saatu kiinni pommiensa kanssa? Lahdessa muutenkin järkkärit ovat hieman sieltä toisesta äärilaidasta.

Ja niin.. Asun Kouvolassa, en Helsingissä.

Salama44

Jäsen
Lapsellista touhua tuollaiset soihtujutut. Jos näitä alkaa tapahtumaan jatkossa enemmänkin niin sitten joutuvat kaikki muutkin turhaan odottelemaan ovilla jonossa kun tarkastetaan ettei kenelläkään ole mitään tällaisia mukana. Kohta varmaan joudutaan katsomoihinkin laittamaan kameravalvonta, jotta pystytään jälkeenpäin selvittämään jos jotakin sattuu. Se joka ei ole nähnyt oikean tulipalon syttyvän muutaman sentin korkuisesta liekistä ei tiedä miten nopeasti esim muovipalo leviää. Itse olen tällaisen palon nähnyt ja voin sanoa että 15 minuutin päästä rakennuksessa ei voinut enää olla sisällä. Jäähallissa tällainen räjähdysmainen palo aiheuttaisi täydellisen katastrofin. Sammuttamisella on todella kiire, jos tälläinen soihtu heitetään muovi-istuimelle.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muutamissa kiekkosarjoissahan soihduttelu on halleissa sallittua ja vaikkei olisikaan, niin ei siellä tällaista kohua synny jostain pikkupommista.

Mikä hiton pikkupommi polttaa sammutuspeitteeseen reiän? Mieti, jos tämä samainen pikkupommi olisi heitettäessä osunut yleisöön. Mitäköhän olisi tapahtunut?

Valvottu ja organisoitu soihduttelu voi vielä mennäkin, mutta ei tällainen epämääräinen ja vaarallisia tilanteita katsomossa aiheuttava toiminta. Kuten on jo tähän ketjuun kirjoitettu, tapahtuma aiheutti varsinkin nuoremmissa katsojissa pelkoa ja hysteriaa. Tämäkö on kannustuksen pointti?

Jeesustelu on muuten tällaisen puolustelijoiden yleisin argumentti. Mitä on sitten tällaisen vaarallisen toiminnan tukeminen?

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
http://www.ess.fi/kiekko.jsp?article=172649&main=1760&category=32 "Se oli metallilieriöön pakattu, ja paloi erittäin kuumalla liekillä. Sammutuspeittoonkin paloi reikä, kun kannoin sen pois jäältä." Tuohan on joku kissanpieru, eiks jeh? Jos palonkestävä sammutuspeitto palaa läpi niin vaatteetkin olisivat syttyneet hetkessä. Jos se ei ois lentäny jäälle niin silmä- ja palovammat olisivat varmaan olleet tosiasia. Pahimmassa tapauksessa tulipalo... Ei siellä muissa kiekkosarjoissa jäälle niitä soihtuja heitetä tai sytytetä käsilaukkuja tuleen.

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Lisää ammatti(taitoisia)järkkäreitä, lisää poliiseja, lisää videokameroita, lisää turvatarkastuksia, lisää turvarakennelmia halleihin, faneille pakollisia virallisia rekisteröitymisiä, lisää kontrollia ja muita turvajärjestelyjä, vähemmän kaljanmyyntiä halleihin...

Tätäkö tällä toiminnalla todella halutaan? Ja mistä siihen otetaan rahat? Euroopan tasolla kilpailukyvyttömien seurojen pelaajabudjeteista? Vai nostetaanko pääsylippujen hintaa?

Hyvän tunnelman ylläpito ei todellakaan vaadi konflikteja tai turvallisuuden vaarantamista. Se on meidän kunkin hyvä muistaa.

Ei kyllä uskoisi, että tuo kuva on Suomesta, hienoa katseltavaa. Katsomot täynnä ja menokin tuon mukaan on hyvä.

Tuomitsen ehdottomasti koko hemmetin soihduttelun katsomossa ja tavaran heittämisen jäälle, varsinkin kun järjestyssäännöt sen kieltävät, mutta minua vain kiinnostaa tässä, että mitä hemmettiä se teitä näin kiinnostaa? Täällä olette jo rangaistuksia antamassa.

Mielestäni kateutta tuo jossakin määrin on! Minä olen ainakin kateellinen jokerifaneille, niin hieno porukka heillä on.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
KKtig kirjoitti:
mutta minua vain kiinnostaa tässä, että mitä hemmettiä se teitä näin kiinnostaa? Täällä olette jo rangaistuksia antamassa.

Minua se kiinnostaa siksi, että haluan mennä lastenikin kanssa katsomaan jääkiekko-ottelua, tuntematta pelkoa perheeni turvallisuuden puolesta. Mitä tuhon kysymykseesi rangaistusten osalta tulee. Sitä kutsutaan myös ennaltaehkäisyksi. On näet semmosiakin puupäitä, että he eivät ymmärrä yhteiskunnan sääntöjä muuten. Enkä kyllä puhuisi näinkin vakavan asian tiimoilta "jeesustelusta". Kyllä aito huoli on oikeampi sanamuoto.

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Hallien turvallisuustasoa voisikin nostaa asentamalla yhteen katsomo-osaan kunnon sprinklerit aika herkällä laukeamismekanismilla. Tähän katsomo-osaan sijoitettaisiin Jokereiden kannattajat ja vesi voisi tulla vaikka Nokialta.

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei kyllä uskoisi, että tuo kuva on Suomesta, hienoa katseltavaa. Katsomot täynnä ja menokin tuon mukaan on hyvä.

.... Täällä olette jo rangaistuksia antamassa.

Mielestäni kateutta tuo jossakin määrin on! Minä olen ainakin kateellinen jokerifaneille, niin hieno porukka heillä on.
Meno oli todellakin hyvä ja hienoa huutokilpaa saatiin aikaan. Mutta silti ei noita soihtuja/pommeja voi siellä alkaa summittaisesti heittelemään.

Eli esim 3.6 promillea puhaltaneelle kuskille ei pitäisi antaa rangaistusta kun ei ajanut kenenkään yli?

Kateellinen en ole. Ei ole tarvetta, kun oli eilen meidänkin puolella senverta hyvä meininki.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Oletko kateellinen myös makasiinin soihduttajille, smash asemin lutuuriporukoille, uusnatsien soihtukulkueille, englantilaisille firmoille ja Italian ultrille?

Ei tuolla mitään tekemistä joukkueen kannattamisen kanssa ole, sehän nyt on ihan selvää. Edellä mainittuihin verrattava pikkurikollisten porukka, joka on Suomen oloissa valinnut näkyvimmän lajin areenakseen. Onneksi ei ole vielä lähelläkään esikuviaan, mutta en halua että sitä jäädään odottelemaan.

edit. arvaan jo vastauksen tähän, johon kehotan edelleen lukemaan tuon edellisen kappaleen viimeisen lauseen.

Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tuomitsen ehdottomasti koko hemmetin soihduttelun katsomossa ja tavaran heittämisen jäälle, varsinkin kun järjestyssäännöt sen kieltävät, mutta minua vain kiinnostaa tässä, että mitä hemmettiä se teitä näin kiinnostaa?

Ehkä muita asia kiinnostaa siksi, että se mikä tapahtui nyt Lahdessa, voi tapahtua myös muilla liigapaikkakunnilla?! Tai no, onhan ne jokerien muutamat "fanit" kunnostautuneet aiemmin muillakin liigapaikkakunnilla.

Jos tulta ja savua haluat, niin visko sitten siellä KooKoon kotihallissa niita pommeja niin paljon kuin haluat. Iso osa tänne kirjoittaneista ei näemmä halua moista menoa - kaitten...

Ps. Flinckin taklaus Kaartiseen oli puhdas...

Eli esim 3.6 promillea puhaltaneelle kuskille ei pitäisi antaa rangaistusta kun ei ajanut kenenkään yli?
Aika suurta verrattuna tähän tapahtuneeseen.

Kyseessähän oli siis tämä vaihtoehtopellesakki, joten voitte heti jättää kaikki jokerifanit ja Ultrasit pois näistä teidän kinkereistänne. Toivottavasti tästä nyt ei kärsi varsinkaan Ultrasit. Sanktiot näille pelleille, ei Jokereille! Hehän jokerifanit.net sivuston mukaan änkesivät todellisille faneille varatuille paikoille.

Jos tulta ja savua haluat, niin visko sitten siellä KooKoon kotihallissa niita pommeja niin paljon kuin haluat. Iso osa tänne kirjoittaneista ei näemmä halua moista menoa - kaitten...

Miksi viskoisin, jos se on kiellettyä? En ole niitä miehiä. Miksi kuitenkin hyökkäätte näin kovasti syyttömien kimppuun ja varsinkin suurentelette tapahtumia?

Dogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miksi turvatarkastuksessa ei näitä kavereita saatu kiinni pommiensa kanssa? Lahdessa muutenkin järkkärit ovat hieman sieltä toisesta äärilaidasta.

Kuten on jo sanottu, näitä voi viedä minne tahansa, missä ei ole jotain metallinpaljastimia tai ruumiintarkastuksia. En väitä, että järjestyksenvalvojat olisivat hoitaneet hommansa mitenkään hyvin, koska en heidän toiminnasta eilen tiedä juuri mitään. Miten olisi ollut, jos jokerifanit olisivat saapuneet vaikkapa pari tuntia ennen pelin alkua hallille ja jokaikiselle oltaisiin tehty ruumiintarkastus. Siinä olisi voinut muutama tunti vierähtää ja vähintäänkin osa ottelusta olisi jäänyt näkemättä osalta porukasta. Sekin vielä, etteivät häiriköt kuulemma olleet "virallisia" jokerifaneja. Pitäisikö jokaiselle halliin astuvalle tehdä ruumiintarkastus?

Vastaus: Ei pitäisi, vaan nämä ääliöt voisivat jäädä himaansa katsomaan peliä radiosta

Tuomitsen ehdottomasti koko hemmetin soihduttelun katsomossa ja tavaran heittämisen jäälle, varsinkin kun järjestyssäännöt sen kieltävät, mutta minua vain kiinnostaa tässä, että mitä hemmettiä se teitä näin kiinnostaa?

Kyllä minua ainakin jonkin verran kiinnostaa, koska itsekkin kyseisessä pelissä olin todistamassa tapahtunutta. Tietysti, jos sulle on ihan sama onko hallissa turvallista vai ei, niin mene sitten ottamaan pommit niskaasi.

emz1

Jäsen
Kohta varmaan joudutaan katsomoihinkin laittamaan kameravalvonta, jotta pystytään jälkeenpäin selvittämään jos jotakin sattuu.
On suunniteltu jo ennen kautta turvallisuuspalaverissa. Asia ei liene kummemmin edennyt, mutta nyt lienee aihetta?

"Uutta alkavalla kaudella ovat myös valvontakamerat, jotka on suunniteltu asennettavaksi niihin katsomoihin, joihin vieraskannattajat sijoittuvat. Liiga haluaa toimia näin vastuukysymysten takia. Kameroiden asentaminen edellyttää aina ilmoitusta asiasta, joten kameroiden myötä myös hallien oville tulee kyltit, jotka kertovat kameravalvonnasta."

http://www.liigafanit.net/a/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=1

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy