Mainos

Carrolsit Turkulaisille

• 32 451
  • 300

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti foobar
Jokos tuon raflan nimi on tiedossa joka tota dyykkausta on harjoittanut?

Kuulemma se viklundin sisäpihan kinkki. Siis ei se thai/kinkki vaan se pienempi luukku..

k

Colo

Jäsen
Subway esittäytyy todellakin terveellisemmällä imagollaan. Tietyissä täytteissä on vain 6% rasvaa, mikäli oikein muistan.
Tuo sipsipussi ei oikein sovellu siihen, mitä Tykki sanoi.
Olen käynyt ko. ruokapaikassa jokusen kerran, ja ihan hyvia leipiä tekevät. Kun itse saa päättää, mitä siihen tulee, niin joka kerta tulee sellainen leipä kun itse haluaa.

Ai niin, Hese on boikotissa mullakin.

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Off topic:

Viestin lähetti Carlos
Nohnoh, äläs nyt koko Suomea teilaa sen takia että "mää olengin turuust". Turkulaiset tuntuvat olevan koko maasta niitä kaikista hitaimpia ja vaikeimmin mihinkään mukaan lähteviä. Hyvänä esimerkkinä se että teillä pelaa yksi maan menestyneimmistä lätkäjoukkueista, mutta ennen finaalisarjaa se ei kiinnosta juuri ketään.

Nohnoh, jos ei nyt kuitenkaan ruveta liikaa keulimaan siellä. Tepsin runkosarjan kotiotteluiden katsojakeskiarvo on ollut liigan toiseksi paras Hartwall Areenan valmistumisesta lähtien, jota ennen se oli (Turkuhallin valmistumisesta lähtien) liigan paras. HIFK, jonka katsojamäärät ovat kuulemma aina liigan eliittiä, ei ole edes niillä parilla menestyskaudellaan pystynyt menemään tällä osa-alueella ohi. Tuo mestaruuskausi 97-98 tosin on muistaakseni ainut kerta viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun Hifkin katsojakeskiarvo on ylittänyt seitsemän tuhannen rajan.

Se, kuinka tyhjältä halli näyttää ja millainen tunnelma siellä on, onkin toinen juttu...

Mitä tulee itse aiheeseen, kyllähän Burger Kingiä Suomeen kaipaan minäkin. Hese kepitti vielä 90-luvun puolivälissä Mäkin kirkkaasti niin safkojen laadussa kuin muistaakseni myös hinnoissa, mutta varsinkin viimeisimmän laajentumiskierroksen eli Carrolsin oston jälkeen taso on joka suhteessa laskenut kuin se kuuluisa lehmän häntä. Mäkissä ei noin safkojen ja hintojen puolesta ole mitään vikaa, mutta lisää valintamahdollisuuksia pitäisi ehdottomasti saada. Enkä tarkoita tällä sitä, että valikoimaan pitäisi ottaa vielä lisää salaatteja yms. kevytvaihtoehtoja, joita ei kuitenkaan tule tuon alan paikoissa ikinä tilattua.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Pari vuotta...

Viestin lähetti Johannes
sitten kuluttajalehdessä oli vertailu, jossa tutkittiin että onko ne hampurilaiset terveellistä (hyi saatana) ruokaa. Carrolsin ja McDonaldsin kerroshampurilaiset läpäisivät testin. Niiden rasva-% on n.30 eli juuri siinä rajalla. Hesen tuplapurilaisen rasva-% oli yli 40. Syylliseksi epäiltiin sitä kuuluisaa majoneesia. Testin jälkeen ei terveysterrorismin tuhoama aivotoimintani ole antanut minun enää syödä hesessä. On se vaan huumoria, kun Hartwall- ja LA-areenoihin ilmestyy tep.. anteeksi hesen myyntipisteet Carrolsien tilalle.

(Tosi mies quottaa vain itseään)

Minusta tämä pointti on edelleen ajankohtainen. Hesen hampurilaiset olivat muutama vuosi sitten tutkitusti roskaruokaa, MC:n eivät.

Hyviä ruokahetkiä.

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Olen itse Hesburgerissa töissä niin safka paikkana on ja tulee aina olemaan joko mäkki tai Aleksin Carrols. Kyllä se vaan niin on että Carrols on paras kaikista, silloin kun aloitin työelämän niin se alkoi Carrolsista ja kun muutuimme Heseksi tuli paniikki kun kaikki muuttui.

Omasta mielestäni Hesen kastikkeet ovat vieläkin pahoja ja sitä on liikaa joka helvetin hampparissa. Siinä syy.

-Member of Carrols-

Wewe

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Wewe
Omasta mielestäni Hesen kastikkeet ovat vieläkin pahoja ja sitä on liikaa joka helvetin hampparissa. Siinä syy.

Juuri näiden kaikkimaistuusamaltasonnalta-kastikkeiden takia en pahemmin hamppariketjuja tue.

Kaiholla muistelen vanhan ajan grillejä, joissa hampparit olivat paistinpannun kokoisia ja mausteena perinteiset sipuli, kurkkusaalaatti, sinappi ja ketsuppi.

Taitaa maan paras grilli löytyä Ikaalisten mäestä, juuri ennen Tei-tupaa. Siellä annos nimeltä poliisi, täyttää kyllä isommankin kölvin mahan ja on hyvää.

Myös Seinäjoella oleva äpärän atomiläyhis on melkoinen löytö.

K

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Power
Off topic:

Mäkissä ei noin safkojen ja hintojen puolesta ole mitään vikaa, mutta lisää valintamahdollisuuksia pitäisi ehdottomasti saada. Enkä tarkoita tällä sitä, että valikoimaan pitäisi ottaa vielä lisää salaatteja yms. kevytvaihtoehtoja, joita ei kuitenkaan tule tuon alan paikoissa ikinä tilattua.

Tässä valintamahdollisuuksien määrässä tulee jo nyt vastaan se, että kun tuotteita on paljon, mitään ei koskaan ole valmiina. Ihan tavallisimpiakin tuotteiden kohdalla ilmoitetaan, että: "tuon sitten fiistin pöytään hetken päästä".

Siinä vähän häviää koko pikaruokalan liikeidea. Itse ainakin haluan syödä ateriani yhtenä kokonaisuutena enkä esimerkiksi ensin ranskikset ja sitten kymmenen minuutin päästä hamppari.

Mitä kevyttuotteisiin tulee. Itse pidän näistä uusista Salad Plus annoksista. Kun mukana on rapeaa lämmintä kanaa, annos tuntuu jo aterialta. Tomaatit vain ovat olleet todella huonoja, joka seikka tosin on Mäkkärissäkin pantu merkille ja asia on hieman kohentunut.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kaiser Soze
Kuulemma se viklundin sisäpihan kinkki. Siis ei se thai/kinkki vaan se pienempi luukku..

k

Vahvistan tämän väitteen siltä osin, että samaa puulaakia koski se parin vuoden takainen huhukin. Eri asia on, onko kauhean viisasta asiaa täällä julkistaa.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Aika erikoiselta kuullostaa, että Subway ei Turussa menestyisi. Täällä Tampereella niitä on ainakin kaksi ja muutaman kerran on tullu käytyäkin - varsin hyvältä ne patongit maistuu, ovat tosin aika hintavia.

Burger Kigissä tulee aina ulkomailla käytyä ja ihan OK paikkoja ovat, mutta en sen erityisemmin osaa täällä kaivata.

Hesburgeriin en astui jalallanikaan jo edellämainittujen majoneesimössöhamppareiden takia.

Macissa tuli käytyä aika paljon vetämässä McChoice aterioita, mutta ilo lähti niistäkin, kun tavallinen hamppari ja lohkoperunat poistuivat vahtoehdoista. Mitä tuli tilalle - no jotain helvetin lisukesalaatteja.

Tänä päivänä Tamperella suuntaamme avokin kanssa usein Koskikeskuksen Manhattan Steak Houseen jossa saa pihvin kohtuuhintaan ja usein todella nopeasti - suosittelen kyllä kaikille, jotka eivät ole käyneet.

-ipa rules

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Taidan itse olla vähemmistössä täällä, kun tunnustan pitäväni Hesen hampurilaisissa nimenomaan kastikkeista. Muutoin Mäkkäri kyllä ajaa ohi ja lujaa, ja siellä tuleekin useimmiten käytyä. Osaan kyllä arvostaa pieniä grillikioskejakin, muutamaan todella laadukkaaseen paikkaan olen törmännyt.

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Bast
Vahvistan tämän väitteen siltä osin, että samaa puulaakia koski se parin vuoden takainen huhukin. Eri asia on, onko kauhean viisasta asiaa täällä julkistaa.

Totta helvetissä kansalaisilla on oikeus tietää mikä lafka toi oli, vaikka kuinka olisivat käytäntöjään muuttaneet.

Alkuperäisessä uutisessa olisi jo paikannimi pitänyt julkistaa jotta turhilta huhuilta oltaisiin vältytty.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti foobar
Totta helvetissä kansalaisilla on oikeus tietää mikä lafka toi oli, vaikka kuinka olisivat käytäntöjään muuttaneet.

Alkuperäisessä uutisessa olisi jo paikannimi pitänyt julkistaa jotta turhilta huhuilta oltaisiin vältytty.

Kansalaisille pitää tietysti kertoa tosiasioita. Nythän tutkimukset ovat vielä kesken. Ei mikään lehti ota sellaista riskiä, että alkaa julkistamaan jotain firmojen nimiä silloin, kun kyse on vielä keskeneräisestä asiasta.

Nämä arvailut julkisella keskustelufoorumilla ovat juuri niitä huhuja, joita pitäisi välttää.

Sitäpaitsi mitä sillä tiedolla nyt enää mitään tekee? Paikkahan on varmasti joko suljettu tai tiukan tarkkailun alaisena. Vai haluatko kenties tietää oletko itse mahdollisesti asioinut siellä?

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Hese oli ehdoton ykkönen 80 luvun alussa jolloin kyseisen ketjun tuotteita tuli syötyä tosi ahkeraan.
Siihen aikaan makkaraperunat vaalea majoneesi ja maito olivat lähes joka perjantainen iltapala.
Sen jälkeen kun Mr Salmela myi Hesen pois muuttui myös tuotteiden kuten myös palveluiden laatu dramaattisesti huonompaan suuntaan.
En tiedä oliko syynä omistajan vaihdos vai se että kyseinen ketju laajeni samoihin aikoihin aika voimakkaasti.
Joka tapauksessa sen jälkeen en Hesellä ole käynyt kuin muutaman kerran (lue pari kolme kertaa vuodessa ja silloinkin kun muuta ei ole ollut tarjolla).
Viimeksi kävin pakosta Hesellä viime lauantai iltana ja täytyy todeta että mun puolestani saa vierähtää taas muutama tovi ennen kuin kyseisen lafkan tuotteita suuhuni pistän. Oli se kerros + ranskalaiset sen verran mauttomia.
Kyllä Mäkkäri pesee Hesburgerin tullen mennen, niin kuin teki myös Carrols.
Tänä päivänä Turussa ehdoton ykkönen grilli ruuissa on Kaskenmäen alla oleva Mantun grilli. Sieltä kun tilaa makkaraperunat kurkkumajoneesilla niin sen parempia makkaraperunoita ei kyllä löydä mistään.
Myös annoksen koko on sitä luokkaa että varmasti isompikin nälkä lähtee.
Majoneesikin (varsinkin se vaalea) maistuu liki pitäen samalta kuin Hesen majoneesi silloin kun Hese oli parhaimmillaan 80 luvun alussa.

Parhaat hampurilaiset löytyvät kyllä sellaisesta hampurilaisketjusta kuin Wendy's.
Tosin kyseiseen hampurilais- ketjuun en ole törmännyt muualla kuin
Pohjois-Amerikassa ja Tokiossa.
Burger kingistä sen verran että kyseisen ketjun hampurilaiset maistuvat paremmilta Euroopassa mitä kyseisen ketjun kotimantereella.
Surkein hampurilaisketju mihin olen maailmalla törmännyt on kyllä ehdottomasti Hardee's.
Tämä Yhdysvalloissa toimivan ketjun hampurilaiset ovat kyllä vieläkin surkeampia mitä Hesburgerin.

Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Bast
Sitäpaitsi mitä sillä tiedolla nyt enää mitään tekee? Paikkahan on varmasti joko suljettu tai tiukan tarkkailun alaisena. Vai haluatko kenties tietää oletko itse mahdollisesti asioinut siellä?

Niin, itse olen sitä mieltä, että jos pakkinne kestää Turun raanavettä, niin se kestää takuulla roskiksesta dyykattuja tuotteitakin.

Onneksi meillä hämäläisillä sentään vesikin maistuu vedelle ja ravintolat ostavat tarpeensa tukusta. Tai kukaan ei ainakaan ole vielä kärähtänyt.

Täältä tähän

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti ervatsalo
Onneksi meillä hämäläisillä sentään vesikin maistuu vedelle ja ravintolat ostavat tarpeensa tukusta.
Kysypäs Riihimäellä asuvilta etelä-hämäläisiltä miltä vesi maistuu tänä päivänä.

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Bast
Tässä valintamahdollisuuksien määrässä tulee jo nyt vastaan se, että kun tuotteita on paljon, mitään ei koskaan ole valmiina. Ihan tavallisimpiakin tuotteiden kohdalla ilmoitetaan, että: "tuon sitten fiistin pöytään hetken päästä".

Siinä vähän häviää koko pikaruokalan liikeidea. Itse ainakin haluan syödä ateriani yhtenä kokonaisuutena enkä esimerkiksi ensin ranskikset ja sitten kymmenen minuutin päästä hamppari.

Täsmälleen näin. Tarkennettakoon nyt vielä, että salaattijorinoistani huolimatta tarkoitin valintamahdollisuuksilla nimen omaan hampurilaisketjujen määrää; mikäli maakunnista löytyvä Rolls jätetään pois laskuista, vaihtoehtoja on nykyisin periaatteessa kaksi ja käytännössä yksi. Onneksi tavallisia grillejä ja kebab-mestoja sentään riittää, joskin niissä ruuan taso on aina ensimmäisellä kokeilulla enemmän tai vähemmän arvoitus.

Mäkkärin valikoima sinänsä on ihan riittävän iso, paineita olisi mielestäni pikemminkin kaventamiseen kuin kasvattamiseen päin.

Itse teen usein ateriavalintani sillä perusteella, mitä sattuu olemaan valmiina. Mikseivät nuo muuten voi jakaa joka paikassa jonkinlaisia jonotusnumeroita, mikäli joutuvat tuomaan hampurilaisen pöytään? On nimittäin hivenen huvittavaa (ja ärsyttävää) katsella, kun myyjätytöt ja -pojat kuikuilevat pitkin ravintolaa ja yrittävät asiakkaiden ilmeistä päätellä, kuka on vielä purilaistaan vailla. Itse osaan kyllä ilmaista selkeästi, että pääruoka puuttuu.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Tykki
Kysypäs Riihimäellä asuvilta etelä-hämäläisiltä miltä vesi maistuu tänä päivänä.

Niin, riksulaiset keittävät vetensä vielä hetken aikaa, mutta Turun vesi maistuu aina yhtä paskalta.

Itse en todellakaan valita pienistä, mutta kyllä aina Turussa käydessäni on pakko pikkuisen rutista.

Täältä tähän

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Centre Bell
Sen jälkeen kun Mr Salmela myi Hesen pois muuttui myös tuotteiden kuten myös palveluiden laatu dramaattisesti huonompaan suuntaan.

Niin Mr Salmelahan osti Hesen myös takaisin.

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Viestin lähetti foobar
Niin Mr Salmelahan osti Hesen myös takaisin.

Jep, niin osti mutta tuotteiden laatu eli maku ei silti ole kohonnut siihen vanhaan alkuperäiseen tasoon, valitettavasti.
Eli taas nähdään se vanha totuus, huipulta on helppo tulla alas mutta sinne takaisin kipuaminen onkin sitten jo ihan toinen juttu...

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Subway

Viestin lähetti Tykki
Viimeisin jenkki-pikaruokaketju joka maahan on rantautunut taitaa olla Subway. Puljun tarkoituksena on siis tarjota asiakkaan valinnan mukaan täytettyjä vastapaistettuja patonkeja. Omasta puolestani tervetullut vaihtoehto hampurilais/kebab -tarjonnalle.

Café Picnic, kukaan?

Itse tykkään Picnicin patongeista kovasti. Ovat ihan oikeaa ruokaa kunnon raaka-aineista, eikä mitään helvetin liukuhihnaroiskeläppiä kuten nämä eri ketjujen "hampurilaiset". Melko hinnakkaita vaan nuo patongit, eikä sellainen oikein riitä kuin välipalaksi.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Subway

Viestin lähetti Vteich
Café Picnic, kukaan?
Todella pieneen nälkään ihan sopivia, mutta vähänkään normaalimpana päivänä kaksikaan patonkia ei riitä. Aikaisemmin tuli käytyä satunnaisesti lounaalla Cafe Picnicissä, kun työpaikan lähellä moinen pulju oli. Aika hintaviahan nuo patongit kokoonsa nähden ovat, mutta maku kuitenkin on kohdillaan.

Loppukaneettina totean, että itselleni maistuu ylivoimaisesti parhaiten mäkkärin QP.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun täällä nyt on ollut keskustelua näistä ulkomaalaisista ravintolaketjuista tai pikemminkin niiden puutteesta niin vastataan.

-McDonalds elää juuri juuri, teki vielä ainakin jokin aika sitten tappiota kun katetta tuotteilla ei liiemmin ole.

-Pizza Hut tekee tappiota ja aikoo lopettaa toimintansa Suomessa.

Ainakin KFC ja Burger king olivat vielä vähän aikaa sitten suunnittelemassa avaavansa suomeen ravintoloita, saas nähdä miten noiden hankkeiden käy.

Jopa Helsinki on liian pieni isoille markkinoille eikä ketjut uskalla täällä kokeilla. On helvetin kallista ylläpitää brändiä jos ravintoloita on vain muutama. Siksi ketjut eivät avaa esim. vain yhtä ravintolaa johonkin maahan.

Uusien ravintoloiden avaaminen päätetään aika puhtaasti tilastojen mukaan. Paikan ohi täytyy kävellä tietty määrä ihmisiä ohi joka päivä.

Hirveesti usia ravintolaketjuja emme siis tule suomessa näkemään, ainakaan lähitulevaisuudessa.

BTW: Ettekö ole ihmetelleet miksi Hese pitää paria Carrolsia vielä elossa? Aivan, käytetään Carrols-tuotteet loppuun ja lopetetaan toiminta.

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Viestin lähetti Centre Bell
...Surkein hampurilaisketju mihin olen maailmalla törmännyt on kyllä ehdottomasti Hardee's.
Tämä Yhdysvalloissa toimivan ketjun hampurilaiset ovat kyllä vieläkin surkeampia mitä Hesburgerin.
Tästä on pakko olla hieman eri mieltä. Aikanaan asuessani hetken tuolla ihanuuksien ihmemaassa, lähikylässä ei ollut kovinkaan montaa purilaispaikkaa (Burger King, McD, Hardee's), ja tuo oli noista kolmesta toiseksi paras. Purilaiset oli sopivan tuhteja, ja ranskanperunoiden tilalle sai valita kierreperunat tai sipulirenkaat. Ei toki kaikki listalla olleet purilaiset mitään huippuja olleet. Ja Wendy's oli huippu, silloin kun sivistyksessä sattui käymään.

Itse muistelen kaiholla Taco Belliä, niinkuin muutamat muutkin aiemmissa viesteissään. Tampesterissa oleva Taco House on kuin parodia tuosta roskatexmexin temppelistä.

Nooh, se on makuasia, sano ajokoira kun pallejansa nuoli.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Bast

Käydäpä Portugalissa ja nauttia. Myyjiä oli tuplasti enemmän paikalla joka kerta kun kävin syömässä Mäkkärillä. Kaikkea oli valmiina. Yksi tyyppi vuorollaan laski erikokoisia juomia valmiiksi. Hitto, minuutti siinä asioidessa oli harvinaista. aina tuli koko ateria kerralla tarjottimelle. BigMacMeal taisi olla jotain 3,80 euroa muuten.

Ja sitten niille, jotka luulevat minun olleen reissussa pelkällä pikaruualla. Käytiin syömässä piri-piri-kanaa(portugalinen erikoisuus, ei liity huimausaineisiin), tuoretta kalaaa ja muuta. Että kaikki paikallinen tuli tosiaan testattua.

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sairasta meininkiä turussa

Miten ihmeessä tämä turkulaisrafla joka tarjoilee dyykkamalla hankittua skeidaa saa jatkaa toimintaansa?

Sairasta touhua tuo, toivottavasti ainoa laatuaan tässä maassa?

Ei kai sitä enää uskalla syödä ulkona. Tai ehkä ongelma liittyy vain Turkuun. Toivottavasti näin.

Ps. Jotta ei menisi off topic, niin kysyn teiltä että miksi Carrolls ei enää tarjoa omia salaattejaan, vaan Hesen vastaavia?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy