Lepää rauhassa Clubburger
Kyllä, se on nyt totta: Clubburgeria ei ole enää olemassa. Toki sen nimellä ratsastetaan vielä härskisti, vaikka originaalista tuotteesta on sielu myyty ja vaihdettu halvempaan. Nykyiset 2,5€ Clubit eivät ole enää Clubia nähnytkään, vaikka samalla nimellä niitä häikäilemättömästi myydäänkin. Ihan sama kuin joku myisi lippuja Elviksen keikalle Stadikalle, mutta esiintyjänä onkin Jamie Walters jolla on vaan isommat kalapuikot ja tummemmat aurinkolasit kuin tavallisesti. Turussa tosin tällä varmasti myytäisiin joku kylpylä täyteen.
Clubien kastike on nimittäin muuttunut vanhasta Royal-kastikeesta johonkin hirveään liejuun. Huomasin vaihdon viime viikolla. Empiirinen tutkimus on näyttänyt toteen tämä vaihdoksen jo kolmessa eri "ravintolassa", ja tutkijoina on ollut muitakin kuin minä itse. Uusi kastike on hieman eriväristä kuin vanha ja maultaan aivan hirveän ja mauttoman välimaastossa.
Kai se on Hesemiehellä bensa loppunut huvijahdilta kun burgeribisnes on ollut niin kannattamatonta että on pitänyt kastikkeetkin vaihtaa johonkin pilssiveteen. Mutta silti myydään jotain itse kehiteltyä roskaa vanhan legendaarisen tuotteen, instituution nimissä.
Tällainen vedätys olisi mahdollista vain Turussa ja vahvistaakin käsitystäni siitä, miten Hesburgerissa aliarvioidaan kuluttajaa. Ennen se on tapahtunut mainosten muodossa ("junteille ja jupeille" -tyyli) ja nyt se ilmenee tällaisena suoranaisena kusetuksena. "Gyl ne hesalaisse osta ihammitä vaa, guha siin lukke klubburkker! Onne sen verta bönttöi!" Enteilee lopun alkua, jota olenkin tässä jo odotellut jonkun tovin.
Käykää testaamassa, ja keskittykää samalla siihen kun sanotte: "pari clubia, kiitos". Sanokaa se tunteella, sillä se on varmasti viimeinen kerta kun sen sanotte. Valitkaa joku kaunis/komea myyjä täyttämään tämä viimeinen toiveesi, jotta jäähyväiset olisivat edes jotenkin kunniakkaat. Tästä lähtien vien hampurilaisrahani sataprosenttisesti sellaiseen hampurilaisravintolaan josta tiedän mitä saan.