Pohdiskeltiin muuten sattumalta tässä vähän aikaa sitten kavereiden kesken just näitä eri ruokamestojen, -ketjujen, -lajien jne. välisiä juttuja, niin tehtiin yhdessä sellainen jännä huomio, että viiden porukasta jokaikisellä on käyntikerrat Jäljelle jääneisiin Carrolseihin olleet luokkaa 1 krt/6kk ja Hesburgereihin 0 krt/vuosi, sen jälkeen kun Iso H valtasi pikku C:n ja muutti ne Heseiksi. Asutaan kaikki keskustaa kauempana, missä oikeastaan lähin Carlo on Itäkeskuksessa ja sielläkin tulee käytyä tosi harvoin, ennen muutosta Carrolseja oli usempikin tässä ihan lähiseudulla ja varsinkin 2 clubia 1 hinnalla - kampanjoiden aikaan tehtiin sellaisia 4 clubia jokaiselle- tyylisiä retkiä, jolloin pelkästään meidän tiimi ahmi yhdellä käyntikerralla vaatimattomat 20 clubia + lisävermeet päälle.
Mites nykyään? Käydään Mäkissä, Kebabilla, Pizzalla, SubWayssä jne. , mutta Carrols on jäänyt historiikiksi, osittain Hesen mukaantulon ja muutosvimman takia, osittain hinnakorotusten takia , suurin yksittäinen syy on Carrolsien lopettaminen lähistöltä.
Tässä vaiheessa ei tartte olla mösjöö Salmelan housuissa kun jo rupeaa tajuamaan kuinka pahasti kyllä Hese sahasi omaa oksaansa luottamalla aivan liikaa omaan erinomaisuuteensa ja brändinsä voimaan ja muuttamalla C:t H:ksi. Ja mitä olen maailman turuilla jutellut ihmisten kanssa, jos aihe on mennyt ruokapaikkoihin, niin aika monella on kyllä Carrols-keikat vähentyneet tai ruokamestat vaihtuneet joksikin muiksi.
Mielestäni Hessun olisi kannattanut pitää ketjut erillään, vaikka siinä olisi huvittavasti tultu tilanteeseen, että saman omistajayhtiön kaksi eri ketjua kilpailee toisiaan vastaan. Mutta se olisi ollut varmaa että nykyisen summa X:n sijaan mitä Hese tekee tulosta, tällä esittämälläni ratkaisulla olisi tullut varmasti tulos X + Carrolsin tuotto + remontteihin ja muutostöihin palanut rahamäärä.
Mikäs siinä, voihan sitä bizneztä tehdä tulosta vähentämällä, eihän se ole kiellettyä,tosin kyllähän Hese hyvää tulosta tekee, ainoo vaan, että vois tehdä parempaakin tulosta.