Meinaatteko, että toi Ahon offer sheet episodi on mennyt niin ihon alle toimistolla, että se vaikuttaa pitkäjättöisesti useisiin asioihin? Itse en tiiä lainkaan miten on, mutta ihmettelen vähän kuitenkin. Nyt kun kattoo miten asiat isoilla RFA:illa menee (ei sopimuksia vieläkään), ymmärrän Ahon kannalta aikaisen sopimuksen merkityksen oikein hyvin. Voi rauhassa keskittyä treenaamiseen kesällä ja training campille vaan sen alkaessa. Myös coachin näkökulmasta paljon parempi. GM:n tai toimiston näkökulmasta, jos offer sheettiä ei olis ollu niin, joo, olisivat voineet yrittää ruuvata just sellasia ehtoja kuin halusivat, mutta eivät ehkä olis kuitenkaan saaneet. En näe tässä oikein mitään syytä olla katkera - asiat meni ihan sääntöjen mukaan. En myöskään näe, että ammattilaisseura eivätkä ammattilaispelaajatkaan ovat toisilleen velkaa muuta kuin ammattimaisen toiminnan. Mitään kunniavelvoitteita ei varmasti ole. Pelaajat tietävät varmasti, että seura toimii pelaajiensa kanssa niin kuin seuran edun kannalta parhaaksi nähdään - pidetään jengissä tai treidataan. Name of the game. Pelaajien odotetaan tekevän parhaansa seuran eteen - silloin kun ovat sopimuksen alaisia. Näkisin, että ainoastaan silloin kun on toimittu jotenkin moraalittomasti tms. (esim. valehdeltu) on ihan normaalia, että kitkaa henkilöiden välille voi syntyä. Agentit tähän väliin toki voivat lusikkansa tökätä ja siitä tulee pikantti säväys.
En usko, että pelaajien ja koutsin välillä on Ahon offer sheet jutusta mitään skismaa. Kaikki tietävät miksi tämä käytiin. Mun mielestä fanienkaan ei ole mitään syytä kyseenalaistaa Ahoa.
Kapujutut on mielenkiintoisia. En Ahoa niin paljon ole seurannut, että tietäisin minkälainen liideri hän on kopissa. Muistelen, että hyvin alkuvaiheissa (oliko peräti eka peli) oli jo yv:tä ohjeistamassa mieleisekseen. Näkemystä ja taitoa varmasti löytyy. Johtamispuolesta en tiiä. Oma veikkaukseni on tässä vaiheessa myös Staalille C ja Aholle A.
Olen kyllä tosi innostunut tulevasta kaudesta Carolinan puolesta. Vielä pitäis vähän jaksaa ootella.