Canal+ pelit 2005-06

  • 281 775
  • 2 151

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pentti vanha sotahevonen on taas äänessä. Voi pippeli.
 

Wings-

Jäsen
Pentti pääsee taas vauhtiin, kun ruudussa oli tulokkaiden pistepörssi: "Sidney Crosbystä tuli toinen pelaaja, joka ylitti 100 pisteen rajan." (Jäiköhän tosta lauseesta jotain aika oleellista informaatiota pois )

Kun tuon Pentin sais vaan jotenkin kammettua pois eetteristä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Nyt täytyy sanoa, että putosin sohvalta. Muille tämä on ilmeisesti ihan selvä juttu, mutta itse olen ainakin täysin pihalla. Näyttääkö Canal nämä ottelut VIIVEELLÄ??? Live tuolla yläkulmassa lukee ja aina olen luullut, että nämä ovat suoria lähetyksiä, mutta miten www.sportsline.com nettisaitin gamecenter liveseuranta voi tietää Ottawan tasoituksesta lähes 5 minuuttia ennen kuin itse maali tuli Canalilla?

EDIT = Nyt Ottawa johtaa netin mukaan 2-1, onko maali nähty Canalilla? Ei.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
HCM kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, että putosin sohvalta. Muille tämä on ilmeisesti ihan selvä juttu, mutta itse olen ainakin täysin pihalla. Näyttääkö Canal nämä ottelut VIIVEELLÄ???

Noin 3min on ollut yleensä jäljessä nettiradioita. Eli netti voi joskus spoilata.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Jos katsoja itse tuntee pelaajien pelinumerot, ei Linkussa mielestäni ole kuin yksi häiriötekijä. Nimittäin se, ettei saa kuulla alkuperäiskommentaattoreiden sisäpiirijuttuja ja huulenheittoa (esim. Darryl Reaugh) ja pikkufaktoja (Brashear soittaa klassista pianoa). Linkulla on ihan mielenkiintoisiakin juttuja joskus kerrottavana, mutta itse ottelun selostamisessa hän ei ole koskaan ollut järin hyvin mukana. Tämä, kuten sanottua, kuitenkin korjaantuu sillä, että tuntee itse pelinumerot. Tietysti Linkku töppäilee myös ruutuun ilmestyvien tilastojen kanssa, mutta NHL-intoilija toki ymmärtää tilastot ilman Linkun selitystäkin. Lindegren voi minun puolestani selostella matseja aina silloin tällöin, kunhan vain lähetyksistä suurin osa tulisi alkuperäisselostuksella. Joka tapauksessa mielummin Linkku kuin Taivainen.

Näillä muilla suomalaisilla Canal-selostajilla tuskin on Linkun yleistä asiantuntemusta lätkästä ja pelaajatietämyskin ilman aktiivista seuraamista lienee olematonta. Sellaisilla selostajilla ei ole juuri mitään käyttöä elleivät he ole skarppina kertomaan alkuperäisselostuksesta kohoavia yksityiskohtia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
kaksoismetro kirjoitti:
Jos katsoja itse tuntee pelaajien pelinumerot, ei Linkussa mielestäni ole kuin yksi häiriötekijä. Nimittäin se, ettei saa kuulla alkuperäiskommentaattoreiden sisäpiirijuttuja ja huulenheittoa (esim. Darryl Reaugh) ja pikkufaktoja (Brashear soittaa klassista pianoa). Linkulla on ihan mielenkiintoisiakin juttuja joskus kerrottavana, mutta itse ottelun selostamisessa hän ei ole koskaan ollut järin hyvin mukana. Tämä, kuten sanottua, kuitenkin korjaantuu sillä, että tuntee itse pelinumerot. Tietysti Linkku töppäilee myös ruutuun ilmestyvien tilastojen kanssa, mutta NHL-intoilija toki ymmärtää tilastot ilman Linkun selitystäkin. Lindegren voi minun puolestani selostella matseja aina silloin tällöin, kunhan vain lähetyksistä suurin osa tulisi alkuperäisselostuksella. Joka tapauksessa mielummin Linkku kuin Taivainen.

Näillä muilla suomalaisilla Canal-selostajilla tuskin on Linkun yleistä asiantuntemusta lätkästä ja pelaajatietämyskin ilman aktiivista seuraamista lienee olematonta. Sellaisilla selostajilla ei ole juuri mitään käyttöä elleivät he ole skarppina kertomaan alkuperäisselostuksesta kohoavia yksityiskohtia.

Itse olen tästä täysin samaa mieltä ja minua Linkku ei ole koskaan häirinnyt. Vanhan miehen sekoilut ovat lähinnä hyvää huumoria muutenkin loistavan viihten lisänä. Positiivisempaa katsantokantaa suosittelisin muillekin. En kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun selostaminen voi hiertää noin pahasti, ilmeisesti omassa elämässä on asiat sitten liian hyvin, kun tuollaisista pikkuasioista pitää jatkuvasti ruikuttaa. :)

Linkussa parasta on se aito innostuneisuus, jonka huomaa kumpuavan entisen pelaajauran kautta. Siihen nämä tavalliset selostajat eivät vaan pysty.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Henkka kirjoitti:
Itse olen tästä täysin samaa mieltä ja minua Linkku ei ole koskaan häirinnyt. Vanhan miehen sekoilut ovat lähinnä hyvää huumoria muutenkin loistavan viihten lisänä. Positiivisempaa katsantokantaa suosittelisin muillekin. En kertakaikkiaan voi ymmärtää, miten jonkun selostaminen voi hiertää noin pahasti, ilmeisesti omassa elämässä on asiat sitten liian hyvin, kun tuollaisista pikkuasioista pitää jatkuvasti ruikuttaa. :)

Ei minuakaan Linkun selostus sinänsä niin paljon häiritse jos tietäisi että juuri mitään muuta ei olisi tarjolla, mutta se vaan syö kun tietää että alkuperäisselostustakin voitaisiin ihan hyvin näyttää mutta Linkun juttuja joutuu kuuntelemaan. Hän ei kuitenkaan juuri mitään lisää tuo lähetykseen ja itse katson että selostjan tehtävä ei ole vain olla siedettävä vaan hänen olisi tuotava jotain lähetykseen, ero kuitenkin alkuperäisselostuksiin on melko suuri.

Eniten tässä nyt syö se kun ei tiedä miten paljon Linkkua(tai jotain muuta suomalaista selostajaa) joutuu kuulemaan, oletin että se olisi se yksi peli/viikko joka tulisi suomeksi mutta nyt ei tiedä onko se joka peli koska eilistä ei ollut merkitty Linkulle selostettavaksi ja Ruotsin Canalin siviltakaan ei mitään tietoa selostajista löydy. Pakko kai ollettaa että alkuperäisiä selostuksia ei enää tulla kuulemaan, tätä myös tukisi tuon yhden pelin siirtäminen lauantaisesta maanantaille, tällöin selostajille annetaan hieman lepoaikaa eikä tarvitse kolmea peliä vuorokauteen vetää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä alko taas vituttaan siihen tahtiin matsin aikana että melkein aloin jo selata netistä C+:n päivystyksen numeroa, siis ei vittu sentään kukaan voi olla noin sekaisin.

Laskiko kukaan tilanteita jossa Pentti kertoili jotain aivan vitun diibadaaba juttuja samaan aikaan kun peli oli käynnissä ja oli ns. tilanne päällä? Ekassa erässä tuli ainakin 3 tälläistä tilannetta.

Pakko se kai on taas maanantaina laittaa Herr Taxenille mailia ja saada tämä jääkiekkoselostuksen syöpä mahdollisimman kauas luureista, ei tästä tule mitään!!
 

jaheka

Jäsen
Kuinka monella muulla on Canal plussa pimeänä? Kaikki muut Canalit näkyy paitsi sport, rupee pikkuhiljaa vituttamaan kun tästä pätkimisestä on tullu ny viime aikoina jokapäiväistä!
 

Matti_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boston Bruins
jaheka kirjoitti:
Kuinka monella muulla on Canal plussa pimeänä? Kaikki muut Canalit näkyy paitsi sport, rupee pikkuhiljaa vituttamaan kun tästä pätkimisestä on tullu ny viime aikoina jokapäiväistä!
Joo, sama juttu täällä.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä kyllä näkyy (Espoon lähettimen antenniverkko).

Mutta ihmetyttää tuo kuvasuhde. Kuvasta jää vahvasti sellainen tuntu, että se on originaalina 16:9 mutta meille siitä on cropattu 4:3. Esim. ylivoimissa kiekkoa saatetaan pelata pitkän aikaa siniviivalla kuvan ulkopuolella, eikä kuvaaja reagoi mitenkään. Eli kuin 16:9-kuva olisi zoomattu koko hyökkäysalueen kokoiseksi, mutta meiltä on leikattu reunat pois.

Onko Canal ottanut tähän asiaan mitään kantaa?
 

karipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Canucks, Jets
Hyvä peli tää NJ-NYR. Ihan eri intensiteetti kuin eilisessä Ottawan pelissä.

Ja huomasin myös tuon 4:3 kuvasuhteen mokan, vituttaa kun ylivoimassa ei näy viivamiehiä :(
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Hfboardseillakin ovat huomioineet kuvasuhdeongelman, eli kysessä mitä ilmeisimmin NBC:n sähläilyjä eikä Canalista riippuva homma. Itse olisin ollut huomaavani että erän loppupuolella homma korjaantui.
 

Baawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Virmanen kirjoitti:
Lauantain Buffalo vs. Philly matsia ei siis näytetä. Typerää pelleilyä!

La-Su välinen yö on paras aika koko viikkona katsoa matsi, mutta ei niin ei!

Kiitos todella paljon huonosta palvelusta canal!

Huonoa palvelua todella tuo tiedotus jos ei muuta, mutta näillä näkymin peli tulee..Ainakin EPG:n ja nettisivujen mukaan
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kyllä nyt oikeasti tarvittaisiin vastauksia Canalin puolelta, mitä näiden play offs tv-lähetysten kanssa oikein tulee tapahtumaan tulevina viikkoina. Juha "teinityttö" Taivainen oli käsittämättömän surkea selostaja eilisessä NJD-NYR ottelussa ja Linkusta onkin sanottu jo kaikki olennainen. Miksi nykyaikana ei ole mahdollisuutta valita digiboksin kautta, haluaako originaali selostuksen vai finskiversion?

Lisäksi olen ihmetellyt sitä, että aina kun Linkku tai joku muu suomalainen on selostamassa, äänet on säädetty päin persettä. Eipä kuulunut eilisessä lähetyksessä niitä NBC'n "sounds on ice" spesiaaleja ja kaiken lisäksi Taivainen höpötti niiden aikana omiaan. Joka kerta kun ottelu tulee originaalisoundilla, ei tarvitse telkkarin olla edes kovalla kun saa jo sellaisen fiiliksen että ihan kuin itse olisi paikan päällä katsomossa. Kuuluu musiikit, yleisön äänet, pelin äänet jne. loistavasti. Mutta ei ikinä silloin kun suomalainen selostus on käytössä! Ja ihmetellä pitää myös sitä, miksi aina silloin kun paikallinen selostus on käytössä, kansallislaulujen laulajat näkyvät ruudussa ja muutenkin ohjaustyöskentely ottelun alussa on huomattavasti ammattitaitoisempaa kuin jos Linkku tai kumppanit ovat mikrofonin äärellä? Ottawa-Tampa ottelun kansallislaulujen aikaan näytettiin ruudussa pelkästään katsomoa ja sillä perinteisellä tärisevällä kuvalla! = kansainvälinen kuvayhteys joka tuntuu olevan aina päällä silloin kun suomalainen selostaja selostaa.

Kyllä olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni suomalainen näitä yön otteluita katsoo ja millainen on jakautuma mielipiteissä alkuperäinen / suomalainen selostus. Jatkoajan kirjoittajien kanta on ainakin tullut selväksi.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Juu, HCM puhuu pelkkää asiaa. Se nyt vielä menisi juuri ja juuri kun joutuisi kuuntelemaan surkeaita Linkkuja ja Taivaisia, mutta kun sitten myös pelin äänet on väännetty niin helvetin hiljaiselle niin tämmöiselle fiilistelijälle se pilaa kyllä totaalisesti koko ottelun tunnelman. Shaatana. Eilenkin kuului tosi vaimeaa kohinaa vain ja esimerkiksi Betman oli äänessä 2. erän aikana mutta eihän tietysti me suomalaiset mitään kuultu. Voi helvetti jos nuo Canalin ääliöt tosissaan aikoo selostuttaa kaikki playoffpelit suomeksi. Siis eikö ne vieläkään ole saaneet tarpeeksi palautetta vai lukeeko ne edes niitä vihaisia palautteita.

Ja edelleen kaikille Penttifaneille tiedoksi: Me selostuksesta kitisijät emme halua Penttiä kokonaan pois, mutta nykyaikana pitäisi olla mahdollista valita selostuskieli ihan oman maun mukaan. Digiboxistakin kun löytyy Rutsia, Suomea, Tanksaa ja Englantia, mutta oli kielivalinta sitten mikä tahansa niin suomalaista sönkötyst sieltä saa vain kuunnella. :(
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Itse pistin eilen palautetta Canalille, jossa kysyin voisiko sellaista asiaa kun kielenvalintaa toteuttaa canal sport kanavalla. Muilla canalin kanavillahan on useampi ääniraita, mutta juuri sportilla ei ole. Vastauksia en sieltä päästä kyllä odota, kun en ole ikinä saanut, mutta kehottaisin kuitenkin kaikkia, joita asia häiritsee lähettämään palautetta, jos viitseliäisyyttä riittää. Ehkä jos niitä tarpeeksi sinne tulee, niin voisivat saada jotain aikaiseksi.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Tänään tulee muuten ottelu Nashville versus Sharks, eli kun mennään vanhan kaavan mukaan, niin tänään kuuluu sama ääniraita ilmeisesti nauhalta koko ottelun keston ajan taustalta. Ne ketkä näkivät viimeksi tämän samojen joukkuiden kohtaamisen HP Pavilionista, tietävät mistä puhun. Eli aivan kuin David Lynch olisi ohjannut lähetyksen, levysoitin on jäänyt päälle, ja sama sointu tulee taustalla kokoajan, olin viime Sharks - Nashville matsin jälkeen psykoosissa seuraavat 24h. Se munaus pilasi viimeksi 50% pelin katsomiskokemuksesta. Ja aina kun äänet siirrettiin sen lähetyksen aikana tuleviksi alkuperäisäänellä, niin kaikki toimi moitteettomasti, eli pari kertaa esimerkiksi haastattelujen ajaksi. Ja koko ajan kun Linkku puhui, niin taustalla soi sama 45sekunnin äänite hallin äänistä. Halusivat pitää Linkun äänessä koko lähetyksen ajan, ja eivät jättäneet alkuperäisääniä kuuluviin, vaikka huomasivat, että silloin kaikki toimi, kun esimerkiksi nuo pari haastattelua näytettiin muka kaukalon viereltä. Se oli erikoista ja hauskaakin jääkiekon seuraamista silloin se.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan näin sivuhuomiona niin haluaisin nähdä yhden sellaisen viikon täällä ja:ssa jolloin kukaan ei itke Suomiselostuksista. Kyllä, 7 päivän putki ilman ainuttakaan dissiä. Ei, en ole mikään Linkku/Taivainen fani, mutta tuo jatkuva "Linkku on surkea paska ja vaikka mitä" mollaaminen on suhteellisen aivotonta. Mulle käy niin OG selotus kuin Suomisettikin.

Älkää heittarit ottako liian henk. kohtaisesti, pistää vaan silmään tuo jatkuva ininä.

Jep jep, mutta kohta alkaakin Predators - Sharks matsi joten kaikki sitä katsomaan.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika murskaavasti San Jose maaleja latoo, mahdettaisiinko nähdä tänään Pekka Rinne maalilla, jos Hait vielä muutaman tekee?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös