Itse näkisi asiassa Grönmanissa ja Jarnassa positiiviseksi sen että molemmat on huippupelaajia, joilla on antaa oikeaa tietoa miltä asiat tuntuvat pelaajista ynnä muuta kulissien takana tapahtuvaa. Mieluummin heitä kuuntelee kuin ammattiselostajia.
Ainoa mitä ehkä toivoisin on, että pitkän ottelusarjan aikana ukkoja vähän vaihdettaisiin välillä.
Jos muistat niin Timo Jutila ja Jari Kurri olivat myös huippupelaajia. Itse asiassa paljon Grönmania ja Jarnaa parempia, mutta mitä tapahtuikaan kun heidät istutettiin oranssien takkiensa kanssa selostamoon? :)
Se, että on pelannut, antaa kyllä kokemusta ja tietoa itse pelistä. Mutta kaikista ei vain ole selostajiksi. Nämä Nelosen kommentaattorit ovat hoitaneet hommansa hyvin, ei siinä mitään. Tuo perustelusi vain hieman huvitti, kun muistelin sitä kun Juti ja Jari olivat samassa kopissa.
Oma suosikkini 4/Canalin kommentaattoreista on kyllä Tinke Peltomaa. Selkeä muttei liian totinen, eikä kuitenkaan mitään joka pelissä toistuvia samoja maneereja ala Juti/Tami "kiskis älä lähre sinne. Jestas, suoraa ylämummoo" tai "hän on juuri sellainen kläsik pleimeikör. Plei simpöl, plei stupid"
Lehkonen, Jarna ja Lehterä ovat myös hyviä. Grönmanissa minulle välittyy jonkinasteinen "värittömyys" hieman kuten Köllissäkin. Viime MM-kisoista mieleen jäi Tiki. Häntä ei ainakaan voi värittömäksi kutsua. Myös Matti Hagman on vetänyt hyin HIFK-radiossa.
Niin että kyllähän hyviä kommentaattoreita löytyy. Varsinaisia selostajia sitten vähemmän. Inhokkilistan ykkösenä on ansaitusti JP Jalo. Eikä tämä Jani Sikiö.eikualkio-mikälie minua vakuttanut. Hän oli pihalla pelin tapahtumista kuin lumiukko. Sen sijaan Saukkonen...ei mitään.