Canal+ / Nelonen

  • 1 403 420
  • 5 294

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Raúl kirjoitti:
En yhdisty. Opintotuki + tv-lupa + canal+. Siihen päälle vuokra, eläminen, laskut... Ilman lisärahoitusta mahdoton yhtälö, ainakin minulle.


Töihin?
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kellään jotain sisäpiiritietoa, että tuleeko syksyllä jotain tarjouksentynkää Canal+:sta? Täytyy kyllä harkita vakavasti kanavien hankintaa nyt kun NHL:kin taas alkanee.

Asun kaapelitaloudessa ja en omista digiboxia, joten tarjous joka sisältäisi "ilmaisen" boxin olisi meikäläiselle enemmän kuin tarpeen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Raúl kirjoitti:
Ihanaa. Sitten minulla on Canal+ ja iltatyöt. Onneksi olen aina otteluiden aikaan työvuorossa.

No, tuo on minullakin useasti ensi kaudella edessä, mutta ei auta itku markkinoilla jos haluaa valmistua... :)
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Raúl kirjoitti:
En yhdisty. Opintotuki + tv-lupa + canal+. Siihen päälle vuokra, eläminen, laskut... Ilman lisärahoitusta mahdoton yhtälö, ainakin minulle.

No helppohan noista on tinkiä. TV-lupa on pitkälti vapaaehtoinen. Siitä kun luovut niin säästöä tulee rapiat 16 euroa kuussa ja jopas alkaa Canal+ tuntumaan edulliselta kaupalta.

Itse en juurikaan televisiota katso, joten lupaakaan siihen en koe tarvitsevani. Canal+ tulee kyllä laitettua heti syyskuun alusta...
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ojo kirjoitti:
Onko kellään jotain sisäpiiritietoa, että tuleeko syksyllä jotain tarjouksentynkää Canal+:sta? Täytyy kyllä harkita vakavasti kanavien hankintaa nyt kun NHL:kin taas alkanee.

Asun kaapelitaloudessa ja en omista digiboxia, joten tarjous joka sisältäisi "ilmaisen" boxin olisi meikäläiselle enemmän kuin tarpeen.

En tiedä sisäpiirintiedosta mutta soitin paikalliseen kaapelitelevisioyhtiöön äsken ja kysyin sieltä onko tällä hetkellä tarjouksia canalille olemassa ja onko tulossa.
Vastaukset oli että ei ole kampanjoita eikä ole mitään tietoa milloin tulee seuraava kampanja. Epäili että yleensä syksyisin tulee jos tulee.

Aikasempi viestini koskien markantalon canal plus tarjousta (3kk yhden hinnalla) koski siis vain antennitalouksia. Tulipahan turha ruokatunti vietettyä siellä ! No harhaanjohtavasta mainonnasta kuittasin vielä kuluttajaneuvontaan ;))

EDIT:
Niin netin kautta tein canal+ sopimuksen kaapeliverkkoon. Hinta normaali 27e/kk mutta ei liittymismaksua. Puhelimen kautta liittyminen olisi ollut 10e.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Brent Sapergia kirjoitti:
En tiedä sisäpiirintiedosta mutta soitin paikalliseen kaapelitelevisioyhtiöön äsken ja kysyin sieltä onko tällä hetkellä tarjouksia canalille olemassa ja onko tulossa.
Vastaukset oli että ei ole kampanjoita eikä ole mitään tietoa milloin tulee seuraava kampanja. Epäili että yleensä syksyisin tulee jos tulee.

Aikasempi viestini koskien markantalon canal plus tarjousta (3kk yhden hinnalla) koski siis vain antennitalouksia. Tulipahan turha ruokatunti vietettyä siellä ! No harhaanjohtavasta mainonnasta kuittasin vielä kuluttajaneuvontaan ;))
En kyllä tiedä mitä väärää siinä markantalon mainoksessa on.
Siinähän nimenomaan sanotaan, että Canal+ marraskuuhun asti kolmen kuukauden hinnalla.
Sen, että tarjous koskee vain antennitalouksia näkee jo ilmoituksesta, että digiboxi jonka saa kaupan päälle on antennimalli.

Toisekseen Canal+ ei itse hoida kuin antenni ja sateliittiasiakkaat muut menevät paikallisen kaapelitv-yhtiön kautta.
Kaapelin kautta eivät edes jakeluyhtiöt taida hirveitä netota sillä Canalin hinta on ainakin täällä sama tuli se sitten sateliitista, antenniverkosta tai kaapelista.
Silloin ei tuo ylimääräinen mainointa ehkä kiinnosta niin paljoa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Raúl kirjoitti:
En yhdisty. Opintotuki + tv-lupa + canal+. Siihen päälle vuokra, eläminen, laskut... Ilman lisärahoitusta mahdoton yhtälö, ainakin minulle. Varmaa on, että Canal+ saa monia uusia asiakkaita tämän sopimuksen myötä, varmaa on myös, että moni vanha jääkiekon katselija ei enää otteluita TV:stä tämän jälkeen seuraa. Valitettavasti.

Hetkonen, maksat TV-lupaa? Voi luoja sentään, ymmärrät varmaan että TV luvan hinnalla katsot SM-liigaa koko kauden?

En ole koskaan maksanut TV-lupaa enkä maksa, periaatteesta.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Daespoo kirjoitti:
Hetkonen, maksat TV-lupaa? Voi luoja sentään, ymmärrät varmaan että TV luvan hinnalla katsot SM-liigaa koko kauden?

En ole koskaan maksanut TV-lupaa enkä maksa, periaatteesta.

Periaate siinä on minullakin. Maksan. Tai en katso.
 

Sacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo!
Daespoo kirjoitti:
Hetkonen, maksat TV-lupaa? Voi luoja sentään, ymmärrät varmaan että TV luvan hinnalla katsot SM-liigaa koko kauden?
En ole koskaan maksanut TV-lupaa enkä maksa, periaatteesta.

"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"
Sinua siis saamme kiittää ainaisista lupamaksujen korotuksista. Jos joskus kohtaamme lupaan periä sinulta viimeisen viiden vuoden aikana tulleita maksukorotuksia vastaavan summan. Periatteesta.

Et varmaankaan ole tullut myöskään ajatelleeksi että Canalin asiakkuus paljastaa TVn käyttösi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sacho kirjoitti:
"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"
Sinua siis saamme kiittää ainaisista lupamaksujen korotuksista. Jos joskus kohtaamme lupaan periä sinulta viimeisen viiden vuoden aikana tulleita maksukorotuksia vastaavan summan. Periatteesta.

Et varmaankaan ole tullut myöskään ajatelleeksi että Canalin asiakkuus paljastaa TVn käyttösi.

Ei se mitään paljasta. Luuletko, että lupatarkastajat eivät tasan tarkkaan tiedä, että asunnoissa joissa ei ole lupaa, käytetään 99% tv:tä?

Selitäpä myös miksi YLE korottaa tv-lupamaksua, vaikka luvan maksajien määrä on kasvanut joka vuosi 2000-luvulla. "Kun kaikki maksavat, maksavat kaikki enemmän" sopisi paremmin sloganiksi.
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Juhaht kirjoitti:
Selitäpä myös miksi YLE korottaa tv-lupamaksua, vaikka luvan maksajien määrä on kasvanut joka vuosi 2000-luvulla. "Kun kaikki maksavat, maksavat kaikki enemmän" sopisi paremmin sloganiksi.

Lupamaksuilla taataan taloudellisista kytköksistä vapaa radio- ja televisiotoiminta. Lupamaksun nousupaineita ovat lisänneet television digitalisoinnin kustannukset, yleinen palkka- ja hintakehitys sekä se, että aiemmin YLE:n kaupallisilta kanavilta saama vuosittainen korvaus on poistumassa. Itse en ainakaan halua jäädä pelkästään Maikkarin ja Nelosen kaltaisten kanavien varaan. Varsinkin Maikkarin ohjelmatarjonta nykyisellään on pääosin aikamoista tuubaa...

Lupamaksujen vaihtoehtona olisi toiminnan kattaminen suoraan valtion budjetista.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Jani82 kirjoitti:
En kyllä tiedä mitä väärää siinä markantalon mainoksessa on.
Siinähän nimenomaan sanotaan, että Canal+ marraskuuhun asti kolmen kuukauden hinnalla.
Sen, että tarjous koskee vain antennitalouksia näkee jo ilmoituksesta, että digiboxi jonka saa kaupan päälle on antennimalli.

Digiboxia ei todellakaan saa kaupan päälle vaan alennetulla hinnalla jos ottaa canal-diilin (69e, normaali 149e). Kuluttajamieskin reagoi nettipalautteeseen kun soitti äsken ja kertoi informoivansa markantaloa asiasta kun selvä puute mainoksessa on. Lisäksi markantalon tiskillä sanottiin että mainos oli puutteellinen. Eli ei siinä välttämättä väärää infoa ollu vaan vaillinaista, vai?
 
Viimeksi muokattu:

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Canal+ kustannuksista

Minulle soitteli alkukesästä Canalplussan markkinoija ja tarjosi Canal+:n 27e/kk ja digiboksi kaupan päälle, kun pidän canalia vuoden verran. Ei muita maksuja. Soittelin canalille kysyäkseni tarjouksista, ja totesivat, että vain markkinoijat voivat tarjota tällaisia tarjouksia. Eipä tarvinnut kauaa miettiä, että otanko.

Keväällähän taisi olla myös satelliittitarjous, jossa kaupan päälle sai satelliittiantennin sekä combodigiboksin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sacho kirjoitti:
"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"
Sinua siis saamme kiittää ainaisista lupamaksujen korotuksista. Jos joskus kohtaamme lupaan periä sinulta viimeisen viiden vuoden aikana tulleita maksukorotuksia vastaavan summan. Periatteesta.

Et varmaankaan ole tullut myöskään ajatelleeksi että Canalin asiakkuus paljastaa TVn käyttösi.

Vitut paljastaa, mulla oli NHL lakkoon asti 3 vuotta Canal plussa hankittuna ja ei mitään ongelmia.

TV lupa on ylimääräinen vero jolla kustannetaan YLEN täysin järkyttävän kokoinen brezneviläinen organisaatio joka tuottaa sellaista paskaa että sukat pyörii jalassa. Joka vuosi tämä iso kasa paskaa Ilmalassa (enkä puhu nyt Jokereista) tuottaa hirveät tappiot joita sitten kompensoidaan lupamaksujen nostolla ja muilla valtion budjetin erillä.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Baarimikko kirjoitti:
Nelonen on varmistanut ohjelmiensa alkamisajat.
SM-liiga: Illan peli (tiistai ja torstai) klo 20.55
SM-liiga: PreGame (lauantai) la klo 10:00
SM-liiga: TimeOut (lauantai) la klo 20:15
Juontajat : Pekka Lehtinen ja Laura Ruohola

Olen antanut itseni ymmärtää, että "Illan peli" kestää 2-3 minuuttia, "PreGame" noin 24 minuuttia ja "TimeOut" about 35 minuuttia. Aika selkeästi tuntuu painottuvan tuonne lauantaille. Nuo kestothan ovat ne mitä tuollaisella ohjelmapaikalla ehtii näyttää. Varsinkin tuo parin minuutin pläjäys tuntuu aika lyhyeltä. Onko siinä tarkoitus mainostaa Canalilta jälkilähetyksenä tulevaa peliä vai mikä on ohjelman funktio?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Daespoo kirjoitti:
TV lupa on ylimääräinen vero jolla kustannetaan YLEN täysin järkyttävän kokoinen brezneviläinen organisaatio joka tuottaa sellaista paskaa että sukat pyörii jalassa. Joka vuosi tämä iso kasa paskaa Ilmalassa (enkä puhu nyt Jokereista) tuottaa hirveät tappiot joita sitten kompensoidaan lupamaksujen nostolla ja muilla valtion budjetin erillä.

Naulan kantaan. Onneksi tv-lupa peritään erikseen, eikä toimintaa rahoiteta suoraan valtion budjetista. Näin ollen jokainen voi itse päättää haluaako tukea tuota tehotonta brezneviläistä organisaatiota.

Itse en ole katsonut toistaiseksi aiheelliseksi kustantaa

- Ylen johtajien arvonimititteleitä
- Ylimääräistä henkilökunnan vuosilomaviikkoa
- Valheellista kampanjointia ("Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän")

Jos organisaatio olisi tehokas, niin mielelläni maksaisin tv-maksun. Silloin se ei välttämättä olisikaan niin korkea.
 

juha...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hele kirjoitti:
Minulle soitteli alkukesästä Canalplussan markkinoija ja tarjosi Canal+:n 27e/kk ja digiboksi kaupan päälle, kun pidän canalia vuoden verran. Ei muita maksuja. Soittelin canalille kysyäkseni tarjouksista, ja totesivat, että vain markkinoijat voivat tarjota tällaisia tarjouksia. Eipä tarvinnut kauaa miettiä, että otanko.

Keväällähän taisi olla myös satelliittitarjous, jossa kaupan päälle sai satelliittiantennin sekä combodigiboksin.

Vastaavat tarjoukset ovat edelleen voimassa antenni/sateliitti talouksille. Niitä voi tarkastella osoitteessa http://www.canaldigital.fi/ Kyseinen yritys on jossain määrin itsenäinen Canalin sekä muiden maksu-tv-kanavien toimittaja aivan kuten HTV tai Viasat. Tässä tapauksessa nimi hämää luulemaan samaksi asiaksi kuin Canal+, joka on ohjelmistotuottaja.

Kaapelitalouksille on tulossa aivan varmasti ainakin pk-seudulla HTV:n puolesta tarjouksia digipalveluista, jotka sisältävät edullisen/ilmaisen digiboxin. Kannattaa siis jaksaa odottaa sinne Stockan Hulluille Päiville asti. Vastaavia tarjouksiahan on ollut jo muutaman vuoden ajan kyseisillä markkinoilla. 100% varmaa ei ole, että Canal+ ja digiboxi on kytketty silloin paketiksi, mutta todella todennäköistä.

-juha-
 

Sacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo!
Daespoo kirjoitti:
Vitut paljastaa, mulla oli NHL lakkoon asti 3 vuotta Canal plussa hankittuna ja ei mitään ongelmia.

TV lupa on ylimääräinen vero jolla kustannetaan YLEN täysin järkyttävän kokoinen brezneviläinen organisaatio joka tuottaa sellaista paskaa että sukat pyörii jalassa. Joka vuosi tämä iso kasa paskaa Ilmalassa (enkä puhu nyt Jokereista) tuottaa hirveät tappiot joita sitten kompensoidaan lupamaksujen nostolla ja muilla valtion budjetin erillä.

Canal Digital on elokuusta 2005 alkaen yksi YLEn digikanavien jakelijoista. Yhtiö saa maksun tilaajiensa lukumäärän mukaan, jos Canalin ja YLEn rekistereissä olevien katselijoiden lukumäärä eroaa toisistaan, selvitetään todellinen katselijamäärä asiakasrekisterejä vertailemalla.

Tämä mainitsemasi kasa paskaa joka TV-maksulla kustannetaan, sisältää esimerkiksi jääkiekon MM-kisojen ja olympialaisten televisioinnin sekä satoja elokuvia joiden luulisi kiinnostavan myös niitä, jotka pitävät päänsä pöntössä ja välttelevät uutis- ja ajankohtaisohjelmatarjontaa. Jos jonkun mielestä 0.50€/päivä tästä on liikaa, kannattaa ruveta harrastamaan vaikka lukemista. Se ei monille tekisi muutenkaan pahaa.


Kun nyt satuit väittämään lupamaksua veroksi, niin kysytäänpä kielitoimiston mielipidettä asiasta:
vero = pakollinen rahasuoritus, jonka valtio tm. julkisyhteisö perii vastikkeetta yksityishenkilöiltä ja eräiltä yhteisöiltä lakisääteisin perustein menojensa peittämiseksi.
Koska siis saat lupamaksusi vastikkeeksi muunmuassa edellisessä kappaleessa luettelemani asiat, ei voida puhua verosta.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartza kirjoitti:
Naulan kantaan. Onneksi tv-lupa peritään erikseen, eikä toimintaa rahoiteta suoraan valtion budjetista. Näin ollen jokainen voi itse päättää haluaako tukea tuota tehotonta brezneviläistä organisaatiota.

Itse en ole katsonut toistaiseksi aiheelliseksi kustantaa

- Ylen johtajien arvonimititteleitä
- Ylimääräistä henkilökunnan vuosilomaviikkoa
- Valheellista kampanjointia ("Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän")

Jos organisaatio olisi tehokas, niin mielelläni maksaisin tv-maksun. Silloin se ei välttämättä olisikaan niin korkea.

Sinua ei siis myöskään kiinnosta katsoa seuraavia ohjelmia. Olympialaiset, Jääkiekon MM kisat, Jalkapallon MM ja EM kisat, Yleisurheilun MM ja EM kisat. Et katso ikinä myöskään urheiluruutua, uutisia ja erikoisuutislähetyksiä, ym turhaa. Minä katson ja myös maksan.

Mielestäni maksutapaa kannattaa miettiä paras vaihtoehto ei ole suinkaan vero vaan maksukortti. Tällöin saataisiin se tilanne että maksaja katsoo ja se joka ei maksa ei katso. Vero on huono koska silloin katoaa kontrolli ihan kokonaan maksun suuruudesta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sacho kirjoitti:
Canal Digital on elokuusta 2005 alkaen yksi YLEn digikanavien jakelijoista. Yhtiö saa maksun tilaajiensa lukumäärän mukaan, jos Canalin ja YLEn rekistereissä olevien katselijoiden lukumäärä eroaa toisistaan, selvitetään todellinen katselijamäärä asiakasrekisterejä vertailemalla.

Minä asun HTV:n kaapelin piirissä ja maksan heille Canal+ kanavista, YLE ei jakele minulle yhtään mitään.

Sacho kirjoitti:
Tämä mainitsemasi kasa paskaa joka TV-maksulla kustannetaan, sisältää esimerkiksi jääkiekon MM-kisojen ja olympialaisten televisioinnin sekä satoja elokuvia joiden luulisi kiinnostavan myös niitä, jotka pitävät päänsä pöntössä ja välttelevät uutis- ja ajankohtaisohjelmatarjontaa. Jos jonkun mielestä 0.50€/päivä tästä on liikaa, kannattaa ruveta harrastamaan vaikka lukemista. Se ei monille tekisi muutenkaan pahaa.

Urheilutuotannon osuus on häviävän pieni YLEn kokobudjetista, en halua subventoida FST:tä, latinankielisiä uutisia, hämärää taide- yms. kulttuurituotantoa puhumattakaan aivan järkyttävän raskasta organisaatioa maksamalla 200€ vuodessa.


Sacho kirjoitti:
Kun nyt satuit väittämään lupamaksua veroksi, niin kysytäänpä kielitoimiston mielipidettä asiasta:
vero = pakollinen rahasuoritus, jonka valtio tm. julkisyhteisö perii vastikkeetta yksityishenkilöiltä ja eräiltä yhteisöiltä lakisääteisin perustein menojensa peittämiseksi.
Koska siis saat lupamaksusi vastikkeeksi muunmuassa edellisessä kappaleessa luettelemani asiat, ei voida puhua verosta.

Noniin, väännetään nyt sitten semantiikasta. Minä en koe saavani mitään vastiketta lupamaksulleni mutta joudun silti sen maksamaan vaikka en YLEn tuotantoa katsoisikaan niin TV-lupamaksu on de-facto vero meikäläiselle.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eilen hankin digiboksin ja Canal Plussan. Tuskin olisin tälläistä investointia tehnyt, ellei SM-liiga olisi siirtynyt Canalille. Toki siinä tulee nyt kaikkea muutakin kivaa kaupanpäälle, kuten NHL, Valioliiga jne. Aika kärsimätön olen odottamaan mitään tarjouksia, joten nyt kun oli mahdollisuus, niin ostimpa tuon alta pois. Täytyy vaan nyt toivoa, että tuolla Canalin kortilla se kotonen liiga näkyy. Periaatteessa kun olen sellainen, etten usko ennen kuin omin silmin näen, joten syyskuun puolta väliä odottelen tässä herkeämättä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo kirjoitti:
Minä asun HTV:n kaapelin piirissä ja maksan heille Canal+ kanavista, YLE ei jakele minulle yhtään mitään.

Väärin kyllä jakelee sillä ainakin minun töllööni HTV välittää seuraavat YLEN kanavat TV 1, TV 2 analogisina sekä diginä TV 1, TV 2, YLE Teema, FST ja YLE 24... Lisäksihän TV lupa kattaa kaikkien Ylen radiokanavien kulut...
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Keskustelu on mennyt taas sivuraiteelle itse otsikosta, mutta pakko on itse sortua vielä kerran samaan, koska muutamat kirjoittajat tuntuvat perustavan lupamaksunsa maksamatta jättämisen täysin nykyajan hengen mukaisesti itsekeskeisiin arvoihin. Ottakaa äkkiä se nenä pois sieltä omasta navasta!

"Enhänminäsitäpaskaakatsokaan"-tyypit eivät huomioi sitä, että Yleisradion toiminta perustuu laissa määriteltyihin tehtäviin, joilla halutaan turvata markkinavoimista vapaa ja puolueeton tiedonsaanti sekä useiden kaupallisilta kanavilta täysin unohdettujen ryhmien palvelut. OK, en minä tarvitse esim. viittomakielisiä uutisia tai ruotsinkielisille suunnattuja ohjelmia, mutta ymmärrän täysin sen, että lupamaksuilla nämä palvelut hoidetaan. Saan kuitenkin vastineeksi sen verran itsekin, että en pidä maksamista kohtuuttomana. Urheilutapahtumat, luotettavat uutiset, mielenkiintoiset dokumentit, radiokanavat, maakunnalliset lähetykset niin radiossa kuin televisiossakin, kaupallisten kanavien amerikkalaissarjojen ja -elokuvien vastapainoksi myös eurooppalaisia laatuohjelmia ym. kelpaavat ainakin minulle. En helvetti soikoon haluaisi olla pelkästään Kiss FM:n ja MTV3:n kaltaisten medioiden sisällöttömän tarjonnan varassa.

Lisäksi - mikäli olen ymmärtänyt oikein - tämä television digitalisointi on aiheuttanut ison osan viime vuosien tappioista Ylessä ja toisaalta taloutta on jo kiristettykin melkoisesti, joten tehokkuuskin on jo aivan eri luokkaa kuin vielä esim. kymmenen vuotta sitten.

Mikä sitten on Yleisradion tehtävä?

"Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvineoheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin. Näitä ja muita julkiseen palveluun liittyviä sisältöpalveluja voidaan tarjota kaikissa televerkoissa. Toiminnan tulee julkisen palvelun erityisinä tehtävinä:

1) tukea toimivaa kansanvaltaa tarjoamalla yhteiskunnallisista kysymyksistä monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja, myös vähemmistöryhmille ja erityisryhmille;
2) tukea, luoda ja kehittää kotimaista kulttuuria ja välittää sen tuloksia jokaisen saataville;
3) edistää ohjelmiston sivistävää luonnetta, tukea kansalaisten opiskelua ja tarjota hartausohjelmia;
4) kohdella ohjelmatoiminnassa yhtäläisin perustein suomen- ja ruotsinkielisiä kansalaisia ja tuottaa palveluja saamen, romanin ja viittomakielellä sekä soveltuvin osin myös maan muille kieliryhmille;
5) välittää asetuksella tarkemmin säädettäviä viranomaistiedotuksia ja varautua yleisradiotoiminnan hoitamiseen poikkeusoloissa sekä
6) valmistaa, tuottaa ja lähettää suomalaisia ohjelmia ja välittää uutisia ja ohjelmia Suomen ja ulkomaiden välillä."

Seuraaviakin arvoja taataan lupamaksulla:

Ohjelmien tulee antaa monipuolinen kuva koko maailmasta ja esitellä erityisesti suomalaista yhteiskuntaa sen eri puolilta. (kaupalliset yhtiöt niin Helsinki-keskeisiä, että vähänkään pohjoisempana on näiltä aivan turha odottaa minkäänlaista palvelua!)

Yleisradion tulee olla toiminnassaan riippumaton ulkopuolisista vaikuttajatahoista. (onnistuuko mainostajista riippuvaisilta kanavilta?)

Yleisradion tulee toiminnallaan tukea yhteiskunnallisia ja inhimillisiä perusarvoja kuten demokratiaa, sananvapautta, ihmisoikeuksia, rauhaa, kansainvälistä yhteisymmärrystä, tasa-arvoa sekä vastuuta ympäristöstä ja luonnosta. (taas kontra kaupalliselle puolelle, jossa tärkeintä on tehdä rahaa)

Kaikki lainaukset löytyvät Yleisradion hallintoneuvoston hyväksymästä ohjelmatoiminnan säännöstöstä. http://www.yle.fi/yleista/pelis_ots.shtml
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tästä aiheesta voi vääntää loputtomiin asti joten lopetan sen osaltani tähän kommenttiin; niin kauan kuin koen että YLE ei palvele minua lähellekkään lupamaksun arvoisella summalla en sitä maksa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös