Canal+ / Nelonen

  • 1 403 868
  • 5 294

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
kausi kirjoitti:
Jep, eilen tuli hankittua Finlux DVB-T420 Markantalosta./QUOTE]

Itselläni on ollut vastaava kaapelilaite jo muutaman vuoden. Varaudu jatkossa siihen, että kun yrität katsella Canalia niin kuvaa ei tule mutta kenties ääni kuuluu tai tekstitys näkyy. Kuvan saat takaisin sillä, että otat töpselin seinästä ja pistät takas. Itse joudun tekemään tuon operaation suunnilleen kerran viikossa.


-Papa_
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Papa kirjoitti:
Varaudu siihen, että kun yrität katsella Canalia niin kuvaa ei tule mutta kenties ääni kuuluu tai tekstitys näkyy.

Kun nyt ensin tulisi edes ääni ja tekstikin, kuva ois sitten kiva. Tämä digiaika on kyllä nastaa, joutuu maksamaan kanavista joita ei näy. Ennen sai sentään ilmaiseksi katsella jonkinlaista liikkuvaa kuvaa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
kosh kirjoitti:
Minkälaisia nuo www.turunkaapelitv.fi digiboksit ovat? Eli kannattaako ostaa muualta vai ovatko nuo kelpo (hinta/laatu) laitteita?
Digipäätteet
Force 139 €
CDTV.410 199 €

Näitähän sai myös vuokrattua tuolta jos ymmärsin oikein.

Mietin juuri kuumeisesti, mikä olisi edullisin vaihtoehto. Lähtökohta: Asun Turussa kaapeli-tv-taloudessa, vanha tv mutta scart-paikka on. En tarvitse mitään muuta kuin ne sm-liigan ottelut näkyviin. Kesällä kanava on minulle tarpeeton.

Vai olisiko edullisinta mennä jonnekin pubiin katsomaan screeniltä?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
kausi kirjoitti:
Jep, eilen tuli hankittua Finlux DVB-T420 Markantalosta. Talossa harava-antenni. Ei pelitä ensinkään, ei löydä ensimmäistäkään kanavaa automaattihaussa. Kytkennät ovat oikein, edellisillä asukkailla oli boxi, tosin Nokian sellainen toiminnassa joten vika ei liene yhteisantennissakaan. Asemia virittäessä ilmoittaa, että signaali 95-98 % mutta siinä toisessa, onko se nyt laatu tai taso tms mittarissa komeilee pyöreä nolla. Vaihtelin varmuuden vuoksi kaikkia mahdollisia piuhojakin eli antennijohdot sekä scartin, mutta ei vaan toimi. Canalin kanssa tehty määräaikainen vuoden soppari eikä homma toimi, pitänee siirtyä vitutusketjuun...Hjälp!?

Itsellä on Saloran boksi joka tottelee samaa tyyppinumeroa ja jonka pitäisi olla ihan samanlainen.Vuoden verran ollut eikä mitään ongelmia.Automaattihaussa jouduin tekemään sen että ensin valitsin siinä automaattihaun aloitusruudussa hakukanavaksi sen mistä löytyi 100% signaali(29 kanava muistaakseni).Se toinen oli myös minulla nolla.Kanavat löytyi muutamassa minuutissa kun painoin sen jälkeen OK ja automaattinen kanava haku alkoi.Tämäkin siis turussa antenniverkossa.Kannattaa tsekata että boksissa on viimeisimmät päivitykset.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jakub kirjoitti:
Se toinen oli myös minulla nolla.Kanavat löytyi muutamassa minuutissa kun painoin sen jälkeen OK ja automaattinen kanava haku alkoi..

Siis voiko boxi pelittää vaikka "toinen" mittareista hakkaa nollaa prosenttia? Vittu mitä avaruusteknologiaa, vaikka tässä joutuukin joka aamu herätessä vääntämään peukalon pois keskeltä kämmentä niin tämä alkaa olla jo hämmentävää.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarttis tehdä jotain?

Eilen tuli hankkittua Canal+ ja muuten olen ihan tyytyväinen, mutta leffoissa ei ole tekstityksiä. Eli kysymys kuuluu pitäisikö niissä olla ne tekstitykset? Ja jos pitäisi, niin miten ne saa näkymään?
Ongelma ei ole suuren suuri koska englannin kielen taidossani ei ole mitään vikaa ja en ole eurooppalaisten elokuvien suurin ystävä, mutta...
 

Larkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kapo00 kirjoitti:
Eilen tuli hankkittua Canal+ ja muuten olen ihan tyytyväinen, mutta leffoissa ei ole tekstityksiä. Eli kysymys kuuluu pitäisikö niissä olla ne tekstitykset? Ja jos pitäisi, niin miten ne saa näkymään?
Ongelma ei ole suuren suuri koska englannin kielen taidossani ei ole mitään vikaa ja en ole eurooppalaisten elokuvien suurin ystävä, mutta...

Tottakai pitäisi. Tosin Canalilla taitaa olla käynnissä jokin päivityshommeli, ainakin eilen oli kun sivuilla kävin. Ohejlmatietoja ei ole saatavilla canal+ kanavalle telkku.comista eikä digiboxin kautta. Film1 ja Film2 toimii entiseen tapaan. En sitten tiedä mistä johtuu. Telkku.comissa tuossa Canal+ kanavan kohdalla lukee sportin ohjelmat. Ihmeellistä.

Canalin sivuilla lukee myös Canal+Film2 kanavan ohjelmat Film3:sen ohjelmatiedoissa ja toisinpäin. Eli nyt kun tuli Matrix Reloaded kakkoselta ja katsoin digiboxista niin canalin mukaan sieltä tuli Hulk :D. Tosin en edes tiedä mikä tuo Film3 kanava on mistä semmoisen voi ostaa :D.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Larkin kirjoitti:
Tottakai pitäisi. Tosin Canalilla taitaa olla käynnissä jokin päivityshommeli, ainakin eilen oli kun sivuilla kävin. Ohejlmatietoja ei ole saatavilla canal+ kanavalle telkku.comista eikä digiboxin kautta. Film1 ja Film2 toimii entiseen tapaan. En sitten tiedä mistä johtuu. Telkku.comissa tuossa Canal+ kanavan kohdalla lukee sportin ohjelmat. Ihmeellistä.

Canalin sivuilla lukee myös Canal+Film2 kanavan ohjelmat Film3:sen ohjelmatiedoissa ja toisinpäin. Eli nyt kun tuli Matrix Reloaded kakkoselta ja katsoin digiboxista niin canalin mukaan sieltä tuli Hulk :D. Tosin en edes tiedä mikä tuo Film3 kanava on mistä semmoisen voi ostaa :D.



http://www.canalplus.fi/minisite/eight_fi/index.asp

Eilen oli tosiaan jotain päivitystä ja sai lisäillä uusia canal+ kanavia suosikkilistalleni.Tänään on jo toiminut aivan normaalisti.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Kapo00 kirjoitti:
Eilen tuli hankkittua Canal+ ja muuten olen ihan tyytyväinen, mutta leffoissa ei ole tekstityksiä.
Selaileppa digiboxin asetuksia, sieltä pitäisi löytyä tekstitysten asetukset päälle/pois ja kieli.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä sitä ei joskus järki päätä paljon rasita. Huomasin tuossa juuri itsekin että ne tekstitykset olivat digiboksin tekstitysasetuksissa tilassa: "Ei käytössä"
 

Larkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
karhu kirjoitti:
http://www.canalplus.fi/minisite/eight_fi/index.asp

Eilen oli tosiaan jotain päivitystä ja sai lisäillä uusia canal+ kanavia suosikkilistalleni.Tänään on jo toiminut aivan normaalisti.

Maksaakos noi uudet Canal+ kanavat lisää? Siis lähinnä toi Film3 vai onko se ollut ennenkin... itse en ainakaan ole huomannut. Noi cmoret maksaa varmasti lisää. Vai onko se yhä se perus-setti: Canal+, Film1&2 ja Sport.
 

TML

Jäsen
Larkin kirjoitti:
Maksaakos noi uudet Canal+ kanavat lisää? Siis lähinnä toi Film3 vai onko se ollut ennenkin... itse en ainakaan ole huomannut. Noi cmoret maksaa varmasti lisää. Vai onko se yhä se perus-setti: Canal+, Film1&2 ja Sport.

Uudet lisäykset eivät muuta hintaa. Hinta pysyy täsmälleen samana. Vaihtoehtoa löytyy nyt vain enemmän.
 

SjV

Jäsen
TML kirjoitti:
Uudet lisäykset eivät muuta hintaa. Hinta pysyy täsmälleen samana. Vaihtoehtoa löytyy nyt vain enemmän.
Muistakaa kuitenkin, että kanavien määrän kasvu koskee vain DVB-C (kaapeli) ja DVB-S (sateliitti) verkkoja. DVB-T (harava) verkon kapasiteetti on loppu, siihen saakka kun analoginen TV-verkko saadaan alas.
 

Larkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
SjV kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin, että kanavien määrän kasvu koskee vain DVB-C (kaapeli) ja DVB-S (sateliitti) verkkoja. DVB-T (harava) verkon kapasiteetti on loppu, siihen saakka kun analoginen TV-verkko saadaan alas.

Eli digiboxin kautta et noita uusia kanavia saa näkyviin? Voi perskele! No, aina ei voi voittaa.
 

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
kausi kirjoitti:
Jep, eilen tuli hankittua Finlux DVB-T420 Markantalosta. Talossa harava-antenni. Ei pelitä ensinkään, ei löydä ensimmäistäkään kanavaa automaattihaussa. Kytkennät ovat oikein, edellisillä asukkailla oli boxi, tosin Nokian sellainen toiminnassa joten vika ei liene yhteisantennissakaan. Asemia virittäessä ilmoittaa, että signaali 95-98 % mutta siinä toisessa, onko se nyt laatu tai taso tms mittarissa komeilee pyöreä nolla. Vaihtelin varmuuden vuoksi kaikkia mahdollisia piuhojakin eli antennijohdot sekä scartin, mutta ei vaan toimi. Canalin kanssa tehty määräaikainen vuoden soppari eikä homma toimi, pitänee siirtyä vitutusketjuun...Hjälp!?

Mulla kävi aikanaan niin, että hommasin Salora 410C mallin ja en saanut mitään kanavaa näkyviin. Soittelin siinä sitten myyjäliikkeen, isännöitsijän ja kaapelitv-firman läpi ja valitin ongelmasta. Kaikki oli sitä mieltä, että kanavien pitäisi näkyä ja varmistivat, onko kytkennät varmasti oikein. Sanoin että olen johtoja kytkeskellyt työkseni reilu parikymmentä vuotta ja tuskin teen virhettä boxin parin kolmen johdon kytkemisessä.

No tulin siihen tulokseen, että boxi on oltava viallinen ja aloin irroittelemaan johtoja palauttaakseni sen myyjäliikkeelle. Siinä vaiheessa vasta huomasin, että boxin takana on kahdet antenniliittimet. Eli vaikka minulla on kaapeliboxi, niin sieltä löytyy myös antenniboxin liittimet ja olin tietysti laittanut antennijohdot niihin liittimiin kun olivat ilmeisesti ensimmäisenä osunut silmiin. Vaihdoin sitten antennijohdot oikeisiin liittimiin ja homma pelasi hienosti.

Kyllä hävetti...
 

Stadin1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kapo00 kirjoitti:
Kyllä sitä ei joskus järki päätä paljon rasita. Huomasin tuossa juuri itsekin että ne tekstitykset olivat digiboksin tekstitysasetuksissa tilassa: "Ei käytössä"

Aikaa on n. vuosi. Tässä ajassa sinun pitää opettaa itsesi, naisesi/miehesi, äitisi/isäsi ja isovanhempasi ja.... jne. siis jos he syövät jugurttia (oikein kirj. suom. huom.)
Joku kerää vielä isot hillot.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
TML kirjoitti:
Ei minulla vaan.

Kaikilla tulee nousemaan 29 Egeen. Itsekin tilasin Canal+ - kanavat kuun alussa, sain puoli vuotta vanhalla hinnalla. Kaapeliverkkolaiset (itsekin) saavat vähän enemmän rahoilleen vastinetta parin ylimääräisen kanavan muodossa.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
massimo kirjoitti:
Minulla nousi kanssa mutta 2€ ei haittaa...

Niin eihän tuo 2 euroa periaatteessa tunnu missään. Mutta kun tilasin Canal+ niin kysyin vielä, että nouseeko hinta tuosta 27 eurosta niin vakuuttivat, että hinta pysyy samana. Mutta mitä vielä.

Toinen kysymys oli, että näkyykö NHL ja vastaus oli, että näkyy jos sitä pelataan. Tällä hetkellä on selvää, että änäriä pelataan, mutta se ei ole varmaa näkyykö NHL canal+:lla.

Eli lähinnä ihmetyttää, että kuinka helvetin pihalla siellä Canalilla ollaan! Vai onko tämä tarkoituksellista tietojen väärentämistä?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
kilonkingi kirjoitti:
Niin eihän tuo 2 euroa periaatteessa tunnu missään. Mutta kun tilasin Canal+ niin kysyin vielä, että nouseeko hinta tuosta 27 eurosta niin vakuuttivat, että hinta pysyy samana. Mutta mitä vielä.
Tämähän riippuu varmasti jälleenmyyjästä. Itse kävin Soneralta tilaamassa ja he erikseen mainitsivat, että hinta nousee silloin-ja-silloin 29:een euroon.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Murmeli kirjoitti:
Tämähän riippuu varmasti jälleenmyyjästä. Itse kävin Soneralta tilaamassa ja he erikseen mainitsivat, että hinta nousee silloin-ja-silloin 29:een euroon.

Canal+:n asiakaspalveluun soitin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös