Siniviiva kirjoitti:
RTL on siitä hyvä, että formuloissa voi mainoskatkolla siirtyä RTL:lle ja viimeksikin näki Räikkösen ohituksen livenä kisan loppupuolella, jolloin MTV3 pyöritti tietenkin mainoksia.
RTL:llä on formuloissa tuotantotiimi ihan toista luokkaa. Heillä on ensinnäkin sellainen systeemi, että kisan loppuvaiheessa mainoskatkon aikana tulee pienessä kuvassa kisatapahtumat ja muutenkin, jos kilpailussa tapahtuu jotain, katkeaa mainoskatko ja siirrytään kilpailulähetykseen (kuten Räkän rengasongelmien ilmetessä). Lisäksi selostus on asiantuntevaa. Ei hehkuteta saksalaiskuljettajia yltiöpäisesti, vaan seurataan näennäisesti ainakin sopivan puolueettomasti. Asiantuntemusta löytyy selostuskopin kommentaattori Christian Dannerin lisäksi myös toisesta ex f1-kuskista eli Niki Lauda on studio-osuudessa kehissä. Usein silloin saadaan Norbert Haug ja muitakin nimimiehiä kehiin. Kilpailun jälkeen haastatellaan välittömästi kuskeja kuten viimeksi Räikkösen kommentit tulivat hyvin nopeasti, samoin Ross Brawn, Ron Dennis ja vastaavat antavat kommenttinsa kuvaruudussa hyvin pian. Ei tarvitse odotella illan urheiluruutuja. Kokonaisuudessaan RTL panostaa hyvin usean tunnin ajan noihon lähetyksiin ja itse kilpailu on siitä pieni osa, mitä näyttävät. Samalla ammattitaidolla on myöskin hoitunut mm. mäkihypyn mc, Saksassa järjestetyt nyrkkeilyn titteliottelut sekä champions league (johon tosin ei nyt oikeuksia).
Samoin dokumenttiohjelmat kuten Spiegel TV, Stern TV, Extra jne. tuovat välillä todella mielenkiintoisia dokumentteja katsojille. Harmi, ettei täällä näy Vox, Sat1, ProSieben sekä yleisradiokanavat, sillä yhdessä kaikki saksalaiset kanavat muodostavat sellaisen paketin, että todellakin tulee hyvin dokumentteja.
En ymmärrä lainkaan punakoneen kommenttia. Miten esim. suomalaiskanavat olisivat parempia kuin listaamani kanavat? Itse esim. ainakin katson vaikkapa RTL:ää enemmän kuin vaikkapa MTV3:a ja TVE:tä enemmän kuin Nelosta.
edit: MTV3:lta en ole oikein F1-kilpailua voinut seurata koko aikana. Kyllönen, Tuominen ja Saari & co. ovat olleet kaikki puusilmäisiä, puolueellisia amatöörejä, joten jos mahdollisuus on ollut, olen tehnyt valinnan ja haistattanut kolmoselle