Canal+ / Nelonen

• 1 408 455
  • 5 293

Lape7

Jäsen
Vesso kirjoitti:
Toteaahan tuottaja Markus Autero asiakaslehden kiekkoennakossa mm. että Mika Alatalon valmentama JYP saa ensi kaudeksi kovan vahvistuksen, kun Sinuhe Wallinheimo palaa Ruotsista Jyväskylään.

...ei voi olla.. .. ei vi*tu.. voi jeesus sentään..

Ei voi kuin ottaa huumorilla.

JPL

Jäsen
SS#31 kirjoitti:
Olisiko kenelläkään keinoa tai sytä, miksi Canal+ ei enää minulla näy?

Suunilleen viikko sitten Markantalosta Canal+ -paketin hain (digiboxi kaupan päälle) ja alussa toimi hyvin, kunnes perjantaina digiboxin aukamisen yhteydessä huomasin, että mikään kanava ei näy.
Valehtelematta yli 30 kertaa olen yrittänyt etsiä kanavia läpi uudelleen, mutten löydä kanavan kanavaa!

Mikäli täältä ei neuvoja/apuja tule, pitäneekin varmaan kääntää katse kohti Canalin asiakaspalvelua, taikka palauttaa digiboxi tjs.

Millaista lähetyksen tasoa (db) Digiboxin testi näyttää?

JPL

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Itsehän nauroin juuri äsken tuota. Antaa hyvän kuvan, joka joukkueesta kirjotettu noin kaksi lausetta, ja JYP:n kohdalla molemmissa on megavirhe.

Juu - aika paljon siinä oli virheitä. Tomas Dubakin pelaa Saipassa, vaikka ei ole ollut joukkueen mukana pariin viikkoon (eli oli varmasti tiedossa, ennen kuin lehti meni painoon). Annetaan nyt anteeksi nämä asiavirheet. Pääasia että lähetykset ovat kunnossa. Niissäkin varmasti kämmejä aluksi tulee, mutta malttia.

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
SS#31 kirjoitti:

Suunilleen viikko sitten Markantalosta Canal+ -paketin hain (digiboxi kaupan päälle) ja alussa toimi hyvin, kunnes perjantaina digiboxin aukamisen yhteydessä huomasin, että mikään kanava ei näy.
Valehtelematta yli 30 kertaa olen yrittänyt etsiä kanavia läpi uudelleen, mutten löydä kanavan kanavaa!

Mikäli täältä ei neuvoja/apuja tule, pitäneekin varmaan kääntää katse kohti Canalin asiakaspalvelua, taikka palauttaa digiboxi tjs.

Yksi vaihtoehto on myös kokeilla ottaa digiboksin virtajohto n. 15sek pois seinästä ja sitten takaisin. Itselläni tämä auttaa. Finluxin bokseissa kuulemma esiintyy ko. ongelma ja tuo kuulemma useiten auttaa.

SS#31 kirjoitti:

Riippuu myös paljon siitä, minkä merkkinen on digiboksi. Eli kannattaa koittaa edellä mainittua 15 s virrattomuutta, sekä muistaa se, että digikortti voi ottaa puolikin tuntia rekisteröityä eli virrat päälle ja antaa olla rauhassa. Sitten voipi koettaa laitteen palauttamista tehdasasetuksiin ja etsiä kanavat uudelleen sitten tai poistaa viritystiedot ja sitten etsiä (joissakin bokseissa ei tiedot päivity vanhojen päälle). Jos mikään näistä ei toimi, niin sitten boksi ja kortti kyytiin ja sinne markan talolle.. jos he eivät selvyyttä saa asiaan, niin he pystyvät ohjaamaan siitä eteenpäin.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo Combo-digiboxi?

Ajattelin nyt sitten liittyä tuohon tilaajien joukkoon ja mulla on ongelma. En tiedä digibokseista juuri mitään. Olen tuttujen digiboksilla testaillut kotona, että näkyisikö tuo Canal+ kotiantennista digiboksilla ja näkyyhän tuo. Minulla ei ole omaa digiboksia ja kun nyt ajattelin tuon Canalin ottaa, niin näkyyhän tuolla Comboboxilla, joka tulee ilmaiseksi netistä tilaamalla, Canal+ ilman lautasen virittämistä? Ja onko tuo boksi muuten käyttämisen arvoinen? Että tälläistä ajattelin asiantuntijoilta kysellä, kiitoksia etukäteen.

Viimeksi muokattu:

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Musta_Kyy kirjoitti:
...niin näkyyhän tuolla Comboboxilla, joka tulee ilmaiseksi netistä tilaamalla, Canal+ ilman lautasen virittämistä? Ja onko tuo boksi muuten käyttämisen arvoinen? Että tälläistä ajattelin asiantuntijoilta kysellä, kiitoksia etukäteen.

Jep... Ilman Sat-antennia näkyy Canal+ maanpällisestä digiverkosta tulevat kanavat (Canal+ Finland, Canal+ Sport, Canal+ film1 ja Canal+ film2).
Sat antennin kanssa tulee vielä pari CMore film kanavaa lisää.
Mulla on sat-antenni kiinni juuri tuossa Canalin combo boksissa mutta se on suunnattu eri satelliitteihin kuin mistä tuo canal+ tulee, koska nuo riittää mulle, mitä lähettävät maanpällisessä digi verkossa.
Ihan toimiva värkki tuntu olevan, ainakin parempi kuin edellinen digiboksini Nokia 9800. Hyvin näkyy siis kaikki maanpäälliset ja satelliitti digi kanavat.

Nshr

Jäsen
Kiitos JPL:lle, Olpalle ja Pula-ajan Tretjakille auttamisesta.

Taitaapi tämä asia mennä Markantalolle. Jospa sieltä saisi enemmän informaatiota, vaikka täältä tulleet ohjeet onkin jo kokeiltu. Tuloksetta.

JPL

Jäsen
SS#31 kirjoitti:
Kiitos JPL:lle, Olpalle ja Pula-ajan Tretjakille auttamisesta.

Taitaapi tämä asia mennä Markantalolle. Jospa sieltä saisi enemmän informaatiota, vaikka täältä tulleet ohjeet onkin jo kokeiltu. Tuloksetta.

Millainen signaalin taso on? Jos taso on "siinä hilkulla", näkyykö vai ei, silloin kanavat saattavat alkaa näkymään esim. lyhyemmällä tai parempilaatuisella kaapelilla.

Näkyykö sulla siis muut kuin canal:n kanavat boxin kautta? Jos ainoastaan canal ei näy, todennäköisesti vika on canal:n päässä. Jos mikään ei näy, vika voi olla boxissa / kortissa (jos kaapeli-) tai signaalissa. Silloin Canal:n asiakaspalveluun on turha soitella. Kaapelitalouksissa kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen kaapelisignaalin tarjoajaan (Welho/DNA tms.)

Nshr

Jäsen
JPL kirjoitti:
Millainen signaalin taso on? Jos taso on "siinä hilkulla", näkyykö vai ei, silloin kanavat saattavat alkaa näkymään esim. lyhyemmällä tai parempilaatuisella kaapelilla.

Näkyykö sulla siis muut kuin canal:n kanavat boxin kautta? Jos ainoastaan canal ei näy, todennäköisesti vika on canal:n päässä. Jos mikään ei näy, vika voi olla boxissa / kortissa (jos kaapeli-) tai signaalissa. Silloin Canal:n asiakaspalveluun on turha soitella. Kaapelitalouksissa kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen kaapelisignaalin tarjoajaan (Welho/DNA tms.)

Piti käydä Gigantista ostamassa joku kaapelivarmistin, joka sitten ratkaisi ongelman. Kiitos kuitenkin, JPL.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Groove Armada kirjoitti:
Itsehän nauroin juuri äsken tuota. Antaa hyvän kuvan, joka joukkueesta kirjotettu noin kaksi lausetta, ja JYP:n kohdalla molemmissa on megavirhe.
Hölmö virhe, mutta onneksi vain tuottajalta. Täällä huolestuttaa läpyskän kuvien antama ensivaikutelma kanavan puoluettomuudesta. SM-liigasta on juttua kolmella sivulla ja niissä kaksi kuvaa jääkiekosta.. molemmat HIFK-aiheisia. Miksei esim. Kärpistä tai Jokereista, viime kauden finalisteista? Periaattessa yhdentekevää, mutta ei kuitenkaan. Entä miksi tuosta vitun joka paikkaan tunkevasta Arasta on pitkä juttu, mutta Jalosta, Peltomaasta ja mitäniitämuitanytolikaan ei sanaakaan? Toistaiseksi niiiiin maikkaria, niiiin maikkaria, mutta antaa niiden nyt yrittää.

Hack

Jäsen
AnaMasa kirjoitti:
Täällä huolestuttaa läpyskän kuvien antama ensivaikutelma kanavan puoluettomuudesta.

Mutta eikös se juuri niin ollut, että canalin ei tarvitse olla puolueeton? Korjaa, jos olen väärässä. Tottakai se harmittaa (varsinkin minua JYP-fanina), mutta kyllähän sitä huippukiekkoa katselee silti. Canal+ näyttää pääosin huippuotteluita, tai ainakin pyrkii näyttämään. Esimerkiksi kyllähän Englannin valioliigassa mm. Chelsealta, Arsenalilta tai vaikka ManU:lta näytetään enemmän pelejä kuin vaikka Portsmouthilta. Kiinnostavat pelit näytetään, ei niin kiinnostavia ei.

AnaMasa kirjoitti:
Hölmö virhe, mutta onneksi vain tuottajalta. Täällä huolestuttaa läpyskän kuvien antama ensivaikutelma kanavan puoluettomuudesta. SM-liigasta on juttua kolmella sivulla ja niissä kaksi kuvaa jääkiekosta.. molemmat HIFK-aiheisia. Miksei esim. Kärpistä tai Jokereista, viime kauden finalisteista? Periaattessa yhdentekevää, mutta ei kuitenkaan. Entä miksi tuosta vitun joka paikkaan tunkevasta Arasta on pitkä juttu, mutta Jalosta, Peltomaasta ja mitäniitämuitanytolikaan ei sanaakaan? Toistaiseksi niiiiin maikkaria, niiiin maikkaria, mutta antaa niiden nyt yrittää.

Itse odotan ainakin epämaikkarimaisia yhden pelaajan seuraamisia, kentän tapahtumien poimimisia (joita ei näkynyt suorana, koska kiekkoa seurattiin mikä oli muualla) sekä pukukoppikameroita yms. mitä eliteserienissäkin on ollut. Sama tuotantotiimi kyseessä kuitenkin ja luultavasti nämä oheishärpäkkeet menevät kuitenkin parhaiden paikkojen ohi.

Tietysti voi olla ettei noita tule, vaan Saukkonen&Juti tiimi suunnittelee formaatin muahahhaha.. vaan eiköhän ne mene niinkuin yllä esitin.

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
AnaMasa kirjoitti:

Hurrikaani_89 kirjoitti:
Mutta eikös se juuri niin ollut, että canalin ei tarvitse olla puolueeton? Korjaa, jos olen väärässä. Tottakai se harmittaa (varsinkin minua JYP-fanina), mutta kyllähän sitä huippukiekkoa katselee silti. Canal+ näyttää pääosin huippuotteluita, tai ainakin pyrkii näyttämään. Esimerkiksi kyllähän Englannin valioliigassa mm. Chelsealta, Arsenalilta tai vaikka ManU:lta näytetään enemmän pelejä kuin vaikka Portsmouthilta. Kiinnostavat pelit näytetään, ei niin kiinnostavia ei.

Veikkaisin vaan että HIFK-matsit eivät ole tällä kaudella sitä "huippukiekkoa"... Tuolla materiaalilla saatetaan olla kaukana huipusta.

AIC

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wapiz kirjoitti:
Jep... Ilman Sat-antennia näkyy Canal+ maanpällisestä digiverkosta tulevat kanavat (Canal+ Finland, Canal+ Sport, Canal+ film1 ja Canal+ film2).
Sat antennin kanssa tulee vielä pari CMore film kanavaa lisää.
Mulla on sat-antenni kiinni juuri tuossa Canalin combo boksissa mutta se on suunnattu eri satelliitteihin kuin mistä tuo canal+ tulee, koska nuo riittää mulle, mitä lähettävät maanpällisessä digi verkossa.
Ihan toimiva värkki tuntu olevan, ainakin parempi kuin edellinen digiboksini Nokia 9800. Hyvin näkyy siis kaikki maanpäälliset ja satelliitti digi kanavat.

Eikös se combo boksi tarvitse ilman lautasta toimiakseen maanpäälisiä(perus digi) lähetyksiä tukevan kortin. Sateliittipaketin mukana tuleva korttihan taitaa päivittää itsensä kerran kuussa sateliitin kautta. Näin ainakin Canalin asiakaspalvelusta informoitiin minua, kun tiedustelin samaa asiaa.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
AIC kirjoitti:
Eikös se combo boksi tarvitse ilman lautasta toimiakseen maanpäälisiä(perus digi) lähetyksiä tukevan kortin. Sateliittipaketin mukana tuleva korttihan taitaa päivittää itsensä kerran kuussa sateliitin kautta. Näin ainakin Canalin asiakaspalvelusta informoitiin minua, kun tiedustelin samaa asiaa.

Kortit ovat ainakin ulkonäöltään 1:1, ja boksissa on vain yksi korttipaikka. Taitaa olla ihan sama tuleeko päivitys satelliitin vai terrestiaalin kautta.

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
OneBigRed kirjoitti:
Kortit ovat ainakin ulkonäöltään 1:1, ja boksissa on vain yksi korttipaikka. Taitaa olla ihan sama tuleeko päivitys satelliitin vai terrestiaalin kautta.
Sama kortti, toimii molemmissa. Eli jos aikoo tehä vuoden sopparin niin ei muutakuin comboa kehiin. Itse ajattelin että asentelen sen lautasen sitten myöhemmin, noh viikko meni niin oli lautanen jo katolla, ja kaikki tämä yhden lisäkanavan takia. Nythän siellä olisi toki jopa 3 lisäkanavaa tarjolla.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
En jaksanut selata edellisiä sivuja että pahoittelen jos asiasta on ollut maininta jo aiemmin.

Eli tiedoksi että Welholta on tulossa huomenna torstaina 1.9.2005 tarjous Canal+:sta. Avaus 0 euroa (normaalisti 30e), ja ensimmäinen kuukausi lisäksi 0 euroa (normaalisti 27e).

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tuomas kirjoitti:
Eli tiedoksi että Welholta on tulossa huomenna torstaina 1.9.2005 tarjous Canal+:sta. Avaus 0 euroa (normaalisti 30e), ja ensimmäinen kuukausi lisäksi 0 euroa (normaalisti 27e).
Liekö sitten yleinen kaapeliverkon tarjous, koska myös päijät-vision sivuilla on sama tarjous esillä; 1.-15.9. tilatut vähintään 6kk:n Canal+ paketit vanhalla hinnalla ja syyskuu veloituksetta.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sm-liigan siirtyminen Canal+:lle aiheuttaa ainakin sen, että videopätkiä lienee turha joukkueiden nettisivuilta juuri etsiä. Sopimus rajoittaa otteluvideoiden käytön siten, että sallittua on seuran virallisilla kotisivuilla kolmen minuutin pätkä / peli ja olikohan niin että tunti otteluiden jälkeen saa laittaa esille. (saatoin tämän jälkimmäisen käsittää väärin)

Huonoa tässä on se, että esim. SaiPan ja Jokerien televisionäkyvyydessä tulee olemaan järkyttävän iso ero - kuten ennenkin - mutta netissä tätä ei seura pysty mitenkään kompensoimaan.

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
-Mercury- kirjoitti:
Sama kortti, toimii molemmissa. Eli jos aikoo tehä vuoden sopparin niin ei muutakuin comboa kehiin. Itse ajattelin että asentelen sen lautasen sitten myöhemmin, noh viikko meni niin oli lautanen jo katolla, ja kaikki tämä yhden lisäkanavan takia. Nythän siellä olisi toki jopa 3 lisäkanavaa tarjolla.

Juurikin näin, hyvin toimii sama kortti maanpäällisissäkin lähetyksissä... Mulla vaan oli toi lautanen jo ennen kuin hommasin tuon combon ja laiska kun olen niin en ole jaksanut suunnata sitä uudestaan tuonne Thoriin mistä Canalit näkyy. Lautanen nyt suunnattu Hotbirdiin ja Astraan mistä tulee vapaita taivaskanavia.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En ole aivan varma asiasta, mutta vaikutti, että eilisessä Bluesin ja Pelicansin harkkapelissä oli Canalin tiimi harjoittelemassa. Kameroita bongasin itse ainakin kahdeksan, yhteensä viidestä eri kuvakulmasta. Mitään järkeä tuskin muuten tuollaista harkkapeliä olisi kuvata noin ahkerasti. Lisäksi halliin oli rakennettu "studio", jossa istui kolme herraa, tarkemmin en tunnistanut, kun oli sen verran kaukana omista paikoistani.

Ainakin eilisen arvioinnin perusteella kuvaus näyttää olevan hanskassa. Varsinkin maalia takayläviistosta kuvannut kamera oli järkyttävän hyvin sijoitettu, kun muutaman kerran näyttivät taululla sen kuvaa. Lisäksi mikkejä oli asennettu mm reikään, mistä tuomari puhuu toimitsija-aitoon sekä kentän laitojen päälle niin, että kentän äänet kuuluvat varmasti mikkeihin.

Hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi. Todella hyvältä.

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kukaan kuullut onko Soneralta tulossa tarjouksia? Perinteisesti ne riistää viimeisetkin pennit maksuliittymän avuksessa (avaus 50€ + kaapelikortti 20€/vuosi).

Mr. Jones

Jäsen
Kysymys vielä...

wapiz kirjoitti:
Juurikin näin, hyvin toimii sama kortti maanpäällisissäkin lähetyksissä... Mulla vaan oli toi lautanen jo ennen kuin hommasin tuon combon ja laiska kun olen niin en ole jaksanut suunnata sitä uudestaan tuonne Thoriin mistä Canalit näkyy. Lautanen nyt suunnattu Hotbirdiin ja Astraan mistä tulee vapaita taivaskanavia.

Eli vielä kysyn sellasen että onko teillä jotka käytätte tota Canalin Combo-boksia erillinen digiboksi antenniverkkoon, vai toimiko toi Combo-boksi myös siellä? Mulla olis mahdollisuus käyttää jompakumpaa, mutta jos valitsen satelliitin niin menetän ainakin Subtv:n ja Urheilukanavan. Mutta voisin silti ottaa ton satelliittitarjouksen, jos se boksi toimii myös antenniverkossa. Saisin ilmaseks korttipaikkaisen digiboksin, jota ei mulla vielä ole.

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
pest kirjoitti:
Onko kukaan kuullut onko Soneralta tulossa tarjouksia? Perinteisesti ne riistää viimeisetkin pennit maksuliittymän avuksessa (avaus 50€ + kaapelikortti 20€/vuosi).
Kuulin "huhua", että kaapelitalouksillekin alkaa kampanja, jossa ilmeisesti avaus ja eka kuukausi ilmaiseksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy