C-nuorten SM-sarja 2005–2006

  • 44 234
  • 105

Jouna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
thatt kirjoitti:
No Jormakkahan tekee maaleja suurimmaksi osaksi hyvän luistelunsa ansiosta. Mutta käsiä tarvitaan myös tietysti sillä ei sitä kiekkoa aina voi kuljettaa maaliin asti :)

Ja siis Jormakka ei ole pelkästään mikään pisteiden tekijä.Hän on myös loistava omassa päässä ja karvaa kiekon ja syöttää kaverille tyhjän maalin tai tekee itse. Hän on nopein pelaaja omassa ikäluokassa, mitä itse olen nähnyt. Ja hän on aika kypsä pelaaja ikäisekseen.


Sanoisin, että hän on Sami Kapasen kanssa aika samantapainen pelaaja. Loistava luistelija ja vähän muutakin taitoa päälle.
 

ace

Jäsen
Siniviiva kirjoitti:
Torjuntatilasto ei ole sama kuin laukaisutilasto. Maalivahdin torjumattomia ohilaukauksiakin varmaan on ollut enemmän tai vähemmän. Lisäksi pakkien torjumia ja maskimieheen osuneita.

Tuolla toisessa C90-ketjussa kuulosti siltä, että olisi KalPan vika, että Diskos on joutunut tähän sarjaan, koska KalPalta otettiin sarjapaikka pois. Kyllähän näihin karsintoihin ilmottaudutaan omaehtoisesti ja tässä on tulos.


Itse "ammattini" puolesta lasken näitä laukauksia katsomosta. Kun olen vertaillut omia tuloksia "virallisiin, voi heitto olla +/-20 per peli. Laukauksiksi siis lasketaan vain maalia kohti menneet kiekot jotka mv-pysäyttää. Toimitsijoina toimineilta vanhemmolta olen kuullut mitä uskomattomimpia kysymyksiä koskien mm. rännikiekkoja ja reboundeja. Mutta ymmärrettäväähän se on koska eivät ilmeisesti ole saanneet kunnon koulutusta tehtävään. Eihän jäähyaitiosta voi millään edes nähdä kaikkia torjuntoja koska se on välillä katsomostakin vaikeaa. C, ja B sarjoissa pitää todellakin paikkansa sananlasku: mikään ei valehtele enemmän kuin tilasto.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
ace kirjoitti:
Itse "ammattini" puolesta lasken näitä laukauksia katsomosta. Kun olen vertaillut omia tuloksia "virallisiin, voi heitto olla +/-20 per peli. Laukauksiksi siis lasketaan vain maalia kohti menneet kiekot jotka mv-pysäyttää.
Junnupuolella voi ehkä jossain asiat olla, mutta virallisiin laukaisukarttoihin, joita siis junnupeleleissä ei tehdä, merkitään myös mainitsemani ohilaukaukset ja puolustajan torjumat. Niille on ihan oma merkintänsä, joilla ne erottuvat maalivahdin torjumista. Ja niihin merkitään vieläpä laukaisijan pelaajanumero, ja ne summataan lopuksi pelaajakohtaisiin tilastoihin ottelupöytäkirjassa. Hieman ihmettelen mitä "ammatikseksesi" siellä katsomossa tilastoit, jos tulos on noinkin puutteellinen.
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
ace kirjoitti:
Itse "ammattini" puolesta lasken näitä laukauksia katsomosta. Kun olen vertaillut omia tuloksia "virallisiin, voi heitto olla +/-20 per peli. Laukauksiksi siis lasketaan vain maalia kohti menneet kiekot jotka mv-pysäyttää.
Tarkoitit lienee torjunnoiksi? :)
 

ace

Jäsen
Jasse kirjoitti:
ace kirjoitti:
Itse "ammattini" puolesta lasken näitä laukauksia katsomosta. Kun olen vertaillut omia tuloksia "virallisiin, voi heitto olla +/-20 per peli. Laukauksiksi siis lasketaan vain maalia kohti menneet kiekot jotka mv-pysäyttää.
Tarkoitit lienee torjunnoiksi? :)


Äääh... tässähän sekoaa itsekkin. Siis tietenkin torjunnoiksi. Valmennan maalivahteja ja siksi tilastoin nimenomaan torjuntoja, en laukauksia niinkuin aikaisemmin sanoin. Eli tilastoin minkälainen maalintekotilanne tulee mistä kohtaa ja miten mv sen pelaa/torjuu.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
ace kirjoitti:
Toimitsijoina toimineilta vanhemmolta olen kuullut mitä uskomattomimpia kysymyksiä koskien mm. rännikiekkoja ja reboundeja. Mutta ymmärrettäväähän se on koska eivät ilmeisesti ole saanneet kunnon koulutusta tehtävään. Eihän jäähyaitiosta voi millään edes nähdä kaikkia torjuntoja koska se on välillä katsomostakin vaikeaa.
Niin, kyllähän siihen torjuntojen laskemiseen kunnon korkeakoulututkinnon tarvitseekin. Sehän on aika tulkinnanvaraista, että koppasiko se maalivahti nyt sen kiekon kiinni vai ei...
 
HIFK88 kirjoitti:
JYP:in Pekka Jormakka eilen tehokkaana SaiPaa vastaan 1+7=8 pojoo....

Tänään pekan tehot 3+0 Tepsiä vastaan. Jypillä on todella kova nippu kasassa. He taistelevat selkeästi mitaleista (toisin kuin viime vuoden JYP C-89).
 
jyp - hifk 3-2

Jypin ja Hifk:n välinen kamppailu Hippoksella oli täynnä tulta ja tappuraa. Hifk koetti horjuttaa Jypin vahvaa itseluottamusta kovilla pommeilla ja kahdessa ensimmäisessä erässä he siinä jopa hieman onnistuivatkin. Kuitenkin peli kääntyi lopussa Jypin eduksi uskomattoman hyvän viisikkopelaamisen avulla.
Seuraavaksi kaatuu Jokerit..
 

HIFK88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lecavalier kirjoitti:
Kummanko HIFK88 valitsisit kaksikosta?

Kyllähän mä Rajalan valitsisin vaikka vuoden nuorempi (91 synt)...

Lecavalier kirjoitti:
Laser HT:ssä pelaava Mikael Granlund 92-syntynyt on oikein ilmiö, verrattu jopa Reijo Ruotsalaiseen. Poika dominoi 2-3vuotta vanhemmissa 160senttisenä.

Mikael Granlund on tosiaan aikamoinen ilmiö!
Jos nyt suoraan puhutaan niin hän on lahjakkain juniori moneen kymmeneen vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Jormakka pelasi eilen b-junioreiden peliä Tampereella ykköskentässä ja sai yhden syöttöpisteen. Kovinkaan näkyvästi mies ei pelannut mitä nyt yhden ruman viikatteen kävi lyömässä Ilves pelaajan pohkeeseen.
Rajala taas on oma tapauksensa. Miehen peliäly ja kädet ovat aika ylivertaiset varsinkin kun miettii että poika pelaa vuotta vanhemmissa. Poika voitti viime vuonna -91 ikäluokan taitokilpailun leikitellen.

Rajalan tehot viikonloppuna vaatimattomat 6 pongoo.
 
TML kirjoitti:
Jormakka pelasi eilen b-junioreiden peliä Tampereella ykköskentässä ja sai yhden syöttöpisteen. Kovinkaan näkyvästi mies ei pelannut mitä nyt yhden ruman viikatteen kävi lyömässä Ilves pelaajan pohkeeseen.
Rajala taas on oma tapauksensa. Miehen peliäly ja kädet ovat aika ylivertaiset varsinkin kun miettii että poika pelaa vuotta vanhemmissa. Poika voitti viime vuonna -91 ikäluokan taitokilpailun leikitellen.

Rajalan tehot viikonloppuna vaatimattomat 6 pongoo.
Oletkos paljon pelejä nähnyt?
 
Suosikkijoukkue
Kives
Blues C

Oho. Huomasin C-sm sarjataulukkoa katseltaessa, että Blues:han on korkealla. En olisi ihan blues:ta odottanut moista suoritusta alku kauden näyttäjön perusteella. Heillä myös sarjan tehokkain av ja yv.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Laser C-90

Hyvin menneen syksyn SM-karsintasarjan jälkeen Laserin C-junnut ovat sitten "löytäneet" paikkansa sarjassa. 5 peliä, 5 tappiota ja sijoitus taulukon häntäpäässä.

NYT TÄYTYY JO ALKAA PELAAMAAN, LASER ! Ei sinne ole kannattanut mennä hoopoilemaan.
 

TML

Jäsen
Perttu Lindgren
2002-03
Ilves
C-jun SM-sarja 13 16 + 17 = 33

Toni Rajala
2005-06
Ilves
C-jun SM-sarja 8 17 + 16 = 33

(8. peli on vielä kesken mutta kahden erän jälkeen yhteistehot on nuo ylläolevat)

Että jonkin näköinen c:n sm-sarja ennätyskin sieltä irtoaa. Matsejahan on vielä jäljellä.
 

susikäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Montreal
TML, eipäs villiinnytä. Onhan täällä Tampereella nähty vaikka millaisia junnu-tähtiä. Nyky-ajan junnuilta puuttuu työnteon halu. Moni lahjakas junori on vaihtanut puukuulan tuoppiin ja hilluu vapaa illat klubeilla.
Tämä Rajala vaikuttaa nuorelta ja erittäin lupaavalta mutta aika näyttää miten naiset ja juhliminen vaikuttaa hänen arvomaailmaansa eli mennäänkö mielummin ulkojäille vai kaverin bileisiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös