Viestin lähetti Punainen 18!
Voisitko itse, ihan rehellisesti, kuvitella minkaan lansimaan (saatikka supervallan) omaavan presidenttia, joka ei osaa puheitaan kuin paperista (vrt Euroopan supervaltojen paamiesten puheita ;)), ei ole matkustellut muualle kun yhteen naapurimaahan ennen valintaansa, sekoilee sanoissa edelleen, valitsee lahipiiriinsa entisia bisnes-kavereitaan (mm varapresidentti), on pakoillut kansalaisvelvollisuuksiaan nuorempana eika osaa antaa spontaaneja, asiapitoisia vastauksia toimittajien "yllattaviin" kysymyksiin jne.
Damn, tietokanta söi ensimmäisen vastaukseni. Noh, uudelleen.
- Länsimaan johtaja joka lukee puheita vain paperista? Oma armas Kekkosemme ei loppuaikoinaan edes nähnyt sitä paperia, puhumattakaan lukemisesta
- Matkustelu pätevöittää presidentin virkaan?
- Sekoilee sanoissaan? Mieleen tulee äkkiseltään euroopasta ainakin taannoinen änkyttävä ulkoministerimme. Eikä se puhevika tehnyt hänestä huonoa ulkoministeriä.
- Valitsee lähipiiriinsä bisneskavereitaan? Näytä minulle ihminen, joka ei halua työskennellä niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa on aiemminkin työskennellyt elämänsä aikana. Vai onko bisneskaverit jotenkin pahempia kuin vaikkapa julkisen sektorin työn kautta tutuksi tulleet ihmiset?
- On pakoillut kansalaisvelvollisuuksiaan? Ja koska Bush Sr. oli aikanaan oikea sotilas, hän oli oikein loistava presidentti? Tai Reagan ja Clinton huonoja presidenttejä, koska onnistuivat välttämään sotimisen nuoruudessaan?
- Spontaaneja, asiapitoisia vastauksia. Näytä minulle tv-kanava, jossa olet nähnyt kenenkään esittämänä "spontaaneja, asiapitoisia vastauksia"
Viestin lähetti Punainen 18!
Presidenttiainesta? I dont think so. Milloin republikaani on muuten viimeksi saanut "four more years"? Ei siis nytkaan, toivottavasti.
Äkkiseltään tulee mieleen vuodet -84 ja -72 (josta ei sitten toki neljää vuotta kulunut, kun presidentti vaihtui)