Viestin lähetti Oloneuvos
En todellakaan nielisi jenkkien republikaanien ajatuksia sellaisenaan, mutta mielummin tuokin sakki, kuin demokraatit.
Nain painavaan ajatelmaan olisi hyva saada hieman syvempaa analyysia. Siksiko kun olet itse (aari)oikeistolainen? Vai onko sinulla sympatioita republikaanien sokeaan nationalismiin? Ehka jonkinlaisia sotasympatioita?
Itse Jenkissa asuvana olen huomannut republikaaneissa muutamia yhtalaisyyksia, mm:
- eivat ole juuri matkustelleet (eivat siis omaa minkaanlaisia vertailukohtia amerikkalaisuuteensa ja silti kritisoivat muita)
- ovat erittain patrioottisia ja kriittisia muunmaalaisia (mm eurooppalaisia ja kanadalaisia) kohtaan, jopa vahattelevat heita syin, jotka eivat pida paikkaansa.
- eivat ole edes kiinnostuneita "muutoksesta" ja siis kokevat nykyisen tilanteen hyvana ja oikeutettuna. ovat siis tietylla tapaa sulkeutuneita maailman edessa.
- nakevat Bushin pelastajana, eivatka edes halua uskoa, etta Irakia lahdettiin "vapauttamaan" vaaristetyin syin.
- Bush itse on, demokraateista poiketen, lahtenyt alkaneessa kampanjassaan lahinna naureskelemaan ja syyttelemaan Kerrya ja Edwardsia eri asioista. Ei siis tuo mitaan uutta esiin, ei puhu itsestaan ja puolueestaan, vaan morkkaa lapsenomaisesti vastustajaansa.
Poliittisista maaleista puhumattakaan.
Republikaani-aanetajat ovat silmat kiinni kulkevia, arogantteja ja yltioisanmaallisia ihmisia, jotka luulevat, etta sota on ainoa tapa hoitaa turvallisuuskysymyksia (nainko terrorismi kukistettiin onnistuneesti muinoin Euroopassa?). Jopa niin, etta sen (sodan) perimmainen syy jaa, ja jatetaan, toisarvoiseksi asiaksi.
Jos maata johtaa henkilo, joka on kiinnostuneempi omasta mammonasta kuin kansastaan, niin huonossa jamassa ollaan. Muistetaan myos, etta tama sama henkilo on ottanut mukaan hallintoonsa ihmisia hanen entisesta bisnes-kentastaan (palkkioksi? ;)), ei suinkaan asiantuntijapiireista ja pitaa vaalikampanjoissaan median vakea, jolla on valtaa julkaista mediassa vaaria tietoja ja jopa valheita auttaakseen omaa tietansa preidentiksi.
Noh, tulipa purkauduttua... :D Ei mitaan henkilokohtaista kuitenkaan.