Bruce Springsteen

  • 77 086
  • 461

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olisihan sitä pidempäänkin kuunnellut. Jäi kuulematta mm.

Human Touch
Secret Garden
I'm on Fire
Darkness on the edge of town
Glory Days
Rosalita
Racing In The Street
Jungeland
Radio Nowhere
We Take Care Of Own
Shackled and Drawn
Deth to My Hometown
No Surrender
Dounbound Train
Spirit in The Night
Cover Me
Out in The Streets
I'm Going Down
Drive All Night
Waitin On a Sunny Day

Kertoo vaan siitä että äijällä on paljon hyviä biisejä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Keikka oli jotain vieläkin parempaa, mitä pystyin edes kuvittelemaan. Ei yhden yhtä huonoa vetoa koko setissä ja bändi aivan huikeassa vireessä. Pomon maagista yleisön johtotaitoa voi vaan ihmetellä… mekkala oli parhaimmillaan kovempi kuin millään muilla näkemilläni suurkeikoilla.

Ukko tuli itse lämppäämään itseään seisoskelemalla lavalla hetken ennen varsinaista keikkaa ja yleisö söi kädestä… kuka muu pystyy tuohon. Itselleni illan kohokohtia olivat My Hometown/The River kombo ja lopun hittiputki kokonaisuudessaan tietenkin mutta sieltä varsinkin haikea Bobbie Jean.

Muutenkin tuo Born In The USA:n aloittama kansanjuhla oli jotain mitä en ollut ennen kokenut. Täyttä biletystä nuorisosta senioriosastoon. Ei ollut itku kaukana, kiitos Bruce! Mutta, miten tästä nyt jatkaa elämää?:D
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ukko tuli itse lämppäämään itseään seisoskelemalla lavalla hetken ennen varsinaista keikkaa ja yleisö söi kädestä… kuka muu pystyy tuohon.
Brucen pitkäaikainen kitarateknikko Kevin Buell kävi pyörähtämässä lavalla legendaarisen Telecasterin kanssa vähän ennen keikkaa, ja keräsi isot aplodit hc-osaston faneilta. Tämän perusteella osa yleisöstä taisi innostua että itse Boss tuli jo lavalle, mutta ei sentään, vaikka ukkojen lähes identtinen fysiikka saattoikin aiheutta ymmärrettävästi sekaannusta. Itse olin puolitoista tuntia suht lähellä lavaa ennen keikan alkua, eikä olisi mennyt varmasti ohi jos itse Springsteen olisi käynyt lavalla ennen varsinaista vetoa.
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Brucen pitkäaikainen kitarateknikko Kevin Buell kävi pyörähtämässä lavalla legendaarisen Telecasterin kanssa vähän ennen keikkaa, ja keräsi isot aplodit hc-osaston faneilta. Tämän perusteella osa yleisöstä taisi innostua että itse Boss tuli jo lavalle, mutta ei sentään, vaikka ukkojen lähes identtinen fysiikka saattoikin aiheutta ymmärrettävästi sekaannusta. Itse olin puolitoista tuntia suht lähellä lavaa ennen keikan alkua, eikä olisi mennyt varmasti ohi jos itse Springsteen olisi käynyt lavalla ennen varsinaista vetoa.
No olipa hauska sekaannus:) Tosiaan istumakatsomoissa, joissa itsekin olin, oltiin aivan varmoja että se oli pääjehu itse. Pahoittelut siis fake newsista!
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Brucen tarinoissa ja nykyisissä teemoissa toki onkin varmasti paljon sellaista, mikä iskee erityisesti häntä vuosikymmenet seuranneiden ihmisten sieluun: vanheneminen, läheisten menettäminen ja tietoisuus oman elämän rajallisuudesta. Silti Bruce itse - ja myös bändi - veti kaikkea muuta kuin siten, kuin yli seitsenkymppisiltä odottaisi. Liikettä riitti, ääni kantoi ja herrajestas eihän Pomo pitänyt edes juomataukoja kolmituntisessa setissään! Mieletön kokemus!
Juurikin näin. Vaikka en olekaan Pomon ikäluokkaa, niin näistä asioista on tullut edeltävää sukupolvea seuratessa viimesten vuosien aikana hyvin tietoiseksi. Jo näiden asioiden takia perjantainen keikka upposi tunnepuolella niin syvälle, että melkein teki mieli jättää kirjoittamatta mitään, koska sen pukeminen sanoiksi ei tahtonut onnistua, mutta tuossa yllähän se on tyhjentävästi kuvattu.

Omaa unelmien biisilistaa jaksaisi veivata loputtomiin, mutta sanotaan, että olihan se tarpeeksi hyvä, bonuksena vielä soundcheckistä Triplan portaille kantautunut Into the Fire.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sie
Brucen pitkäaikainen kitarateknikko Kevin Buell kävi pyörähtämässä lavalla legendaarisen Telecasterin kanssa vähän ennen keikkaa, ja keräsi isot aplodit hc-osaston faneilta. Tämän perusteella osa yleisöstä taisi innostua että itse Boss tuli jo lavalle, mutta ei sentään, vaikka ukkojen lähes identtinen fysiikka saattoikin aiheutta ymmärrettävästi sekaannusta. Itse olin puolitoista tuntia suht lähellä lavaa ennen keikan alkua, eikä olisi mennyt varmasti ohi jos itse Springsteen olisi käynyt lavalla ennen varsinaista vetoa.
Siellä kävi myös joku seurue lavalla ennen tätä episodia. Muistaakseni siinä oli ehkä kaksi naistakin ja joku tyyppi pomon henkilökunnasta selitti niille jotain ja näytti eri mestoja lavalla. Jotain sukulaisia tai kenties voittanut jotain kautta jonkin kilpailun.

Lavassa suunnilleen kiinni oli joku mustalla rätillä oleva VIP-aitio. Se oli ilmeisesti se minkä käytössä oli omat wc-tilat ja mitä kaikkea siihen nyt sitten kuuluikaan. Lippujen hinta muistaakseni 259€. Sinänsä hienot näkymät lavalle mutta jostain syystä Pomo ei huomioinut heitä ollenkaan vaan kävi morottamassa mieluummin aina niitä normaalin eturivin porukoita.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Siellä kävi myös joku seurue lavalla ennen tätä episodia. Muistaakseni siinä oli ehkä kaksi naistakin ja joku tyyppi pomon henkilökunnasta selitti niille jotain ja näytti eri mestoja lavalla. Jotain sukulaisia tai kenties voittanut jotain kautta jonkin kilpailun.
Joo tämän sakin kyllä näin, ja jäi mieleen jo pelkästään siksi että yksi näistä oli entinen huippumolari Niklas Bäckström. Tai oli ainakin 99,9-prosenttisella varmuudella.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittämättämän upeaa oli tosiaan perjantaina. Huomenna jatkuu Strawberry Arenalla. Valmiudessa ollaan.
 

Ferris

Jäsen
Eka Pomon keikka (ja luultavasti myös samalla valitettavasti vika) itselleni eikä voi mitään muuta sanoa kuin että ei se ollut keikka eikä konsertti vaan se oli elämys!

Ainoa pieni pettymys oli oma suosikkini The River, jonka etukäteen epäilin aiheuttavan silmänkostumista, mutta jotenkin illan versio oli valju. Vertauskohtana siis livelevyiltä kuullut versiot + originaali. Pomo tuntui laulavan biisin Pate Mustajärvi-tyyliin eli lyhenteli laulumelodiaa "rivien" lopuissa. Ehkä suurin vaikutus oli kuitenkin selän taa tappituntumaan ilmestyneelle känniääliölle, joka hyöri ja pyöri vetäen omaa show'taan kruunaten sen niin epävireisellä laululla kuin vain voi. Jatkoi sitten matkaansa juuri kun alkoi päre alkaa palamaan, valitettavasti biisistä ei ollut paljoa enää jäljellä.

Muutenhan keikka oli loistava eikä ns. tylsistymistä tapahtunut edes itselle oudompien biisien kohdalla kuten vähän etukäteen pelkäsin. Kaikenkaikkiaan loistava hulabaloo ja hyvänmielen tapahtuma!
 

JKyykka

Jäsen
Ainoa pieni pettymys oli oma suosikkini The River, jonka etukäteen epäilin aiheuttavan silmänkostumista, mutta jotenkin illan versio oli valju.
Täytyy sanoa, että hieman samanlaiset fiilikset itselläkin. Tai en nyt ehkä ihan valjuksi kutsuisi, mutta ei aivan yltänyt odotuksiin. Kuten taisin täälläkin kirjoittaa lippujen ostamisen jälkeen, niin The River on mielestäni maailman paras biisi ja liput tuli pääasiassa sen takia hankittua, että pääsisin edes kerran elämässäni kappaleen livenä kuulemaan. Ja siis olihan se tosiaan hienoa päästä The River kuulemaan, mutta ei kuitenkaan tullut sellaista tunneryöppyä kuin olisin odottanut. Toki voi olla, että olin liikaa ladannut odotuksia biisiä kohtaan, eikä siihen olisi voinut mitenkään yltää.

Mutta kokonaisuutena konserti oli kyllä yksi parhaista missä olen koskaan ollut! Aivan uskomaton se energia ja karisma mikä lavalla oli. Ja toki myös soitto ja laulu kuulostivat myös huikean hyvältä. Ja The Riverin sijaan muutama muu vähän itselle tuntemattomampi biisi sai kyllä silmät kostumaan.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ruotsissa eilen jonkun verran eroa setissä ja Born in the U.S.A jätetty pois. Juurikin tämän setin vaihtelevuuden takia haluan nähdä vielä kerran nämä. Toki on muutenkin kova luu.

On niin paljon mitä haluaisin vielä kuulla. Ostin lipun Milanoon ensi kesälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös