Breaking the law, breaking the law! – kiekkoilijat rikoksen polulla

  • 822 743
  • 2 950

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Puuttuisin ehdottomasti tänä päivänä näin reilusti yli nelikymppisenä ja kokeneena työntekijänä. Mutta sitä en osaa sanoa miten olisin suhtautunut parikymppisenä opiskelijapoikana, jos jossain kesäduunissa olisi tullut jotain tällaista esille. Olisin varmaan paskonut housuuni, jatkanut hiljaa omia hommiani ja luottanut että firman johto hoitaa hommansa. Vaikea sanoa.
Entä jos olisit 22-vuotias tiiminjohtaja jonka odotetaan hoitavan asioita muun tiimin kesken ja olet saanut tuon statuksen sen takia kun olet niin kova johtaja ja kypsä ikäiseksesi?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Veri

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mun työkaveri työpaikalla raiskataan. Saan kuulla siitä ja huomaan, että se työkaveri joka raiskasi lähtee pois mun työpaikalta muutaman viikon päästä. En tiedä miten mun pomo hoiti sen asian, mutta ei mua oikeastaan kiinnosta. Hyvä että lähti.

Mun pomo ei ilmoita asiaa kai mihinkään, kun se tyyppi on nyt hommissa jossain junnujoukkueessa, eikä siitä puhuta enää. Tai no kahvipöydissä tietty ja vähän naureskellaan. Heitetään ns. läppää.

Mun työkaverin ura ei oikein etene meidän työpaikalla ja musta tuntuu, että se johtuu varmaan siitä, että se ei yritä tarpeeksi ja oli vähän huono valinta muutenkin näihin hommiin, toisin ku arveltiin. En oo ollut yhteyksissä.

Mun pomo antaa mulle paljon lisää vastuuta ja mun hommat sujuu oikein hyvin.

Mun pomo on hyvä tyyppi!
Aika passeli kiteytys, ehkä lisänä uhrin näkökulmasta: kiva kun työsuojelu toimii ja liitto on tormakkaana ajamassa asiaani..

Jenkeistä en tiedä, mutta Suomessa jos esimies (kai tuon pedofiili-valmentajan voi sellaiseen rinnastaa) raiskaa firman harjoittelijan ja firman johto saa tämän tietoon eikä vie asiaa viranomaiskanavia pitkin eteenpäin pääsisi rosikseen ja joka lehden lööppeihin.

Tämän toivoisi olevan yksittäistapaus, kai näitä olisi aiemmin jo tullut ilmi?

Kovan polun mahdollisuus on ollut milleniaaleilla Chicagossa jos harrastuksina on ollut partio, kirkkokuoro (katolinen) ja lätkä...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Puuttuisin ehdottomasti tänä päivänä näin reilusti yli nelikymppisenä ja kokeneena työntekijänä. Mutta sitä en osaa sanoa miten olisin suhtautunut parikymppisenä opiskelijapoikana, jos jossain kesäduunissa olisi tullut jotain tällaista esille. Olisin varmaan paskonut housuuni, jatkanut hiljaa omia hommiani ja luottanut että firman johto hoitaa hommansa. Vaikea sanoa.

Niin mielestäni tässä nyt ontuu moni vertaus. Parikymppinen opiskelijapoika kesäduunissa on "hieman" eri asemassa kuin Toews. Kun me puhutaan kesästä 2010, 22-vuotiaasta Toewsista, niin me puhutaan yhdestä sen hetken parhaasta jääkiekkoilijasta ja kenties joukkueen tärkeimmästä yksittäisestä pelaajasta, joka itse oikeutetusti kantaa C-merkkiä rinnassaan. Puhutaan pelaajasta, joka on just talvella voittanut Kanadan paidassa Olympia-kultaa ja on suhteellisen nuoresta iästä huolimattaan hyvinkin meritoitunut pelaaja. Silti mielestäni kukaan tai hyvin harva on edes vaatinut, että Toewsin olisi pitänyt mennä sillä hetkellä toimiston huoneeseen lyömään nyrkkiä pöytään. En ole itsekään tuollaista vaatinut ja ymmärrän hyvin ettei Toews noin ole tehnyt, vaikka se olisi ollut täysin oikea ratkaisu. Paljon parempi kuin vaikeneminen. Sen sijaan moni ei ole ymmärtänyt kapteenin käytöstä tuon jälkeen, kesän jälkeen jne. Itsekin ohitit kysymyksen, että olisitko sinä ruvennut nimittelemään kolleegaasi homoksi tms. vastaavanlaisessa tilanteessa. Tuskin edes parikymppinen ipaz niin toimisi? Todella surullinen keissi kaikenkaikkiaan ja harmittaa itseä todella paljon, että noin on päässyt käymään.
 

ipaz

Jäsen
@Walkin Toews itse sanoi että kuuli tapauksesta vasta seuraavan kauden leirillä. "But the truth is I did not hear about it until training camp the next year". Kun siellä johdossa Bowman ja kumppanit ovat vaientaneet asian todellisen luonteen pelaajien suuntaan, niin silloinhan myös Toews on ollut pelkkien huhupuheiden varassa, koska Beach kertoi asiasta ainoastaan Greylle. Siellä on ollut vaikenemisen kulttuuri, jotta homma rullaisi normaalisti eteenpäin.

Onko muuten jossain ollut juttua että erityisesti myös Toews on ollut yksi näitä homoksi huutelijoista? Itse olen lukenut vain että siellä yleisesti heitettiin jotain homoläppää Beachista.

Mitä sitten tulee siihen kun aikaa kului, niin tuollainen asia unohtuu hyvinkin nopeasti. Ardrich oli kesän jälkeen ulkona joukkueesta ja Beach piti suunsa kiinni kymmenen vuotta. Joukkue porskutti NHL:n kärjessä seuraavat viisi kautta ja Toews nosteli kannua kaksi kertaa lisää. En tiedä sitten olisiko oikein alkaa lynkkaamaan Toewsia varsinkaan jos hänellä ei ole ollut kaikki faktat itselläänkään tiedossa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ihan vitun sama mitä jauhetaan lätkäkulttuurin, pohjois-Amerikan toimintatapojen, joukkuedynamiikan jne., mitä nyt keksitään selittelemään. Blackhawksin silloinen johto ja kaikki jotka asiasta tiesivät, ovat suoraan vastuussa siitä että tämä yksi kyrpä pääsi raiskaamaan lisää. Nimi Stanley Cuppiin ja suosituskirje perään. Hyi vittu mitä ihmisiä. Ja kapteeni Toews lässyttää perään Bowmanista kehuen. Ällöttävää toimintaa ja toivottavasti jokaisen tästä tietäneen ura saa ison häpeätahran päällensä.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää tosiaan kiertää nyt kehää tämä keskustelu, mutta mun nähdäkseni turhan takia.

En usko (juuri) kenelläkään olevan kahta sanaa, että jos johtoryhmä tai pelaajat ovat tienneet rikoksen vakavuuden ja lakaisseet sen maton alle tai edes lykänneet, niin ovat ansainneet kaiken kuran.

Tämä keskustelun vellominen johtuu käytännössä kokonaan siitä, että sanan "tietää" (jostakin) voi nähdä mustavalkoisesti niin, että joko tieto on tai sitä ei ole. Sen voi myös ymmärtää suhteellisena käsitteenä, että on kuultu jotakin ja päätelty lisää. Missä vaiheessa tämä sitten vaihtuu käsityksestä ja luulosta tai hyvästä uskosta varmaksi tiedoksi, se on anybodys guess.

Itse pitäisin tällä tietoa(!) ainoastaan Aldrichin siellä mätäpaiseiden kastissa. Jos osoitetaan, että henkilö on oikeasti tiennyt tapahtuneesta, niin moraalinen tuomio on täysin paikallaan. Mutta mikäli asiasta ei ole ollut varmaa tietoa, niin suhtautuisin johtajien tekoon ennemmin ammattitaidottomuutena kuin kusipäisyytenä. Pelaajien osalta vastaavasti typeryyteenä (tietyillä asioilla ei vitsailla) kuin kusipäisyytenä.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö tämä suosituskirje Blackhawksilta Aldrichille ole osoitettu paikkansapitämättömäksi asiaksi siinä raportissa? Silti väite toistuu koko ajan tässä ketjussa. Chicagon sen aikainen johtoporras teki virheen kun ei vienyt asiaa eteenpäin, mutta Toewsin, Kanen ja Quennevillen ajojahti menee omasta mielestäni yli, koska heillä ei varmasti ole ollut riittävästi tietoa ja mahdollisuuksia toimia asiassa keväällä 2010.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eikö tämä suosituskirje Blackhawksilta Aldrichille ole osoitettu paikkansapitämättömäksi asiaksi siinä raportissa? Silti väite toistuu koko ajan tässä ketjussa. Chicagon sen aikainen johtoporras teki virheen kun ei vienyt asiaa eteenpäin, mutta Toewsin, Kanen ja Quennevillen ajojahti menee omasta mielestäni yli, koska heillä ei varmasti ole ollut riittävästi tietoa ja mahdollisuuksia toimia asiassa keväällä 2010.

Jos Bowmanin lausunto pitää paikkansa niin erikoista jos näkee Quennenvillen jotenkin vajaalla tiedolla ja mahdollisuuksilla toimivana.

Mies käytännössä todennut Cupin olevan tärkeämpi
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Tää tosiaan kiertää nyt kehää tämä keskustelu, mutta mun nähdäkseni turhan takia.

En usko (juuri) kenelläkään olevan kahta sanaa, että jos johtoryhmä tai pelaajat ovat tienneet rikoksen vakavuuden ja lakaisseet sen maton alle tai edes lykänneet, niin ovat ansainneet kaiken kuran.

Tämä keskustelun vellominen johtuu käytännössä kokonaan siitä, että sanan "tietää" (jostakin) voi nähdä mustavalkoisesti niin, että joko tieto on tai sitä ei ole. Sen voi myös ymmärtää suhteellisena käsitteenä, että on kuultu jotakin ja päätelty lisää. Missä vaiheessa tämä sitten vaihtuu käsityksestä ja luulosta tai hyvästä uskosta varmaksi tiedoksi, se on anybodys guess.

Itse pitäisin tällä tietoa(!) ainoastaan Aldrichin siellä mätäpaiseiden kastissa. Jos osoitetaan, että henkilö on oikeasti tiennyt tapahtuneesta, niin moraalinen tuomio on täysin paikallaan. Mutta mikäli asiasta ei ole ollut varmaa tietoa, niin suhtautuisin johtajien tekoon ennemmin ammattitaidottomuutena kuin kusipäisyytenä. Pelaajien osalta vastaavasti typeryyteenä (tietyillä asioilla ei vitsailla) kuin kusipäisyytenä.

On selvää, että Blackhawksin johto tiesi tästä. Tiesi siis ainakin siinä määrin, että jotakin hämärää oli tapahtunut.

Raportista esim. tämä (sivu 41):

When interviewed, MacIsaac recalled that on the morning of May 23, he was sitting in his office at the United Center. This was the morning of Game 4 of the San Jose series, a game that began at 2 p.m. Central Standard Time. MacIsaac recalled that Employee A came to his office and told him about Aldrich. MacIsaac stated in his interview that he remembered the conversation as if it happened yesterday. MacIsaac recalled that Employee A told him that people were at a bar across the street, people went back to the hotel, and at the hotel, Aldrich tried to “get under the sheets with” John Doe.

He eivät tarvinneet mitään varmaa tietoa sitä varten, että olisivat voineet tehdä asialle jotain (miten sellaista voisi ollakaan tuossa vaiheessa?). Mutta eivät tehneet mitään ja persereikä sai jatkaa. -> Mätäpaisekastia ja kusipäitä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jos Bowmanin lausunto pitää paikkansa niin erikoista jos näkee Quennenvillen jotenkin vajaalla tiedolla ja mahdollisuuksilla toimivana.

Mies käytännössä todennut Cupin olevan tärkeämpi

Näin siinä todettiin Bowmanin todenneen. McDonough ja Quenneville olivat enemmän huolissaan siitä, mitä asian eteenpäin vieminen vaikuttaisi joukkueen keskittymiseen ja sitä kautta mahdollisuuteen voittaa kannu. Ja nythän on nostettu esiin, että nimenomaan se olisi ollut Quenneville, joka on antanut suotuisat kommentit Brad Aldrichista eteenpäin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"Urheilu on maailman tärkein turha asia".

Tämä mainio lainaus tästä tuli nyt mieleen. Tämä tapaus vaikuttaisi olevan vaikenemisineen tarina siitä, että oma voiton tavoittelu meni semmoisten asioiden edelle, joiden olisi oikeasti kuulunut olla tärkeämpiä.

Tavallaan pystyn ymmärtämään Stanley Cupia jahdanneita Chicagon pelaajia, valmentajia, GM:ää yms. mutta se ei tarkoita sitä, että tuota tapahtunutta voisi hyväksyä. Ei sitä voi.

Beachin haastattelu oli vaikuttava. Ääni pelosta ja kauhusta väristen riisuu itsensä alasti ties miten monien ihmisten silmien eteen. Ei tuohon oikein mitään muuta osaa sanoa. Hienoa, että on saanut aloittaa toipumisensa noista kokemuksista.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
@Walkin Toews itse sanoi että kuuli tapauksesta vasta seuraavan kauden leirillä. "But the truth is I did not hear about it until training camp the next year".

Toews siis kuuli 2010 syksyllä tapauksesta, Duncan Keith ensimmäistä kertaa nyt 2021 syksyllä. Ei ole paljoa kapteenisto jutellut keskenään tai sitten vaan muisti taas prakaa sopivasti.

Jos nyt mietitään, että Beach totesi: “I believe everyone in that locker room knew about it” ja tuota samaa toistaa niin Nick Boynton kuin Brent Sopel, joilla ei ole enää mitään syytä peitellä asiaa toisin kuin Toews, Keith ja kumppaneilla. Ketähän tässä uskoa?

Jotkut täällä itkevät sen perään, että Beach ei mennyt suoraan poliisille. Väitän, että on varsin kova teko, kun kertoi tapahtuneesta edes jollekin. Ja siis itseasiassa kertoi sekä Paul Vincentille (ex-poliisi) että Jim Garylle. Miettikää nyt oikeasti tuota jääkiekkojoukkuetta ja sitä, että uskallat avata suusi vaikka tiedät saavasi homoleiman otsaasi - jonka tosiaan joukkuekaverit nopeasti polttivat Beachille. Chicago ei joutunut luottamaan vain Kyle Beachin sanaan vaan myös toinen pelaaja kertoi Aldrichin touhuista tuolloin:

According to TSN, in May 2010, two players also told then-skills coach Paul Vincent of inappropriate behavior by Aldrich who then asked Jim Gary, the team's mental skills coach, to follow up. Per the lawsuit, John Doe 1 told Gary what occurred.

Omasta puolesta voitte mennä Toewsin ja Keithin tueksi ja sääliä heitä nyt, kun joutuvat median ja fanien kritiikin kohteeksi, mutta itse heidänkään osalta jaa puhtaita papereita niin pitkään, kun tuolla on selkeitä valheita ja epäloogisuuksia nykyisten pelaajien lausunnoissa. Saati että surkutellaan Bowmanin kohtaloa, kun kyseessä kuitenkin oli niin mahtava tyyppi. Vähintään tässä tilanteessa kuvittelisi, että nostettaisiin käsi pystyyn virheen merkiksi, pyydettäisiin anteeksi, vaadittaisiin organisaatio muuttamaan toimintatapojaan ja otettaisiin nöyränä vastaan palaute mitä nyt sataa. Mutta ei: Toews: Stan an Al... they're not directry complicit in the activities that happened. I have a lot of respect for them as people. They are good people."
 

Hantta1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Itselle ei ainakaan vuonna 2010 ollut sen "normaalimpaa" haukkua/vitsailla seksuaalisuudesta. Eikä myöskään iän taakse voi mennä joka asiassa ja syytellä muita.

Omat havainnot on, että tuo haukkuminen/vitsaileminen on muuttanut muotonaan juuri reilussa 10 vuodessa. piip homosta on tullut piip natsi/rasisti tms.

Tarkoituksena sano siis, että omien havaintojen mukaan ihmiset on aivan yhtä tylyjä, tyyli vain on muuttunut.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jotkut täällä itkevät sen perään, että Beach ei mennyt suoraan poliisille.
Kuivalta maalta on aina helpompaa jaella neuvoja, kuin olla merellä kohtaamassa myrskyä.

Ja tasaiselta maalta on aina helppoa huudella ohjeita sille, joka meloo kanootilla kuohuvassa koskessa.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Nykyinen Ässien puolustaja Shawn Lalonde kertoo Ilta-Sanomien jutussa Beachin tapauksesta.


"Beach sanoi torstain vastaisena yönä Suomen aikaa, että kaikki Blackhawksin pukukopissa tiesivät, mitä hänelle oli tapahtunut. Voiko se pitää paikkansa?

– Luulen, että se on totta. Juuri nyt pelaajat eivät oikein tiedä, mitä sanoa. He eivät halua joutua vaikeuksiin, jos he tiesivät, eivätkä tehneet asialle mitään. Näin haastattelun, jossa Chicagon kapteeni Jonathan Toews sanoi, että hän kuuli asiasta seuraavana vuonna. Ollaan harmaalla alueella. Kukaan ei halua ottaa kantaa, jotta he eivät joutuisi pulaan. He näkevät, että organisaatiossa moni on saanut potkut. Pelaajat ovat huolissaan omasta puolestaan. Aihe on herkkä."
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toews siis kuuli 2010 syksyllä tapauksesta, Duncan Keith ensimmäistä kertaa nyt 2021 syksyllä. Ei ole paljoa kapteenisto jutellut keskenään tai sitten vaan muisti taas prakaa sopivasti.

Niin, puhuvat ristiin ja rastiin. On selvää, että joku valehtelee, kenties jopa molemmat. Vai uskooko joku, että varakapteeni saa tietää vasta kymmenen vuotta kapteenia perässä tällaisesta asiasta? Aihe on todellakin herkkä ja tuolloin joukkueessa olleet pelaajat nyt tiukassa paikassa.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Nykyinen Ässien puolustaja Shawn Lalonde kertoo Ilta-Sanomien jutussa Beachin tapauksesta.


"Beach sanoi torstain vastaisena yönä Suomen aikaa, että kaikki Blackhawksin pukukopissa tiesivät, mitä hänelle oli tapahtunut. Voiko se pitää paikkansa?

– Luulen, että se on totta. Juuri nyt pelaajat eivät oikein tiedä, mitä sanoa. He eivät halua joutua vaikeuksiin, jos he tiesivät, eivätkä tehneet asialle mitään. Näin haastattelun, jossa Chicagon kapteeni Jonathan Toews sanoi, että hän kuuli asiasta seuraavana vuonna. Ollaan harmaalla alueella. Kukaan ei halua ottaa kantaa, jotta he eivät joutuisi pulaan. He näkevät, että organisaatiossa moni on saanut potkut. Pelaajat ovat huolissaan omasta puolestaan. Aihe on herkkä."

Olisit nyt laittanut samalla tuosta jutusta sen lainauksen, missä Lalonde kertoi, ettei itse tiennyt asian todellisesta laidasta paskaakaan, vaikka asui Beachin kanssa saman katon alla. Että joo ihan varmasti koko koppi tiesi mitä siellä on todella tapahtunut.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisit nyt laittanut samalla tuosta jutusta sen lainauksen, missä Lalonde kertoi, ettei itse tiennyt asian todellisesta laidasta paskaakaan, vaikka asui Beachin kanssa saman katon alla. Että joo ihan varmasti koko koppi tiesi mitä siellä on todella tapahtunut.
Tai mites olisi lainaus siitä Daniel Carsillon kommentista, esim tässä ketjussa viesti #1621. Että joo niiden finaalivastustajan Flyerssin koppikin tiesi, mutta Blackhawksin kopissa ei…
 

Nemonieminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Isles
Olisit nyt laittanut samalla tuosta jutusta sen lainauksen, missä Lalonde kertoi, ettei itse tiennyt asian todellisesta laidasta paskaakaan, vaikka asui Beachin kanssa saman katon alla. Että joo ihan varmasti koko koppi tiesi mitä siellä on todella tapahtunut.
Kane on sun jumalhahmo, eikä oo voinu mitenkään syyllistyä mihinkään ikävään.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On selvää, että Blackhawksin johto tiesi tästä. Tiesi siis ainakin siinä määrin, että jotakin hämärää oli tapahtunut.

Raportista esim. tämä (sivu 41):

When interviewed, MacIsaac recalled that on the morning of May 23, he was sitting in his office at the United Center. This was the morning of Game 4 of the San Jose series, a game that began at 2 p.m. Central Standard Time. MacIsaac recalled that Employee A came to his office and told him about Aldrich. MacIsaac stated in his interview that he remembered the conversation as if it happened yesterday. MacIsaac recalled that Employee A told him that people were at a bar across the street, people went back to the hotel, and at the hotel, Aldrich tried to “get under the sheets with” John Doe.

He eivät tarvinneet mitään varmaa tietoa sitä varten, että olisivat voineet tehdä asialle jotain (miten sellaista voisi ollakaan tuossa vaiheessa?). Mutta eivät tehneet mitään ja persereikä sai jatkaa. -> Mätäpaisekastia ja kusipäitä.

Jep, onhan se niin, että olipa se tuolloin ollut käsitys mikä vain tapahtumien laadusta, niin ainakin Aldrichin vetäminen syrjään toiminnasta vaikka ihan varmuuden vuoksi olisi pitänyt tehdä.

Olettaisin näillä tiedoilla, että johtoryhmä on kyllä ymmärtänyt hyvin Aldrichin vähintään tehneen sopimattomia ehdotuksia. Virhe on tehty sitten siinä, että ei ole selvitetty sen enempää ja uskoteltu itselleen ja muille, että ei kai siinä sen kummempaa. Pidän hyvin mahdollisena, että suurimmalle osalle toimijoista on sanottu, että tutkittu on, perättömiä väitteitä. Silloin tämän sanojaa on joko vedätetty Aldrichin toimesta tai sitten "tutkija" on ollut hyvin laiska tai naiivi.

Mutta en saa tästä siltikään sellaista pedofiilirinkiä, jonka jäsenet suojelevat toisiaan kaikin keinoin. Tapaus on niin iljettävä, että hyvinkin tuomitsevan retoriikan ymmärrän, mutta minusta on tärkeää erottaa oikeasti paha ihminen hölmöistä ja kusipäistäkin.

Tässä on joiltakin osin hyvinkin samanlaisia elementtejä sisältävä keissi Hesarista. Nämä on tosi hankalia juttuja, onneksi uhri löysi tuurilla sellaisen tahon, joka osasi toimia. Sorry maksumuurilinkistä.

Tutkivaa journalismia | Helsinkiläinen poliisimies tutki laajaa seksirikossarjaa, jossa oli uhrina myös 15-vuotias poika – Kun poika täytti 18, poliisi hakeutui hänen kanssaan seksisuhteeseen:

 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tai mites olisi lainaus siitä Daniel Carsillon kommentista, esim tässä ketjussa viesti #1621. Että joo niiden finaalivastustajan Flyerssin koppikin tiesi, mutta Blackhawksin kopissa ei…

Älkää nyt tuoko Carcilloa tähän keskusteluun. Kiitos!

Milloin sinä kuulit ensimmäisen kerran Beachin väitetystä hyväksikäytöstä toukokuussa 2010?


– Seuraavalla harjoitusleirillä oli jotain kuulopuheita, kun Aldrich ei enää ollut joukkueessa. He olivat juuri voittaneet Stanley Cupin. Miksi he eivät olisi tehneet jatkosopimusta kaikille, jotta he voittaisivat uuden kannun? Liikkeellä oli huhuja. Mutta huhut ovat huhuja, eivät faktoja. Sen olen myös oppinut.

Lalonden olisi varmaan pitänyt soitella Flyersin koppiin?
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älkää nyt tuoko Carcilloa tähän keskusteluun. Kiitos!

Lalonden olisi varmaan pitänyt soitella Flyersin koppiin?
Onko siis kyseessä ”väärä henkilö”, ”väärä tieto” vai molempia? Anyway, en näe että miksi tän Lalonden olisi asiasta mitään kuulunutkaan tietää. Beach ei lienee halunnut asiasta juuri keskustella, ätinsäkin kanssa haastiksen mukaan on puhunut tästä kerran muistaakseni. Kenties kaveri on yrittänyt olla normaali ja Lalonde sen verran tolkku ettei turhia kysele. Lalondella ei tässä casessa juurikaan ole roolia
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Onko siis kyseessä ”väärä henkilö”, ”väärä tieto” vai molempia? Anyway, en näe että miksi tän Lalonden olisi asiasta mitään kuulunutkaan tietää. Beach ei lienee halunnut asiasta juuri keskustella, ätinsäkin kanssa haastiksen mukaan on puhunut tästä kerran muistaakseni. Kenties kaveri on yrittänyt olla normaali ja Lalonde sen verran tolkku ettei turhia kysele. Lalondella ei tässä casessa juurikaan ole roolia.

Eikö Lalonden olisi tästä kuitenkin pitänyt tietää ennen Flyersin koppia? Ei siinä, että hänen olisi kuulunut siitä tietää. Carcillon puheet jätän omaan arvoon jo ihan siitä syystä, että hän on itsekin myöntänyt ettei muisti enää pelaa päähän kohdistuneiden iskujen vuoksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olisit nyt laittanut samalla tuosta jutusta sen lainauksen, missä Lalonde kertoi, ettei itse tiennyt asian todellisesta laidasta paskaakaan, vaikka asui Beachin kanssa saman katon alla. Että joo ihan varmasti koko koppi tiesi mitä siellä on todella tapahtunut.

Mäpä laitan tämän lainauksen:

"– Nousimme yhdessä Blackhawksin pelaajankehityssysteemistä. Asuin hänen ja erään kolmannen kaverin kanssa ensimmäisenä ammattilaisvuonnani sen jälkeen, kun kaikki raportissa kuvattu oli tapahtunut. Sanoisin meidän olevan varsin läheisiä."

Boldasin tuosta olennaisen.

Edit. oli pelannut edellisellä kaudella AHL:ssä 8 ottelua, enkä tiedä missä vaiheessa.
 
Nykyinen Ässien puolustaja Shawn Lalonde kertoo Ilta-Sanomien jutussa Beachin tapauksesta.

Eli Lalonde oli Beachin kämppäkaveri, mutta ei itse tiennyt asiasta mitään. Huhupuheita kuuli seuraavan syksyn harjoitusleirillä.

Kyllä tämä minusta alkaa vaikuttaa siltä, että ”jokainen tiesi” tarkoittaa, että oikeastaan kukaan ei tiennyt mitä oikeasti oli tapahtunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös