Breaking the law, breaking the law! – kiekkoilijat rikoksen polulla

  • 607 489
  • 2 276

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aivan järjenvastaista edes lähteä selvittämään moista asiaa jonkun helvetin markkinointikyselyn kautta.
Ei ole. Markkinointikyselyiden tarkoituksena on selvittää ihmisten mielipiteitä jostain yrityksestä/tuoteesta/asiasta. Sanoisin että aika oleellinen tieto on Kanadan jääkiekkoliitolle tietää kuinka suuri mainhaitta ja paljon osumaa on tästä tapauksesta ottaneet sidosryhmien/segmenttien keskuudessa. Noilla firmoilla jotka noita markkinointikyselyjä tekee on kuitenkin se osaaminen jolla ihmisten mielipiteitä kaivellaan esille. Täysin loooginen ja ainoo ratkaisu tässä tilanteessa. Kanadan jääkiekkoliitto nyt varmasti haluaa palauttaa maineensa ja tehdä asioita oikein. Näen että tossa prosesissa on tärkeää selivttää kuinka syvällä suossa ovat maineensa kanssa, ja siinä ensimmäinen steppi on selvittää missä ollaan juuri nyt.

Selvästi toivotaan, että ihmiset vastaisivat kysymykseen tapausta liioitellun, jotta päästään rinta rottingilla astumaan estradille, että "Nih, mitäs me sanottiin?! Toimittiin ihan oikein!"...
Sorrut samaan virheeseen kuin Rick Westhead eli oletat että jokaiseen kysmykseen pitää olla samaa mieltä kysmyksen esittäjän kanssa. Ihmisillä on mielipiteitä ja sitä tollasella kysmyksellä selvitetään. Sanoisin että aika paskoja on sellaiset kyselyt jossa vastaaja vastaa jokaiseen kysmykseen kuin aivoton lammas "samaa mieltä". Siksi yleensä kyselyissä on väittämiä jossa vastaajan oletetaan olevan samaa tai eri mieltä. Tai jos vastaaja on vastannut esim. johkonkin kysmykseen "samaa mieltä" niin siellä voi olla myöhemmin toinen kysymys johon vastaajan olisi sitten vastattava "eri mieltä" että vastaukset olisi loogisia/totuuden mukaisia. Sen takia sinne sitten välillä just pistetään myös aika kärkkäitä kysmyksiä että katsotaan vastaako vastaaja aina "samaa mieltä" vai onko vastaaja hereillä ja käyttää omia aivoja.

Ymmärrän kyllä miksi Rick Westhead tosta kysmyksestä mielensä pahotti. Mutta oletan että se data minkä toi Kanadan jääkiekkoliitto saa tosta kysmyksestä saa on se että suurin osa ihmisistä pitää median käytöstä oikeutettuna. Enkä usko että esim. tältä palstalta löytyisi yhtään henkilöä joka vastaisi tohon esitettyyn kysymykseen "samaa mieltä". Kun katsoo minkäläisen paskamyrskyn pelkkä kysmys sai niin en epäile etteikö sitten se myös vastauksissa näkyisi.

Varmaan Kanadan jääkiekkoliitto on palkannut jonkun konsultti- ja mainostoimiston tuekseen jolla on kokemusta vastaavanlaisita tapauksista. Voi olla että noi kyselyssä olevat kysmykset on copy/pastattu pienin muokkuksin jostain toisesta tapauksesta. Datan analysointi on silloin helpompaa jos kysmykset on samoja, ja niistä voidaan tehdä johtopäätöksiä kuinka paha tilanne on tässä tapauksessa. Kanadan hockey pomot kyllä tarvii siinä apua että saavat kiilotettua julkisuuskuvansa takaisin puhtaaksi ja selvii tulevasta ruljanisisin viestinnässä oikein. Kyseinen pulju kuitenkin elää positiivisesta julkisuuskuvasta niin imagon jälleenrakentaminen on elinehto.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös