Brad Parsons siirtyy HIFK:hon

  • 68 031
  • 301

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Mitä "paskaa" tuossa Sepän kirjoituksessa oli? Kritisoi ihan aiheesta ECHL-trendiä.
VT ehtikin jo listata nuo "paskat". Muutenkin jutusta paistoi se, että kirjoittaja oli varmasti jo ennen ottelua muodostanut käsityksensä ECHL-pelaajista. Eihän Parsons todellakaan häikäissyt eilen, kuten ei koko IFK:kaan, mutta kyllä kundilta muutama loistava syöttö nähtiin parin nätin kiekon ylöskuskauksen lisäksi. Sanotaan näin, että ylitti selvästi odotukset, joskaan eivät ne hirveän korkealla olleet.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jake74 kirjoitti:
Sanotaan näin, että ylitti selvästi odotukset, joskaan eivät ne hirveän korkealla olleet.
Sanotaan näin, että tuossa tapauksessa ollaan sitten jo menty metsään. Viimeisenä mahdollisena siirtopäivänä mukaan tulleen ulkomaalaisstatuksen omaavan ukon on tietysti oltava selkeä vahvistus porukalle. Jo oletusarvoisestikin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Itse en eilistä peliä nähnyt, joten en osaa sanoa kuinka kaveri suoriutui, mutta kuulemani perusteella ja mitä olen täältäkin lukenut niin ainakin kohtuullisen pelin pelasi.

Sepän ja kaikkien muidenkin jotka tuomitsevat Parsonsin yhden pelatun ottelun perusteella voisivat muistaa ainakin seuraavat kaksi seikaa, jotka merkitsevät hyvin paljon.

1. Kaveri kertoi Jatkoajan jutussa, että viimeisen 3 vuorokauden aikana on saanut unta 5 tuntia.

2. Ekassa pelissä ja mahdollisesti muutamien treenien jälkeen ei voi olla vielä kovin hyvää käsitystä joukkueen pelistä. BP itsekkin Jatkoajan jutussa kertoi, ettei johtuen erilaisesta pelisysteemistä vielä oikein tiedä missä kaverit viilettävät.

Jokainen voi miettiä miten se oma duuni sujuisi, jos sinut lennätettäisiin hirveällä kiireellä amerikkoihin tekemään töitä noilla unimäärillä ja enemmän tai vähemmän uppo-outoon ympäristöön vieraiden jätkien projektiin. Voisiko heti odottaa maksimaalista suoritusta?

Juu, juu kaveri on ammattilainen, muttei kuitenkaan mikään yli-ihminen..
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Brad Parsonsin ensimmäinen Sm-liigamaali syntyi Tepsiä vastaan, onnea!
Matsissa olleet voivat kertoa miehen esityksistä sitten enemmän!
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Kyllä Parsonia voi pitää vahvistuksena kun on tullut nähtyä mies livenä Turussa. Nurkassa vääntämisessä kaverilla ei tunnu riittävän rahkeet mutta yrityksestä ei miestä voida syyttää.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parsonsilla kaksi ottelua takana. Tänään Jatkoajan raportissa IFK-pelaajille Tepsiä vastaan


*** Tony Salmelainen

** Brad Parsons

* Arttu Luttinen

mixu: mitä mieltä Sinä olet tähän astisesta? Miten kommentoit torstain peliä, jota olit kai katsomassa?
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
heitän tähän väliin

Hyvä peli tänään. Kun Parsonsilla oli kiekko niin kyllä tapahtui, useasti seurasi nerokas syöttö eikä ainakaan mitään nysväilyä tai pitkää päätyyn. Tyytyväinen minä ainakin olen. Ei Hauhtosen tasoa mutta vahvistus ehdottomasti.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Kiitos kaikille Parsonsin pelin kommenteista, ehdinkin niitä jo eilisiltana kaipailla, kun jäi tuo peli väliin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Libor The Great ULUVFC #72
Parsons

Tällä hetkellä piste/ottelu vauhdissa! Mutta tulee parantamaan pistetehtailua kun tottuu pelisysteemiin ja kavarit vierellä tulevat tutuiksi:)

Että sellainen mies näyttää olevan.

Ilmeisesti OK hankinta, jos sama pistetahti mikä oli jenkeissä ja nyt tällä hetkellä, jatkuu.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senior kirjoitti:
Parsonsilla kaksi ottelua takana. Tänään Jatkoajan raportissa IFK-pelaajille Tepsiä vastaan


*** Tony Salmelainen

** Brad Parsons

* Arttu Luttinen

Jatkoajan tähtien perusteellako se Senior pelaajia arvostelee?

Kohtalainen pelaaja kaveri on ollut mutta kun Hauhtonen tulee saa Parssons siirtyä muualle, vaikka kakkosen keskelle.
Ei mikään ihmemies mutta parempi mitä luulin.

Senior, mistä lähtien jatkoaikalaisten pitää sulle tehdä tiliä tulemisistaan ja menemisistään?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Jatkoajan tähtien perusteellako se Senior pelaajia arvostelee?

Harvemmin. Kun en lauantaina ollut paikalla, oli helppo nojautua Jatkoajan toimittajan näkemykseen. Kyllä minä yleensä arvosteluni teen näkemäni perusteella. Et kuitenkaan vastannut minun kysymykseen: näitkö pelin torstaina? Käytkö muuten matseissa ylipäätään?

Jos olisit kirjoittaja, jonka kommentit eivät kiinnosta, en kyselisi. Sinä kuitenkinyleensä vastaat esitettyihin kysymyksiin ja Parsonsin tultua julki hehkutit häntä ensimmäisenä päivänä paskaksi parikymmenen viestisi voimin. Nyt kun takanaan on pari peliä, minua kiinnosti kuulla, mitä mieltä Sinä olet näkemästäsi. Ja jos ei kiinnosta vastata, älä vastaa.

mixu kirjoitti:
Senior, mistä lähtien jatkoaikalaisten pitää sulle tehdä tiliä tulemisistaan ja menemisistään?

Höpöhöpö. Jos mies huutelee palstalla, voi olla suoraselkäistä vastata mielipiteestään. Jos ei vastaa, jättää vastaamatta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
mixu kirjoitti:
- - -
Shedden vetää hieman kotiin päin.

Nytkö vasta sinulle on selvinnyt, että syntyperä vaikuttaa. Eihän toki kukaan suomalainen valmentaja, joka menee valmentajaksi Itävaltaan, Sveitsiin, Ruotsiin tai Norjaan, halua pelaajikseen suomalaisia jotka tuntee?

Ymmärrän, mixu, pointtisi siitä että HIFKiin ei pitäisi kelpuuttaa muita kuin todellisia staroja ulkomaalaisiksi vahvistuksiksi, mutta mielestäni olet nyt unohtanut realiteetit. Ei SM-liiga ole enää se Euroopan sarja, johon ensimmäisenä halutaan jos ura tökkii P-Amerikassa. SM-Liigan kalleimmilla joukkueilla pelaajabudjetti liikkuu 3,5 m€ paikkeilla kun esim. Sveitsissä se on n. 11 m€. Palkat ovat sen mukaiset. Myös Ruotsin rahastointisysteemi ja muutenkin paremmat palkat ovat jo vuosia vieneet ihan SM-liigan keskitason pelaajia sinne.

Miten voidaan sitten saada tänne hyviä pelaajia? Ei mitenkään, kun NHL pelaa. Viime kausi oli eri asia kun monet pelaajat halusivat pitää yllä pelituntumaa ja tulivat vakuutusrahoilla vaan pelaamaan. Tosin nekin olivat n. 30 000€/kk/pelaaja, mutta niistä pelaajista nauttivat katsojat, toivottavasti olit yksi heistä.

Ihan oikeasti, mixu, herää jo ja lopeta iänaikainen valitus turhasta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
fiftyeight kirjoitti:
Ihan oikeasti, mixu, herää jo ja lopeta iänaikainen valitus turhasta.

Kumpi on oikeassa sinä vai minä siinä onko Hifkin ulkomaalaisosasto hyvin valittu, myöskin hintansa puolesta.

Mielestäni Hifk fanit ovat aina olleet kuuluisia siitä että vain paras kelpaa.
Ja jos rahat ovat nyt tiukalla ne kannattaa käyttää entistä tarkemmin.

Onko se muuten jotenkin sinulta pois että minä olen kriittinen?
Jos sulle kelpaa White ja mulle ei niin suotakoon molemmille oma mielipide.

Liian tyytyväinen ei saa koskaan olla eikä Hifkin menestyksen huomioiden ole mitään syytäkään.Aina täytyy pyrkiä parempaan.
 

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Kyllähän tuo Parsons kahden ekan pelin perusteella alkaa ihan OK vahvistukselta vaikuttamaan.

Ja olen samaa mieltä mixun kanssa, sen suhteen että ulk. vahvistuksen pitää olla stara eikä mikään rivimies mutta on otettava huomioon hinnat nousivat näiden "isojen kalojen" kohdalla varmasti melko pilviin.

Ja nyt tänne saatiin kuitenkin jotain. Jos tänne oltaisi kelpuutettu vain ja ainoastaan suuri tähti, oltaisi jääty kokonaan ilman vahvistusta ja siitäkös täällä vasta oltaisi jaksettukkin itkeä...
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
mixu kirjoitti:
Kumpi on oikeassa sinä vai minä siinä onko Hifkin ulkomaalaisosasto hyvin valittu, myöskin hintansa puolesta.

Mielestäni Hifk fanit ovat aina olleet kuuluisia siitä että vain paras kelpaa.
Ja jos rahat ovat nyt tiukalla ne kannattaa käyttää entistä tarkemmin.

Onko se muuten jotenkin sinulta pois että minä olen kriittinen?
Jos sulle kelpaa White ja mulle ei niin suotakoon molemmille oma mielipide.

Liian tyytyväinen ei saa koskaan olla eikä Hifkin menestyksen huomioiden ole mitään syytäkään.Aina täytyy pyrkiä parempaan.

Mutta onko sitä pessimististä yli-kriittisyyttä pakko pistää lähes joka viestiketjuun? Kuin kyllä se ainakin minua haittaa, kuin joudun lukemaan joka viestiketjussa "Sviddu pena on paska" itkua. Eikö tätä voisi keskittää yhteen viestiketjuun, jolloin voisin jättää lukematta KO topicin? Tuo iänikuinen valitus kuin pilaa kaikki viestiketjut täällä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
mixu kirjoitti:
Kumpi on oikeassa sinä vai minä siinä onko Hifkin ulkomaalaisosasto hyvin valittu, myöskin hintansa puolesta.
- - -

Pointtia et siis löytänyt vieläkään.

Tällä kaudella kaikille oikeasti hyville vahvistuksille olisi pitänyt maksaa vähintään 400-500 k€, jotta olisivat pelanneet Suomessa. Sen ne saavat Sveitsissä ja Ruotsissa, miksi siis tulla Suomeen puolella palkalla.

Tässä kohtaa ei ole merkitystä, onko IFKoon ulkomaalaisosasto hyvin valittu. On otettu ne jotka ovat olleet ns. normaalihintaisia, IFK ei ole lähtenyt kilpasille.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
fiftyeight kirjoitti:
Pointtia et siis löytänyt vieläkään.

Tällä kaudella kaikille oikeasti hyville vahvistuksille olisi pitänyt maksaa vähintään 400-500 k€, jotta olisivat pelanneet Suomessa. Sen ne saavat Sveitsissä ja Ruotsissa, miksi siis tulla Suomeen puolella palkalla.

Tässä kohtaa ei ole merkitystä, onko IFKoon ulkomaalaisosasto hyvin valittu. On otettu ne jotka ovat olleet ns. normaalihintaisia, IFK ei ole lähtenyt kilpasille.

Väitätkö ihan tosissasi että esimerkiksi Blues maksaa omille ulkolaisilleen tuon 400-500 k€ kaudessa tai Kärpät Brosille ja Tenkratille?
Ja kuten olen sanonut monta kertaa niin neljää ulkolaista voi peluuttaa mutta ei ole pakko.
Ehdottelin keväällä että Hifk olisi hankkinut mielummin Suomalaisia niin naurettiin että mitä järkee on kilpailla jostain Ulhbäkista.
Vielä päälle kerrottiin että tänä talvena jää paljon pelaajia ulos Ahl:stä ja monta Suomalaista tulee Sveitistä takaisin kesken kauden.
Oliskos niin että joku muukin on joskus väärässä kuin minä?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Ehdottelin keväällä että Hifk olisi hankkinut mielummin Suomalaisia niin naurettiin että mitä järkee on kilpailla jostain Ulhbäkista.

HIFK hankki suomalaisista Hauhtosen ja Salmelaisen kesällä, varmasti kesän kovimmat kotimaiset hankinnat. Uhlbäck olisi saattanut olla ihan hyvä hankinta, mutta en tiedä mahtuisiko meillä kakkosketjuun juuri nyt. Muita ei olekaan niin montaa, vai onko?

EDIT: Ok, Ville Leino erinomainen kotimainen joka meni ohi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
mixu kirjoitti:
Väitätkö ihan tosissasi että . . .
- - -
Oliskos niin että joku muukin on joskus väärässä kuin minä?

Väitän ihan tosissani että sekä kauden alussa että tammikuussa koville pelimiehille olisi pitänyt maksaa suhteessa 400 k€/kausi (= 40.000/kk), jotta niitä olisi Suomeen ja SM-liigaan saatu. Siksi niitä eivät saaneet muutkaan Suomessa, vaan Ruotsiin ja Sveitsiin menivät. Narrit maksoivat, mutta vasta Askeyn myötä on tullut tulosta, eli ei koskaan tiedä mikä on se palikka jolla homma käännetään.

Ja tuohon loppuun, että mitäpä jos joskus itse katsoisit peiliin. Ennen kuin heität itse oikeita asioita kehiin, on turha vinkua.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senior kirjoitti:
Jos olisit kirjoittaja, jonka kommentit eivät kiinnosta, en kyselisi. Sinä kuitenkinyleensä vastaat esitettyihin kysymyksiin ja Parsonsin tultua julki hehkutit häntä ensimmäisenä päivänä paskaksi parikymmenen viestisi voimin.


Nyt kun takanaan on pari peliä, minua kiinnosti kuulla, mitä mieltä Sinä olet näkemästäsi. Ja jos ei kiinnosta vastata, älä vastaa.

Minua kiinnostaisi todella tietää jos mixu:

a) käy joskus matseissa
b) jos käy niin milloin viimeksi
c) onko nähnyt Parsonsin pelaavan

Ja kyllä mixu aina joskus on oikeassa. Jos riittävästi kirjoittaa koko ajan ympäriinsä kriittistä tekstiä on pomminvarmaa, että joskus myös on oikeassa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
lintu kirjoitti:
EDIT: Ok, Ville Leino erinomainen kotimainen joka meni ohi.

Niin ja Leinolla oli viime kesänä jo hiukan surffarin leimaa otsassa joten ei mitään järjetöntä kilpailua miehen palveluksista edes ollut. HPK:n ohella SaiPa oli oikeastaan ainoa joukkue joka osoitti kunnollista kiinnostusta miehen palveluksista. HPK(Jalonen oli miehestä jo vuotta aiemmin kiinnostunut) lupasi reilusti isomman vastuun ja liksan joten sinne meni. (Kohta on tietysti puoli Hämeenlinnaa huutelemassa viime vuotiseen tyyliin että "viddu ei varmasti saa kuuttakymppiä kaudesta!" Kyllä saa ja on tehoihin nähden halpa!). :)

Linnun kanssa samaa mieltä ettei Hauhtosta ja Salmelaista parempaa kotimaista parivaljakkoa voi jäkikäteen edes kuvitella!Ja yllättävän moni jättää Laakkosen kokonaan omaan arvoonsa kun puhutaan kotimaisista hankinnoista. Mun mielestä yksi parhaista SM-liigaan kesken kauden tehdyistä hankinnoista kaudella 05-06.

Parsonsilta haluan vielä pari peliä nähdä mutta ennakko-odotukset(olemattomat sellaiset kohdallani) mies on ylittämässä varsin kevyesti tällä menolla ja hyvä niin. Itse pidän vielä jäitä brändin pipossa ja pipon korvilla ihan vaan sen takia että taisi muuan Hurtajkin heti pari pistettä leipoa, sen jälkeen olikin "hieman" hiljaisempaa. Mutta Mr. Parsons pelaa nyt HIFK:ssa joten totta helvetissä toivon miehelle roppakaupalla onnistumisia jatkossakin!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Väitän ihan tosissani että sekä kauden alussa että tammikuussa koville pelimiehille olisi pitänyt maksaa suhteessa 400 k€/kausi (= 40.000/kk), jotta niitä olisi Suomeen ja SM-liigaan saatu. Siksi niitä eivät saaneet muutkaan Suomessa, vaan Ruotsiin ja Sveitsiin menivät.
Väität siis todellakin että Kariyalle, Tenkratille, Erikssonoille, Brosille, Spruksille ym. koville ulkolaisille pelimiehille maksetaan 400K€ kaudessa? Olet tainnut saada isolla ruiskulla sinäkin. Vai eivätkö edellämainitut täytä kriteeriä "kova pelimies". Pistepörssin ja etenkin Hifkin ulkolaisiin verrattuna täyttää.

Ja toinen juttu. Jos tammikuussa kova pelimies olisi siis maksanut sen 40K€ kuukaudessa, niin pikaisella laskutoimituksella saan kolmen kuukauden keikkatyöläisen liksaksi 120K€. Tämän verranhan ellei enemmänkin vapautui rahaa Askeyn ja Murphyn ulostamisesta ja eikös näidenkin herrojen palkat olleet budjetissa? Vai oliko HIFK suunnitellut potkimaan herrat pois jo etukäteen tietäen ettei ne kuitenkaan onnistu :-)
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Väität siis todellakin että Kariyalle, Tenkratille, Erikssonoille, Brosille, Spruksille ym. koville ulkolaisille pelimiehille maksetaan 400K€ kaudessa? Olet tainnut saada isolla ruiskulla sinäkin. Vai eivätkö edellämainitut täytä kriteeriä "kova pelimies". Pistepörssin ja etenkin Hifkin ulkolaisiin verrattuna täyttää.

En tiedä kuka täällä on saanut minkäkin kokoisella ruiskulla ja kenelle on jätetty kokonaan antamatta, mutta en minä kyllä näen mitään järkeä tuossa listassasi. Oletko todella sitä mieltä, että esimerkiksi Venäjältä pois potkittu "toivotaan toivotaan" latvialainen oli samalla viivalla vaikkapa Kariyan kanssa siirtomarkkinoilla? Maksetaanko koville suomalaisille, kuten Hauhtoselle, lähes yhtä paljon kuin Santalalle? Vai eikö Hauhtonen täytä kriteeriä "kova pelimies"?

Mitäs muuten luulet, tienaisiko Tenkrat tällä hetkellä enemmän mikäli olisi ollut vapailla markkinoilla kesällä? Ymmärtääkseni hän suorittaa nyt viimeistä kauttaan 2,5 vuotisesta sopimuksesta. On tainnut hintataso hieman kohota tässä välillä, eikä vissiin Jokereillakaan ollut enää mahdollisuuksia Metroon. Erikssonia ja Brosia en pitänyt ennakkoon juuri sen tasokkaampina kavereina kuin vaikkapa Mark Murphyä, mutta jälkiviisas on tietysti kiva olla. Whitesta en jaksa edes sanoa mitään. Varmasti niitä kovia pelimiehiä sai ennen kautta reilusti alle 400 000, mutta ns. takuuvarmoista kovista pelimiehistä en olisi enää niin varma. Eikös Karyan veloituksen kaudesta väitetä liikkuvan 300 000 eurossa ja Sveitsissä mies olisi tienannut taatusti huomattavasti enemmän halutessaan. Jos HIFK taas olisi halunnut miehen, niin sen olisi pitänyt olla valmis maksamaan enemmän kuin Blues, joten hinta olisi hilautunut korkeammalle.

Parsons on sitten se meidän "Spruks" hankinta. Isompaa nimeä varmasti haettiin, mutta ilmeisesti hinta/laatusuhteet olivat karanneet pilviin tai ilmeni muita ongelmia. Yhdelle sentterille oli mielestäni tarvetta ja nyt kokeiltiin tälläistä arpaa. Parempi näin kuin joku Sami Salonen Kalpasta.
 
Viimeksi muokattu:

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Metukka kirjoitti:
Väität siis todellakin että Kariyalle, Tenkratille, Erikssonoille, Brosille, Spruksille ym. koville ulkolaisille pelimiehille maksetaan 400K€ kaudessa? Olet tainnut saada isolla ruiskulla sinäkin. Vai eivätkö edellämainitut täytä kriteeriä "kova pelimies". Pistepörssin ja etenkin Hifkin ulkolaisiin verrattuna täyttää.

Ja toinen juttu. Jos tammikuussa kova pelimies olisi siis maksanut sen 40K€ kuukaudessa, niin pikaisella laskutoimituksella saan kolmen kuukauden keikkatyöläisen liksaksi 120K€. Tämän verranhan ellei enemmänkin vapautui rahaa Askeyn ja Murphyn ulostamisesta ja eikös näidenkin herrojen palkat olleet budjetissa? Vai oliko HIFK suunnitellut potkimaan herrat pois jo etukäteen tietäen ettei ne kuitenkaan onnistu :-)

Tenkrat tienasi toissa kaudella 270 000 euroa + muut etuisuudet. Tämän kauden palkasta en tiedä, mutta ei se ainakaan alentunut ole. Ujcik muistaakseni sai toissa kaudella 135 000 puolesta kaudesta, eli koko kauden palkka olisi Tenkratin luokkaa. Ottaen huomioon palkkatason yleisen nousun, voisi karkeasti olettaa, että huipputason ulkomaalaisvahvistusten palkat pyörivät yleisesti tuolla 200:n ja 300:n tuhannen euron välillä.

Niin, ja Santalan saama 370-400 000 euroa johtuu Hjalliksen paniikkinappulan painalluksesta, yleensä tuollaisia palkkoja ei makseta. Varsinkaan silloin, kun pelaaja ei ole tuollaisen summan arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös