Brad Norton

  • 147 600
  • 749

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tomek #11 kirjoitti:
Me ei, mun mielestä, tarvita ainuttakaan pelaajaa joka ei halua pelata Jokereissa.
Tuommoset tapaukset on just parhaita esimerkkejä mitä sinäkin esitit.

Noh en nyt keksi mitä valtavia siteitä olisi kaverilla joka tulee 30-vuotiaana eurooppaan ensimmäistä kertaa P-Amerikasta SM-liigaan. Tämä koskien ihan kaikkia liigassa pelaavia vastaavassa tilanteessa olevia, seurasta riippumatta. Eiköhän se ole niin että jos vaikka valitaan Sveitsin&Suomen välillä, niin kyllä se juuri raha on mikä ratkaisee tämän ikäisillä pelaajilla. Olosuhteet kun ovat vielä Sveitsissä mukavammat, niin...

Tuollainen "ei halua pelata Jokereissa" siis jos tarkoittaa jotain myyttistä seurauskollisuutta, niin tuskin kovin paljoa tälläisessä tilanteessa löytyy. Voi itse miettiä että jos ennen eläkettäsi saisit viimeiset vuodet tehdä töitä vaihtoehtoisesti vaikkapa Ranskassa puolella siitä mitä saisit Sveitsissä, niin kumpaan menisit? Olettaen että olisit vaikka vuoden ollut vain Ranskassa töissä ja muuten asunut koko elämäsi Suomessa. Jos taas tarkoitetaan että "miksei jatkaisi Jokereissa?" niin jos kilpailevia tarjouksia tule tai Jokerit maksaa suunnilleen saman verran kuin kilpailevat tarjoukset, niin miksipä ei jatkaisi. Varsinkin jos/kun Jokerit hoitaa hommat hyvin ja hommat alkaa toimia kaukalossakin seuran taholta.
 
Lievä pettymys oli tämä hehkutettu Norton Tampereella.

Oman pään peli Ilveksen 1. erän pyörityksessä, ja muutenkin, oli aikas suorilla jaloilla seisomista. Taklauksia tasan 0. Kovuus oli lähinnä rottalua, hanskaa kypärään, ja mailaa sinne tänne. Toisaalta 1-1 tilanteissa häntä ei myöskään kierretty ja muutama hyvä kiekonriisto/kuljetuksen katkaisu nähtiin.

Valtonen vähän keskusteli Rönnbergin kanssa (Joonas on liigan pahin ämmä), johon Norton tuli sanomaan oman sanansa. Eikö se ole loukkaavaa jos Norton ei usko Tomekin pärjäävän tuollaisen varustehenkarin kanssa, vaan luulee tämän tarvitsevan apua? Mitä sanovat kirjoittamattomat tappelukoodit tästä?
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Voimalaituri kirjoitti:
Valtonen vähän keskusteli Rönnbergin kanssa (Joonas on liigan pahin ämmä), johon Norton tuli sanomaan oman sanansa. Eikö se ole loukkaavaa jos Norton ei usko Tomekin pärjäävän tuollaisen varustehenkarin kanssa, vaan luulee tämän tarvitsevan apua? Mitä sanovat kirjoittamattomat tappelukoodit tästä?

Eli mistä kirjoittamattomat tappelukoodit sanovat mitä? Onko niissä mainintaa tilanteista, joissa joku kuvittelee asioita?
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gepardi kirjoitti:
Norton on +/- tilastossa enää yhden plussalla. Oliko eilen monenkin Ipan maalin aikaan kentällä?
Jos en ihan väärin muista, niin Norton oli ilmeisesti 3 Ilves-maalin aikana kentällä, kuten myös kolmos ketju kokonaisuudessaan.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Voimalaituri kirjoitti:
Valtonen vähän keskusteli Rönnbergin kanssa (Joonas on liigan pahin ämmä)
Mitähäh, joko parka-Mäkinen on passitettu divariin?
 
Eli mistä kirjoittamattomat tappelukoodit sanovat mitä? Onko niissä mainintaa tilanteista, joissa joku kuvittelee asioita?
Mitä vastasit armeijan P-kokeen kysymyksiin pienistä miehistä?

Tarkoitukseni oli ilmaista, että mun mielestä on vähän outoa että Norton katsoo esim. Valtosen, joka on liigan mittakaavassa kova jamppa, hänen suojelustaan keskustelussaa Rönnberg nimisen narukerän kanssa.
Mitähäh, joko parka-Mäkinen on passitettu divariin?
Näin ankeaan provoon ei pitäisi kyllä vastata, mitään mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa. Palataan asiaan kun Joonaksen liimatumput irtoaa eikä mies lähde karkuun sen 1. kasvolääppäisyn jälkeen. Edes Pukka ei kelvannut vastukseksi.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Voimalaituri kirjoitti:
Tarkoitukseni oli ilmaista, että mun mielestä on vähän outoa että Norton katsoo esim. Valtosen, joka on liigan mittakaavassa kova jamppa, hänen suojelustaan keskustelussaa Rönnberg nimisen narukerän kanssa.

Kuinka tarkkaa tietoa sulla on siitä, mitä Norton kävi sanomassa ja kenelle? Ja siitä, oliko tarkoitus 'suojella' Valtosta? Luulen, että vastaus on mallia: "Siltä se näytti katsomoon."
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Gepardi kirjoitti:
Luulen, että vastaus on mallia: "Siltä se näytti katsomoon."
Teksti-tv:n perusteella Norton sanoi Tomekille: "Älä pudota sitä ykkösellä, muuten mä en pääse koittamaan ikinä"
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Voimalaituri kirjoitti:
Mitä vastasit armeijan P-kokeen kysymyksiin pienistä miehistä?

Sanoin että ne ovat vihertäviä. Edelleenkään en ymmärrä mitä jollain kuvitellulla tapahtumalla voisi olla tekemistä "tappelukoodien" kanssa, mutta olkoon.

Toivottavasti Norton ei tänään jatka miinuslinjallaan. Tai sanotaanko niin että toivotaan että Norton ei pelaa Niinimäen ketjun takana.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Gags kirjoitti:
Teksti-tv:n perusteella Norton sanoi Tomekille: "Älä pudota sitä ykkösellä, muuten mä en pääse koittamaan ikinä"

Tänään teksti-tv:stä löytyi pieni lisäys Brädin kommenttiin: "Läpsystä vaihto!"

Ilmoittaudun siihen joukkoon, joka vaatii/pyytää/anelee Nortille jatkosopparia. Ei mitään suullista joojoo-diiliä sitten. Olen tässä pohtinut, ovatko maaleja omaan päähän imeskelleet kolmoskentän kaverit joutuneet edellisen Ilves-ottelun jälkitunnelmissa ottamaan jäykkäkouristuspiikit Nortonin purtua heitä.

Mitä Nortista voi enää sanoa, mitä ei tässä ketjussa olisi jo sanottu? Jos näätä-Alikoski osaisi englantia eikä Nortti olisi vienyt häneltä kieltä, Alikoski olisi luultavasti tiivistänyt tuntonsa Nortonista lyhyesti ja yksinkertaisesti: "Creepy cunt".
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
kaksoismetro kirjoitti:
Ilmoittaudun siihen joukkoon, joka vaatii/pyytää/anelee Nortille jatkosopparia

Tänään olisi ollut Brad Nortonilla paikka näyttää poliisin kykyjään, eipä vain näkynyt Nortonia niistämässä koistisen pellen nenää vaikka koistinen taklasi Virran polven paskaksi ja päätti todennäköisesti Tonyn tämän kauden tähän.

On meillä siinä yksi muka-poliisi ja muka-turvamies. Hah.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
flintstone kirjoitti:
Tänään olisi ollut Brad Nortonilla paikka näyttää poliisin kykyjään, eipä vain näkynyt Nortonia niistämässä koistisen pellen nenää vaikka koistinen taklasi Virran polven paskaksi ja päätti todennäköisesti Tonyn tämän kauden tähän.

On meillä siinä yksi muka-poliisi ja muka-turvamies. Hah.

Hih. Heh.

Hassu jätkä. Kauden alussa haukutaan turha-Tony pataluhdaksi, ja nyt kun mies loukkaantuu, niin sekään ei ole hyvä.

Sitten päälle haukutaan vielä yks ainoita oikeita pelimiehiä joukkueesta.
Itse en noista tappelukoodeista hirveästi tiedä, mutta käsittääkseni tämä tilanne olisi pitänyt heti kuitata jonkun kentällä olevan pelaajan.
No tätähän ei tapahtunut.

Taklausta en itse ole nähnyt, mutta kukaan sinun lisäksesi ei ole puhunut törkeästä taklauksesta. Joten minkä takia siitä olisi pitänyt kuittivihko esiin kaivaa?
Siksikö, ettei flintti pojulle tule paha mieli?

P.S. Vähennä niiden myrkyllisten sienien syömistä.
 
Suosikkijoukkue
AIK
repe_joke kirjoitti:
Taklausta en itse ole nähnyt, mutta kukaan sinun lisäksesi ei ole puhunut törkeästä taklauksesta. Joten minkä takia siitä olisi pitänyt kuittivihko esiin kaivaa?
Siksikö, ettei flintti pojulle tule paha mieli?
Flintin ruokavaliota sen takemmin kommentoimatta, pommi tuli todella alhaalla ja teki tehtävänsä. Oikein tai väärin, oma sai kipeää -> kuittivihko esiiin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vähän kyseenalainen oli tilanne jossa Toke Virta loukkaantui, sillä periaatteessa taklaus oli puhdas, vähän alas kuitenkin osui. Norton oli jo vaihtoaitiosta ulkona ensimmäisenä ja katsoi videotaululta tilannetta moneen otteeseen, itse olen sitä mieltä ettei olisi pitänyt katsella vaan vetää Koistiselta vai kuka se nyt olikaan, yläkasetti sisään saman tien.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun tänne eksyin niin täytyypä ottaa kantaa. Itse olen alkanut pitää Nortonista peli peliltä enemmän vaikka väärässä jengissä pelaakin. Toivottavasti Norton pelaa liigassa myös ensikaudella vaikka sitten Jokereissa. Mielestäni osoittaa älyä jos Norton tosiaan katsoi screeniltä taklauksen ennenkuin pomppasi vaihtoaitiosta ottamaan kovia sanktioita. JOS taklaus oli puhdas niin Norton teki fiksusti sillä Jokerit tarvitsee häntä. Jos taas taklaus oli ruma niin Nortonin olisi pitänyt ehdottomasti VÄHINTÄÄKIN käydä juttelemassa hieman Ilves-aition kanssa (tyyliin Vopat).
 

JanJ

Jäsen
BigRedCat kirjoitti:
Jos taas taklaus oli ruma niin Nortonin olisi pitänyt ehdottomasti VÄHINTÄÄKIN käydä juttelemassa hieman Ilves-aition kanssa (tyyliin Vopat).
Nyt on tainnut Vopatistakin kasvaa myyttinen satuhahmo. Vopatin juttelu meni "i kill you fuck fuck fuck" ilman kontaktia, PRK käytöksestä ja koppiin ja seuraavassa matsissa selkä suorassa ohi kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan koskaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Oli kyllä mukava katsoa kun Norton hyppäsi kentälle kun Virta jäi laidan viereen makaamaan. Jos siinä tilanteessa olisi tullut kiista ja Norton olisi lähtenyt mukaan, pelikieltoa olisi paukkunut reilusti.

Joka tapauksessa, Koistisen taklaus oli tyylikäs. Tuollaisia näkee todella harvoin liigassa. Jäähyhän siitä olisi pitänyt tulla, koska taklaus suuntautui aivan liian alas. Mistään kokoerosta ei voi nyt puhua, koska jampat ovat lähes samanpituisia (178/181).

Päk ty topik, niin seurasin Nortonin peliä useamman kerran. Pelaa juuri sillä tavalla miten joukkuetta autetaan. Suomessa vain tuo tappelu ei lähde tuollaisista taklaustilanteista irtoamaan niin helposti kuin rapakon takana. Lisäksi Ilveksen pelaajilla on ehdottoman jyrkkä tappelukielto valmennusjohdon toimesta. Sen takia olin lähes varma, että tappelua ei tule. Tilaisuuksia olisi kyllä ollut moneenkin kertaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mielestäni Norton toimi oikein ja taklaus ei ollut niin ruma, jotta olisi kannattanut lähteä sen takia koppiin. Virran loukkaantuminen oli tietysti paska juttu, mutta näitä sattuu. JOS tilanne olisi ollut härski teilaaminen, niin tilanne olisi ollut toinen ja kuitin olisi pitänyt olla armoton. Passmore oli kyllä lähdössä kentälle, mutta ei päässyt laidan yli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nää on aina kyllä parhaita kun joka joukkueessa on joku "poliisi", joka on aina kovin, ikinä, missään. Ei tappele ketään vastaan, mutta on silti kovin. Ja näyttää niin kovalta kun vaan istuu aitiossa, katselee rumasti vastustajia tai huutelee tyyliin Vopat aitioon. Itselleni aivan sama ollut aina kuka jossain SM-liigassa on muka kovin, mutta naurattaa vaan aina tämä kauhea oman kaverin hehkutus teki se ihan mitä vaan, niin aina se osoittaa vaan sen hyvyyttä&kovuutta. Tämä nyt koskien siis niin Nortonia kuin kaikkia muita pelaajiakin.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
JanJ kirjoitti:
Nyt on tainnut Vopatistakin kasvaa myyttinen satuhahmo. Vopatin juttelu meni "i kill you fuck fuck fuck" ilman kontaktia, PRK käytöksestä ja koppiin ja seuraavassa matsissa selkä suorassa ohi kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan koskaan.


Hoh, ho. Zzzzz.. Aihe taisi olla Norton ja kirjoittaja vertasi samankaltaiseen tilanteeseen. Voisin kuvitella Nortonin reagoineen jos olisi ollut kentällä vielä silloin. Toki jos taklaus oli puhdas, niin korkeintaan muutama pusu kostomielessä...

Edit. Kielioppi
 
Viimeksi muokattu:

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
B1 kirjoitti:
Joka tapauksessa, Koistisen taklaus oli tyylikäs. Tuollaisia näkee todella harvoin liigassa. Jäähyhän siitä olisi pitänyt tulla, koska taklaus suuntautui aivan liian alas.

Eli? Taklaus oli sun mielestä tyylikäs ja samalla toteat taklauksen suuntautuneen liian alas. Onko sinun mielestä taklaus joka suuntautuu liian alas siisti? Tilanteesta loukkantuu pelaaja.

En ole tilannetta nähnyt, mutta voitko vähän tarkentaa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
B1 kirjoitti:
Oli kyllä mukava katsoa kun Norton hyppäsi kentälle kun Virta jäi laidan viereen makaamaan. Jos siinä tilanteessa olisi tullut kiista ja Norton olisi lähtenyt mukaan, pelikieltoa olisi paukkunut reilusti.

Ei tietenkään näin. Vaan olisi voinut odottaa sopivaa hetkeä muutaman vaihdon sisällä ja maksattaa takaisin kovalla, puolilaittomalla taklauksella. Ja vaikka kokonaan laittomallakin. Jos näitä ei anneta takaisin, Nortonille laitetaan munat taskuun ja sen jälkeen häneltä menee pelihaluja jo itseltäänkin.
 

Rukkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilanteesta: Käsittääkseni Koistinen yritti taklata lonkalla Virran laitaan, mutta ei tähän kyennyt ja liukui ikäänkuin polvillaan perse edellä Virran koipiin. Näin olin tilanteen paikanpäällä näkevinäni.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä Nortonin olis ehdottomasti pitänyt käydä kostamassa, kun selvisi ettei tilanteesta tule jäähyä. Jossakin seuraavista vaihdoista kova keskialueen niitti ja valot pois koistiselta. Ei haittaa vaikka olisi ajanut itsensä ulos tilanteesta.
Itse taklauksesta sen verran, että en usko koistisen yrittäneen satuttaa, muttei se muuta sitä tosiasiaa, että taklaus oli laiton. Joten 2+10 penalttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös