Todella typerä temppu Bradilta, mutta näitä sattuu. Oliko perseennäyttö omalle jengille? Lopputulokseltaan oli, mutta todennäköisesti siinä hetkessä tuskin ajatteli yhtään mitään muuta kuin sitä hetkeä. Me emme tiedä, mitä Ässien vaihtopenkki on Bradille huutanut. Tuskin nyt ihan ilman syytä sormeaan heilutteli silkasta heiluttelun ilosta. Hyvä, että tutkivat ja selvittävät. Jos sieltä on Ässien penkiltä huudettu lapselle jotain sopimatonta, niin rangaistusta sinnekin sitten vain.
Ajattelematon temppu, mutta JYPin ei todellakaan kannata tehdä tästä nyt mitään sen suurempaa asiaa kuin käsitellä asia joukkueen sisäisten sääntöjen mukaisesti. Rahat sakkokassaan, normaalit keskustelut koutsien kanssa ja sillä sipuli. Nämä ovat vähän samanlaisia juttuja kuin vanhempina joutuu omien lasten kanssa tekemään. Jos lapsi itse tietää tehneensä virheen ja pyytää vilpittömästi anteeksi, useinkaan lisärangaistuksille ei oikeasti ole aihetta. Sen sijaan, jos ei itse ymmärrä omia tekojaan ja virheitään ja syyttää muita ja kaikenlainen nöyryys puuttuu, kun asiaa käsitellään, se on tietysti eri juttu. Silloin koko keissiä voidaan käsitellä kokonaisuutena. Mä suutun monesti enemmän siitä saatanan silmien pyörittelystä, mitä teinit harrastaa kuin jostain mokasta. Jos Brad toimii itse oikein, kuten luulen hänen toimivan, tämän voi jättää nyt tähän. Seuraava stiblu onkin sitten jo vähän isompi juttu ja kyllähän sen jälkiseuraamuksiin vaikuttaa kaikki aiemmat virheet. Mutta turha mennä asioiden edelle.
Valmennus ja joukkue tietävät, millainen Brad Lambert oikeasti on. Onko hän sellainen kuin hänen isänsä käytöksen perusteella mediasta lukemalla voisi kuvitella, vaiko jotain muuta? Nämä ovat sellaisia hetkiä, jolloin kokeneet joukkuetoverit ovat kultaakin kalliimpia ja valmennuksen rooli samoin. Huonoa käytöstä ei tietenkään pidä suvaita, mutta kaikille sattuu virheitä. Se, mitä Bradin faija sohlaa kulisseissa, ei saisi vaikuttaa Bradin kohteluun, jos hän ei itse anna aihetta. Kasvun paikka Bradille totta kai, mutta ei tässä nyt ketään sentään tapettu ole. Vähän suhteellisuutta kehiin ja asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Kovat on paineet pojalla just nyt ja ne vain pitää saada jatkossa kanavoitua paremmin.
Toivotaan, ettei isälläkään tästä nyt mennyt pelihousut riekaleiksi.