[/QUOTE]Suomi-kiekon suurlupaus Brad Lambert, 16, valitsi JYPin: "Minun tulee ansaita roolini"
Pienisuuri kiekkovonkale ui JYPin haaviin.www.ksml.fi
" Mihin tahansa menen jääkiekossa, minun tulee ansaita roolini. Se on totta, että halusin päästä seuraan, jossa olisi mahdollisuus kehittyä jo ensi kaudella isoon rooliin. Sen jälkeen, kun olimme puhuneet eri joukkueille, tajusin, että tämä on todennäköisempää muualla kuin HIFK:ssa, Lambert muotoili.
Puhelimessa vaatimattomalta kuulostava Lambert tiedostaa hyvin, että 16-vuotias poika, niin lupaava kuin onkin, ei voi odottaa ilmaiseksi yhtään mitään.
– JYPistä on luvattu vain se, että ne pyrkivät auttamaan mua kehittymään. Mutta kyllä mä itse uskon, että pystyn pelaamaan Liigassa jo ensi kaudella, ja sen eteen olen valmis tekemään joka päivä paljon töitä, Lambert paalutti."
Kyllä mua harmittaa että Lambertin seuraava osoite on loppupeleissä Suomessa, mutta ei IFK:ssa. Ja haluaisin mieluusti tietää miksei IFK pystynyt tarjoamaan sitä mitä tulevaisuuden lupaus halusi. Jos se oli kuu taivaalta niin ymmärrän, mutta jos ei niin olen huolissani. Miksei Lambert nähnyt mahdollisuutta kehittyä IFK:ssa? Oliko luvassa vaan peli sieltä täältä jossain neloskentässä? Tukisi aika hyvin tätä Piken viime kauden linjaa jossa kehäraakit pelaa ja nuoriso saa jämät. Toki Winberg ja Teräväinen nousivat kauden loppupuolella jo isompaan rooliin, mutta hyökkääjistössä nuoriso sai musta aivan liian vähän näytönpaikkoja kauden aikana. Ne vähät näytöt mitä Lambert antoi niin taisi kuitenkin vakuuttaa sekä joukkueen että fanit. Ja kun kovan luokan lähtijöitä on nyt paljon niin luulisi että sitä isommalla syyllä Lambertille olisi ollut ihan kunnon roolia ja näytönpaikkaa tarjolla ensi kaudeksi, etenkin kun sekä Pike että Tobbe julkisesti poikaa kilvan kehuneet. Eli joku tässä nyt haisee ja ihan helkkarin pitkälle. Jos Brad olisi häipynyt rapakon taakse niin homma ok, mutta nyt ketuttaa todella paljon. JA tää on musta erittäin noloa IFK:lle myös...