Pakko kommentoida Chara "vs" Paquette-tilannetta. Mielestäni Zdenon olisi pitänyt pudottaa hanskat ja katsoa lähteekö + 20 cm lyhyempi Paquette mukaan leikkiin kun niin vaikutti olevan kiihtynyt. Tuo "cheapshot" lyönti suoraan naamaan oli raukkamainen teko pelaajalta, jonka rinnassa komeilee "C"-kirjain ja kokemusta vastaavista tilanteista on runsaasti.
Katsoin itsekin pelin viimeyönä, ja kieltämättä tilanteen jälkeen odotinkin jotain tällaista.
Mielestäni Chara olisi voinut hoitaa tilanteen paremminkin, kyllä, mutta toisaalta ymmärrän myös näitä ratkaisuja välillä. Paquette kerjäsi verta nenästään ja saikin Charan jäähylle, mikä varmasti oli koko homman tarkoitus. Myös tuo "tyrmäys" ja kaatuminen oli todella liioiteltua. Kaveri halusi vain varmistaa, että tuomari varmasti viheltää sen jäähyn Bostonille. Ainakin näin luulen, voin toki olla hyvinkin väärässä.
Tossa kun mainittiin, että Chara ei tiputtanut hanskojaan yms, niin ottelun lopussa hän tiputti ne, Paquette ei, eikä hän olisi niitä tiputtanut aikaisemmassakaan tilanteessa. Toki voin taas olla väärässä. Mielestäni se vain menee niin, että jos ärsytät ja ärsytät ja ärsytät, niin jossain kohtaa näitä juttuja voi tapahtua, eikä sen pitäisi yllättää ketään. Se on sitten itse ärsyttäjästä kiinni, miten hän näihin reagoi. Joku olisi voinut tiputtaa hanskat jo Charan ensimmäisen poikkarin jälkeen.
Tuliko muuten kellekään tuosta Charan iskusta ekassa tilanteessa mieleen Proutin lyöntiä Lucicin leukaperiin? Vähän ehkä samanlainen tilanne. Tosin Lucic näytti sentään lähtevänsä juttuun mukaan.
Itse pelistä sen verran, että on kyllä ilo katsella NHL:n nuorimman pelaajan David Pastrnakin otteita. Täytyy rehellisesti myöntää, että en todellakaan olisi kauden alussa uskonut, että kaveri pystyisi tekemään tollasta jälkeä NHL:ssä, sen verran poikaselta vaikutti. Poika hän tietysti onkin, ja näitä repsahduksia hänen otteisiinsa voi tulla, mutta positiivinen yllätys silti. Jotenkin tuntuu, että ketjujen sekoitus + Pastrnakin onnistumiset ovat saaneet koko joukkueen heräämään ja pelaamaan paremmin. Tosin nelonen oli yöllä välillä melko unessa ja Bolts saikin moneen kertaan kunnon pyörityksen Bruinsin päädyssä heidän ollessaan kentällä. Saivat he kyllä muutaman paikankin luotua Bishopin maalille. Kuten Thmz tuossa mainitsikin, oli todella hienoa nähdä sitä vanhaa kunnon Bruinsia kentällä. Fyysisyys etunenässä, loistavaa!
Enempää en jaksa itse peliä analysoida ja aika hyvin se on täällä jo käytykin läpi. Seuraavaksi Rangers, vastus ei siis muutu ainakaan helpommaksi.