Vaikea sanoa, miten tästä Thomasin tapauksesta nyt ajattelisi. Tavallaan on ikävää, että TT laittaa Bostonin nyt hankalaan paikkaan. Itse ainakin periaatteessa ajattelen, että jos sopimuksen kirjoittaa, niin pitäisi sitä myöskin kunnioittaa ja pelata loppuun asti täysillä. Varsinkin näissä 35+ -soppareissa, jos et tiedä mitä haluat kahden vuoden päästä tehdä, niin älä kirjoita kolmen vuoden sopparia.
Toisaalta ihmisiähän ne jääkiekkoilijatkin ovat, ja elämään mahtuu paljon muutakin kuin lätkä. Parempi se sitten varmaan on pitää taukoa kuin pelata jos siihen ei sitoudu. En itse ainakaan ole selvillä, mitä syitä tässä taustalla on, noita ympäripyöreitä lausuntoja lukuun ottamatta, joten en nyt hirveästi Thomasia syyllistämäänkään lähde.
Eikä NHL-maailma ole pelaajillekaan helppo, kyllähän joukkueetkin voivat monella tavoin tavallaan "olla kunnioittamatta" sopimuksia (treidit, AHL-dumppaukset, ulosostot), joten sallittakoon pelaajillekin tämä oikeus. Mutta samalla on myös hyväksyttävä mahdollinen "kusipään" maine, sillä kyllä faneillakin on oikeus tämmöisestä tapauksesta suuttua. Kyllähän Thomasista olisi Bruinseille ollut paljon enemmän hyötyä maalinsuulla tai treidipalasena kuin tyhjänä 5 miljoonan cap hittinä. Se on kyllä totta, että parempi näin kuin eläkkeelle jääminen, antaa tämä edes jotain mahdollisuuksia tehdä tuolle cap hitille jotain.
Kaikesta huolimatta on ainakin hienoa, että Raskille aukeaa tilaisuus olla kunnon ykkönen. Itse ainakin uskon, että Rask osoittaa olevansa sen arvoinen, eikä Bostonissa ensi kesänä enää Thomasia kaivata.